30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - mcsoap

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 41
31
Nedopravní tématika / Re:Povinnost poskytnout výpis dat u zubaře
« kdy: 08 Března 2023, 14:34:49 »
Takže jmenovitě, mám za to, že v mém případě jde o § 65, odst. 1, písm. a zák. 372/2011 Sb. o zdravotních službách. Pokud bude odpověď cokoliv jiného než "tady, podívejte," jde o situaci popsanou v § 66, odst. 2 téhož zákona. Dále bych měl mít možnost podat žádost podle GDPR, ale primárně mi šlo o to ujištění, jestli soukromá zubní ordinace podléhá zákonu o zdravotních službách tak, jak to chápu. Asi jo.

32
Nedopravní tématika / Povinnost poskytnout výpis dat u zubaře
« kdy: 08 Března 2023, 11:43:48 »
Pokud měním zubaře a starý zubař nechce vydat dokumentaci (rentgeny, atp), je způsob, jak ho k tomu zákonně vyzvat? Napadá mě GDPR, ale ještě si říkám, že stomatolog je přeci doktor, tudíž by mělo jít o zdravotnickou dokumentaci a tudíž bych měl mít právo požádat o výpis. Je tak?

33
Nahrajte kompletní spis.

Fascinující je za mě věta v odůvodnění rozhodnutí: "
  • dhlédne-li správni orgán od toho, že takováto důsledná kontrola motorového vozidla by

obviněnému pokaždé zabrala minjmálně několik desítek minut,
" to už je za mě naprostý vrchol - úkony neprovedete, tak vám to jde k tíži a když je znáte a provedete, tak vám to SO nevěří. To je zcela nová úroveň absurdity.

Dovolte malý hijack - chápu správně, že žádný zákon nepovinuje řidiče před jízdou provádět kontrolu čistoty tabulek RZ, ale pokud to neudělá, tak mu to správní orgán přičte k tíži?

34
Otázka ale, co ten policajt porušil? Když kouknu do zákona, tak tam žádná povinnost poučit před podáním vysvětlení stanovena policajtovi není.

Ze stížnosti:

Policista neprovedl poučení podezřelé osoby o možnosti odepřít podání vysvětlení. Tím
nesplnil povinnost podle §13 zákona 273/2008 Sb. o Policii ČR.

35
Mám tady takovou zvláštnost. Ukrajinec si koupil od jiného Ukrajince vozidlo, které je v ČR registrováno, má značky, má pojistku. Aby toho nebylo málo, tak třetí Ukrajinec je pojistník a provozovatel vozidla, ale tenhle třetí Ukrajinec je už dávno mimo EU. Nastupuji já, potřebuji zprostředkovat přepis vozidla kompletně na Ukrajince-kupujícího a úplně vyškrtat Ukrajince-prodávajícího a Ukrajince-provozovatele. Získána plná moc od Ukrajince-prodejce na mě. Získána plná moc od Ukrajince-kupujícího na mě. Ověřené podpisy na poště. Dojdu na evidenci vozidel a tam mi úředník sdělí, že Ukrajinec-kupující má v ČR tzv. dočasnou ochranu/strpné vízum (tyto pojmy používá úředník zaměnitelně). Nechápu. Úředník sděluje, že vozidlo nelze přepsat, protože Ukrajinci nemohou vlastnit auta. Ptám se co je to za blbost, úředník sděluje, že tak to prostě je. Úředník odmítá vystavit písemné rozhodnutí s odůvodněním podle správního řádu, odmítá přijmout podání, o kterém tvrdí, že je zatíženo vadou a odmítá mi sdělit, podle jaké právní normy postupuje. Na jiném magistrátu zjišťuji, že problém je s prokázáním adresy pobytu Ukrajince-kupujícího, protože plné moci jsou ověřené tak, že na samolepce z pošty je uvedeno, že druh předloženého dokladu totožnosti je cizinecký pas a tím pádem adresa uvedená na samolepce není z žádného státního registru. To je pravda, protože Ukrajinec-kupující adresu při ověřování podpisu obsluze prostě ústně sdělil. Pořídil jsem tedy potvrzení od magistrátu města, že poskytuje ubytování Ukrajinci-kupujícímu na konkrétní adrese a vyzbrojen tímto dokumentem jsem přišel na jiný úřad s rozšířenou působností, protože jsem jel zrovna kolem. Celý proces zabral 10 minut, nikdo po mě nic nechtěl a auto je přepsáno, žádný problém s ověřením adresy ani druhem víza-pobytu nebyl.

