30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - gumidos

Stran: 1 ... 99 100 [101] 102
1501
Jiné / Re:Nedovolené předjíždění
« kdy: 06 Dubna 2017, 13:22:41 »
Pro "skodovkare"  - všimnul jste si něčeho? Všichni přispěvatelé se vám zatím snažili pomoct. Vy byste si měl naopak ujasnit, o co vám vlastně jde. Vám reálně hrozí ztráta řidičáku, tak snad to stojí za čas, snahu  a ochotu vstřebávat rady, případně i peníze a vzít si advokáta.
A pokud vám jde o vítězství - tak tomu musí odpovídat vaše taktika. Speciálně vy se držte poučky - "hájíte-li se sám, vzal jste si mizerného advokáta". Nechte si poradit. Váš pohled na věc není důležitý, musíte objevit pohled, který vás z toho vyseká. Vaše prohlášení: "aby se potom ten úředník nenaštval že se z toho snažím nějak vyvlíknout a dá mi nejhorší trest" nasvědčuje, že jste skoro ztracený, ale tenhle web je od toho abyste prozřel.

1502
Buďte v klidu - podobných situací je habakuk.
Znám též jednu - křižovatka tvaru T, kde levá část horního ramena je obytnou zonou, končící přesně na hraně křižovatky. Tedy běžná komunikace vede při znázornění na písmenu T odspodu doprava. Není umístěno dopravní značení, pouze při výjezdu zleva z obytné zony je značka "konec obytné zony" a v protisměru těsně za křižovatkou je značka obytná zona.
Pro zmatení nepřítele ale stavebně a opticky ta křižovatka opravdu vypadá jako že "silnice je to horní rameno", zatímco ten příjezd odzdola je užší a prostě divný.
Standardní situace - a) přijíždím-li odspoda, běžně flokuji na poslední chvíli, protože někdo vyjíždějící z obytné zony (ode mě zleva) ignoruje nejen to, že při vyjíždění z obytné zony se dává přednost všem, ale dokonce ignoruje i mou přednost zprava. Řídí se pouze vzhledem křižovatky. b) přiíždím-li po horním ramenu zprava a odbočuji-li doleva (tedy dolu), běžně flokuji na poslední chvíli, protože někdo vyjíždějící z obytné zony kašle na svou povinnost dát přednost všem a myslí si, že protože odbočuji doleva, dávám mu přednost. 
Takhle to prostě je - mezní situace většina řidičů prostě nezná. Schválně jestli víte, že policajti můžou přednostně natankovat u pumpy i bez majáku....(já to nevím, ale při nějakém školení jsem to pochytil)
Váš popis odpovídá § 23 odst. (1) zákona 361/2000 - tedy vjíždění na pozemní komunikaci a nutnosti pustit všechny. 

1503
Rychlost / Re:76 na 50 v obci - zmeren mestaky
« kdy: 05 Dubna 2017, 08:42:30 »
Řešit materiální aspekt při naměřené rychlosti 76 na 50? To vám asi neprojde. Ten váš úředník ale zjevně kašle na zákonnost - takže lze vytušit i další chyby.
Pročtěte pořádně úřední záznam, napadněte postup měření  a trvejte na výslechu svědků. Také nikde nepíšete, jestli je ve spisu povolení pro měšťáky vůbec na to místě měřit - našel jste ho?

1504
pro IZS - vlastnictví pozemku není podstatné.
Z původního příspěvku není jasné, kde auta vlastně stojí. Obecně mám za to (možná mě chytřejší opraví) že stání na chodníku podléhá zákonu o silničním provozu 361/2000 a případným sankcím. Vlastnictví chodníku není podstatné.
Parkování na zeleni, pokud se nejedná o tzv. "pomocný silniční pozemek a zeleň na něm" nepodléhá zákonu o provozu na silničních komunikacích 361/2000 - asi již z názvu zákona je to zřejmé. Ale podléhá zákonu o přestupcích - konkrétně §47 odst. 1 h) - zde je pojem "veřejné prostranství".
A o veřejném prostranství jsem psal výše - musí reálně veřejným být (třeba tam lidi venčí psy, nebo děti kopou do balonu, nebo v zimě bobují. ). Musí být zřízeno obecně závaznou vyhláškou.
Tedy mám za to, že soukromý pozemek není veřejným prostranstvím jen proto, že není oplocený. A už vůbec ne proto, že to sděluje městský policajt.
Situaci by autor měl popsat podrobněji.

