Ano, Praha je anomálie, protože je to takový divný hybrid mezi obcí a krajem. A podle platného zákona o Praze si sama Praha může vyhláškou (statutem) určit, jestli ty přestupky budou v I. stupni projednávat a) městské části, nebo b) magorát. Což představuje obrovskou třecí plochu, protože řešení a) znamená, že prachy budou inkasovat městské části a magorát bude muset vyřizovat odvolací agendu, z které mu nic nekápne a naopak ji bude muset dotovat (výkon přenesené působnosti mu stát nijak kompenzovat nebude). Řešení b) znamená, že městské části jsou od toho "byznysu" odstřiženy (přičemž na úseku dopravních přestupků je to činnost jednoznačně zisková, na rozdíl od obecné přestupkové agendy, kterou MČ dělají), ale odvolací orgán musí dělat ministerstvo, které z toho logicky zrovna dvakrát nadšené není.
Momentálně se v Praze odvolává prostřednictvím MHMP k MD, kde to pak úspěšně hnije. Doporučuji každému, kdo tam má nějakou ne úplně důležitou věc, aby si udělal čas a zašel si tam pod záminkou nahlížení do spisu na exkurzi, je to velký zážitek.
Překlopení do režimu, že MČ budou dělat I. stupeň a MHMP odvolačku, je ale spíš otázkou kdy, než jestli, i když status quo se klidně může udržet ještě několik let.