Teď nad tím sedím a studuju to. Podle úřednice jednoho magistrátu, která mě ochotně ukázala, proč to nejde, je potíž v § 6 zákona 51/2001 o podmínkách provozu na pozemních komunikacích. Tam se uvádí, že:

Citace
§ 6

(1) Silniční motorové vozidlo a přípojné vozidlo provozované na pozemních komunikacích musí být zapsáno v registru silničních vozidel, pokud má osoba, která ho provozuje, na území České republiky

a) trvalý pobyt, dlouhodobý pobyt nebo, jedná-li se o občana jiného členského státu, přechodný pobyt v délce alespoň 6 měsíců v kalendářním roce, nebo jí byl udělen azyl,

b) sídlo, jedná-li se o právnickou osobu, nebo

c) odštěpný závod, jedná-li se o zahraniční právnickou osobu.

V tu chvíli jsem nenastartoval závity a nedošlo mi, že podle tohoto ustanovení tedy nejde změnit provozovatel, ale vlastník by změnit jít měl, protože text hovoří o provozování, nikoliv o vlastnictví vozidla. Než jsem se ale nadál, na jiném magistrátu to celé zblajzli a tento problém vůbec neměli. Dodatečně jsem zjistil, že tohle je v ČR mega problém a Ukrajinci, kteří tady pracují, platí daně, normálně bydlí, si opravdu nemohou kupovat auta, protože je na sebe nemohou přepsat a všichni mi říkají, že můj případ je jenom náhoda, a že úředník udělal v podstatě chybu.

  • Chápu to teda správně, že úředník neměl tu žádost o změnu vlastníka a provozovatele v evidenci vozidel provést, protože nový provozovatel potenciálně nesplňuje podmínky podle zákona 56-2001? Já nevím, jestli je splňuje, nebo ne, ale v ten okamžik to ten úředník nemohl ověřit a dodatečně zjišťuji, že on je asi fakt nesplňuje.
  • Jak může Ukrajinec prokázat splnění povinnosti podle § 8, odst. 2 téhož zákona? Na dopravce prostě nejsou zvyklí zamítačky vydávat písemně.
  • Jak bude v tomto případě fungovat doručování pošty ohledně pokut? Ta adresa provozovatele je prostě nějaká ubytovna, kde ten člověk už za měsíc nejspíš bydlet nebude. Jak si může tenhle provozovatel zjistit, jestli mu něco nepřišlo, když vlastně žádný trval pobyt nikde nemá?

36
No, já jsem to uchopil jinak. Policista poučení neprovedl, a vyptával se. Byl upozorněn. Na to si zapnul kameru, a zeptal se na totéž znovu. Řidič odpověděl, že nebude odpovídat. Na to policista sdělil řidiči, že má možnost odepřít výpověď. Policista tedy provedl poučení o možnosti odepřít podání vysvětlení až potom, co řidič odmítl podat vysvětlení a tuto skutečnost ještě sám zaznamenal na vlastní kameru. Do stížnosti jsem uvedl, že kdyby tak policista učinil po tom, co byl poprvé upozorněn řidičem, dalo by se to brát za nedbalost, ale tím, že ho řidič musel napomenout, a on znovu prováděl úkony spojené s podáním vysvětlení bez poučení a poučil řidiče až potom, co podání vysvětlení odmítl, je už účelové jednání policisty. Takhle to podám a uvidím, co mi přijde.

