Já zapomněl, že u nás většina denně jezdí ve formuli. Notabene jaký jsou ty nevýhody? Třeba to, že je zakazují pravidla? To není moc technická nevýhoda.
Pořizovací cena převodovky je dle mě v kontrastu ceny auta minimální, ale jestli je to pro někoho cesta ušetřit pár tisíc a strašně ho baví kvedlat pákou, proti gustu.
Proč bych měl převodovku nějak ovlivňovat? Stejně jako řídící jednotka řídí motor, tak řídí i převodovku. A jde to udělat tak, aby to fungovalo dobře se vším vsudy. Nebo snad máte potřebu z pozice řidiče třeba ovlivňovat to, jak máte přestavěný vačky? Nebo tlak oleje? Ne, zajímá vás, jakej ten motor dá výkon a s jakou účinností v závislosti na pozici pedálu. Není jedinýho důvodu, proč se do toho cpát.
S cenou za údržbu na mne nechoďte. Výdaj 6000 Kč jednou za 60 000 km je v kontextu ceny provozu auta opravdu minimální.
A spolehlivost? Manuální převodovka je úplně běžně poruchovej díl jako další věci v autě. I spousta automatů přežije bez poruchy další součásti nebo celý auto. V autě jsou tisíce věcí, který čeká porucha. Někdy dřív, někdy pozdeji, někdy vůbec. Nevidím v tom jedinej důvod, proč si do auta na základě toho nekupovat automat a omezit tak o spornejch pár desetin procent riziko poruchy za cenu diskomfortu.