1505
Z vlastní zkušenosti: Úřední záznam policajta reviduje tzv. "zpracovatel" - obvykle fízl s vyšším právním povědomím, než má hlídka. Takže vychytá dost chyb - tedy bacha na ten úřední záznam a co je v něm - zpochybnit jakoukoliv nesrovnalost  v záznamu a nepřipustit jako důkaz.
Proto je poměrně důležitý výslech svědka - policajta z hlídky. Jeho právní povědomí stojí obvykle za hovno a vhodně kladenými otázkami pak lze dostat pravdu ven. Navíc vyslýchaný policajt neví co je v úředním záznamu - 95% ho ani nečetlo, případně ho četlo dávno. A další bacha - důsledně nahrávat výslech a poté porovnat s protokolací. Osobně jsem zažil, že správní úředník se choval jako policejní insider a "závadné" věci vyslovené policajtem v pohodě neprotokoloval. ¨
Takže znát spis - hlavně úřední záznam. Připravte si otázky a důsledně trvejte na přesně protokolaci svých dotazů - i tohle se může úředník snažit převést na návodnou otázku.

1506
Na stránkách ČMI - https://tc163.cmi.cz/node/613 je uvedena poznámka: případ, že by v pětiminutových intervalech obsah alkoholu v dechu klesal o více než 10 % by nastal pouze v případě, kdy by měření nevystihovalo alkohol v organizmu, ale pouze v ústech, neboť pokud by byl alkohol v příslušné koncentraci obsažen v organizmu (v tzv. post-resorpční fázi), nedošlo by k jeho tak rychlému odbourávání, aby rozdíl po pěti minutách byl větší než 10 %

V tomto případě zcela nepochybně došlo k tomu, že v důsledku silného nachlazení řidič malou chvíli před zastavením použil některý z přípravků proti kašli či rýmě, což pochopitelně hlídce sděloval. Je to zjevné z enormních naměřených skoků - nárůst při 2. měření asi způsobený říhnutím.
Tyhle výkyvy těžko orgán vysvětlí jinak - možná pak odkaz na http://www.zikmund.org/alkohol/stanoveni.htm, kde je vidět chyba policejního měřidla i 77% v neprospěch řidiče!!

1507
Nedávno jsem se "nachomýtl" k něčemu podobnému, takže pár info:

§ 34 zákona 128/2000 o obcích
Veřejným prostranstvím jsou všechna náměstí, ulice, tržiště, chodníky, veřejná zeleň, parky a další prostory přístupné každému bez omezení, tedy sloužící obecnému užívání, a to bez ohledu na vlastnictví k tomuto prostoru.

