30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Vadym Polyakov

Stran: 1 2 [3]
31
§ 84 zák. č. 250/2016 Sb. (nový "přestupkáč")
Zrušení, zánik a přeměna právnické osoby

(1) Správní orgán zakáže zrušení, zánik nebo přeměnu obviněné právnické osoby, pokud má důvodné podezření, že by se právnická osoba mohla svým zánikem vyhnout potrestání za přestupek nebo výkonu správního trestu nebo že by mohla zmařit uspokojení nároku na náhradu škody nebo nároku na vydání bezdůvodného obohacení, není-li takový postup zjevně nepřiměřený vzhledem k povaze a závažnosti přestupku, ze kterého je obviněna. Byla-li právnická osoba založena nebo zřízena na dobu určitou nebo k dosažení určitého účelu a po zahájení řízení o přestupku uplynula doba, na niž byla založena nebo zřízena, nebo se naplnil účel, pro který byla založena nebo zřízena, hledí se na ni od tohoto okamžiku do pravomocného ukončení řízení, jako by byla založena nebo zřízena na dobu neurčitou.

(2) Rozhodnutí o zákazu zrušení, zániku nebo přeměny se oznamuje pouze obviněné právnické osobě; odvolání proti tomuto rozhodnutí nemá odkladný účinek. Správní orgán zruší zákaz, pominou-li důvody pro jeho vydání.

(3) Rozhodnutí o zákazu zrušení, zániku nebo přeměny právnické osoby správní orgán zruší, pokud byly splněny veškeré povinnosti uložené právnické osobě jako pachateli přestupku pravomocným rozhodnutím o přestupku nebo nabylo právní moci usnesení o zastavení řízení o přestupku. Rozhodnutí podle věty první může být prvním úkonem v řízení.

(4) Správní orgán o zákazu podle odstavce 1 a o jeho zrušení uvědomí orgán veřejné moci nebo osobu, které vedou veřejný rejstřík nebo jiný zákonem určený rejstřík, registr nebo evidenci právnických osob. Orgán veřejné moci nebo osoba, které vedou veřejný rejstřík nebo jiný zákonem určený rejstřík, registr nebo evidenci právnických osob, po oznámení zákazu podle odstavce 1 nezapíší zrušení nebo přeměnu právnické osoby do takového rejstříku, registru nebo evidence, ani neprovedou její výmaz, ledaže je správní orgán uvědomil o zrušení tohoto zákazu.

(5) Pokud správní orgán vydá zákaz podle odstavce 1, obviněná právnická osoba nebude zrušena, nezanikne nebo nedojde k její přeměně.

(6) Přeměnou se pro účely tohoto zákona rozumí sloučení, splynutí nebo rozdělení právnické osoby, převod jmění na společníka, změna právní formy právnické osoby nebo přemístění sídla právnické osoby do zahraničí.

32
Celkem snadno - vytvořit si pověřenou osobu, dát ji jen právo číst zprávy neurčené do vlastních rukou, a čekat, až nějaký správní orgán udělá chybu. Neřekl bych, že je málo správních orgánů, co to doručují špatně.

33
Zdravím,

dovolím si upozornit na rozsudek KS Ostrava ze dne 9. 1. 2018, č. j. 19 A 20/2017 - 22, kde došlo k zajímavé procesní situaci v souvislosti s tím, že správní orgán nesprávně doručoval rozhodnutí prvého stupně jako zprávu neurčenou do vlastních rukou do datové schránky zmocněnce obviněného, v důsledku čehož došlo podle doručenky z DS k doručení rozhodnutí již přihlášením pověřené osoby zmocněnce do datové schránky, která však neměla oprávnění číst zprávy určené do vlastních rukou (podle zákona mj. rozhodnutí). Odvolání tedy bylo podle krajského úřadu podáno opožděně, protože počítal odvolací lhůtu od přihlášení pověřené osoby, zatímco zmocněnec od svého přihlášení do DS, který se přihlásil o den později.

