30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - technický stav vozidla => Téma založeno: pk202 09 Února 2017, 11:14:01
-
Zdravím, přemýšlím o převedení z OSVČ na fyz. osobu a změně homologace z N1 zpět u jednoho staršího vozu. Důvody jsou dva :
1) Nová platnost značky zákaz vjezdu nákladních vozidel -> neláká mne se s nimi dohadovat o materiálním znaku....
2) Po homologaci na N1 jsou místo 175/70 R14 84T nebo 84H na všech kolech, nově vyznačené v TP 175/65 R14 86T vepředu a 175/65 R14 C 88/90T vzadu ->což omezuje a zbytečně prodražuje výběr pneumatik
Auto je na "bílých" značkách je normálně osobní 5 místné, přepážku jsem dávno vyhodil a žádný těžký náklady to nevozí.
Víte někdo co všechno budu muset absolvovat, jaké mne čekají úskalí a náklady, a jestli se zbavím i toho předpisu těch gum.
-
prvním a největším úskalím je, že původně to bylo určitě M1
čili tam někdo musel NEVRATNĚ odstranit kotevní úchyty jednoho místa a spoustu dalších nesmyslů
jsou firmy, co to umí, ale je to dost oser
každopádně jen kvůli značce a gumám mi to přijde zbytečné
jezdím také jedním N1 a zákaz hrdě ignoruju, protože orgán až z techničáku zjistí, že to není osobák, ale náklaďák
osobně bych koukl někam do "dobrého" pneuservisu, kde mají k dispozici třeba tech.listy al. disků
a zkusil si nechat zapsat alternativní, ovšem v "normálním" provedení
já když dopisoval disky před nějakými 5lety, tak v tom papíru byl jen typ vozidla, ale kategorie nee
-
prvním a největším úskalím je, že původně to bylo určitě M1
čili tam někdo musel NEVRATNĚ odstranit kotevní úchyty jednoho místa a spoustu dalších nesmyslů
To neni az tak pravda. Zalezi na velikosti auta, jeho nosnosti a dalsich vecech. Mam Pazouta 407SW N1 predelane z M1 prodejcem pred prodejem a je to v papirech i ve skutecnosti petimistne. Jedina zmena oproti puvodnimu stavu byla mriz (ta uz tam davno neni) a upizlany kryt zavazadloveho prostoru (aby se tam ta mriz vesla).
Naproti tomu jsme ve firme meli nejakou Fabii, tusim, vyrobenou jako N1 primo fabrikou a ta byla cturmistna a nemela prostredni zadni pas. Jestli mela kotevni uchyty nebo ne, netusim.
Docela pekne to popisujou tady (http://www.tipcars.com/magazin-kategorie-n1-prinasi-uspory-i-komplikace-2180.html)
-
prvním a největším úskalím je, že původně to bylo určitě M1
čili tam někdo musel NEVRATNĚ odstranit kotevní úchyty jednoho místa a spoustu dalších nesmyslů
Tak to nevím co tím myslíte. Auto bylo a je normálně 5mítný osobák pouze tam byla navíc vestavěná variabilní přepážka, kterou jsem odstranil.
Jaké kotevní úchyty máte na mysli.
každopádně jen kvůli značce a gumám mi to přijde zbytečné
jezdím také jedním N1 a zákaz hrdě ignoruju, protože orgán až z techničáku zjistí, že to není osobák, ale náklaďák
No s těma gumama - nevím jestli mi nosnostně horší gumy zapíšou jako alternetivní. Nicméně mezi 84T a 90T je dost rozdíl v cene a hlavně ve výběru. A jezdit na gumách které nejsou schváleny je z hlediska možné nehody sebevražda....jakmile na to pojišťovna kápne vysoudí ze mne regres jen to fikne.
Ten zákaz je samozřejmě to úplně poslední kvůli čemu o tom uvažuji....
-
Zdravím,
postup bude obdobný, jak píšu zde https://www.30kmh.cz/index.php?topic=4141.0 (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=4141.0)
edit: odstranění přepážky byla pakárna, nestačilo přijet s autem, kde přepážka nebyla, ale s autem, kde byla v kufru a oni ji rozřízli (firma, kde byla původně montovaná)
-
Pojišťovna musí i dokázat že ty gumy byly důvod zavinění nehody. Což pokud nevozíš auto naložené až po střechu nebude problém vzhledem k tomu že rozdíl je jen v hmotnostním indexu, navíc tam ještě je váha auta snížena o váhu té přepážky.
-
...
Naproti tomu jsme ve firme meli nejakou Fabii, tusim, vyrobenou jako N1 primo fabrikou a ta byla cturmistna a nemela prostredni zadni pas. Jestli mela kotevni uchyty nebo ne, netusim.
...
to jsem měl namysli
u některých aut bylo kvůli splnění hmotnostního limitu nutné "zrušit" jedno místo k sezení
a dnes jsou s tím dost problémy, protože tehdejší "úprava" měla být nevratná...
zkusil bych se poptat po těch alternativách, podle mě tam M1 a N1 nerozlišují
anebo to prodat ;)
-
Moje auto bylo původně původně 5-ti místný osobák, z daňových důvodů přestavěno na náklaďák. U variant s těžším motorem byla současně provedena , kvůli poměru hmotnosti nákladu a cestujících, redukce počtu míst z pěti na čtyři. Odstranění kotevních úchytů bylo provedeno demontáží oka pásu a ustřižením pásu. U lehčích variant zůstal počet míst zachován.
Pokud chcete navýšit počet míst, je nutné nejprve udělat přestavbu z N1 na M1.
Vlastní navýšení míst se pak u škodovek (fabia, octavia) provede relativně jednoduše, je to schválená typová přestavba a nemusíte dělat individuální. To ale může být problém, pokud bylo vozidlo vyrobené rovnou jako 4-místné.
Pokud jde jen o nosnostní index pneumatik, poptal bych se u importéra, jestli dají potvrzení o možnosti alternativních pneu, to pak za tuším 50,- zapsat do techničáku. Možná by to šlo i bez změny kategorie vozidla, pokud to potvrdí importér, na magistrátu zapsat musí, i když se dokážou bránit :-)
Jezdit jde na čemkoliv, ale při TK může být problém... a nejen tam. Proč si komplikovat život.