37
Viz. $subj, neviděl jsem nové policejní BMW. Posláno do správka, nevyjádřeno, nepodepsáno, nahráno, nafoukáno 0. Na věci mě zarazila jedna věc - fízl se ptal, jestli jsem měl v posledních 12 měsících zákaz řízení. Ten jsem měl, ale odpověděl jsem prostě "čemu na -nebudu se vyjadřovat- jste nerozuměl?" ZŘMV byl předčasně zrušen v polovině (prominutí) a momentálně se v zastoupení soudím o to, že jsem ZŘMV neměl vůbec dostat, a vypadá to nadějně. Hledám v přestupkovém zákoně a ZPPK, co k tomu fízla vedlo. Neměl jsem s sebou ani řidičák.

  • Fízl přece vidí, že ŘO mám, že ZŘMV jsem měl, proč se na to ptá?
  • Fízli před vyptáváním nepoučili, a po upozornění na to prohlásil jeden z nich "jo takhle vy to chcete" a zapnul si kameru, a pak mě poučil. Je vhodné na něj podat stížnost, nebo už to nemá cenu?



38
V každém případě, pokud Vám budou pindat že to jako nejde a pod. klidně řekněte, že jste si to zjišťoval, že to udělat musí a že tedy pokud nechtějí převod provést ať o tom vyhotoví úřední záznam, ve smyslu dne toho a toho se dostavil(a) ten(ta) , předložil(a) tyto dokumenty a převod jsme neprovedli.

Několikrát jsem takto přinutil ouřadu udělat něco co vůbec nemusel, jenže voni vědí kulový a raději vám  do vokýnka řeknou že to nejde, páč vědí, že i když je to lež nikdo jim to zpětně neprokáže, ale pokud je konfrontujete s tím, že by někdy svoje rozhodnutí museli obhájit , raději vám vyhoví.

P.S. nenechte se odradit, jednou mi nechtěli (na sociálce) uznat plnou moc a ani nechtěli o tom že jí odmítají vyhotovit záznam, tak jsem zavolal měšťáky aby celou věc zaznamenali a teprve po jejich domluvě se najednou paní ouřednice uvolila mi plnou moc uznat. A proč jsem tak vyváděl ... no protože zastoupenému by hrozilo nepřiznání podpory, což by pro něho bylo na hranici osobního krachu a pokud se necháte odehnat, ak pak můžete tvrdit co chcete, ale zpětně Vám nic neuznají.

To jsem chtěl zkusit. Nemáte po ruce citaci? Žádost o změnu vlastníka v registru se přeci musí řídit, stejně jako všechno, správním řádem. Je to žádost, já jí podávám, je-li zatížena nějakými vadami, tak o tom úřad vyhotoví záznam podle... § 18? Podání činím podle § 37?

Tady jde totiž také o to, že to vozidlo je už koupené a podle § 8 zák. 56/2001 Sb. musí být ta žádost podaná do 10 dní. A to poslední, co tahle dvojka prodejkyně a kupující potřebují je, aby se po ní vozili úředníci s pokutou za to, že auto přihlašují pozdě.

39
Řeším tady takovou zvláštnost - Ukrajinka v ČR, která chce koupit auto. Má dlouhodobé vízum za účelem strpění, má normálně VZP, chodí tady do práce, platí daně, etc. No a koupila si auto od své příbuzné v ČR. Vozidlo má vlastníka - Ukrajinku (prodejce), provozovatele - Ukrajince (ten už neexistuje). K tomuto vozidlu má VTP, ORV, nemá platnou zelenou kartu, ale vozidlo je pojištěno ještě na půl roku na předchozího provozovatele. Na vozidle jsem nechal provést evidenční kontrolu, ta prošla bez závad. Kupující má platnou plnou moc, která ji zplnomocňuje k provádění změn v registru vozidel (s tímhle autem), kterou prodejkyně podepsala a nechala ověřit. Předvyplnil jsem formulář s žádostí o zápis změny vlastníka a provozovatele.