Krajský soud konstatoval, že lhůta k podání odvolání začala běžet až od okamžiku, kdy se do datové schránky přihlásil zmocněnec, a nikoliv od okamžiku, kdy se přihlásila pověřená osoba, neboť sice se jí předmětné rozhodnutí zobrazilo, ale k tomuto došlo pouze v důsledku porušení zákona ze strany správního orgánu, který rozhodnutí v rozporu se správním řádem a zák. č. 300/2008 Sb. nedoručoval jako zprávu do vlastních rukou (pokud by tak učinil, rozhodnutí by se v datové schránce zobrazilo pouze zmocněnci). Odvolání bylo podáno včas.

Podle mě to má celkem hezký potenciál k obstrukcím :)

34
Takže máme očekávat, že za pár let budeme mít "přestupek vlastníka vozidla"?

35
Žádosti o spis / Re:Zveřejnění části spisu na internetu
« kdy: 31 Prosince 2017, 09:16:32 »
Zdravím,

úřad sice má povinnost zveřejnit na webu poskytnuté informace a dále má právo případně poskytnout i další informace (např. podanou žádost o informace), nemá však žádné právo zveřejňovat Vaše osobní údaje, ÚOOÚ to píše v každém svém stanovisku a dokonce to píše i MV ve své metodice k InfZ.

Obrana je následující (pořadí je podle slušnosti, ale v zásadě je to na Vás, zda hned podáte žalobu):
1) sdělit úřadu že jedná protiprávně a pohrozit oznámením přestupku dle § 45 odst. 1 písm. c) zák. č. 101/2000 Sb. (pokuta do 5 mega)
2) oznámit přestupek (zveřejňování osobních údajů) Úřadu pro ochranu osobních údajů a požádat o uložení potřebných opatření k nápravě
3) podání žaloby na ochranu před nezákonným zásahem správního orgánu spočívajícím ve zveřejňování osobních údajů (judikatura např. zde http://nssoud.cz/files/EVIDENCNI_LIST/2017/8a_46_2017_20170814093820_prevedeno.pdf)


36
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Skutečná platnost STK
« kdy: 15 Prosince 2017, 09:21:18 »
Tohle je opravdu zajímavé téma. V praxi totiž dochází i k tomu, že je platnost STK špatně vyznačena i v dokladech, resp. v registru.

Skutečná platnost technické prohlídky je standardně dva roky od jejího provedení:

§ 41 zák. č. 56/2001 Sb.: "Lhůta pro přistavení silničního vozidla k pravidelné technické prohlídce a k pravidelnému měření emisí se počítá ode dne zaregistrování silničního vozidla u příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností a potom vždy ode dne provedení pravidelné technické prohlídky zapsané v technickém průkazu silničního motorového vozidla nebo ode dne zákonem stanovené povinnosti přistavit vozidlo k pravidelné technické prohlídce a pravidelnému měření emisí."

Tedy pokud byla provedena 6. 4. 2015, končí platnost 6. 4. 2017. Akorát mi moc nedává smysl to kdy se použije den provedení prohlídky a kdy den povinnosti přistavit vozidlo k prohlídce.

37
To hh: Pouze dodávám, že mě na tuhle myšlenku přivedlo to, že se ke mě právě jeden případ, kde je za sprdel stíhán odštěpný závod, dostal. A měl jsem na mysli např. rozsudek NS ze dne 7. 4. 2011, sp. zn. 21 Cdo 1027/2010, který se dotýkal otázky pracovněprávního poměru, kde žalovanou stranou byl sám dlužník. V daném rozsudku Nejvyšší soud uvedl, že „… zápisem organizační složky zahraniční osoby nevzniká právnická osoba. Zahraniční osobě tímto zápisem vzniká pouze právo podnikat na území České republiky. Skutečnost, že organizační složka zahraniční osoby umístěná na území České republiky zapsána je do Obchodního rejstříku, proto neznamená, že tato organizační složka je nositelem právní subjektivity a způsobilým účastníkem řízení. Stejně tak nelze právní subjektivitu organizační složky zahraniční osoby v pracovněprávních vztazích dovozovat z toho, že prostřednictvím své organizační složky umístěné na území České republiky s ním zahraniční právnická osoba uzavřela pracovní smlouvu. Ve všech záležitostech týkajících se této organizační složky je totiž vždy nositelem práv a povinností zahraniční osoba, jíž je organizační složka součástí. Právní subjektivitu a tedy i způsobilost být účastníkem řízení má proto ve všech případech pouze zahraniční osoba a nikoliv její organizační složka.“ Ten od VS neznám a také mi asi přijde absurdní :)


