Dobrý den, škody způsobené nepojištěnými vozidly řeší Česká kancelář pojistitelů. To, zda je či není vozidlo, které Vám způsobilo škodu pojištěné, si můžete ověřit na našich stránkách
www.ckp.cz zadáním RZ vozidla. Pokud zjistíte, že vozidlo viníka skutečně pojištěné není, je následný postup stejný, jako by se jednalo o pojištěné vozidlo, jen místo u pojišťovny uplatníte jako poškozený svůj nárok u ČKP. Hlášení nehody lze provést dvěma způsoby. Buď e-mailem na claims@ckp.cz, nebo přes on-line formulář, který najdete na našich stránkách
www.ckp.cz/kontakt. Zde je zapotřebí doložit vzniklou škodu a zároveň uvést co nejvíce údajů o nehodě a o škodícím vozidle. ČKP Vás bude následně kontaktovat a informovat o dalším postupu, případně nutnosti doložení chybějících dokumentů. Veškeré vyúčtování poté již řeší autoservis přímo s ČKP. Nic tedy dopředu hradit sám autoservisu nemusíte. Může se však stát, že narazíte na servis, který s řešením škod s nepojištěným vozidlem nemá zkušenost, nebo tyto škody řeší výjimečně, a proto (zřejmě pro jistotu), řeší vše raději s Vámi jako poškozeným než s ČKP. V každém případě je však důležité nejprve škodu nahlásit ČKP, doložit veškerou dokumentaci a až poté vozidlo dát do servisu. Při opačném postupu nemůžete očekávat, že za Vás servis vše s ČKP vyřeší sám. V případě dalších dotazů se můžete obrátit přímo na naše oddělení Likvidace pojistných událostí na e-mail claims@ckp.cz či tel: 221 413 662.
Česká kancelář pojistitelů