Tedy čtením zákona lze dospět k závěru, že nějaké zatravňovací panely nejsou relevantní.
Problém řešil též Ústavní soud, citace:
Ústavní soud konkrétně v nálezu Pl.ÚS 21/02 ze dne 22.03.2005, řešil zásah do vlastnického práva existencí veřejného prostranství. ÚS potvrdil historický charakter tohoto institutu a řekl, že „prostor splňující zákonné znaky veřejného prostranství je veřejným prostranstvím ex lege.
Vyjmutí prostor vlastněných soukromými subjekty a splňujících zákonné znaky veřejného prostranství z veřejnoprávního režimu veřejného prostranství by vedlo k podstatnému ztížení či znemožnění právní regulace společenských vztahů, na nichž má obec jako veřejnoprávní korporace veřejný zájem. Např. by to negativně zasáhlo rozhodování obcí v souvislosti s označováním veřejných prostranství, oprávnění ukládat na základě obecně závazných vyhlášek povinnost k ochraně místních záležitostí veřejného pořádku, k ochraně životního prostředí a udržování čistoty, jakož i oprávnění ukládat pokuty za správní delikty související s udržováním pořádku na veřejných prostranstvích.
Vlastní-li soukromý vlastník pozemek, který splňuje všechny znaky veřejného prostranství podle zákonné definice, je nutno též akceptovat možnost, že obec takovýto pozemek prohlásí za veřejné prostranství (§ 14 odst. 2 zákona č. 565/1990 Sb., v platném znění, § 84 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů). Příslušná obecně závazná vyhláška obce tak jen deklaruje již existující stav.
Tedy v podstatě by měla "veřejnost prostoru" existovat v době jeho prohlášení veřejným prostorem - těžko půjde učinit z dosud jasně soukromé zahrady veřejný prostor vyhláškou.
Dále pak existuje LZPS - dle čl. 11 odst. 4 platí „Vyvlastnění nebo nucené omezení vlastnického práva je možné ve veřejném zájmu, a to na základě zákona a za náhradu.
Obdržela vaše firma nějakou náhradu?
Takže by asi bylo vhodné zkoumat, existuje-li vyhláška, definující zmíněný pozemek jako veřejné prostranství. Prohlášení nějakého městského fízla je k ničemu. Problém asi bude to stání na chodníku.

1508
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Rychlost
« kdy: 23 Března 2017, 10:58:47 »
V rámci mojí vlastní kauzy kvituji tento web s povděkem - nicméně klasické "učit se, učit, se a učit se" platí stále. Tedy jsem prošel i stránky metrologického institutu -  a zjistil, že s ohledem na poměrně přísná pravidla ČMI mají toto orgáni poměrně v pořádku - např. https://www.cmi.cz/schvalovani%20typu%20meridel, kde je odkaz na všechny schválená měřidla včetně podmínek měření. Případně též https://tc163.cmi.cz/node/613 - kde je vyjádření ČMI ke všem měřením policistů  - zajímavé pro alkohol a např. "cigaretku" před dýchnutím, případně nedodržení 15 minut mezi měřeními. Možná tyhle odkazy zde již jsou. Těžko bude úředník polemizovat  s metodikou ČMI.
Další osobní zjištění  - policie  = lži, lži a lži. Nerozpakují se lhát v úředním záznamu, polovina záznamu je balast typu "pán se choval arogantně, protože nesouhlasil s přestupkem"  apod.
Správní úředník - odhaduji, že v mém případě bývalý policajt. Obdobný "speak" - snaha nepřipustit některé otázky svědka (policajta). Též snaha na hraně "donucování k výpovědi" pak snaha úředníka neustále tlačit k výpovědi "správným směrem" - tedy poznámky typu - "tímhle se už dostáváme někam jinam, věnujte se hlavně svému překročení rychlosti". Při otázce na svědka policajta o tom, zda-li je odměňován za počet pokut pak orgán přímo svědkovi sdělil, že na otázku nemusí odpovídat. Při otázce jak přesně prováděl policista měření pak orgán sdělil, že je to popsáno v úředním záznamu a není třeba to řešit, námitky si můžu nechat do odvolání. Třešinka na dortu pak je - že odpověď policisty o tom, že pokyny v návodu jsou pro něj pouze doporučením a řídit se jimi nemusí (v mém případě měření s překážkami, odrazovými plochami, stromy a zaparkovanými vozidly) správní orgán nezaprotokoloval  a místo toho jako odpověď napsal "měření proběhlo podle návodu". Mám zcela zřetelnou nahrávku celého výslechu, kterou jsem si pustil a podobných editaci policistových výpovědí tam je více.
Proběhla 2 jednání - po každém následovala námitka podjatosti s popisem "zásahu" orgána. Vždy zamítnuty s odůvodněním "protože proto"  s vysvětlením, že se s mou osobou správní orgán nikdy neviděl. Prostě bratrstvo kočičí pracky  - úplně jako světští, každý toho druhého kryje. Úřad sám chybu nikdy nepřizná - vždy je mu omlácena o hlavu až úřadem nadřízeným. Nyní fáze odvolání pro nepřezkoumatelné odůvodnění zamítnutí námitek + stížnost na nadřízenou osobu včetně námitky podjatosti nadřízené osoby.
Moje doporučení  - číst úplně všechno a velice pečlivě, chyb je jako máku a lze je využít. Vše nahrávat - při jakékoliv úpravě výpovědi ze strany úředníka, při jakékoliv snaze úředníka vstupovat do výpovědi či ji někam "směřovat" pak nepodepsat protokol a nechat zapsat, že došlo k porušení § 36/2 SŘ - nebylo umožněno vyjádření stanoviska. Nepodepsaný protokol s tímto vyjádřením pak úředníka nepotěší - musí se s tím nějak poprat.
Moje řízení je v této fázi - 8 měsíců od přestupku, 6 měsíců od 1. výzvy. Nic se neděje - řeší se námitky podjatosti u nadřízeného orgánu - tedy kraje. Nesprávná protokolace pak bude v odvolání včetně dalších perel.
Po uzavření dám k dispozici - nyní bych musel začernit polovinu sdělení, která jsou příliš identifikující. A držím palce ostatním v jejich boji. 