To 2M: to je zas trochu něco jiného :) podle mě by stačil i spolek, jeho založení je asi nejlevnější

38
Ale rozhodnutí vydané "na jméno" odštěpného závodu je nicotné, ne? Věci nelze přece uložit povinnost. Měli by tedy od počátku stíhat ten hlavní závod, protože je mu jednání odštěpného závodu jako provozovatele vozidla přičitatelné nebo tak něco?

39
Zdravím,

napadlo mě, že pokud jako provozovatele vozidla zapíšu odštěpný závod, bude správní orgán v rámci sprdelu bezmocný.

Odštěpný závod je pobočka zapsaná do obchodního rejstříku (§ 503/2 NOZ), to však neznamená, že by svým zápisem do OR získal právní subjektivitu, jedná se stále o "non-subjekt", pouhou organizační jednotku "hlavního" závodu. Viz např. komentář k Obchodnímu zákoníku, Wolters Kluwer ČR, a.s., 2009, str. 29 – „zápisem do Obchodního rejstříku nenabývá odštěpný závod právní subjektivitu. Dochází pouze ke konstituování samotné organizační složky podniku, nikoliv nového subjektu práva.“).

Přesto může být odštěpný závod podle zákona 56/2001 Sb. provozovatelem vozidla, a může být zapsán do registru vozidel, to je jasné (§ 4/2/a/3 daného zákona). Pokud však odštěpný závod nemá právní subjektivitu, není ani osobou, a proto nemůže být provozovatelem vozidla PODLE ZÁKONA 361/2000 Sb. (který obsahuje skutkovou podstatu sprdelu), protože podle tohoto zákona může být provozovatelem pouze vlastník nebo jiná OSOBA zapsaná v registru vozidel jako provozovatel. Odštěpný závod však není osoba (viz výše), a tedy není provozovatelem podle zákona 361, tedy ani nemůže spáchat sprdel, který může spáchat pouze provozovatel vozidla ve smyslu zákona 361.

Navíc protože odštěpný závod není fyzickou ani právnickou osobou, nemůže se dopustit přestupku podle nového přestupkového zákona, který se vztahuje i na sprdel, neboť podle tohoto zákona se může přestupku dopustit pouze osoba právnická nebo fyzická podnikající či nepodnikající, žádný odštěpný závod. Odštěpný závod ani nemá procesní způsobilost podle správního řádu, nelze s ním tedy ani vést řízení. No je to prostě zajímavé.

Co myslíte, je to absurdní úvaha, nebo to má logiku, ale správní orgány (nebo soudy) vymyslí nějakou výkladovou kličku?

Ještě pro fajnšmekry doplňuji možná relevantní judikaturu, jedná se o rozsudky Nejvyššího soudu sp. zn. 32 Odo 945/2002, 32 Cdo 895/2011, 21 Cdo 1027/2010, řešící celkem podobnou věc (právní subjektivita odštěpného závodu zahraniční osoby - judikatura potvrzuje, že nikoliv).

