Myslím, že takovouhle s*ačku jsem dlouho nevyplodil, ale ono to stejně nebude mít žádnej velkej efekt. Stále nevím, jestli odvolání podat až poslední možný den, nebo pro jistotu rovnou.
Věc: Stížnost
Tímto podávám stížnost ve smyslu § 175 správního řádu proti postupu správního orgánu ve věci správního řízení vedeného oprávněnou úřední osobou Bc. Alenou Maršíkovou (dále pouze „paní Alena“) pod výše uvedenou spisovou značkou.
Dne 23. 3. 2022 jsem omluvil z ústního jednání, které paní Alena nařídila na tento den od 14:00. Řádně odůvodněnou omluvu jsem zaslal prostým emailem, neboť jsem v danou chvíli neměl přístup k počítači. Email byl adresován jak na adresu podatelny, tak na přímou adresu paní Aleny. Součástí omluvy byla žádost o nařízení nového ústního jednání.
Paní Alena ještě ten samý den (viz. datum na č.j. XXXX) vypravila usnesení o zastavení řízení, ve kterém uvedla
„Správní orgán toto podání jako náležitou omluvu pro neúčast na nařízeném ústním jednání nepovažuje, neboť ta nebyla dostatečně podložena a odůvodněna.“
Paní Alena předjímala, že toto podání v souladu s § 37 odst. 4 správního řádu potvrdím ve lhůtě pěti dnů, neboť se jí to zrovna hodilo. Rovněž pouze na základě své vlastní úvahy došla závěru, že podání bylo skutečně učiněnou mnou, což však v danou chvíli nemohla vědět, neboť elektronické podání nebylo opatřeno prostředkem, který by zajišťoval důvěru.
Paní Alena v usnesení o zastavení řízení nijak neodůvodnila, proč nebyla omluva uznána.
Dne 28. 3. 2022 byla omluva potvrzena zasláním elektronicky podepsaného PDF na adresu podatelny. Součástí tohoto podání byly navíc i důkazy svědčící o legitimitě mé omluvy. Ty však paní Alena ani nemohla zhodnotit, jelikož usnesení o zastavení řízení tou dobou již bylo vypraveno.
Mám za to, že tento postup paní Aleny je účelový a šikanózní, jak vůči mně, tak vůči provozovateli. Mám za zjevné, že cílem paní Aleny není a nebylo uspokojení § 3 správního řádu, nýbrž co nejrychlejší zastavení subsidiárního řízení o přestupku řidiče a následné zahájení řízení o přestupku provozovatele, ve kterém může rychle a téměř bezpracně rozhodnout o jeho vině. Paní Alena mě tímto svým postupem objektivně pokrátila na mém právu účastnit se správního řízení a vyjádřit k věci své stanovisko. V dané situaci mě mohla při nejmenším vyzvat k seznámení se s podklady před vydáním rozhodnutí a následnému písemnému vyjádření stanoviska.
O způsobu vyřízení této stížnosti si přeji být informován.
EDIT: Dnes takto zasláno.