Že k zaokrouhlení dojde nikdo nepopírá, ale nějak moc nechápu, co je podstatou vašeho tvrzení. Radar ukáže 101 km/h (je hezké, že interně to možná má změřené přesněji nebo že dokonce má i nějaký servisní/kalibrační režim, ve kterém ukazuje desetiny km/h, v ostrém schváleném režimu prostě ukazuje celé km/h).
Z podmínek schválení a ověření pak plyne nutnost odečíst 3 km/h resp. 3 %, z naměřené hodnoty. Následné zaokrouhlení výsledku dolů už zpravidla nemá právní účinky, protože nevím o tom, že by v nějakém právním předpisu byla hranice přímo či nepřímo zmíněna tak, že by se lámala např. na 97,5 km/h (dokonce i bulharská konstanta 1,7 z judikatury o principu omezené důvěry vede k celému číslu, jelikož zákonné limity jsou násobky 10). Tedy při zobrazení 100 km/h mám prokázáno, že řidič jel alespoň 97 km/h, při 101 km/h jel nejméně 97,97 km/h, což si klidně můžu pro účely trestání zaokrouhlit taky na 97 km/h, protože desetiny o právní kvalifikaci nerozhodnou a výši pokuty na haléře podle toho asi taky počítat nebudu. Nemohu ale zaokrouhlit na 98 km/h, to by odporovalo jak formálně tomu metrologickému schválení, tak materiálně principům prokázání skutku mimo rozumnou pochybnost a in dubio pro reo.