Možná to budou zkoušet tak, že pokud není odpovědný odštěpný závod, je odpovědný "hlavní" závod, ten ale zas není v registru zapsán jako provozovatel vozidla, takže jsem opravdu zvědavý, jaké argumenty budou padat :)

40
Zdravím,

moc by mě zajímal váš názor na moje následující úvahy:

1) Skryté měření rychlosti

Měření rychlosti je v ČR prováděno nezákonně, jelikož je v 99 % případů prováděno skrytým způsobem (z vozidla v civilním provedení, "zabukařeným" orgánem nebo rychloměrem). Jsem si vědom § 79a zák. č. 361/2000 Sb. (dále jen "silniční zákon"), podle kterého může státní a obecní policie měřit rychlost, nepodařilo se mi ale nikde dohledat, že by tak mohla činit skrytým (utajeným) způsobem. Vtip je v tom, že podle čl. 2/2 Listiny, čl. 2/3 Ústavy a § 2 správního řádu platí, že veřejná moc může činit pouze to, co je jí výslovně zákonem dovoleno. Skryté měření rychlosti výslovně dovoleno není. Současně lze dovozovat obecný princip, že veřejná moc má být vykonávána transparentně, zejména s vědomím osoby, o jejímž jednání je pořizován veřejnou mocí důkaz - pro srovnání viz výslovné zakotvení pravomoci Policie ČR skrytě sledovat osoby a věci podle § 158d trestního řádu pro účely trestního řízení, kde je až na neodkladné případy nutný souhlas státního zástupce nebo dokonce soudce (u neodkladných případů je nutný následný souhlas). Mám k tomu i judikát, rozsudek NSS ze dne 5. 11. 2009, č. j. 1 Afs 60/2009 - 119: „Judikatura ESLP vychází z předpokladu, že tam, kde je veřejná moc vykonávána v utajení, je riziko svévole zřejmé. Proto musí existovat nejenom závazná právní úprava jako taková, ale musí rovněž poskytovat ochranu proti svévolnému zásahu do práv jednotlivce stanovených v čl. 8 Úmluvy. Právní úprava musí být navíc dostatečně jasná na to, aby jednotlivci poskytovala odpovídající údaje o okolnostech a podmínkách, za nichž se orgány veřejné moci mohou uchýlit k pořízení skrytého videozáznamu. … V českém právním řádu neexistuje žádný právní základ pro utajené pořizování audiovizuálních nahrávek orgány veřejné moci pro účely správního řízení, pokud tyto zasahují do ‚soukromého života‘ fyzických osob." Obávám se, že se budou točit na tom, že snímek z radaru nijak do soukromí nezasahuje, ale zas existuje judikát, že i prostor ve vozidle je soukromým prostorem (nález ÚS ze dne 13. 10. 2016, sp. zn. II. ÚS 1221/16). Navíc mám za to, že v tomhle je ten rozsudek mimo, podle § 51/1 správního řádu platí nepoužitelnost důkazu získaného v rozporu s právem, a tedy není prostor pro další debatu, zda to zasahuje do soukromí nebo ne, je to získané v rozporu se zákonem (bez zákonného podkladu), a proto je to nepoužitelné. NSS tohle ale pokud vím jinde neřešil a judikatura NS je v tomto směru rozporuplná. Co si myslíte vy, je skryté měření rychlosti v souladu se zákonem?

2) Značky č. IP 31a a IP 31b

Dále si myslím, že v případě měření rychlosti obecní policií by měl být úsek měření označen příslušnými značkami č. IP 31a a IP 31b, což dovozuji již z jejich uvedení ve vyhlášce 294/2015 Sb., která provádí silniční zákon. K tomu docházím užitím principu vyloučení redundance, tedy se jedná o úvahu, že nic v právním předpise není zbytečně. Jsem si vědom toho, že dříve bylo v silničním zákoně výslovně uvedeno, že ty značky se mají používat, což už tam teď není, ale možná to smázli právě proto, že to je zbytečné tam uvádět (obdobně i užití jiných značek se výslovně nezakotvuje v zákoně ale užívají se proto, protože jsou v té vyhlášce). V důvodovce novely, která to ze silničního zákona mazala, jsem k tomu nic nenašel (nejsem si ale jistý, jestli jsem našel tu správnou). Nadto pokud má být měření rychlosti prováděno viditelně (viz výše), je nasnadě, že vhodným způsobem upozornění řidičů na to, že zde probíhá měření, je právě užití značek, které Ministerstvo dopravy za tímto účelem vydalo v předmětné vyhlášce. Právě tak lze nejlépe zajistit, aby byli informováni všichni řidiči (kteří dávají pozor na značky). Rovněž viditelné měření rychlosti je schopné daleké více naplnit účel měření rychlosti požadovaný § 79a silničního zákona, a to zvýšení bezpečnosti. Pokud je měření prováděno skrytě, resp. bez příslušných značek, nejspíše dojde k vyššímu zisku z pokut, účelem takového měření je však represe, a nikoliv prevence, kterou požaduje zákon. Co si myslíte vy, musí obecní policie užívat ty značky? Podle mě by to mělo být jak u automatických rychloměrů, které obecní policie provozuje bezobslužně, tak při "klasickém" měření.

