30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Behemot 28 Srpna 2017, 08:06:32

Název: DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: Behemot 28 Srpna 2017, 08:06:32
Otevřel bych tady k tomuto článku http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/485150/kuriozita-v-marianskych-laznich-vystrazna-svetla-blikaji-na-prejezdu-bez-koleji.html obecnější diskusi, i pod vlivem mé čerstvé lehčí nehody na jedné z nejhorších křižovatek, U Bulhara, známé to jedné z nejhorších v Pze :D K tomu otevřu vlákno separé, protože se obávám, že to bude docela komplikovanej případ, ale už kvůli reakci pana nadřízenýho dopravního opicajta ve srovnání s tímhle prostě z principu do toho půjdu naplno, a to i když případnej (nejistej) úspěch stejně bude výrazně menší než vynaložený náklady. Ale už jen ta jízlivá poznámka toho dutýho opičáka že za to snad může semafor když ne já…no kurva, tady je to klidně možný, co možný, dokonce dost pravděpodobný. Další dobrej případ je párkrát i diskutovaná křižovatka Koněvky a J. Želivského, kde jsou semtamfóry nastavený programově taky blbě, ví se to, dějí se tam nehody s chodci, a stejně nikdo nic.

Celý je to jenom o slepým až fanatickým vymáhání několika ustanovení ZSP, zatímco na obecnější ustanovení je naprosto sráno. Na druhé straně to krásně ukazuje, že se dají hlavně u nehod uvařit obě strany, podle toho, který ustanovení si kterej orgán vybere jako bernou minci a za tím pak jde. Pak se nelze divit, že tolik tady těch sporů končí u soudu, kterej to pak měsíce přebírá a vinu rozdělí nějakým poměrem mezi oba. Ostatně tady to čekám někdy daleko v budoucnu obdobně, nemám iluze, že magorsrát se na to budedívat jakkoli rozumně ::)

Tady ten přejezd bez kolejí dokonale ukazuje fungování systému, kdy si vlastně orgány nadaný různejma extra pravomocema dějí, co chtějí, a v případě, že se to posere, tak nikdo za nic nemůže - co nemůže, nevolám po tom, aby byl někdo trestanej, ale aspoň doprdele uznat vinu a sjednat nápravu uvnitř organizace, nebo to aspoň tvrdit. Ne arogantně nastoupitjak SŽDC že si dělali kreténský testy a je naprosto v pořádku že tam bude kolona aut na přejezdu bez kolejí stát 20 minut. Obvykle to pak odnese právě plebs, nejčastěji formalistickým výkladem zákona ten, kdo je nejdřív na ráně. Kdyby se v tom nešťouraly noviny, tak nejspíš opicajti pár lidí zpokutují a je to v pohodě. Nebo někdo jako debil čeká 20 minut na přejezdu bez kolejí, zatímco si SŽDC hraje s vláčkama. Jo, ZabZař fungovalo jako obvykle bez závad, jen obsluhují personál je asi závadnej. Jestli si tam chtějí dělat zkoušky, který podle formalistickejch výkladů zákona můžou lidi stát i papíry nebo kriminál, tak je do prdele třeba nenapadne informovat předem opicajty? Nebo tam dát ceduli? Hodit přes to pytel? Nebo tam prostě poslat dva negry s vestama co budou a) dávat zpětnou vazbu že to opravdu funguje a b) řídit po dobu testu provoz?
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: .qoyi 28 Srpna 2017, 09:11:58
Kde je ta kolona?
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: Behemot 28 Srpna 2017, 09:24:23
Nebyla nikde, protože ti, co tam už náhodou jeli nebo šli pěšky, tak se na to samozřejmě vyprdli, aspoň tolik soudnosti mají. Ovšem nedělám si iluze, že kdyby je sebrali opicajti, tak to většina zaplatí na místě, zákon je přece svatej a že to je polňačka nikdo neřeší, i kdyby to mělo zachránit…
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: t4455 28 Srpna 2017, 09:46:25
Kde je ta kolona?

