Počet najetých km a let asi není argument pro to, že jsem schopný/neschopný řidič. Nicméně, bezpečná vzdálenost je právě o tom, aby jste dobrzdil v jakékoliv situaci, která může nastat, ne v takové, kterou jde předpokládat. Ono taky já můžu předpokládat nějakou sadu možností, někdy jiný jinou. Nikdy nevíte, co se před Vámi stane. To, že on musel zabrzdil, resp. zastavil z technických důvodů není dle mého jeho zaviněním nehody, je to pouze důvodem, proč náhle zastavil a případně navíc, proč jste se o tom, že brzdí, nedoveděl díky brzdovým světlům o něco dřív. Co ale kdyby mu tam skočilo dítě a při zabržděmí by odešel elektrický okruh a brzdová světla nesvítila?
Něco jiné by asi bylo, kdyby o závadách věděl předem, ty ignoroval a toto by ještě i podepsal. Pak, i když pořád by dle mého byla chyba na Vaší straně, že jste nedobrzil, tak "dobře mu tak", vědomě ohrožoval ostatní účestníky silničního provozu a ještě se přiznal.
To, že v reálném provozu je někdy nemožné vzdálenost dodržet, protože pokud ji dodržíte, tak se tam vecpe někdo další a musel by jste zase brzdit a zvětšit prostor, což by značilo zase možnost, že se tam (a jako že ano) vecpe další vůz, to je věc druhá.