30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - foxinus

Stran: 1 [2] 3
16
I když se hlavně zvažovalo nechat řízení vyhnít do usnesení o odložení věci z důvodu nezaplacení požadované částky (§17 odst. 5 InfZ) a pak rovnou na správní žalobu, přece jen to nedalo a rozjela se doprovodná větev.  Obratem byla podána nová žádost o info téměř stejného znění jak původní (a žádost o sdělení totožnosti autora hrubě urážlivých vyjádření od povinného subjektu), která byla jen lehce očesána v rozsahu. A zároveň šla na UOOU žádost o uplatnění opatření proti nečinnosti kraje, jelikož nevydali informační příkaz u části, u které zrušili úhradu úplně a doplňkově i napadení neposkytnutí ostatních informací.

EDIT: Na náhradní žádost byla poskytnuta odpověď , ale nepřipojili přílohou seznam faktur, takže zase stížnost za neposkytnutí. Bylo poskytnuto jméno ÚO, která je otrávena vyřizováním infožádostí.

17
Chtěl bych se podělit s postupem v rámci vyřizování jedné nevinné infožádosti. Předem bylo jisté, že jsou dotazy „citlivé“ a poskytnutí informací bude s obstrukcemi. Oproti předpokladu se to ale vyvíjí  ještě zajímavěji. Zkusím průběžně aktualizovat stav, protože jde o komplexní postup a potencionálním cílem by byla i žaloba po odložení ve věci úhrady.

Na kuřimský úřad byla podána  žádost ohledně plateb a fakturovaných částek pro firmy, které tam instalovaly a provozují radary. Smrdí to totiž obcházením pravidel pro zadávání veřejných zakázek. Druhá část žádosti se týkala dotazu na konkrétní opatření, které byly v rámci BESIPu  městem zrealizovány na místních komunikacích. To je zas podmínka schvalovacích stanovisek PČR pro radary.

Kuřim napálila cenu úhrady hlavně za vyhledávání faktur a jejich opis (!) do excelu. Nechávám bez komentáře. Následovala stnadardizovaná stížnost dle InfZ proti výši úhrady a zároveň šla stížnost proti neposkytnutí ostatních informací, za které úhradu nechtěli. Pak to začalo být zajímavé, protože jim to kraj podržel, co se týká úhrady za hledání faktur, a jen z důvodu nepřezkoumatelnosti zrušil úhradu za vyhledávání investičních akcí, ale bez vydání informačního příkazu. Neposkytnutí ostatních informací taky podrželi, jelikož se prý  domnívají, že je to tak OK. Na straně č.3 je hezký vhled do duše prvostupňového orgána, kdy si ve stanovisku pro kraj stěžují, že je lůza otravuje se žádostmi o info, když jsou maximálně vytíženi. Obě krajská zdůvodnění  jsou tak divoká, že to působilo dojmem zácviku pomocné síly. Ale vypracovala to úřednice Škrlová, asi další alter ego  třináctileté Aničky z kuřimské kauzy, tak se není čemu divit…

18
Protože se průběh přestupku týká Kuřimi, doplním zde pro zajímavost statistiku místních radarů za loňský rok. Přestože kradar na Zámecké stále sype, tak bylo zaznamenáno zhruba o deset tisíc míň přestupků než v roce 2021, takže i patřičný pokles ve výběru z pokut. Ostatní měřiče jsou jen do počtu. Celkově za rok 2022 bylo vybráno 15mil. Kč. Z nákladů jsou důležité mzdy přestupkových úředníků (celkem 3,8mil.Kč), provozní náklady radarů za celkem 2,1 mil. Kč a náklady na fungování měšťáků, kteří to fakticky zajišťují a kvůli tomu byli zřízeni. Tady informace nebyla poskytnuta, ale v městském rozpočtu bylo alokováno 3,4mil. na platy a 1mil. na provoz. Takže s vlastním provozem radarů je přímo spojeno ca 10mil. výdajově. No, asi si to na městě původně malovali jinak…
Ještě je v provozních nákladech radarů dobré rozčlenění na SW podporu (ca 200tis. za rok), nájem technologie (940 tis.Kč), datové služby a elektřina (50tis.) a hlavně POŠTA – 900 tis. za rok!

