30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - rychlost => Téma založeno: nova_zalozka 01 Srpna 2019, 15:46:12
-
Včera jsem jel po D11 a trochu se na konci dálnice před Čerňákem zamyslel, zrovna ve chvíli, kdy na Waze svítilo úsekové měření, kterým jsem prolítával cca stodvacet na osmdesátce. Zarazilo mě ale, že je to poměrně dost široký úsek a ta osmdesátka je tam opravdu buzerační. Když to srovnám se stejnými úseky na D1 (šířka atd), tak na D1 jsou takové úseky stovkové. Je to něco, co může v argumentaci uspět nebo je to kravina? Past dobrá, moje blbost.
-
80 je tam proto, ze to sousedi se stavenistem. V opacnem smeru je kilo.
Pred par mesici, kdy tam dali kamery (nebyly tam od zacatku omezeni) jsem to ze zvyku proficel urcite hodne pres 100, takze jsem v ocekavani ... dam vedet, jestli neco prijde ;-)
-
Když to srovnám se stejnými úseky na D1 (šířka atd), tak na D1 jsou takové úseky stovkové. Je to něco, co může v argumentaci uspět nebo je to kravina? Past dobrá, moje blbost.
Asi to samo o sobě uspět nemůže.. možná jako součást argumentace materiálním aspektem.. ale SO si to nějak okecá.
-
Jsou tak také výjezdy z toho staveniště, kdy jsem už párkrát viděl vjíždět na dálnici plnou "tatru", začínala na nulové rychlosti. Takže tam bych materiální znak viděl i obhájitelným (z pohledu SO)
-
ty výjezdy se již pomalu ruší - instalují svodidla ( kontinuální betonáž ) a zasypávají štěrkem
tak jestli něco přijde, zkusit to tímhle směrem
-
Jezdím to 1x týdně tam i zpět, také zamyšlen, ale mám za to, že v tom měřeném úseku se mění rychlost kvůli připojovacímu pruhu z té první mimoúrovňové křižovatky za Prahou.
Takže si myslím, že dokud vám orgán nepředestře, jestli jste jel 120 v úseku, kde byla 100, 80, nebo 70, nebo kolik tam vlastně je, tak asi není třeba ztrácet rozvahu
No a vzhledem k tomu, že již z principu úsekové měření neposkytuje lokalizační informaci, pouze informaci o průměrné rychlosti průjezdu celým úsekem, což tedy dost lidí, podle toho jak usilovně brzdí u vjezdové a výjezdové čáry úseku, nechápe, tak se to nejspíš nestane.
Asi by to chtělo co nejdříve při průjezdu natáčet palubní kamerou, nebo alespoň fotit mobilem, jak se tam ty rychlosti mění a pak v tom případně SO vymáchat čumák, protože o tomto dotyčný referent nebude mít vůbec páru...
Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
-
Já se pořád těším, až někde oficiálně zkusí úsekáč na úseku s nekonstantním omezením rychlosti - což úlohu určení správné kvalifikace přestupku změní z dosazení do vzorečku s / t na hledání kořene polynomu tolikátého stupně, z kolika dílčích úseků se měřená trasa skládá.
-
ve směru Jirny - Praha se v úseku rychlosti stanovené DZ nemění
je tam 80kmh po celém úseku
akorát ten měřený úsek nekončí v Praze, ale již za ČS Shell - na mýtné bráně
-
Já se pořád těším, až někde oficiálně zkusí úsekáč na úseku s nekonstantním omezením rychlosti - což úlohu určení správné kvalifikace přestupku změní z dosazení do vzorečku s / t na hledání kořene polynomu tolikátého stupně, z kolika dílčích úseků se měřená trasa skládá.
Můžete to rozepsat?
S oblibou mučím SO rozborem toho, že v úsekáčem měřeném úseku lze spáchat libovolné překročení rychlosti, po té zpomalit, až zastavit a pak pokračovat a přestupek nebude zaznamenán, ale to se obejde s ošklivě (=ne matematická sazba) vyvedenými vzorci s deltami s a t, ale pokus lokalizovat místo spáchání, byť jen na úseku s jednou změnou rychlosti, to podle mne vede na parametrickou rovnici, max nerovnici, bez šance na jeden konkrétní výsledek...
