Obrátil jsem se na ČTÚ s dotazem, jestli 1) společnost TM neporušuje zákon , pokud vyžaduje,aby kurýr provedl scan OP
do soukromého/firemního telefonu a 2) proč mi TM nechce umožnit uzavřít smlouvu na dálku dle § 63 zákona odst 9 o elektronických komunikacích.
Dotaz jsem podal 3.2.2018 a teprve dnes mi přišla odpověď ( více než po 2 měsících)
Odpověď ČTU:
k dotazu č. 1 sdělujeme, že tato problematika nespadá do gesce Úřadu. Je ale obecně známo, že kopírování nebo skenování OP je možné pouze se souhlasem osoby, která OP vlastní. V případě skenování OP kurýrem k tomu dochází dle sdělení společnosti TM přes tzv. košilku, aby nebyly naskenovány nepotřebné a zvlášť chráněné údaje. V případě, že s tímto postupem nesouhlasíte, můžete se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.
K dotazu č. 2 sdělujeme, že umožňovat uzavření smlouvy prostřednictvím komunikace na dálku, pokud o to žadatel požádá, a za jakých podmínek, je plně v kompetenci poskytovatele služby. Povinnost zákonem o elektronických komunikacích stanovena není
Může mi někdo,prosím, vysvětlit co jsou na OP nepotřebné a zvlášť chráněné údaje, které se zablokují nějakou košilkou??
Navíc nic takového neprobíhalo - chtěl to normálně vyfotit .. Což jsem mu neumožnil a tím mi smlouvu nepředal..
Stát frontu někde na pobočce se mi nechce, tak jsem chtěl využít v 21 století komunikaci na dálku s ověřeným kvalifikovaným podpisem. Což TM odmítl s tím, že právní oddělení k tomu nedalo souhlas. K čemu je tedy zákon o elektronických komunikacích,
když vlastně nelze použít...