A k hlavnímu dotazu ještě byla připojena žádost o info, kolik bylo na Zámecké zaznamenáno přestupků s překročením rychlosti od 50-60km/h za období leden-říjen. Těch zjistili 4000. (edit - opomenutá odpověď na ultranízké překročení)

19
Potřebuji poradit - rychlost / Re:radar Kuřim -
« kdy: 20 Listopadu 2022, 18:42:56 »
To nebyla výtka. Je dobře, když je sleduje víc infožadatelů - dá se kontrolovat i správnost odpovědí. Jen se ty 106ky vzájemně potkaly už v předchozím vlákně o kuřimských kradarech. Rozčlenění počtu přestupků v rámci rychlostních hranic by byla dobrá informace. Hlavně jestli byli hamižní a posílali i za malé překročení.

20
Potřebuji poradit - rychlost / Re:radar Kuřim -
« kdy: 20 Listopadu 2022, 17:06:31 »
To Sennheiser: to už je podruhé, co jste mně vyfoukl zveřejnění o pár dnů :) Ale žádost byla pod obstrukční úhradou, tak se vydání informací muselo tři měsíce vytloukat. Takže s křížkem po funuse ještě doplním. Statistika je půlroční, za leden až červen 2022, pro oba radary v Kuřimi. Ten Pod Vinohrady je v rámci inkasa bezvýznamný.
Příjem byl 8,4M ( za loňský půlrok to bylo 18,4M, takže pěkný sešup), přestupků bylo zaznamenáno 11400, na základě výzvy bylo uhrazeno 11000. Na otázky ohledně výdajů bylo sděleno, že nákladovost na provoz radarového mýta byla 1M, komplet hrubé mzdy úředníků (asi 4ks) co dělají agendu 1,64M a mzdy měšťáků (4ks) 0,94M. Není podchyceno všechno, takže nákladovost bude určitě přes 4M.

21
Rychlost / Re:[LOST] Rychlost Kuřim
« kdy: 18 Listopadu 2022, 14:48:37 »
S dovolením sem ještě doplním info k Lelekovicím. Oficiálně už by úsekovka měla měřit. Trochu se to zadrhlo, protože si někdo dovolil podat podnět k šetření zmizelých značek 30km/h. Ty se tam pak na chvíli znovu objevily, ale aktuálně jsou samozřejmě odstraněny. Ale je možno s tím operovat v případném správku, proto výsek z podání přikládám. Kdyby se někomu poštěstilo s rychlostí, tak mi sem dejte vědět. Nanavigoval bych, po čem dalším ještě jít. Osobně nevím, jestli to budu zkoušet projet nad pade a riskovat nervy a auto…

22
Rychlost / Re:Rychlost Kuřim
« kdy: 07 Září 2022, 21:33:12 »
Objížďka přes Vranov se používá hodně. Právě kvůli tomu snaha o kasírování. Ale projet Lelkama přes den s průměrem přes padesát bych chtěl jednou zažít. Ta třicítka tam byla ještě v červnu, v zatáčkách u hřiště. S ní by měli komplikovaný výpočet pro průjezd celou dědinou. A údajně to má být už v testovacím provozu.

23
Rychlost / Re:Rychlost Kuřim
« kdy: 07 Září 2022, 10:31:44 »
Omluva. Byl jsem se mrknout v Lelekovicích a značky s třicítkou v mezidobí sundali a už jsou tam postavené brány s kamerama.  Ale protože k tomu není platná místní úprava provozu, tak je odstraňování dopravního značení přestupkem, že. Není tady náhodou někdo z Lelek? Měl bych pár bodů i do případné námitky…

24
Rychlost / Re:Rychlost Kuřim
« kdy: 30 Srpna 2022, 16:04:06 »
Tak to vás musím asi nahlásit za nerespektování ZPPK ;D 30km/h tam v zatáčkách ke konci je. A na té jim to zatím kleklo. Peníze nesmrdí a za loňský rok to v příjmech dělalo skoro 10% podíl. Za první půlrok letošního roku budu mít ekonomiku brzo k dispozici. Alspoň doufám, protože se kolem toho dějí neuvěřitelné věci.