Zase vytahujete z komentáře něco nepodstatnýho. Smysl toho co chtěl Bohemot sdělit je to že někde nějaký kokot zapne na skoro půl hodiny světýlka a vůbec ho nezajímá že tam někdo může jet a bude čekat a stráví o 20 minut víc naprosto bezdůvodně v autě. Zda tam byly nebo nebyly kolony v době focení je úplně jedno. Je to prostě další ukázka toho jak tu státní správa na nikoho nebere ohled a dělá si co chce a ty si občane polib prdel, my si to teď prostě potřebujem vyzkoušet, mohli bychom to sice udělat v noci, nebo tam někoho poslat s praporkem ale na to my sereme.
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: Behemot 28 Srpna 2017, 09:51:35
Vlastně tohle snad ani na místě řešit nejde, jenom správně, tam je zákaz řízení…tak je sice šance, že by tam měl ouřada soudnost, ale taky šance, že ne, známe, kam až jsou ochotní zajít při honění čárek. Plus ty náklady i když pak řízení zastaví.

t4455: nejen to, celková ta arogance že u nich je vždycky všechno automaticky správně (i když denně vidíme, že to nehrozí ani omylem), takže chyba je vždycky automaticky na tvé straně, ovčane
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: gumidos 28 Srpna 2017, 10:03:21
Tady ten přejezd bez kolejí dokonale ukazuje fungování systému, kdy si vlastně orgány nadaný různejma extra pravomocema dějí, co chtějí, a v případě, že se to posere, tak nikdo za nic nemůže - co nemůže, nevolám po tom, aby byl někdo trestanej, ale aspoň doprdele uznat vinu a sjednat nápravu uvnitř organizace, nebo to aspoň tvrdit. Ne arogantně nastoupitjak SŽDC že si dělali kreténský testy a je naprosto v pořádku že tam bude kolona aut na přejezdu bez kolejí stát 20 minut. Obvykle to pak odnese právě plebs, nejčastěji formalistickým výkladem zákona ten, kdo je nejdřív na ráně. Kdyby se v tom nešťouraly noviny, tak nejspíš opicajti pár lidí zpokutují a je to v pohodě. Nebo někdo jako debil čeká 20 minut na přejezdu bez kolejí, zatímco si SŽDC hraje s vláčkama. Jo, ZabZař fungovalo jako obvykle bez závad, jen obsluhují personál je asi závadnej. Jestli si tam chtějí dělat zkoušky, který podle formalistickejch výkladů zákona můžou lidi stát i papíry nebo kriminál, tak je do prdele třeba nenapadne informovat předem opicajty? Nebo tam dát ceduli? Hodit přes to pytel? Nebo tam prostě poslat dva negry s vestama co budou a) dávat zpětnou vazbu že to opravdu funguje a b) řídit po dobu testu provoz?

Možná se pletu, ale mám za to, že dle § 2 písm bb) zákona 361/2000 : "železniční přejezd je místo, kde se úrovňově kříží pozemní komunikace se železnicí, popřípadě s jinou dráhou ležící na samostatném tělese, a označené příslušnou dopravní značkou". Možná obdobně jako obec je "zastavěné území" a "označené dopravní značkou" přičemž v nějakém judikátu bylo, že podstatnější je uváděná "zastavěnost území" - zde je dle mého názoru podstatnější ono křížení pozemní komunikace se železnicí či jinou dráhou. Definice železnice je "provozování hromadné přepravy na kolejové síti". Absence kolejí pak znamená, že se nejedná o železnici a pokud ze sebe nechce správní orgán udělat idiota, nebude to řešit. Že to fízl svým mozkovým myšlením vyhodnotí jinak, není překvapující.
Podle mě tedy nechybí materiální aspekt, jak někde v článku pravil fízl, ale nedošlo k žádnému přestupku.
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: naftaman 28 Srpna 2017, 10:16:00

