30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: fu 09 Března 2022, 21:21:59
-
https://tv.idnes.cz/domaci/vlada-zrusit-povinne-primichavani-bioslozky-silnicni-dan-a-eet-oznamit-fiala.V220309_165744_idnestv_heli
-
nečekali jsme zázraky a ani se nestaly...
-
kosmetické úpravy jako všechno co dělají....
-
To zrušení EET a přimíchávání biosložek je trvalé? Pokud jo, tak IMHO win pro motoristy. Perfektní doba pro to aby zrušení prošlo.
-
EET by mělo být trvalé, to měli i v programu. BIO je pozitivní novinka, jak pro motory, tak snad to "ocení" i Andrej. A půda pak taky bude snad lépe využívána.
-
A přitom dovozci nakupují naftu jen o cca 1,2 Kč dráž než třeba v listopadu 2021. Kde tedy vzniká ta cena?
-
Tak drahá ještě jenom dorazí, teď mají nasmlouvané starší ceny, ale proč
by čekali, že.
-
Tak tohle už někdo říkal i v TV. Zdražení probíhá okamžitě a v případě poklesu cen dojíždí cenový lag ještě tři týdny.
-
EET by mělo být trvalé, to měli i v programu. BIO je pozitivní novinka, jak pro motory, tak snad to "ocení" i Andrej. A půda pak taky bude snad lépe využívána.
Tak Andrej už se vyjádřil: Zrušení povinného přimíchávání biosložky do pohonných hmot znamená podporu Putinova režimu a dodatečný nákup 690 000 tun ropy z Ruska, řekl bývalá předseda vlády Andrej Babiš.
-
BIO sračku máme také díky EU v jejíž prdeli má tato vláda hlavu. Nebudou se v Bruseli zlobit?
-
Od ledna 2020 už neplníme ani RED II (EU) 2018/2001 a nic se neděje.
-
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/benzin-nafta-bioslozka-ropa-indracek-stanjura-sikela.A220310_101631_ekonomika_ven (https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/benzin-nafta-bioslozka-ropa-indracek-stanjura-sikela.A220310_101631_ekonomika_ven)
Vláda zruší povinnost, ale pokud je nezakáže, tak na pumpách bude s biosložkou i nadále.
Přitom ČEPRO (EuroOil) prodává svůj mez biosložky v omezené míře ale bez problémů.
-
asi neni důvod, proč by to tam někdo dobrovolně přimíchával.. je to sračka a prodražuje to palivo jako takové..
zrušení eet a biosložek je fajn takovej bonus, ale kdyby reálně udělali něco s těma cenama..
byl jsem před pár dny na eurooilu, kam jezdím právě pro naftu bez biosložky a obsluha mi řekla, že za jeden den dvakrát zdražila.. tak to asi nebude ale tím, že by přivezli dvě várky nafty a každou dražší... :x
-
Ne, ceny na řetězcích se mění centrálně a dálkově, na pumpu přijde zpráva z ředitelství, něco jako připravte se, v 16:00 změna cen, nové:... Se závozem paliva to nikdy nesouviselo.
-
Přitom ČEPRO (EuroOil) prodává svůj mez biosložky v omezené míře ale bez problémů.
Tohle už bude možná nějaká Urban Legend, protože Čepro je totiž zároveň největším odběratelem Preolu (výrobce MEŘO). Takže pokud v Čepru disponují naftou bez bio, protože je to nafta z hmotných rezerv, tak je dost možný, že mají raději domluvené s různými spedičními firmami, že jim ji budou dodávat na jejich čerpačky, co mají tyto firmy ve svých areálech. A k benzinkám pro retail se pak tato nafta nedostane. U benzínu to bude asi jiné, protože ten se spotřebovává téměř výhradně v osobních autech a tak pro něj asi neseženou velkého odběratele, který by ho bral. Proto se možná benzín bez lihu na benzinky dostane.
Ale bez mobilní laboratoře to potvrdit nelze. A dohledat z veřejných informací taky ne, protože ČOI sleduji při dozorech kvality jiné ukazatele.
asi neni důvod, proč by to tam někdo dobrovolně přimíchával.. je to sračka a prodražuje to palivo jako takové..
Tak tady se v tuto chvíli strašně mýlíte. Při dnešních cenách PHM je totiž ta bio složka pro obchodníka s PHM už bezpečně levnější. Počítejte (ceny uvádím vč. DPH), když koupím litr MEŘO za 45,80, přimíchám ho do nafty a na pumpě ho vlastně prodám za >50,- Kč. Tak jsem brutálně vydělal, protože čerpačka má většinou jen tak 1,- na litru (při ustálených cenách). Takže tím, že se biosložka vlastně díky ceně nafty stala její levnější náhražkou, očekávejte, že budete tankovat naftu možná i s větším obsahem bio, než před válkou.
