30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - rychlost => Téma založeno: msk 27 Března 2014, 21:16:46
-
Ahoj,
neuveritelne ma seru radarove semafory, ktore sa v poslednej dobe zacali objavovat v sirokom okoli. Ich princip je jednoduchy, bud na nich svieti cervena non-stop a az pri priblizeni auta rychlostou <50 daju zelenu, alebo davaju cervenu pri rychlosti >50.
Da sa s tym nieco robit? Podla mna takyto semafor neplni svoj ucel a vykazuje znaky poruchoveho jednania.
Diky
-
No k ničemu nenabádám, ale nějaký vandal to vyřešil takto
http://trebicsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/neznamy-ridic-vzal-na-radar-krumpac-20081112.html
;)
-
Semafor na kterém je červená a není tam křižovatka nebo přechod s chodcem tak nezastavuju.
Zatím mi ještě nic nepřišlo a když tak se budu hajit, třeba i tím že tam nebyla dopravní značka upozorňující na semafor. :)
Ale když se budou ty semafory ničit jako v článku,tak ze silnic zmízí :D
-
By mne zajimalo jak to resi, kdyz semafor je 'zarizeni upravujici prednost'. Zas, na kazde znaceni se hledi jako ze je v souladu se zakonem, pokud je instalovano.
-
Články na dané téma:
http://www.autoweb.cz/semafory-pro-omezovani-rychlosti-lze-to-vubec
http://www.autoweb.cz/beran-inteligentni-semafory-a-jine-medvedi-sluzba-ridicum
-
Tak som zrovna tento vikend narazil na dalsi - Nupaky. Nebol tam ani prechod, takze som zo zaciatku zacal brzdit, ale po chvili som sa na to vysral a siel dalej. Vtipne na tom bolo to, ze oproti siel chudak cyklista, ktory tam regulerne zastal a zostal stat. Tymto sa mu za zdrzanie ospravedlnujem. :P
-
Ohledne vesnice Nupaky taky prosím o radu. Stručná fakta:
-obec Nupaky u Prahy
-buzeracni semafor
-směr příjezdu od Cestlic (od D1)
- několika pokusy a metodami overena příjezdová rychlost 45kmh. V protisměru žádná vozidla.
- radar to vyhodnocuje jako nad limit a přepíná se do cervene
Už jsem ho začal ignorovat. Může někdo fundovane odpovědět, jestli tuten radar zaznamenává průjezdy na červenou? Hlídku pcr ani mestapa jsem tam zatim nikde a nidky zabukovanou nepotkal.
Predem dik za odpovědi.
-
Pokud jde o "sposob boja", tak bych u semaforů jako nejdostupnější viděl paintballovou zbraň a noční výpravu. Jen je potřeba správně identifikovat čidlo.
No a u většiny pevných kamerových systémů s měřením rychlosti bývají snadno ze země přístupné kabely, takže tam si myslím, že nůžky na větve nebo velké štípačky to také řeší během pár vteřin.
Jen to chce rukavice a lyžařskou kuklu navíc.
Z psychologického hlediska je zajímavé, jak se všichni soustředí na boj s úřady (a potažmo politiky, byrokraty, policemany apod.) a nikdo neřeší ten začátek řetězce příčin a následků. Rozpočty obcí nepočítají s neustálými náklady na obnovu buzeračních systémů.
V každém okrsku by se měl najít nějaký svobodomyslný občan, který si vytkne za svůj osobní cíl udržovat svůj region "camera free". Až s tím někdo začne, tak se časem přidají další.
-
U kamaráda pomohla metoda, otevřít okénka, pustit rádio naplno, zastavit smykem, a poté se na zelenou rozjet s gumováním. Prý byl semafor za pár dní vypnut.
-
Z psychologického hlediska je zajímavé, jak se všichni soustředí na boj s úřady (a potažmo politiky, byrokraty, policemany apod.) a nikdo neřeší ten začátek řetězce příčin a následků. Rozpočty obcí nepočítají s neustálými náklady na obnovu buzeračních systémů.
V každém okrsku by se měl najít nějaký svobodomyslný občan, který si vytkne za svůj osobní cíl udržovat svůj region "camera free". Až s tím někdo začne, tak se časem přidají další.
Tohle já říkám pořád. Dokonce se napřed mohou zkusit nedestruktivní metody a zjistit, jak dlouho vydrží např. přelep černou izolační páskou. Pokud by to vydrželo pokaždé třeba 2-3 týdny, stačí pravidelně obnovovat. Pokud by to odstranili velmi rychle, tak holt nezbývá nic jiného než destrukce (zastříkat sprejem, upravit kabeláž, vyladit mechaniku krumpáčem apod.).
Kdybych bydlel u místa, kde bych denně přes něco takového jezdil a trvale mě to sralo, tak bych do toho šel zcela jednoznačně.
-
Nebude ale výsledkem oslepení senzoru že na nich bude neustále červená?
Údajně alespoň u některých semaforů funguje na ně zablikat dálkovými. Jezdím kolem takových semaforů jen sporadicky, ale na základě asi dvou nebo tří pokusů to možná opravdu funguje.
