30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Závada 5.2.3.5: Jakékoli závažné poškození nebo proříznutí pneumatiky  (Přečteno 8503 krát)

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 476
    • Zobrazit profil

Smím se zeptat, na čem jsou obuté tyto skvostné pryže? Je to o přístupu STK. Na vyhazov to podle mě není, ale asi bych ty pryže hodil na oheň. Asi nehrozí, že by se ta guma rozletěla, ale bezpochyby bude mít vynikající vlastnosti na mokru.
Jeden ze života: Na různých veterán a youngtimer akcích vídávám spoustu nablýskaných krásných aut obutých na  podobných šlupkách. Ono je sice hezký mít originální barumky OR6  z roku 1980 na nablýskaným starým embéčku, ale přece ho pak někde na mokru nepošlu do škarpy jen protože chci mít retro gumy. Ta nejblbější a nejlevnější čínská guma bude rozhodně lepší. Ve  srovnání s reálnou cenou veterána je to pakatel.
Když jsem kupoval jednoho z youngtimerů, tak měl gumy s 6mm vzorku a podobně ( spíš méně) vypraskané a byly jen 14 let staré.  Domů to jelo za deště po vlastní ose a fakt nic moc.
Byl u mě jeden z kategorie vohnout, co mi za tu" krásnou" sadu gum nabízel 1000,- Kč. Ani prd- zahodit!!
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 250
    • Zobrazit profil

Ty mikropraskliny nejsou opotrebenim, ale posobenim ozonu na natazenou gumu. Vubec nezalezi na kilometrech, staci nafoukla pneumatika a dostatek casu. Pokud jde o zamaskovani... nezkousel jste jen pneu trochu upustit?
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

Ty kokso  ::) Ta detailní fotka je z telefénu, 5MPix senzor. Bez post-processingu na těch obrázcích nebylo vidět skoro nic.

Proti všem těm barumkám, nokijanům a všem dalším hajzlům za 650+ to drží v pohodě, žádný defekty to nemá (a že s defektama na starejch šmejdech, který sem dycky dostal s ojetejma autama, mám svoje zkušenosti; pak mám zase desetiletí starý gumy kvalitních značek a jedinej problém zatím asi prasklej kord na Dunlopu, tak to házelo, proto výměna). Dofukování v tomto případě za rok probíhá akorát jednou při přezutí, občasný kontroly a za sezónu beze změny, každej rok, už téměř dekádu v kuse. Taky sou to Pirellky ze žaponské linky. Koukám že tady se jede přístup i kdyby to byl sebevětší čínskej odpad, tak je to nový a proto nélepšéšéší na světě, stejně to všechno jde ze stejné linky a korporáťy si nechávají akorát vyvařovat za jméno, žejomámo. Asi máme hodně odlišnej náhled na vohnoutství ???

Gumy, který jsou tak zestárlý, že jsou k prdu, se poznají dost dobře, na tom mám dobrou praxi z aut těžkejch na předek, kde je to k poznání nahned: jakmile začnou fest klouzat při rozjezdu na mokrým asfaltu i v létě, taky zapadnou na mokré trávě (jako dovopravdy), tak je to ztvrdlej šmejd, kterej je fakt na bezprostřední výměnu. Rejžácký no-namy jsou v tomhle stavu celkem často i nový  :P

Žasnu nad všema až skoro obskurníma argumentama, škoda, že realita nepodporuje ani jeden z nich. Občas s tímdle vozítkem zkouším zatáčky a kruháče jako fakt zostra a drží to že se sám divím, nikde žádný kolotoče od asistentů. Eště jedna důležitá věc, tč. jsou ty dvě gumy, prej úplně strašný, na zadní nápravě. Nevím jak vy, já drtivou většinu děr vezmu předníma kolama.

