30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - filip84

Stran: [1]
1
To je moc hezké, ale když si řidič do zapalovače připojí doma zbastlenou nabíječku, tak se dopouští čeho přesně? I pokud připustím, že existuje nějaká (lhostejno zda právní či technická) norma, která stanoví, že ta věc má mít jakési schválení, koho přesně tato norma zavazuje a co je sankcí za porušení?

Trestné to není. Ale pokud pojede např. do Irska, theoreticky ho nemusí vpustit do země. Pokud po nehodě bude zjištěno, že vozidlo chytlo z důvodu právě této nabíječky, nese provozovatel odpovědnost za škodu a pojišťovna si uplatní regres. Máš posunuté právní vědomí...

Nicméně, maják není nabíječka. Maják je vidět, dokonce, i když nesvítí.

2
Dovolte mi několik dotazů na majáky. Předem chci udělat zcela upřimný discalimer, nemám důvod vám lhát:

neuznávám lidi co jezdí jako prasata na dálnici s nelegálně zapnutými majáky. Obecně mi nevadí, když někdo porušuje v dopravě zákony dokud s tím někoho neohrožuje nebo vyloženě neotravuje. Tudíž když někdo někde zaparkuje na zákazu a mně s tím nepřekáží, tak je mi to zcela jedno a klidně ať to napíše na Helmuta.

I tak by mě ohledně majáků zajímalo toto:
A) Jak může někdo obhájít modrý maják? Jakou technikou? Všichni víme, že to propaguje kokot MikeJePán ve své kocourkovině.. Otázka je.. Je nějaká realná obstrukce s majáky (podobně jako u parkování Helmut) než to prostě zkoušet protahovat a případně zaplatit těch směšných 2,5+1k korun? Zajímal by mě názor Vás, co už máte opravdové zkušenosti.
B) Jak je to s oranžovým majákem? Vím, že ten pokud není na pevno není potřeba mít napsaný v techničáku. Znamená to tedy, že pokud si koupím oranžové majáky/stroboskopy (které jsou asi stejně useless na jiné záměry než na sebe opravdu upozornit), tak stačí aby měly homologaci, zapnu je do zapalovače a jedu? V otázkách autoškoly se uvádí, že se smí jezdit pouze s povolenými světly a že oranžové majáky smí řidiči použít POUZE POKUD KONAJÍ V DOPRAVĚ ÚKON, KTERÝ BY MOHL OHROZIT OSTATNÍ ŘIDIČE (úplně přesnou definici po mě nechtějte :D)
C) Co třeba majáky jiných barev? Červené, zelené...? Slyšel jsem, že existuje země, kde jsou tzv. začátečnické zelené majáčky, něco jako samolepka Z pro začátečníky. Zeleným majáčkem na střeše řidič říká, že se učí a ještě toho moc neumí.

Děkuji mnohokrát za vaši odpověď :)

Pokud budeš vykonávat pracovní činnost, nebo jinou obdobnou věc, při které bys překážel, ohrožoval pomalou jízdou, pak samozřejmě maják užít můžeš.

Samotné tažení vozidla nestačí, to je upraveno dostatečně (potkávací světla + trojúhelník vzadu), ale po dobu, co to tam budete napojovat, skákat kolem aut, proč ne. Vlastně je to něco, jako když bliká odtahovka.

Stejně, jestli pojedeš jako předvoj před kombajnem, nebo např. dojedeš s přívěsem pro pokaženou motorku, po dobu jejího nakládání...

Tohle nikdo neřeší a řešit nebude.

Ano, MikeJePan jezdil s majákama, ale já čtu ty rozsudky ohledně jeho kaus, no, a tak ho "znám" už z doby, kdy nebyl známý YouTuber. V podstatě, dříve nebo později, skončí, nastrada se mu to. Nevyhrává všecko, rozhodně ne. Spíš naopak.

Ono nechat si posílat rozhodnutí na email s diakritikou můžeš, ale pak si nemůžeš stěžovat, že když se vrátí správnímu orgánu jako nedoručitelný, a ty nemáš datovou schránku, pošle ti ho na adresu pro doručování. A tento člověk šel s tímto na NSS! Proboha, to může jenom úplný právní ignorant, právně je to jednoznačné!

Můžeš se vymluvit na mrtvolu. Jednou. A to musíš prokázat, že jsi tu mrtvolu nějak znal, alespoň. Jednou, jednou se jde takto vymluvit. Možná to vyjde. Ne 10x a pak se divit, že 9 kaus z toho prohraješ.