-
Tyhle semafory navíc nesplnuji legislativu - tedy minimalni delku zluteho signalu "Pozor!" 3 sec.
Par jsem jich zmeril, 3 sec nemel zadny, většinou mezi 1.5-2sec.
-
Údajně alespoň u některých semaforů funguje na ně zablikat dálkovými.
To by mohla být imitace policejního vozu. Muhehe.
-
Tyhle semafory navíc nesplnuji legislativu - tedy minimalni delku zluteho signalu "Pozor!" 3 sec.
Par jsem jich zmeril, 3 sec nemel zadny, většinou mezi 1.5-2sec.
Jenže na žlutou na nich prakticky nenarazíte. Mají stále červenou a když detekují auto, hodí mu zelenou na plynulý průjezd rychlostí kolem 40km/h (samozřejmě nastavení se může různit, ale ty co jsem viděl na plynulý průjezd maximální povolenou rychlostí nastavené nebyly ani omylem).
To by mohla být imitace policejního vozu. Muhehe.
Spíš jestli některé typy semaforů nepoužívají optická čidla, nebo nějaká reagující i na světla aut. Takže na dálková světla čidlo reaguje dříve.
Tolik má teorie.
-
V Pořící nad Sázavou na instalovali tyto buzerační semafory. Jejich funkce spočivá v tom, že na nich svítí trvale červená a pokud přijíždějící vozidlo jeden <= 50 kmh tak se přepne na zelenou. Chyba spočívá v tom, že občas to nepřepne ani při 48 a v tu chvíli projíždím na červenou zcela bez zábran.
Ovšem mnohem pikantnější je umístění jednoho z ních, který je pět metrů před přechodem pro chodce. Přechod pro chodce žádným semaforem osazen není. Blíží-li se auto k přechodu a zpomaluje, protože čeká, až padne zelená --- chodec v tu chvíli nabývá dojmu, že mu řidič umožňuje přejít silnici po přechodu. V ten okamžik nicméně řidič dostane zelenou a nemusí si být vědom, že chodci tam žádný semafor nemají.
Toto považuji za velmi nebezpečné a mimořádně stupidní řešení, nad rámec standardní stupidity osazovat jakoukoli silnici buzeračním semoforem.
-
V Praze od Modřan až po Krč je takových semaforů asi 8. Jsou to krásné rovinky, a tímto způsobem se zapínají až večer (tuším, že od 8. hodiny), přes den fungují "normálně". Vyplatilo se mi jezdit alespoň 90-100 kmph, nestihne pak sepnout :)
-
Stejně fungují třeba semafory na Rohanském nábřeží
http://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=14.4619916&y=50.0966916&z=15&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9hGjlxX.sP&ud=%C4%8Dtvr%C5%A5%20Praha%208%2C%20Praha%2C%20okres%20Hlavn%C3%AD%20m%C4%9Bsto%20Praha
Občas se mi poštěstí jet tam třeba v sobotu v 6 ráno (kdy na kilometru potkáte 5 aut) a mívám neskutečnou prdel z toho, když projedu v levém pruhu tak 80-90 km/h na oranžovou a semafor "potrestá" toho za mnou, co jede v pravém pruhu 50 ;D
-
Na většině těch semaforů ale je pořád červená a přepne se na zelenou až při příjezdu auta.
A z pohledu sankcí vyjde lépe semafor projet na červenou než překročit rychlost o víc než 40km/h :)
Ještě záleží na pravděpodobnosti měření rychlosti vs detekce průjezdu na červenou.
-
Já se spíš setkávám s tím, že na semaforu pořád svítí zelená a při přibližování rychlostí nad 50 km/h to přepne na červenou. Ten mód "pořád červená" je navíc obvykle spíš v menších obcích, kde ten semafor stojí pomalu někde uprostřed polí, kolem široko daleko žádná křižovatka, nic. Na klasických křižovatkách - třeba na tom Rohanském - to je kombinované s funkcí klasického semaforu, takže tam červená pořád svítit nemůže.
S kombinací detekce průjezdu na červenou/měření rychlosti jsem se ještě nesetkal. I kdyby, z hlediska SprDel je to prašť jako uhoď, je jedno, jestli budete řešit rychlost nebo červenou :) Jasně, sankce se můžou lišit, ale já s placením žádné sankce vůbec nepočítám :D Mimochodem, za průjezd na červenou na buzeračním semaforu mi nikdy nic nepřišlo.
-
Zajímavé. Detekce průjezdu na červenou se přímo nabízí. Když už tam stejně musí být kamera kvůli detekci aut.