1509
Jiné / Re:Dopravni nehoda - auto neprizpusobive provozu
« kdy: 20 Března 2017, 09:15:08 »
V ustanovení ZPPK je příslušný §. Policista musí případnou nebezpečnou závadu diagnostikovat hned, vydat doklad a do druhého dne odeslat obecnímu úřadu včetně dokladu o zadržení OTP, kde bude závada popsána. Později to v podstatě už udělat nemůže. Takže to buď je v protokolu, nebo se to tam podle mě nemá šanci objevit. Ale třeba se pletu..

§ 6b ZPPK
(1) Zjistí-li se při kontrole technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy nebo při objasňování dopravní nehody nebezpečná závada, která vzhledem ke své povaze nebo rozsahu významně zvyšuje ohrožení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích nebo nepříznivé působení provozu vozidla nebo jízdní soupravy na životní prostředí, zadrží policista osvědčení o registraci vozidla vykazujícího takovou závadu a vydá o tom řidiči vozidla nebo jeho provozovateli, je-li přítomen, doklad. Doklad o zadržení osvědčení o registraci vozidla policista vydá, i pokud osvědčení nelze zadržet z důvodu, že je řidič nemá u sebe.
(2) V dokladu o zadržení osvědčení o registraci vozidla podle odstavce 1 policista uvede
a) identifikační údaje zadrženého osvědčení o registraci vozidla,
b) zjištěné závady podle odstavce 1,
c) údaj o tom, zda bylo osvědčení o registraci vozidla zadrženo při kontrole technického stavu vozidla nebo jízdní soupravy nebo při objasňování dopravní nehody,
(3) Zadržené osvědčení o registraci vozidla zašle policie spolu s kopií dokladu o jeho zadržení bez zbytečného odkladu, nejpozději následující pracovní den po dni jeho zadržení, obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností příslušnému k zapisování údajů o vozidle do registru silničních vozidel podle zvláštního právního předpisu38b) nebo ministerstvu, není-li takový úřad. Není-li doklad o zadržení osvědčení o registraci vozidla vydán podle odstavce 1 provozovateli vozidla, zašle policie ve stejné lhůtě kopii dokladu rovněž provozovateli vozidla.