Rád se nechám nakopnout správným směrem, abych referentům SO připomněl hrůzy středoškolské matematiky
Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
-
Ona to zas taková věda není, ale pro cílovou skupinu je mimo intelektuální možnosti i vysmívané s = v * t.
Skládá-li se úsek z části s1 s povolenou rychlostí v1, části s2 s rychlostí v2 atd., tak minimální čas, za který jej lze projet a překročit přitom limit nejvýše o Δv, je s1 / ( v1 + Δv ) + s2 / ( v2 + Δv ) + ... Což je racionální funkce (podíl polynomů) stupně n = počet úseků. Pro kladné parametry s a v zjevně monotónně klesající a tedy i invertovatelná. Dosazení do inverzní fce (tj. určení Δv při známém celkovém čase naměřeném úsekáčem) dává odpověď na otázku, o kolik musela být rychlost v nějakém bodě úseku větší než povolená.
Model jde vylepšit (a dále zkomplikovat) zahrnutím podmínky, že v místě změny limitu rychlosti nemůže vozidlo skokově zrychlit ani zpomalit, ale to je v neprospěch řidiče, vedlo by to k prokázání vyššího překročení.
Bohužel se to asi nikdy nestane, ale baví mě myšlenka, že by měření na tomto principu někdy ČMI opravdu certifikoval, a následně by se o jeho uznatelnost před pologramotným úředníkem odehrála znalecká bitva.
-
Ajaj.. a já měl vždycky v hlavě takovou rovnici, že jakmile je během úseku mezi dvěma kamerami změna povolené rychlosti, tak se nejedná o úsekovku represivní nýbrž pouze statistickou..
-
Ajaj.. a já měl vždycky v hlavě takovou rovnici, že jakmile je během úseku mezi dvěma kamerami změna povolené rychlosti, tak se nejedná o úsekovku represivní nýbrž pouze statistickou..
No ono to tak je, jen to ještě někdo musí říct správnímu orgánovi
Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
-
Ja se ted zamyslel nad necim jinym - jak by se spravni organ vyporadal s tim, kdyz by na nejakem dlouhem useku (napr. mereni pres celou vesnici) takto zmeril prekroceni rychlosti, vyzval provozovatele k udani ridice a provozovatel by udal ridice dva? Ti nasledne vypovedeli, ze v danem useku opravu oba jeli a ze se uprostred prohodili. Ani jeden by si ovsem nebyl vedom poruseni rychlosti.
Nerikejte mi, ze tohle by se preklopilo na SprDel. A trestat jednoho/oba take nelze.
-
jasne ze by to sklopili na sprdel :-D
-
jasne ze by to sklopili na sprdel :-D
Když máte v ruce kladivo a pevně nastavený kvartální čísla, tak všechno vypadá jako hřeb... ehm jako sprdel
Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
-
lerion: Toto už se opakovaně probíralo. Pokud by to provozovatel namítal až ve fázi sprdele, není moc co řešit. Někdo přestupek spáchal a při dodržení procesu, tedy objektivní nemožnosti přes „nezbytné kroky“ odstíhat konkrétního řidiče, jsou všechny podmínky pro odpovědnost provozovatele dány.
Pokud by provozovatel i řidiči spolupracovali jak naznačujete už ve fázi odpustku, dost by záleželo na konkrétním postupu SO. Jako nejpravděpodobnější variantu bych čekal, že to bez velkého přemýšlení shodí na sprdel a případné námitky smete tím, že nebyly podklady pro řízení proti konkrétnímu řidiči. V odvolacím řízení či následně u soudu by pak provozovatel mohl mít šanci podle toho, jak moc účelově by celé vysvětlení působilo.
Sofistikovaný orgán by naopak z obou ridičů ještě ve fázi, kdy spolupracovali, vytěžil co nejvíc informací, pak by oba obvinil, nechal vypracovat ZP, ze kterého vyjde, že pokud to proběhlo jako uvádějí, museli rychlost překročit oba, a jako bonus by kromě pokuty a bodů dostali i zvýšenou náhradu nákladů :)
-
jsem zvědav, jestli opravdu něco přijde
měření je tam relativně dlouho
řidičů spousta
já tam jezdím každý den 85-87kmh dle GPS a určitě nejsem nejpomalejší
čili by se již určitě někdo ozval
a nakonec, jestli to bylo až z kopce k ČM, tak tam se neměří