PS: Na benzín se mne neptejte, neznám ceny bio-lihu přimíchávaného do benzinu.
-
Ve včerejším pořadu Máte slovo s Jílkovou pan Indráček prohlásil několik zajímavých vět. Já tento pořad obvykle nesleduji, ale včera mě to nedalo a tu telku zapnul.
a) cena benzínu a nafty nesouvisí s cenou ropy na trhu
celá léta nás tím krmili
b) pumpaři mají obvyklé marže mezi 1-2 Kč/l
c) odběratelé mají od rafinérských společností ceny PHM +- stejné
d) nafta je nyní dražší než benzín, protože ve válečném stavu je to klíčová komodita a její cena roste kvůli zvýšené poptávce. to bych také dokázal pochopit. Podobná situace už tu také byla v roce 2008, tehdy ropa atakovala hranici 110 USD za barel, ale cenovky začínaly trojkou
Teď můj laický pohled na věc:
pokud má pumpař A ( velký řetězec) slušnou a čestnou marži 2Kč/l a naftu prodává za 52,- a pumpař B ( malý pumpař s malou výtočí) ji dokáže prodávat ještě za 49,- tak už je vlastně korunu v mínusu
Teď jeden příběh malého pumpaře, který má pumpu o třech stojanech. Relativně malý shop se skromným doplňkovým sortimentem. Má ovšem velmi slušné ceny olejů a maziv v porovnání s okolními benzinkami, kromě toho provozuje výdejní místo balíků. Provozní doba je tuším pouze 5-20h. Běžný denní obrat z PHM je cca 30-40 tis.Kč za pracovní dobu. Minulou sobotu držel cenu nafty na 38Kč a benzín podobně, což bylo více než o 5Kč oproti konkurenci.To není úplně tak důležité. Jeho denní obrat z PHM se logicky zvedl více než desetinásobně. Nicméně v neděli ráno měl několik telefonátů a pak i osobní návštěvu, že takhle jako ne!! Źe by se mu mohla stát nějaká nehoda. Takže v neděli kolem poledne raději cenu dorovnal.
Další věc, která mi nejde do hlavy, jak ten pumpař dokáže s obvyklým denním obratem a rozumnou marží 1-2Kč/l vůbec udržet tu benzínku v chodu a platit ještě zaměstnance???
-
Tak jsem brutálně vydělal, protože čerpačka má většinou jen tak 1,- na litru (při ustálených cenách)....
Tohle je Urban Legend... Za ustáleného stavu...myšleno loni, byly běžné cenové rozdíly v různých lokalitách klidně 4-5 Kč/l, pro jeden každý řetězec čerpaček. Takže řeči o marži 1 Kč nejspíše šíří sami pumpaři a patří to mezi nejostřeji střežená tajemství....
Už na začátku Covidu, kdy cena klesala (pomaleji, než cena ropy) se psalo o maržích okolo 5 Kč.
-
Já jsem nepsal nic o marži čerpaček. Lidi totiž marži (přesněji obchodní přirážku) čerpaček vydávají za ukazatel, co čerpačka na PHM vydělá. Jaks zapomínají na krycí příspěvek.
-
@Martin623
Tady jde totiž o to, že nevíte jestli opravdu mluví o marži, příspěvkové marži, nebo jednotkové marži.
On si vlastník čerpačky může k nákupní ceně PHM přirazit klidně 5,- Kč a to je obchodní přirážka. Lidi tomu říkají marže, ale neměli by. Tak pak taková malá čerpačka má při denní výtoči 1000 litrů (cca 40 zákazníků) vlastně rozdíl mezi nakoupenými PHM a prodanými + 5000,- Kč. Jenže potřebuje dvě prodavačky po 8 hodinách a to je při blbej minimální mzdě 1940,- (16*90,5*1,34). Takže, když se kouknu na inzeráty nabídky práce, tak dvě prodavačky (20 čistého měsíčně) dle stejného výpočtu vyjdou na 3000,-/den. A když se vrátíme k těm 5000, tak Vám po mzdových nákladech zbydou jen 2000,- a to je při výtoči 1000 litrů jen 2,-/litr. Jenže to jsme ještě nepočítali náklady na energie, poplatky, certifikace a pořízení čerpací stanice.
PS: A to je ten důvod, proč se začínají objevovat bezobslužné "tankomaty".
-
...
-
Zruší halíře a strop je v nedohlednu .....
-
a i s halířema to jde... jedničku si jen domyslet.. Generální zkouška u MOL ... příprava na nejbližší týdny...