No a teď k tomu převodu - novopečená majitelka se vydala ze zvědavosti na odbor dopravy sama s deskama, které jsem k účelu převodu připravil a tam jí řekli, že na ní nejde auto napsat. Nedovedli jí vysvětlit proč, ale také je možné, že tomu prostě neporozuměla. Než se tam vydám já - je nějaký důvod, proč by občan cizí země s vízem strpění nemohl vlastnit automobil?

40
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Ukončení POV
« kdy: 20 Června 2022, 17:18:31 »
U autoprolongace pojištění sice skutečně může při pasivitě pojistníka dojít k prodloužení a zdražení, ale to, co vidíte jako obrovskou křivdu, ve skutečnosti není tak dramatické. Smlouvu jste měl uzavřenou na dobu určitou, a pouze ke konci období může pojišťovna dopis s účinky, které vám vadí, poslat. Nestane se to nečekaně, či dokonce schválně tak, že by pojišťovny hromadně přeceňovaly právě v období dovolených. Dále je tam luxusní 30denní lhůta. Pokud jezdíte na takto dlouhé dovolené, je dobrým zvykem si nějak zařídit kontrolu schránky. Pokud je problém ten obyčejný dopis, tak buď jste si vybral nějakou opravdu oldschool pojišťovnu/produkt, kde modernější komunikace není možná, nebo jste to pojišťovně zakázal. Normálně tyhle věci chodí mailem/sms atp.

Mě strašně vytáčí, že jsem lajdácky nenaskenoval ten první dopis, který mi ze SLAVIE přišel. Ta lhůta rozhodně nebyla 30 dní, bylo to něco absurdního, jako třeba 5 nebo tak něco. Navíc to není "ke konci pojištění." Přišlo to 2 měsíce před koncem pojištění. Na jiné auto mi to ze stejné pojišťovny nyní přišlo 3 měsíce před koncem pojištění. Vy říkáte, že to vidím jako strašlivou křivdu a já říkám, že ano. Tohle je pro mě na úrovni nějakého prodejce hrnců, který nechce pustit důchodce z předváděčky papiňáku. Je to úplně jasně udělané tak, aby to tomu člověku přišlo, když na to nečeká a ta lhůta je nastavená, aby byla vysoká šance to nestihnout.

41
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Ukončení POV
« kdy: 20 Června 2022, 14:08:01 »
Už jsem to tu psal... U pojišťovny, v případě nedoporučeného dopisu, řeším vypověď takhle:

Na základě nové kalkulace pojistného, které mi bylo doručeno tehdy a tehdy (datum dle vlastní potřeby a uvážení) vypovídám pojistku.

Pojišťovna se cukala jen jednou, celkem symbolicky.

A už je tu několikrát napsané, že to nemusí fungovat, viz můj případ - ostatně odpovídal jsem pojišťovně naprosto stejným způsobem a ta se nijak necukala. Prostě to celé odmítla, dluh prodala a věřitel nyní dluh vymáhá zákonným způsobem.

Trochu závidím vašemu (budoucímu) advokátovi - klienti, kterým je jedno, kolik na případu provaří, a bude-li kvalitní zážitek, je jim v podstatě i jedno, jak to formálně dopadne, rozhodě nerostou na stromech.

Meh.

No a v době, kdy jste na dovolené, vám poštou pošlu jednostranné snížení ceny na desetinu. Podle vás to znamená, že když se k tomu "nevyjádříte", že se cena skutečně změní?

No změní, protože se k tomu nevyjádřím. Jenže kde není žalobce, není soudce. Snižovat cenu není totéž jako cenu zvyšovat.