1510
„Provozovatel vozidla rezignoval na povinnost stanovenou v zákoně, tj. zajistit, aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovenázákonem o silničním provozu, neboť sám výsledek prokazuje, že tuto povinnost nezajistil.“

Tohle šroubování viny způsobem "protože proto" je k zblití. Celý systém je shnilý. Jakékoliv trestání  - ať už trestní, či správní by mělo být výhradně záležitostí soudu, kde lze nestrannost předpokládat. Nestrannost správního úředníka zaměstnaného obcí, které plyne příjem z pokut vybraných tímto úředníkem, ze kterých je poté tento úředník placen je chucpe. Zvýšení počtu úředníků řešících v řadě obcí zvýšené množství přestupků, generuje zvýšené mzdové nároky, generující poptávku po větším výběru pokut, generujících poptávku po zvýšeném počtu úředníků..... pokut Projevem oné "nestrannosti" je pak podobné prohlášení jako výše citované.
Řada lidí si to uvědomuje, ale ta řada je stále krátká. 
Držím palce.

1511
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Rychlost
« kdy: 14 Března 2017, 08:44:23 »
Dovoluji si požádat zkušené z oboru o následující radu - jedná se o radar Ramet 7 CCD. Je to krám starý přes 20 let.
Realita: Součástí spisu je "Ověřovací list č. ..." Na něm je uvedena RZ vozidla a také použité etalony a ve výsledku zkoušky pak odvolávku na certifikát o schválení typu stanoveného měřidla + doplněk certifikátu, vydaný o 7 let později.
Nyní legislativa: zákon 505/1990 o metrologii v ustanovení § 6 odst. 3 uvádí platnost certifikátu k měřidlu na 10 let. Lhůta může být prodloužena.
Prováděcí vyhláška 125/2015 k tomuto zákonu pak stanoví  v §14a podrobnosti Osvědčení o přezkoušení stanoveného měřidla. Dle písmena a) musí obsahovat název "Osvědčení o přezkoušení stanoveného měřidla" .
Dotazy: 1) ve spise je pochopitelně vložen list, který nemá zákonnou podobu - tedy neobsahuje vyhláškou stanovený název: "Osvědčení o přezkoušení stanoveného měřidla" . Mám správně za to, že takovýto protokol nesplňuje zákonný požadavek a tedy je neplatný a měření provedeno zařízení, jehož způsobilost nebyla ověřena?
2) v ověřovacím protokolu je odkaz na Certifikát o schválení měřidla z roku 1993 a jeho doplněk z roku 2000. Nicméně platnost certifikátu je dle zákona pouze 10 let - viz výše. Mám správně za to, že odkazem na doplněk certifikátu starší 10 let došlo k porušení zákona 505/1990 - §6 odst. 3 a měření tak bylo prováděno neschváleným měřidlem?
Děkuji za postřehy k této věci.

1512
Alkohol / Re:Odmítnutí dechové, přiznání
« kdy: 03 Března 2017, 12:27:46 »
pro Enzym:
Existuje spousta lidí, kteří při jednání s úřadem, nebo dokonce s policistou v podstatě vytuhnou, zmrzne jim mozek, ztuhnou nohy a nejsou schopni jakékoliv obrany.
Je to zcela popsaný jev - říká se tomu tréma či jinak. Dokumentované příznaky jsou: sucho v ústech , třes nebo zpocené ruce , pocit nevolnosti , rychlý puls , negativní sebehodnocení , třesoucí se kolena , koktání , pocity stresu a nervozity. Člověk je v tomto stavu schopen dělat chyby z vyděšení, přiznat neexistující pochybení a nevyužije svých přirozených obranných mechanismů.
Tedy si umím představit, že takový člověk má u sebe kartičku, podobně jako třeba diabetik, kde má popsáno, že tímto jevem trpí, při jednání s policistou ztrácí veškerý pojem o čase, nevnímá logiku projevu a je schopen prohlásit  a potvrdit, že vyvraždil Přemyslovce. Existuje reálná hrozba bezvědomí s poruchou dýchání a vnímání a je nezbytně nutné kontaktovat zástupce na tel. ............... Pochybuju, že si jakýkoliv policista troufne při zmínce o zdravotním stavu toto ignorovat.
A že se rozpálí do běla? No to je dotyčnému u prdele....pořád vznikne menší škoda, než vznikla pánovi, co uvedl příběh tohoto vlákna.