-
No nevím - pokud bylo výběrové řízení na dodávky nafty / třeba dopravnímu podniku / , u kterých jsem byl, tak cena nafty se odvíjela od ropy Brent na burze v Amstru, a měnila se týdně. Ale to už je řadu let..... Ceny nákupu se pohybují podle odběru - malý pumpař má vyšší cenu než řetězec pump.
https://www.e15.cz/rozhovory/sef-benzinek-tank-ono-ondra-marze-na-dalnici-muze-byt-i-pet-korun-1371541
-
Přitom ČEPRO (EuroOil) prodává svůj mez biosložky v omezené míře ale bez problémů.
Tohle už bude možná nějaká Urban Legend, protože Čepro je totiž zároveň největším odběratelem Preolu (výrobce MEŘO). Takže pokud v Čepru disponují naftou bez bio, protože je to nafta z hmotných rezerv, tak je dost možný, že mají raději domluvené s různými spedičními firmami, že jim ji budou dodávat na jejich čerpačky, co mají tyto firmy ve svých areálech. A k benzinkám pro retail se pak tato nafta nedostane. U benzínu to bude asi jiné, protože ten se spotřebovává téměř výhradně v osobních autech a tak pro něj asi neseženou velkého odběratele, který by ho bral. Proto se možná benzín bez lihu na benzinky dostane.
Ale bez mobilní laboratoře to potvrdit nelze. A dohledat z veřejných informací taky ne, protože ČOI sleduji při dozorech kvality jiné ukazatele.
EuroOil má apku do mobilu, kde jsou aktuální ceny všech benzinek a složení poslední zavážené směsi na danou benzinku. Nejsou to žádné nezávislé data, ale nikdo jiný taky nic podobného nezveřejňuje. Z dlouhodobého sledování v okolí je pouze na samoobslužné stanici v Sedlnicích Natural95 vždy bez biosložky, jelikož je v areálu zásobníků ČEPRO, který skladuje právě tento benzín. Jinak to celkem náhodně vozí i jinde, jak jim zrovna přijde vhod.
Nafta dle stejné apky by měl být vždy bez biosložky.
-
Čepro se tím chlubí dlouho
kdysi to dávalo i smysl, protože dodávali "autobusákům" palivo s větším obsahem bio a tedy na celkový prodej jim to vycházelo
dnes by to měli deklarovat v dodacím listě a ten je snad k nahlédnutí na příslušné ČSPH
k cenám - i malý uživatel má šanci se dostat k "burzovním" cenám, Benzina na to nabízí nějakou jejich kartu, za měsíční poplatek, poplatek za vystavení karty atakdále...
kdysi jsem o tom uvažoval, přeci jen tankuji zhruba 3x měsíčně 70-80ltr, ale na slovo poplatek, paušál a tak jsem alergický, tak z toho nic nebylo
-
Zruší halíře a strop je v nedohlednu .....
proč tak složitě? nikde není psáno, že musí na totemu mít cenu za litr, dle vývoje ceny tam můžou dát cenu za půl litru nebo třeba i za deci
-
Ve včerejším pořadu Máte slovo s Jílkovou pan Indráček prohlásil několik zajímavých vět. Já tento pořad obvykle nesleduji, ale včera mě to nedalo a tu telku zapnul.
a) cena benzínu a nafty nesouvisí s cenou ropy na trhu
celá léta nás tím krmili
a bylo tam sděleno s čím to tedy souvisí?
d) nafta je nyní dražší než benzín, protože ve válečném stavu je to klíčová komodita a její cena roste kvůli zvýšené poptávce.
Unipetrol dodává naftu někam, kde je válečný stav?
-
Čepro (EuroOil) už třetí den po sobě snížilo cenu nafty o 1,5 - 2 Kč.
-
Unipetrol dodává naftu někam, kde je válečný stav?
Nedodává, ale je jí málo, zvýšená cena je přirozená regulace spotřeby. Další možností je nějaký přídělový systém, který bude výrazně dražší a daleko méně pružný.
-
Čepro (EuroOil) už třetí den po sobě snížilo cenu nafty o 1,5 - 2 Kč.
u nás aktuálně 45,10 ( mstětice )
to má do 37,90 předválečného stavu, ještě pořád dost daleko
-
Moc nesleduji co je na totemu, ale jak při použití CCS, tak i palivové od Axigon (EuroOil) jsem měl levnější litr o cca. 1-2kč. Po tom zvýšení jsem měl slevu cca. 6kč na litr. Pro mě důkaz, že si to zvýšili pumpaři nad rámec zvýšených cen od dodavatele. Spíš nechápu proč se to tolik řeší. Náklady na palivo jsou v rozpočtu fyzických osob zanedbatelné a podnikatelé to promítnou do ceny služby/výrobku. Máme v Evropě válečný stav, tak to bohužel musí sprostý lid zaplatit. Buď v daních nebo v inflaci.