Stát vám nenařídil uzavřít konkrétní smlouvu s konkrétní pojišťovnou. Pominu-li, že existuje hafo způsobů, jak to udělat, abyste se s takovými detaily jako POV nemusel osobně zatěžovat (např. operativní leasing), tak pokud si z nabídky na trhu nevyberete, jste si jistý, že je to stále problém státu?

S tímhle nesouhlasím. Jednak stát něco nařídil, tudíž celý problém mi vzniknul hlavně proto, že stát zas něco reguluje a druhak, pokud stát řekne "vždyť si můžete vybrat" a potom vydá stovky a tisíce ustanovení, kterými všechny ty subjekty, ze kterých si mohu vybrat "reguluje", tak se jedná o výběr jen na oko, reálně tam žádná volba není. Abychom do této ideologické diskuse moc nezabředávali, tak ten problém je vždycky můj, ano.

EDIT: Zmiňujete operativní leasing, což je paradoxně takový náběh na vidle. Kolega měl na operák Rapid, podepsal smlouvu na 2 roky a po třech měsících leasingovce vypověděla Kooperativa smlouvu na POV a HAV. Flotilu Rapidů jim znovu pojistila myslím Česká, jenže ta si naúčtovala dvojnásobné peníze. No a tak poskytovatel operáku prostě zvýšil měsíční platby za pronájem vozidel. Tuhle podmínku ve smlouvě měli toho času všichni a je to důvod, proč jsem si operák nakonec nepořídil. Takže i jako klient, který si pořídil auto na operák se vás tenhle problém může týkat, ale paradoxně vaše pozice bude ještě horší, protože ze smlouvy nejde (tehdy nešlo) odstoupit bez penále.

42
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Ukončení POV
« kdy: 18 Června 2022, 23:43:50 »
Pojišťovna ale není správní orgán, nepotřebuje prokazovat skutečné datum doručení, stačí jí nějaké fiktivní odvozené od data odeslání třeba a smluvně ošetřené ve smluvních podmínkách. Např.:

https://www.slavia-pojistovna.cz/wp-content/uploads/2019/01/vpp-2014.pd

Písemnost odeslaná na poštovní adresu s využitím provozovatele  poštovních služeb je doručena dnem dojití; v pochybnostech se má za to, že  došla/byla doručena třetí pracovní den po odeslání.

No ale s tím bych vás odkázal na příspěvek HH dříve:

Tak především to gumidosem citované ustanovení psal naprostý diletant. Jde zřejmě o parafrázi § 573 OZ, nicméně v originále to začíná "má se za to" (což je konstantní formulace pro tzv. vyvratitelnou domněnku), bez toho blábolu o pochybnostech. V reálu před soudem by to asi bylo vyloženo stejně jako zákonná verze, ta pochybnost by byla daná už tím, že ani jedna strana skutečné doručení neumí prokázat. Nicméně v Kocourkově není vyloučené, že při naznačené argumentaci by se z toho u soudu stal bizár, kde by se celá věc skutečně lámala na tom, kdo měl či neměl pochybnost, a kdo a jakým způsobem je povinen to prokazovat.

Začal bych ale dohledáním skutečných VOP vztahujících se na řešený vztah, ne spekulacemi nad obecným příkladem. Je možné, že to pojišťovny od sebe berou přes kopírák, ale ďábel je jako vždy skryt v detailu.

In other news, skutečně mi přišla předžalobní výzva k uhrazení "dluhu." Uhradil jsem leda ho*no. Čekám na tu žalobu, hledám advokáta. Mě je úplně jedno, jestli to bude stát 100k, já chci ten kocourkov vidět. Mě napadlo argumentovat tím, že když člověk odjede na pracovní cestu nebo dovolenou, tak mu pojišťovna může poslat nějaký dopis, který oznamuje navýšení pojistného třeba na desetinásobek, a pojistník tím přijde o možnost se k tomu jakkoliv vyjádřit, protože pojišťovna si jednostranně rozhodne o tom, že obyčejné dopisy se berou jako doručené třetí den po odeslání. POV nemám, protože chci, ale protože to stát nařídil a tyhle blitky v jejich podmínkách tolerovat nechci.