A když tam spousta lidí na červenou jezdí. Tyhle semafory časem zlomí k projíždění na červenou i ty, koho by to jinak ani nenapadlo >:(
-
A když tam spousta lidí na červenou jezdí. Tyhle semafory časem zlomí k projíždění na červenou i ty, koho by to jinak ani nenapadlo >:(
To je jeden z hlavních argumentů proti. Já třeba projížděč na červenou na normálních křižovatkách nejsem, ale pokud vím, že někde je tenhle buzerační semafor, není tam křižovatka, není tam přechod, není tam prostě nic, tak to projíždím naprosto standardně. Samozřejmě pokud to někde neznám, tak zastavím nebo zpomalím, protože si nejsem jistý, proč to tam je, ale jakmile zjistím, že to je tahle ojebávka, tak pro příště si to už pamatuji. Samozřejmě čím víc těchto semaforů bude, tím víc poroste "otupělost" vůči červené a lidi to budou projíždět i tam, kde to je nežádoucí (třeba ani ne úmyslně, ale na bázi podvědomé reakce: člověk se zamyslí, neuvědomí si, kde je a řízne to tam na červenou).
Další věc: semafor nemá fungovat jako trest pro řidiče, to je naprostá zvrácenost.
A jak jsem už psal - kolikrát to je nastavené tak, že to "potrestá" až toho za mnou, který jel spořádaně 50 nebo méně. Nic absurdnějšího si už nedovedu představit.
-
Já ano. Když to zastavuje relativně pomalu jedoucí kolonu do Prahy kvůli každému řidiči, který jede opačným směrem >40km/h.
-
A jak jsem už psal - kolikrát to je nastavené tak, že to "potrestá" až toho za mnou, který jel spořádaně 50 nebo méně. Nic absurdnějšího si už nedovedu představit.
Tohle je i má zkušenost, právě v těch modřanech. Já se tam dostanu ještě na oranžovou, někdy i při zelené, v těch 80-100 a chudák spořádaný občan za mnou, co jede 45, musí čekat ... :)
-
Na Rohanském jsme se setkal s tím, že z dálky bylo vidět, že všechny směry mají červenou a ve chvíli, kdy jsem zastavil na hranici, mi blikla zelená. Jel jsme klasicky 50 +/- pár km. Spíš mínus, nikam jsem nechvátal.
Nejlepší je třeba Plzeňská mezi Motolem a Kavalírkou. U zastávky je semafor, kde je stále červená a při <50 se přepne na zelenou, nicméně má dost rychlou reakci na prázdno, takže pokud jede auto cca 300 metrů předemnou, tak mu bline zelená a já přijíždím ke světle růžové, kdy z oranžové to přeblikává na červenou aby to za pár vteřin hodilo zase zelenou.
-
OT: Jezdím v noci z práce na skůtru a to je teprve zábava - znám 4 křižovatky, kde indukční smyčka skůtr prostě nezaregistruje... Jsou 3 možnosti: čekat, až přijede auto - ve 2 ráno na vedlejší moc zábavné, sesednout a jít stisknout tlačítko pro chodce - v Košířích před hernou velmi bezpečné, a nebo jízda na červenou - ovšem hlavní - dvouproudovka i v tuhle hodinu celkem jede... Jak za téhle situace stavět obhajobu v případném správním říyení?
-
OT: Jezdím v noci z práce na skůtru a to je teprve zábava - znám 4 křižovatky, kde indukční smyčka skůtr prostě nezaregistruje... Jsou 3 možnosti: čekat, až přijede auto - ve 2 ráno na vedlejší moc zábavné, sesednout a jít stisknout tlačítko pro chodce - v Košířích před hernou velmi bezpečné, a nebo jízda na červenou - ovšem hlavní - dvouproudovka i v tuhle hodinu celkem jede... Jak za téhle situace stavět obhajobu v případném správním říyení?
Buď bych to objel protisměrem (tam nejspíš kamera není), nebo po chodníku. Ale ve skutečnosti se detekce průjezdu na červenou na vedlejší silnice AFAIK nemontuje (je to celkem drahé zařízení), takže by to mělo být bez problému. Co jsem to viděl, tak hlavně ve frekventovaných směrech, kde je potenciál, že budou řidiči lovit žlutou.
Až se objeví příkaz, tak bych to řešil a vymýšlel, do té doby nemá smysl se o tom bavit.
-
To ale přece je kus železa? Já jsem zkoušel sepnout smyčku horským kolem z hliníku, hliníkový rám, ráfky, ocelové jen osy, brzdy, kliky a přesmykač. Postavil jsem kolo šikmo ve směru vyfrézované drážky a semafor to sepnulo. A opakovaně.
-
Asi jsem to nenapsal přesně - jde o smyčku, která detekuje vozidlo, aby padla zelená právě z té vedlejší, kamery tam nejsou, a dotaz se týkal správního poté, co mně nachytá PaCh, čistě preventivně... Různé najíždění jsem zkoušel mnohokrát, ale nezdařilo se...
-
Myslím, že jsem to pochopil správně - smyčka tvaru obdélníku tak 0,5 x 1,5 metru zafrézovaná v zemi šikmo ve směru jízdy. V Praze je to prakticky na všech křižovatkách ze všech směrů, někde je jich víc za sebou, aby to poznalo délku kolony. Opakovaně jsem to zkoušel sepnout skoro nemagnetickým bicyklem, pravda, je třeba připočíst železné "kufry" na botách, ale když jsem se postavil nad dlouhou drážku (šikmo ke směru jízdy), tak to sepnulo. Není třeba jezdit na červenou. Problémy jsou jinde.