Absence kolejí pak znamená, že se nejedná o železnici a pokud ze sebe nechce správní orgán udělat idiota, nebude to řešit. Že to fízl svým mozkovým myšlením vyhodnotí jinak, není překvapující.
Podle mě tedy nechybí materiální aspekt, jak někde v článku pravil fízl, ale nedošlo k žádnému přestupku.
To sice znamená, ale stále sú tam svetla, a tie nejsú nevyhnutne spojené len s existenciou železničného prejazdu, z pravidla takéto "železničné" svetla bývajú napríklad aj pri požiarnej stanici, spustia ich keď chcú s autami vychádzať na cestu, alebo napríklad u nás pri vjazde do vojenských lesov je závora so svetlami, kolajnice nikde.
Tak či tak materiálny znak chýba, a preto to nie je priestupok, až sa divím že to v tych novinách napísali.
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: gumidos 28 Srpna 2017, 10:29:20
To sice znamená, ale stále sú tam svetla, a tie nejsú nevyhnutne spojené len s existenciou železničného prejazdu, z pravidla takéto "železničné" svetla bývajú napríklad aj pri požiarnej stanici, spustia ich keď chcú s autami vychádzať na cestu, alebo napríklad u nás pri vjazde do vojenských lesov je závora so svetlami, kolajnice nikde.
Tak či tak materiálny znak chýba, a preto to nie je priestupok, až sa divím že to v tych novinách napísali.
V článku, na který odkazuje příspěvek, je foto s výstražným křížem pro jednokolejné přejezdy, doplněné tabulku POZOR VLAK.  Jsem přesvědčen, ale nechce se mi to hledat, že semafor pro výjezd hasičů má pouze dvě světla a chybí to třetí bíle blikající a dále že je vždy dodatková tabulka s popisem "výjezd hasičů" či něco obdobného.
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: fu 28 Srpna 2017, 11:47:17
S13
http://www.zakruta.cz/dopravni-znaceni/svetelne-signaly/s13/signal-dvou-vedle-sebe-umistenych-stridave-prerusovanych-cervenych-svetel/
a S14a,b
http://www.zakruta.cz/dopravni-znaceni/svetelne-signaly/s14a/dve-cervena-stridave-prerusovana-svetla-signalu-prejezdoveho-zabepecovaciho-zarizeni/
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: 2M 28 Srpna 2017, 12:08:46
Vlastně tohle snad ani na místě řešit nejde, jenom správně, tam je zákaz řízení…

Blokově a nebo domluvou to řešit nejde.. ale když policajt nebude idiot tak pozná že se žádný přestupek nestal a ani to do správního řízení nepošle.

gumidos:
Formálně je v té situaci rozdíl mezi signálem S13 a S14a..
protože když by tam byl S13.. jen červená světla.. tak řidič má povinnost zastavit před signalizačním zařízením.. i když tam není přejezd.. a dál by se hrálo o materiální znak přestupku.

Když to je S14a.. deska má i bílé světlo.. tam má řidič povinnost nevjíždět na přejezd.. a dá se argumentovat že nejsou koleje tak to není ani železniční přejezd a tak ze značky žádná povinnost nevyplývá.
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: gumidos 28 Srpna 2017, 12:34:29
gumidos:
Formálně je v té situaci rozdíl mezi signálem S13 a S14a..
protože když by tam byl S13.. jen červená světla.. tak řidič má povinnost zastavit před signalizačním zařízením.. i když tam není přejezd.. a dál by se hrálo o materiální znak přestupku.
Když to je S14a.. deska má i bílé světlo.. tam má řidič povinnost nevjíždět na přejezd.. a dá se argumentovat že nejsou koleje tak to není ani železniční přejezd a tak ze značky žádná povinnost nevyplývá.
Opět - dívám se na fota v článku odkazovaném v úvodním příspěvku. Na všech (vyjma č. 6, které zjevně nepatří na místo o kterém je řeč) je jednak výstražný kříž, jednak dodatková tabulka POZOR VLAK a všechna zařízení mají i 3. bílé světlo.
S ohledem na fotografie je naprosto dokonale a s přehledem odevšad vidět, že koleje chybí a tedy nemohl být spáchán přestupek žádný přestupek.
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: Behemot 28 Srpna 2017, 20:35:02
Blokově a nebo domluvou to řešit nejde.. ale když policajt nebude idiot tak pozná že se žádný přestupek nestal a ani to do správního řízení nepošle.
Takových je u sboru kolik? :D
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: naftaman 30 Srpna 2017, 11:01:13
S13
http://www.zakruta.cz/dopravni-znaceni/svetelne-signaly/s13/signal-dvou-vedle-sebe-umistenych-stridave-prerusovanych-cervenych-svetel/
a S14a,b
http://www.zakruta.cz/dopravni-znaceni/svetelne-signaly/s14a/dve-cervena-stridave-prerusovana-svetla-signalu-prejezdoveho-zabepecovaciho-zarizeni/
Tak zas som o niečo múdrejší, tým pádom je to značenie do vojenských lesov zle.
https://www.google.sk/maps/@48.5672921,17.2173395,3a,75y,159.05h,86.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1suQK1xH9fSaKhbZMlNjK0CA!2e0!7i13312!8i6656
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: Behemot 30 Srpna 2017, 12:39:24
No možná tam máte úpravu jinou…

