30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: gumidos 14 Ledna 2021, 09:07:28
-
Policie dokončila svůj pravidelný statistický průřez katastrofální situací na českých komunikacích.
https://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx - prosinec 2020 pak obsahuje celý rok.
Pár neoddiskutovatelných faktů:
- nejnižší počet obětí od roku 1961, tedy od počátku evidování - starší data nejsou
- nejnižší počet těžce zraněných od roku 1961
- nejnižší počet lehce zraněných od roku 1990
- absolutní pokles o 12-15% proti roku 2019 ve všech sledovaných kategoriích - tedy počet obětí, počet nehod, počet zraněných a hmotná škoda.
Tvrzení o vlivu nouzového stavu policie nijak ověřitelně neodůvodňuje. Nepochybně došlo k výraznému nárůstu dopravy kurýrních služeb, nepochybně došlo k přeskupení cestujících z hromadné do individuální dopravy, těžko soudit.
Taktéž zjevně nadále není hlavní příčinou rychlost, ale nesprávný způsob jízdy a téměř i nedání přednosti, velký podíl má stále srážka se zvěří.
V odkazu je vidět celá statistika a lze si s tím pohrát.
A pozor - fízlům začíná chybět práce - trestná činnost klesá, počty nehod klesají.... - leckdo by si mohl říct, že má úměrně klesat i počet fízlů. V poslední době vidím standardní situaci - silniční kontrolu provádí jednotka 3 individuí, zaměnitelných za nějakou odnož Daeše, což je katastrofální mrhání člověkohodinami a financemi. Takže čekám, že to i tihle tupci pochopí, protože klesá počet čárek.....
-
Že se míň jezdí se dá dosledovat i z tržeb za PHM.
-
... Takže čekám, že to i tihle tupci pochopí, protože klesá počet čárek.....
Vážně ? To je velká dávka optimismu po ránu. ;D
-
Nepochybně došlo k výraznému nárůstu dopravy kurýrních služeb, nepochybně došlo k přeskupení cestujících z hromadné do individuální dopravy, těžko soudit.
Žiju v Praze, dříve, když jsem někam jel ve špičce, tak vždycky s Waze - a i tak to bylo občas o nervy. Teď bez ohledu na denní dobu prostě jedu a neřeším.
Tím netvrdím, že tu kolony vůbec nejsou, ale na trasách, kde se pohybuju já, je úbytek dopravy opravdu hodně znatelný.
-
Takže čekám, že to i tihle tupci pochopí, protože klesá počet čárek.....
A až to pochopí, vymyslí nové skutkové podstaty přestupků nebo se více zaměří zase třeba na lékárničky a rezervy. třeba že rezerva má být taky na zimních.
-
Takže čekám, že to i tihle tupci pochopí, protože klesá počet čárek.....
A až to pochopí, vymyslí nové skutkové podstaty přestupků nebo se více zaměří zase třeba na lékárničky a rezervy. třeba že rezerva má být taky na zimních.
Stačí mít pojištění, které umožňuje/zprostředkovává odtah.. ne snad?
https://kodecar.cz/blog/povinna_vybava_auta/
Máme auto na LPG, když jsme ho pořizovali, tak jsem to řešil, teď už si to moc nepamatuji. Ale mám za to, že stačí, aby to pojišťovna nabízela jako zpoplatněnou zvýhodněnou službu, která je součástí pojištění. My to myslím máme tak, že v případě odtahu bychom měli fixní cenu asi 1 500 Kč a jak jsem to tehdy studoval, tak by to mělo na obejití této povinnosti bohatě stačit.
-
Nebo vozit sprej do pneu na nouzové zacelení/dofouknutí:) Sice to moc nefunguje, ale zákonu to vyhovuje.
-
třeba že rezerva má být taky na zimních.
Proto mám univerzální pneu...
Nebo vozit sprej do pneu na nouzové zacelení/dofouknutí:)
A to vozím taky, protože se nehodlám někde na silnici válet pod autem...
-
třeba že rezerva má být taky na zimních.
Proto mám univerzální pneu...
Nebo vozit sprej do pneu na nouzové zacelení/dofouknutí:)
A to vozím taky, protože se nehodlám někde na silnici válet pod autem...
Ale tohle je pohled logiky a platné legislativy. Myslete taky na ty osamělé fízly, co bloumají po ulicích a nemají čárky. Cítí se zrazení a zbyteční a jejich nadřízení se jich jistě zastanou a v parlamentu se na ty vaše spreje a pojistky ještě podívají.
-
Pokud máte POV tak rezervu řešit nemusíte, protože máte předplacenou asistenční službu přes Českou kancelář pojistitelů.
-
A to funguje jak? Měl jsem za to, že na ČKP mě maximálně přepojí na telefonní linku mojí pojišťovny.
-
Ano, je to takové zajímavé řešení. Na zelené/bílé kartě je kontaktní číslo pojistitele. Někde hned vedle, nad či pod tímto kontaktem je číslo Linky pomoci řidičům. Tedy se nabízí otázka, proč nezavolat svoji pojisťovně hned a přímo, a radši zavolat na tuto linku pomoci, kde nemají sebemenší info o rozsahu případně asistenční služby.
-
pojišťovna Vám většinou sdělí, jaký máte rozsah pojištění a co konkrétně pokryje.
v mém případě - porucha - kontakt na dvě odtahovky s informací, jaký je limit odtahu.
sprej je použitelný jen v případě malého defektu - typicky hřebík v běhounu
kamarád s větví v boku pneu byl rád, že má sjetou rezervu ( těch 1,6 měla, ale ....)