K předchozímu, po přezkumu se to vrátilo SO, se kterým jsme si udělali nové kolečko a přišlo rozhodnutí, které má krásných 12 stran.
Další krok je blanketní odvolání .. nejsem jist, jestli v tomhle případě volit cestu odvolání proti celému cancu a zapomenutý podpis, nebo odvolání s tím, že detaily doplním. Jelikož SO mě poslal preventivně doprdele (viz
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=3006.msg122775#msg122775) teoreticky bych mohl nabídnou lhůtu pro doplnění roční (vzhledem k pracovnímu vytížení, rozsahu rozhodnutí a celého spisu a nevlastnění auta, a tedy zhoršené možnosti právních konzultací) a doufat, že se na výzvu k doplnění vykašlou a pak s tím pracovat.
Předně teda .. spis nemám, tímhle směrem se vůbec nevyskytuju (moje návštěva zde byla ojedinělá), zkouším nahlížitele, bohužel tahle prdel je příliš mimo civilizaci, navíc spousta lidí jede ještě v covid režimu. Sám se tam nedostanu, aktuálně jsem už nějakou dobu bez auta a podle IDOSu bych tam jel asi 4+4 hodin a 10 hodin tam musel strávit (tohle by mohla být možná i zajímavá vložka do odvolání?).
Aktuálně je to tak trochu tonoucí se stébla chytá a spíš bych poukazoval na detaily, otázkou je, jestli tímhle (a jak moc) kraj prudit. Prakticky mi to přijde, že budu jen kopat do mrtvoly a spíš než do kvality, jít do kvantity. Jsem schopen už ze stávajících materiálů dát dohromady tak desetistránkové odvolání, ale otázkou je, jestli s tím kraj prudit?
1) Vrátit se k tomu, že SO se řádně nevypořádal se řidičem a hodil to rovnou na provozovatele. Na obrázku jde o první zvýrazněnou část. Tady bych argumentoval tím, že úřad dostatek důkazů měl, resp. není mi jasné, jaké další důkazy očekával. Osobní návštěva by mimo redundantního přiznání, že jsem byl řidičem nepřinesla ani jedné ze stran žádné nové informace.
2) Neposlání kopie spisu, tj. nepřímé vyžadování dalších nákladů od provozovatele vozidla nutností návštěvy 100km vzdáleného vidlákova .. tady jsem to trošku podělal, že jsem nežádal o přesun do mého bydliště, což mohl být další argument (má to smysl teď?) a zároveň se proti rozhodnutí neodvolal (má to smysl vykopávat jiným zněním?)
3) Celková nehospodárnost celé kauzy, pozdravy bych musel spočítat, ale odhadem jich bude 15+-2, vše posíláno na dvě adresy, což jen na poštovném udělá přes polovinu požadovaného výpalného (plus nevyčíslitelné mzdové náklady), opakovaná pochybení, díky kterému muselo být celé řízení zahájeno znovu
4) Podjatost, klasicky příjem obce, plus výhružný telefonát od právníka po bonzu řidiče (viz konec prvního postu), k tomu odkaz na první dva body
další nápady:
5) kopnout si do schizofrenie všeho toho řidič vs provozovatel, když jde o stejnou osobu .. dvojí trest za stejný čin (tohle jsem schopen vyvrátit sám, ale může to vygenerovat pár stran balastu)
6) materiální stránka přestupku .. viz druhé zvýrazněné místo .. tohle mi přijde trochu postavené na vodě .. aka materiální stránka přestupku je naplněna, protože jde o přestupek. Resp. neřeší se tu materiální stránka rychlosti, ale odpovědnosti za přestupek provozovatele. Sám úřad dále uvádí (viz. třetí zvýraznění), že k domělému přestupku došlo v přehledném úseku, bez provozu, ale jinak jde o frekventované místo. Tady bych zkusil pohledat nějaká rozhodnutí NSS z podobných případů, ale zběžné hledání zatím nepadá úplně na úrodnou půdu. Případně jak na tohle reagovat?
Prosím o jakýkoliv feedback