1513
Alkohol / Re:Odmítnutí dechové, přiznání
« kdy: 03 Března 2017, 08:44:29 »
V podstatě již i při silniční kontrole, natož pak při obvinění přestupku má možnost řidič být zastoupen svým zmocněncem. Pro případ keců policajta pak platí obecné pravidlo - každý může činit to, co zákon nezakazuje.
Každý má mobil a každý by měl mít "přítele na telefonu". Policistovi sdělí  - v jednání s vámi budu zastupován svým zmocněncem, kterému právě teď zavolám. Zmocněnec sedí daleko, je klidný a v pohodě a policistovi sdělí - můj mandant vám nebude odpovídat na žádné otázky a žádný přestupek nespáchal. Policajt neví, kdo je na druhé straně - výrazně to změní jeho chování. Navíc ví, že telefon umožňuje neznámému na druhé straně slyšet, co se děje na místě kontroly.

1514
Alkohol / Re:Odmítnutí dechové, přiznání
« kdy: 02 Března 2017, 13:20:29 »
Pro Paprose - bylo by to hratelné i při vypití 5 dvanáctek. Při kontrole nebyl ve vozidle - to je důležité. Měl simulovat enormní trávicí potíže spojené s nutkavou touhou zvracet po požití zkaženého oběda, odběhnout se slovy - hned přijdu, do shopu benzínky na WC. Neprodleně zakoupit Fernet a plechovku piva, sednout v shopu ke stolku a v klidu popíjet.
Neumím si představit fízla, který při vydávání dávivých zvuků by s ním šel jako teplej bratr na pumpu..
Posléze, když by dlouho nešel, našli by ho chlastat, na což by sdělil, že není řidič, neboť před tím odstavil vozidlo, pro které právě támhle přichází kamarád a tedy ve volné chvilce logicky popíjí. Doklady předkládat nebude, dechovou zkoušku logicky absolvovat nebude, protože právě vysvětlil svoje počínání. Následně pak bude tvrdit, že policajti se ho ptali, jestli nezná Demetéra Horvátha, on je poslal do prdele, protože mu bylo blbě a tak se mu mstí - žádná kontrola neproběhla.

1515
Alkohol / Re:Odmítnutí dechové, přiznání
« kdy: 02 Března 2017, 13:06:30 »
Tenhle příběh by se měl vyučovat....:
- po vypití jedné 10-tky piva by bylo naměřeno nepochybně pod 0,24 promile a pán se mohl fízlům vysmát
- nepoučen o základním pravidlu - nebavit se s policajtem, vysypal na sebe všechno, včetně toho, že ho řidičák živí - ti fízli museli mít ohromnou radost
- nevzal v úvahu svojí neznalost (sorry pane) a šel znovu na výslech sám, bez pomocníka
- k ústnímu jednání šel sám, jako neznalý nechal policajty vypovídat  v jiných termínech  a korigovat svojí výpověď - ten druhý tu výpověď prvního zjevně četl
- v podstatě ten chudák aktivně spolupracoval na svém uznání vinným - ten chlast bude mít v knize řidiče napořád
- možná stres, spojený se strachem je důvodem, jinak fakt netuším, jak může 30-letý chlap, kterého živí řidičák, sdělit policajtovi, že odmítá dýchat, protože se bojí naměřeného alkoholu....možná mohl ještě policajtů říci, ať dělají, protože ho honí jejich kolegové, které naboural v kradeném autě...:-)
- nikde není vidět datum, kdy nabude právní moci a odvolání již nepůjde

Stran: 1 ... 99 100 [101] 102