3) Diskriminace při měření rychlosti

Dále mám za to, že při automatizovaném měření rychlosti (resp. při stíhání sprdelu) často dochází k diskriminaci, a to asi nejčastěji na základě státní příslušnosti provozovatele vozidla. České správní orgány totiž podle mých informací v podstatě nestíhají zahraniční provozovatele vozidel, některé rychloměry asi ani neměří nebo neumí měřit rychlost zahraničních vozidel, resp. zaznamenat zahraniční RZ. Pokud chcete být v ČR beztrestní jakožto provozovatel vozidla, napište si auto v zahraničí.

Další případ je úsekové měření, které je prováděno přes celou obec (např. obce okolo Dvůr Králové nad Labem). Aby došlo ke změření, musí vás to bliknout na začátku a na konci obce, musíte jí tedy celou projet, což může být klidně i 1 km apod. To znamená, že ke změření dochází z drtivé většiny pouze u lidí, kteří nebydlí v dané obci, neboť občané dané obce jezdí pouze v rámci této obce, nebo z ní vyjíždí nebo do ní vjíždí. Málodky jí celou projedou a tedy není šance, aby bylo odhaleno jejich překročení rychlosti, ke kterému ale zcela jistě také dochází. Konečně diskriminační je i nestíhání motorkářů, které ty rychloměry taky asi neměří nebo neumí měřit. Navrhoval jsem ohledně této diskriminace nějaké dokazování u jednoho většího správního orgánu, ale samozřejmě nic dosud provedeno nebylo, protože podle mého názoru mají co skrývat. Argumentuju tak, že jelikož diskriminačně neměří nebo nestíhají motorkáře, občany obce a cizince, nelze sankcionovat ani nás, protože by to bylo diskriminační. Právo má platit pro všechny stejně, viz např. § 2/4 správního řádu či zákaz diskriminace resp. zásadu rovnosti zakotvenou v Listině i Ústavě.

4) RAMET a.s.

Taky jsem si všiml, že RAMET a.s., výrobce asi všech radarových rychloměrů používaných v ČR, svý rychloměry současně i ověřuje podle zákona o metrologii. Podle mě je to v rozporu s § 14 správního řádu (vyloučení osoby, o jejíž nepodjatosti panuje pochybnost), resp. s obecnou právní zásadou nemo iudex in causa sua (nikdo nesmí být soudcem ve své vlastní věci), protože výrobce samozřejmě má přímý ekonomický zájem na tom, aby bylo ověření jeho výrobku uděleno, když bez ověření je rychloměr nepoužitelný a tedy neprodejný. RAMET by si to samozřejmě mohl nechat ověřit od někoho jiného, to by jej ale nevyšlo tak levně, jako když si to udělá sám (v podstatě by asi mohl pouze vystavit ověřovací list a skutečné ověření nemusí být vůbec prováděno). Ověřovací list je podle mě osvědčení podle správního řádu, tedy se na něj § 14 správního řádu vztahuje. Na místě je asi žádat jeho zrušení pro nezákonnost, jeden podnět k přezkumu jsem už Rametu a Českému metrologickému institutu posílal, ale zatím bez odezvy. V podstatě by se to ale mohlo žádat i u správního orgánu a ten by to měl postoupit pro nepříslušnost podle § 12 SŘ. Co si o tom myslíte vy, jsou ověřovací listy vydané Rametem k jeho rychloměrům nezákonné?

Stran: 1 2 [3]