6
« kdy: 04 Srpna 2021, 18:18:13 »
Ahoj,
Spíš jen tak pro info ostatním, jak probíhá boj s pojišťovnou, když se vás po nehodě snaží vzít na hůl. Ale i případné komentáře, nezaujatý postoj na věc, čí rady uvítám.
Měl jsem nehodu. Jeden lepič nedobrzdil a poškodil mi zadek vozu. Nárazník na výměnu, tažné na výměnu, trošku pomačkané zadní dveře, skelet za nárazníkem pomačkaný a nutný vytáhnout, nebo vyměnit. To vše u Subaru. Servis není na každém kroku, druhovýroba na tyto díly neexistuje a ani tyto díly nejsou moc levné.
Zvolil jsem škodu rozpočtem, nebo jsem si chtěl vůz opravit sám.
Pojišťovna ČPP napsala nějaké věci k výměně (samozřejmě né všechny) a dala si na ně 50% amortizaci.
Pak napsala nějaké věci k lakování a dala si amortizaci asi 38%. Ceny práce ohodnotila na nějaký časový fond a dala tam směšných 300 Kč bez DPH za práci (jak servis, tak lakýrnické práce).
Celkem to spočítala bez pár korun na 25 tis.
Napsal jsem tedy nesouhlas s výší plnění. Napsal argumenty. Např. že sice můžu koupit díl z vrakoviště, který stojí 50%, ale tam musím dojet, nebo si díl nechat poslat, lakýrník se starým dílem bude mít více práce.
Dále jsem nesouhlasi s vůbec žádnou amortizací na lakování, neb dle mě je práce za lakování jasně daná a odmítám lakovně doplácet ze svého.
Dále jsem rozporoval počet dílů (některé zdeformované držáky nárazníku opoměli, také mi nárazem zdeformovali a poškrábali orig okrasné koncovky výfuku) na výměnu a například to, že při lakování 5 dveří je nutné odstranit nápisy, které stojí téměř 2000,-. Po písmenkách to nikdo zpět lepit nebude a co jsem četl různé fóra, tak to stejně nikdy nedrží tak jako originál a časem nějaké písmenko odpadne.
Požadoval jsem také náhradu za to, že nyní mám bouraný vůz (do této doby bez bouračky pokud vím). Auto stojí cca 100-120 tis. Požadoval jsem 5 tis, což je myslím reálné, ne? Těžko zhodnotím vůz při prodeji tak, když napíšu, že má nový zadní nárazník, spíše to bude naopak.
Pojišťovna odpověděla, že těch 25 tis je OK.
Tak jsem tedy odpověděl, že nesouhlasím s formou likvidace rozpočtem a žádám o opravu v autorizovaném servisu Subaru na fakturu. Jsem po dovolené a nemám volné finanční prostředky na to, abych opravud v aut. servisu zacáloval ze svého a pak to po pojišťovně vymáhal. Zároveň po dobu opravy chci náhradní vůz.
To je zatím vše. Čekám na vyjádření pojišťovny. Když semnou chce vyjebávat, tak to uděláme tak, aby jí to stálo co nejvíce. Smluvní servis odmítám.
Pokud nebude souhlasit, tak další krok bude asi hledání právníka a pak samozřejmě nárokování dalších vícenákladů, které s tím budu mít.
Jen snad otázečka. Je vhodné v tomto případě hledat nějakého právníka, který se na to specializuje? Nevím jak v okolí nějakého najít. Nebo v tomto případě postačí i komunikace s právníkem na dálku?