Jsem se doslechl o jednom starším případu z Plzně, asi před dekádou…z vedlejší osazený semtamfóry, kde byla zelená. Na hlavní nebylo vůbec nic. Pěkný, ne?
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: enzym 30 Srpna 2017, 13:12:27
V SK je úprava obdobná. Bez kříže a kolejí to není železniční přejezd, vyplývá to však jen implicitně ze zákonů 8/2009 a vyhlášky 9/2009. Mají jiné označení signálů http://www.zakonypreludi.sk/disk/zz/file/2009/2009c004z0009p01c2.pdf. Železniční přejezd je definován pouze v předpisu Ž 1, nikoli v rámci zákona... Priecestie je úrovňové kríženie pozemnej komunikácie so železnićnou traťou.

Jinak upozorňuji na jednu zákeřnost, v OC, OV a BM jsou přejezdy přes samostatná tramvajová tělesa označeny jako železniční přejezd kříži. Důvody jsou hnidopišsky praktické, nebudu rozebírat*. Ovšem projetí signálu stůj (i standardního křižovatkového) je bráno jako přestupek podle § 125c odst. 1 písm. f) bod 9. ZPPK (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/zneni-20170701#p125c-1-f-9), nikoli poněkud méně závažný podle § 125c odst. 1 písm. f) bod 5.  (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/zneni-20170701#p125c-1-f-5). Jako to je v Hlavním městě Praha nevím.

* naťuknutí: tramvajové těleso je místo mimo komunikaci
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: 2M 30 Srpna 2017, 13:59:42
Opět - dívám se na fota v článku odkazovaném v úvodním příspěvku.

Ano, ale upozorňoval jsem na takovou perličku té situace.. když by se zákon bral úplně formalisticky tak je velký rozdíl jestli signalizační zařízení má i bílé světlo a nebo nemá.
Název: Re:DF: Zabezpečovací zařízení fungovalo bez závad. (semafory talk)
Přispěvatel: enzym 30 Srpna 2017, 15:33:12
Dle mého pohledu na věc je i formalisticky zcela OK, protože železniční signál S 14 je vždy umístěn v krabici se třemi poli. Když z krabice nejde žádný signál, tak jej nelze ani popsat, ale je jasné, že jde o signalizaci přejezdu. I když v místě pro bílé světlo není žádné světlo, tak to pole tam prostě je, jen nikdy nedává signál. Požadované chování řidiče v přpadě, že krabice nedává žádný signál, je popsáno v ZPPk jednoznačně.
Naopak signál S 13 je vždy* v krabici se dvěma poli.

*: až na debilní výrobek neználků z AŽD, který nemá oporu ve vyhlášce. V místě pole pro bílé světlo v S14 je tam pole se žlutým filtrem, tedy jde o neumělý pokus integrovat S 13 a S7 do jedné škatule. https://www.google.cz/maps/@49.1850114,16.5757916,3a,75y,332.16h,98.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1syrJfuSVHvgdmkwH6eNXDNg!2e0!7i13312!8i6656