Že zrovna tady se budete stavět na stranu naprosto gumovejch ustanovení bez jakékoli objektivní metriky, čili čistě jenom mozkový myšlení, která jsou očividně zneužívaný hlavně k tomu, aby byly naplněný tabulky počtu vyhozenejch aut, zatímco tam potom projde 10 jinejch aut ze spřátelenejch servisů, který mají podstatně horší závady, s pár áčkama, to je fakt hodně smutný. Je vidět, že masírka pracuje. Mimochodem taky dochází k ustavičnýmu pomalýmu posunu závad z lehkejch do vážnejch, primárně to jde centrálně z uhnije, všiml sem si toho docela dost při vyhledávání mezi novelama v rámci obhajoby k jednomu případu. Tak se pak hrozně divte, až vás začnou s donedávna kravinama vyhazovat taky.

pk202: jo, univerzály sou v plánu, to neustálý přehazování aby se na každé sadě najel tisíc je na palicu, a to teda že naprosto  :o

Martin623: asi nechápu otázku? je to na nějakejch liťáká AEZ nebo jak se to jmenuje

ladin: nezkoušel sem nic, ani sem si nevšiml, že tam drobný trhliny sou, protože to je sice hustá síť, ale striktně povrchový; auto bylo před pár tejdny v servisu u garážníka, ten to taky přezouval, předpokládám, že bejt to vážný, tak sám řekne, že to je na výměnu, todle fakt není nic, co by většina lidí neviděla; hele nevim jak tady vážení diskutéři, já osobně už sem viděl pár dost blbě zvenku nabranejch gum (taky sem toho na baráku podědil víc jak tucet, většina těch v dobrým stavu se už rozdala a rozprodala), i celkem hluboko a nikdy to nešlo na jediný vlákno výpletu, ani uvnitř nebyl patrnej jedinej náznak poškození; i ty boky mají totiž třeba centimetr a jsou protkaný ocelovejma kordama a výpletem z nějakejch vláken, to není že jako pár prasklinek a hned hrozí že to bouchne

paradoxně ten Dunlop, co házel, tak zvenku nebylo okem vidět pohnutí ani o milimetr, akorát uvnitř v místě spoje to bylo vyboulený (a to tam některý typy gum mají vyboulení i normálně, už z výroby)

Co celou dobu řeším, že je naprosto obskurní gumy v tomdle stavu vyhodit se 30denní způsobilostí že to je závažný poškození. To je mozkový myšlení jak prase.
« Poslední změna: 19 Srpna 2021, 14:54:51 od Behemot »
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

solaris

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 690
    • Zobrazit profil


Závažné poškození nebo proříznutí pneumatiky

nic závažnýho na tom nevidím; jaká je definice závažnosti?

Definice je přesně v té příloze vyhlášky a bodu 5.2.3.5.1, který jste na úvod citoval. Prostě "vznik obvodových trhlin" je jedno z možných závažných poškození.

Taky jste to dostal jako 5.2.3.5.1 a závadu B, nikoli jako 5.2.3.5.2 (C) za bezprostředně ohroženou bezpečnost jízdy.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

Doporučil bych vrátit se na střední školu do češtiny. Ten text říká, že musí být závažný poškození, s vyjmenovanými příklady. Tedy například:
- závažné poškození oblasti patky
- závažné poškození boku
- závažné poškození ramene

atd. atd.

Výklad, že naprosto jakákoli vada z příkladu implikuje závažný poškození, zcela odpovídá vzdělání v oboru cukrářů, zahrádkářů a dalších odborníků u PČR. Smím se zeptat, na jakým okrsku vás zařadili?
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil

Asi jsem mel byt cukrar, ale kdyz ctu prvni vetu v tematu, vyplyva mi z toho ze vznik obvodovych trhlin povazujou za zavaznou zavadu.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 895
    • Zobrazit profil

A nejsou pak lepší už zase ty staré letní, než zimáky v létě ? Natlakovaný na 2,2bar neudělají takovou řachu jako když jde o gumu na návěsu, aby šlo auto do smyku, le spíš to bude pozvolný defekt, kde řidič stihne zajet ke krajnici.