Je to úplný blb a to, co tvrdí na YouTube, je realitě na hony vzdáleno.

3
Jde tady jen o tu homologaci, nebo to může mít ještě i jiný právní zásek?

Protože myslím, že homologaci snad nepotřebuje úplně všechno. Třeba nabíječka do zapalovače. Generalizujme to na "jakýkoliv elektrospotřebič do zapalovače", což znamená také svítilnu do zapalovače. Svítilnou se myslí několik ledek červené barvy, které umějí různě blikat, možno tuto svítilnu přísavkou na sklo připevniti.

Takže otázku ohledně toho, zda je to tam napevno (není) a zda je to schválený způsob připojení k vozu (je - zapalovačem) máme vyřešenou. Otázku toho, co to způsobuje (vydává blikavé světlo červené barvy), máme taky vyřešenou - tím, že v zákoně nic není. :)

Říkám to správně? :)

Mýlíš se!

I nabíječka do zapalovače musí mít schválení minimálně podle ECE/UN 10 (elektronická kompatibilita), nebo, připouští-li to vnitrostátní právo, což ano, připouští, podle ekvivalentní vnitrostátní normy - ATEST 8 SD.

Atest, stejně jako schválení podle BS, StvZo, JIS, Dutsch Standard..., nemá mezinárodní platnost, tj. věc s atestem může být pouze v českém vozidle, nemusí být uznána v rámci ECE/UN zemí.

4
Moment, na magnetický maják nepřidělaný pevně ke konstrukci vozidla je potřeba homologace? Mám zato (možná se mýlím, opravte mě kdyžtak), že právě tímhle se leccos obcházelo..

Všechna zařízení k osvětlování a světelné signalisaci , která jsou užívána za jízdy (tedy např. ne pracovní světlomet, hledací světlomet) podléhají schválení. "Maják" není "maják", pokud není schválený podle ECE/UN 65 (nebo např. SAE, DOT, JIS + papír z DEKRY, že schválení je totožné se schválením ve smyslu ECE/UN ... + výjimka v technickém průkazu).

Zda jde o hlavní maják, nebo nějaké " strobo", není právně relevantní. Platné právo to nerozlišuje. Je to zařízení ke světelné sugnalisaci? Je. Tím je i odrazka. Tak musí být schválené!

5
Ahoj,

vím že modrý a oranžový maják upravuje zákon o provozu na pozemních komunikacích. Vím také, že co není zákonem zakázáno, je povoleno. Znamená to tedy, že není-li červený maják zakázán zákonem, můžu si jím osadit celé auto a blikat, kde se mi zachce?

Má s tím někdo zkušenost? Modrýma majákama se mi moc provokovat nechce. Ale červené, nezakazuje-li zákon, by mohly udělat stejnou službu, jako modré. Nemyslíte? Vezměme předpoklad, že světla nejsou napevno, a nelze tedy hovořit o zápisu do TP a nebo případně o zkrácení technické způsobilosti vozidla :)

Názory?

Na vozidlech kategorie M a N se smí používat, co do druhů, tak i do počtu, toliko zařízení k osvětlování a světelné sugnalisaci, která jsou pro danou kategorii vozidla povolená.

Co je, a co není, povoleným zařízením k osvětlování a světelné sugnalisaci, upravuje, co do vozidel kategorie M a N Předpis c. 48 Evropské hospodářské komise Organisace spojených národů - Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlování a světelnou signalisaci (dále jen EHK/OSN, nebo ECE/UN a číslo) + výjimky dané vnitrostátním pravém, v mezích zmocnění daného pravém mezinárodním (např. hledací světlomet, pracovní světlomet).

Vozidlo, které vyzařuje směrem dopředu jakoukoli červenou barvu a směrem dozadu jakoukoli bílou nebo žlutou barvu (vyjma zpětných světlometů a osvětlení zadní tabulky registrační značky), je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.

Je to tedy ještě větší problém, než modrý maják. Modrý maják je zakázaný, ale jeho samostatné užití je tzv. zbytkovým přestupem (jen užití modré barvy, nikoli např. jízda na červenou). Vozidlo, které vyzařuje modré světlo, je technicky způsobilé k provozu (tj. nejde o nebezpečnou závadu).

Ano, zkušebna udělí schválení podle ECE/UN 65 světelnému zařízení, které vyzařuje modrou, červenou nebo oranžovou barvu, ale to, k jakému účelu bude zvláštní světlo užito, je věcí vnitrostátní legislativy (červené majáky užívají například Slováci).

Stran: [1]