Pokud je snad někde vhodné takto změnit význam signálů semaforů, jde o velmi bídně naprogramovaný semafor nebo o mizerně vyprojektovaný semafor s minimem detekčních prvků. Bohužel v Praze jde o značnou část semaforů, které nejsou na dopravně přetížených komunikacích. Na přetížených komunikacích je to jedno, tam zelená znamená jeď, jestli máš kam a červená stůj, stejně nemáš kam jet.
Nemalý podíl semaforů je kvůli bezpečnosti - nedostatečný rozhled z vedlejší s častými nehodami.
Kapitolou samou pro sebe jsou semafory s (absolutní) preferencí MHD. Za Vámi nahozených významů by to znamenalo vraždu, protože tramvaj řítící se do křižovatky rychlostí 60km/h není něco, kde by se mohlo uvažovat nad tím, že červená pro křižující směr není tak úplně červená.
Nelogická červená v situacích, kdy je zcela zjevné, že by mohla a zpohledu řidičů měla být zelená, se používá z různých důvodů na specifických místech (vstupy do koordinace, regulace rychlosti koordonovaného svazku vozidel před dopravně velmi zatíženou křižovatkou...).
On ten Váš návrh má hlavu a patu, ale pro význam stůj, dej přednost v jízdě by bylo nutné zavést čtvrtou barvu.