43
Disclaimer: Byl jsem zákazník Kocourka, tam jsem rychle pochopil, jak funguje. Řešil jsem si správka sám, ale moc mi to nešlo. Nyní jsem zákazník nezaplatim.cz (dosud spokojený, vyřešili toho dost).

Já bych se chytil toho tvrzení, že ke zpřísnění trestu nemůže dojít. Totiž, nastavení očekávání je v případě takových závažných sankcí (5 bodů, zákaz řízení, a podobně) úplně nejdůležitější, prostě proto, abych se mohl na výsledek toho sporu nějak připravit v případě, že se to zesere. Nikdo nemůže předpokládat, jak úředník rozhodne - tj. jestli bude dokonce jeho rozhodnutí zákonné, protože ani za to nenesou žádnou odpovědnost. OK, může být. Ale tady přišla dost specifická odpověď (citace):

Citace
Dobrý den, podstatné je, že právní kvalifikace zůstala stejná, takže Vám může dát znova maximálně stejný trest, tedy pokutu.

Je v takovém případě opravdu lhostejno, jestli @jkraus222 tohle viděl dvakrát v životě, spíš je to k tíži, protože to teda znamená, že už to viděl a věděl, že stát se to může - tak proč tedy klientovi neříct pravdu, proč ho neinformovat o tom, co je nejhorší outcome.

Já osobně v tom vidím největší fail v tom okamžiku, kdy se @Tom32 odchýlil od kurzu nezaplatim. Prostě oni mají nějakou kolej, po které ten proces jede, tímhle krokem se to vykolejilo a to je problém snad úplně všude, od kurýrních služeb počínaje, objednávkami jídla konče. V okamžiku, kdy navrhnu jiný postup, si tak nějak prostě musím ohlídat, že nezaplatim s tímhle derailem počítalo v jejich další komunikaci.

Já tohle teda nepřipisuju na vrub ani jedný straně (resp. 50-50). Od COVIDu pozoruju v jednání správních orgánů totální disregard k právu, prostě už na to dost serou a v takových podmínkách je dost těžký jakoukoliv právní službu provozovat.

44
Tak to samozřejmě bude, ale na to hbitě můžete kontrovat tím, že v okolí najdete úsek, kde za posledních 10 let bourali dva, co v mlze a dešti jeli 49.9 km/h a obrátit to proti úřadu s tím, že měřit se má tam...

Odesláno z mého Redmi Note 8T pomocí Tapatalk

Můžete no...

45
"Ne dobrý já ho nechci." Asertujte dominanci. Co udělá? Zastřelí vás? Protože nechcete náustek? Případně "to je váš vercajk, já si tim auto zasírat nebudu."

"Ale to je vaše."
"Ne, to není moje, já náustky nevozím, nekupuji a nechci."

Pokud se ptáte z roviny "musím nebo nemusím," tak rozhodně nemusíte a můžete je s tím poslat, kam slunce nesvítí. Pokud se ptáte z roviny "měl bych?" tak vám nepomůžu. Každý encounter je (dlemně) úplně jiný, člověk musí být trochu psycholog, aby poznal, co za blbce ho otravuje dneska. Pokud třeba zvolíte strategii nejmenšího odporu, protože spěcháte/vidíte tam možnost to vyřešit rychle, tak si náustek vemte a jeďte. Pokud je už z předchozí konverzace zřejmé, že to je nějakej arogantní troglodyt z pořádkovky, co se ve tři ráno nudí a hned po dejchnutí se bude vozit na povinný výbavě, tak můžete oplatit stejnou mincí - "strč si to kam chceš, já tvůj bordel do auta nechci."

Stran: 1 2 [3] 4 5 ... 41