25
Rychlost / Re:Rychlost Kuřim
« kdy: 30 Srpna 2022, 15:09:22 »
Bude to dlouhá úsekovka po Hlavní a Poňavě. Přes větší část Lelek tak, aby se to moc nedotklo místních. Je podepsaná smluva s AŽD o pronájmu měřičů (za 2M) a chtěli to rozjet teď do voleb. Naštěstí to zůstalo viset na přezkumu OOP místní úpravy provozu. Číhám, jestli si to znovu patchnou...

26
Rychlost / Re:Rychlost Kuřim
« kdy: 30 Srpna 2022, 11:37:33 »
Toť škoda. Doufal jsem v návštěvu SO v zastoupení, event. dát doporučení do odvolání … 

Nechci to tady zbytečně plevelit, ale bylo zde diskutováno umístění dalších ATP v Kuřimi, tak doplním. Přeřazuje se na vyšší rychlost s kradarama a finalizují Lelekovice a hlavně je už vydán návrh OOP pro kontrolu 70km/h u Tyca na I/43 z Brna do Lipůvky. Křižovatka s II/386.  Do 18.9. je možné posílat připomínky k návrhu a taky jim chci  něco sesmolit. Nemá s tím někdo větší zkušenost nebo nějaký studijní odkaz/materiál?

27
Ano - 5/2022 restart

28
Trochu se to sukuje, tak jen malé doplnění.
6/2022 – předvolání k ústnímu jednání na 7/2022
6/2022 následovala námitka podjatosti všech úředních osob (systémová a slušně odůvodněná)
6/2022 hned poté podána na kraj žádost o přešetření dříve podané stížnosti na postup starosty

Tady jen zhruba popíšu princip, protože se to od té doby zajímavě zastavilo a řeší se to spíš v rámci rozhodovacích kompetencí mezi krajem a vnitrem. V minulosti byla podána stížnost na postup městské poloopicie. Jelikož velitel/starosta dělal při vyřizování štráfy, vznikla z toho mocninová stížnost k zastupitelstvu. Ta se neprojednala a záležitost byla uspána. Aktivováno znovu až po podání systémové podjatosti, takže o podjatosti se nemůže rozhodnout, dokud nebude vyřešeno přešetření stížnosti nebo stížnost na starostu samotná. Jelikož jde o kombinaci samostatné i přenesené působnosti, tak z toho má víc lidí těžkou hlavu. Je to v aktivním stavu, takže případně doplním později.

7/2022 – ústní začalo a hned skončilo, takže symbolická žádost o náhradu ušlého zisku + nějaká korespondence s vnitrem a krajem

29
Good point. Žádám tímto aby byl správní orgán předvolán k ústnímu jednání za účelem vytvoření identikitu řidiče dle jeho paměti... ;D
I když je řidič a zmocněnec jedna a tatáž osoba. Aspoň to bude mít správní orgán jednodušší.

30
Drobný progres:
5/2022 usnesení o odložení přestupku řidiče a zahájení sprdele

Načež se ustanovený zmocněnec stavil kouknout na spis, kde se objevil úřední záznam (vytvořený dva dny před opakovanou výzvou provozovateli k podání vysvětlení), na základě kterého SO zastavil a překlopil. Oprávněná úřední osoba provedla ze zrnitého, trochu vyfiltrovaného fota perfektní identifikaci a tvrdí, že udaného řidiče zná (což je pravda, řidič je kverulant), ale ten že není osobou, která řídila. Zmocněnec viděl jen vytištěné foto ze spisu a poznat se na něm dá akorát to, že někdo řídí. Čekalo se něco sofistikovanějšího, třeba porovnání s databází ŘP, ale ne toto. Setkal se už někdo s něčím podobným? Nebo spíš  jaký vhodný postup zvolit, aby byl zachován co největší funfactor. V tomto případě jde spíš o získání informací k úsekovce a zabojovat hlavně třeba s materiálním aspektem, než o vlastní výsledek.

Stran: 1 [2] 3