- Upřímně řečeno - defekt může mít každá guma - mně se to zatím naštěstí nestalo a neznám nikoho kdo by měl tu smůlu.
- Zimní guma v létě určitě není v rychlostech <100 a mírnějším projíždění zatáček (režim starší paní) o mnoho nebezpečnější než letní nebo univerzál.
- nebezpečnost výše vyfocených pneu nedokážu posoudit, ale asi bych také svoji matku na tom nenechal (možná iracionálně) jezdit
IP zaznamenána

Nikdo Nikdovič

  • Příspěvků: 327
    • Zobrazit profil

Asi budu též hodnocen jako cukrář s atestací zahrádkáře, ale kolega Solaris vás odkazoval přímo na znění vyhlášky (respektive její přílohy), která jasně dává vznik obvodových trhlin jako příklad závažného poškození.
Citace
Závažné poškození nebo proříznutí pneumatiky (např. v oblasti patky, boku, ramene, běhounu, obnažení kordu kostry, oddělování protektoru, vytrhávání pryže od běhounu, vyboulení, vznik obvodových trhlin).
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 476
    • Zobrazit profil

Myslel jsem na jakém autě, jestli to není tajné. ;D Předpokládám, že budou na ráfku. Je fakt, že v mateřský školce jsme měli na zahradě pneumatiky na prolejzání, ale to nebude asi tento případ.  ;D
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 201
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

Pokud jste chtel projit, mohl jste to zamaskovat a technik by asi nerejpal.
Ja par takovyh taky videl, ale i na vrakaci najdete lepsi.

Ja nerikam, ze ta pneu je spatna. Muze/nemusi, ale po zime a v soli/prachu/vode uz bude nacla, pak zacnou vlakna se trit  a je jen otazka casu, kdy to praskne.

Technik si do krimu kvuli vam sednout asi nechce, protoze taky nezna historii a jede podle sablony.

Odrbat se da, kde co, ale:
- brzdy
- pneu
- zavesy kol
musi byt v poradku.

Ja zazil jedno takove vyzuti jako spolucestujici,  a znam lepsi zabavu.



« Poslední změna: 19 Srpna 2021, 16:27:24 od fu »
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil

Odrbat se da, kde co, ale:
- brzdy
- pneu
- zavesy kol
musi byt v poradku.
Jeste bych na seznam pripsal celkove chovani podvozku (geo, tlumice), kdyz auto plave je to IMHO nebezpecnejsi nez nejaky popraskany gumy a brzdy co "hur brzdeji". Pokud ste tim nemel ovsem na mysli ty zavesy kol.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 753
    • Zobrazit profil


No na auto s takovýmhle režimem a nájezdem bych rozhodně pořídil univerzály. Vyjde to levněji a je to bez starostí. případně nejprve dojezdit zimáky.
to jsem sem chtěl napsat
ale když už to tu je, tak to jen "pošoupnu"
a že jsem nedávno viděl - myslím FALKEN nebo to co je u Žatce - a už to vypadalo slušně, ne jako ty první čínský pokusy

jinak souhlasím, stk právě oddálila návštěvu dozorového orgánu, protože nevykazuje 98% úspěšných prohlídek
IP zaznamenána

mexiko30

  • Příspěvků: 71
    • Zobrazit profil

Jak se dávají ty horší pneu na zadní kola, tak ADAC přišel s tím, že jsou lepší vzadu nové, aby vůz lépe držel v zatáčkáh, ikdyž je pak horší brzdná dráha.
https://www.oponeo.cz/blog/lepsi-pneumatiky-zpredu-nebo-zezadu-testy-michelin-adac-a-oamtc
O nikom kdo by to tak měl, jsem ale ještě neslyšel.
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil

Ja mam lepsi gumy vzdy vzadu, je totiz lepsi resit nedotacivy smyk nezli pretacivy.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.