-
Moc nesleduji co je na totemu, ale jak při použití CCS, tak i palivové od Axigon (EuroOil) jsem měl levnější litr o cca. 1-2kč. Po tom zvýšení jsem měl slevu cca. 6kč na litr. Pro mě důkaz, že si to zvýšili pumpaři nad rámec zvýšených cen od dodavatele. Spíš nechápu proč se to tolik řeší. Náklady na palivo jsou v rozpočtu fyzických osob zanedbatelné a podnikatelé to promítnou do ceny služby/výrobku. Máme v Evropě válečný stav, tak to bohužel musí sprostý lid zaplatit. Buď v daních nebo v inflaci.
Myslím, že v rozpočtu fyzických osob dojíždějících za prací z prdelákova do města se to může promítnout docela výrazně. Zejména v kombinaci s tím, že si taky v prdelákově ohřívají vodu elektrikou nebo plynem. A k tomu zdraží všechno ostatní, páč se to vozí taky autem.
-
Já jako podnikatel mám služby za cenu pevnou. Smluvní vztah je s velkými bankovními ústavy. Jako OSVČ si vůči bance mohu promítnout leda tak h...... Doprava dělala, do tohoto zdražení, asi 1/3 nákladů na provedení konkrétní služby.
-
Přitom ČEPRO (EuroOil) prodává svůj mez biosložky v omezené míře ale bez problémů.
Tohle už bude možná nějaká Urban Legend, protože Čepro je totiž zároveň největším odběratelem Preolu (výrobce MEŘO). Takže pokud v Čepru disponují naftou bez bio, protože je to nafta z hmotných rezerv, tak je dost možný, že mají raději domluvené s různými spedičními firmami, že jim ji budou dodávat na jejich čerpačky, co mají tyto firmy ve svých areálech. A k benzinkám pro retail se pak tato nafta nedostane. U benzínu to bude asi jiné, protože ten se spotřebovává téměř výhradně v osobních autech a tak pro něj asi neseženou velkého odběratele, který by ho bral. Proto se možná benzín bez lihu na benzinky dostane.
Ale bez mobilní laboratoře to potvrdit nelze. A dohledat z veřejných informací taky ne, protože ČOI sleduji při dozorech kvality jiné ukazatele.
asi neni důvod, proč by to tam někdo dobrovolně přimíchával.. je to sračka a prodražuje to palivo jako takové..
Tak tady se v tuto chvíli strašně mýlíte. Při dnešních cenách PHM je totiž ta bio složka pro obchodníka s PHM už bezpečně levnější. Počítejte (ceny uvádím vč. DPH), když koupím litr MEŘO za 45,80, přimíchám ho do nafty a na pumpě ho vlastně prodám za >50,- Kč. Tak jsem brutálně vydělal, protože čerpačka má většinou jen tak 1,- na litru (při ustálených cenách). Takže tím, že se biosložka vlastně díky ceně nafty stala její levnější náhražkou, očekávejte, že budete tankovat naftu možná i s větším obsahem bio, než před válkou.
PS: Na benzín se mne neptejte, neznám ceny bio-lihu přimíchávaného do benzinu.
Čepro (síť EuroOil) skutečně legálně prodává (a prodáválo) i naftu bez MEŘO a je to dáno tím, že každý distributor musí ten sajrajt prodat/namixovat v příslušném procentu za celý rok v souhrnu. Takže v zimě je toho v naftě méně, v letě se to pak dohání... :-[ Čepro prodává samostatně i "bionaftu" kde je toho sajrajtu tolik :x, že pak může prodávat i naftu bez MEŘO samostatně a celoročně to pak hodí ten minimální požadovaný přidaný průměr.
-
Bejvávalo. Třeba KM Prona taky prodávala obyč naftu bez biosračky, protože potřebnej podíl MEŘO udali kamioňákům.
Pak se ale změnila legislativa a biosračka musí bejt v každym litru. ČEPRO má výjimku, odůvodněnou tím, že točí státní hmotný rezervy.
-
Konkrétně k EuroOilu, mám jejich aplikaci, mám příbuzné na druhém konci republiky a zkušenost následující. Nafta vždy bez MEŘO. Benzín na Moravě/Slezsku (netuším přesně, kde má EuroOil hranici) vždy bez bioethanolu, v Čechách vždy s 4,9 % bioethanolu, odtud podle mě plynou sváry v názorech na obsah biosložky.