30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Vadym Polyakov

Stran: 1 [2] 3
16
Díky moc a prosím o nějakou argumentaci, proč je rychloměr stavba a proč vyžaduje stavební povolení a vyjádření policie? A jaké by to mělo využití, pokud by tento proces nebyl dodržen? Např. namítat nepoužitelnost záznamu z rychloměru, který je vlastně černou stavbou, protože § 51/1 správního řádu (důkaz pořízený nezákonně)? Nebo návrh na odstranění černé stavby? :D a je vám znám nějaký případ, kde to stavební povolení skutečně vydáno bylo? Já vím jen o Slavkovu

17
Zdravím všechny zneužívače práva, obstrukčníky a silniční piráty!

S kamarádem nás napadlo, zda náhodou není potřeba k umístění stacionárního rychloměru vydat stavební povolení, nebo zda stačí ohlášení. Případně zda je potřeba povolení ke zvláštnímu užívání komunikace podle § 25 zákona o pozemních komunikacích?

Snažil jsem se to zjistit, ale v téhle oblasti práva se nevyznám a nejsem si moc jistý. Skoro bych řekl, že rychloměr stavba je, ale jistej si nejsem. Na druhou stranu přijde mi divné, aby si mohla obec nebo obecní policie umistit svévolně rychloměr kam chtěla, aniž by to někdo erudovaný posoudil, zda je to vhodné, bezpečné apod.

Nevíte někdo, nebo co si o tom myslíte? Díky a mějte se fajn :)

18
Aneb trestejme, trestejme, trestejme, rozsudek č. j. 2 As 43/2018 - 27

"Podle názoru soudu nelze třídit zákazníky, byť jen určité státní příslušnosti, podle kritérií jako je (politický) názor, který má každý stejně silné právo projevit jako si jej nechat pro sebe. V krystalické podobě se podařilo stejný společenský problém vystihnout už Jaroslavu Haškovi, který inspiruje v každé době: „Host jako host“, řekl Palivec, „třebas Turek. Pro nás živnostníky neplatí žádná politika“.

Tak NSS shrnul závěry svého rozsudku, který by se dobře hodil i na semináře o diskriminaci (https://goo.gl/iAemDU). Provozovatelka hotelu totiž na dveře vyvěsila následující upozornění: "„S platností od 24. 3. 2014 neubytováváme občany Ruské federace. Důvodem je anexe Krymu. Služby našeho hotelu mohou využít pouze ti občané RF, kteří se podepíší pod prohlášení, ve kterém vyjádří svůj nesouhlas s okupací Krymu, který odporuje všem normám, které by měly platit v 21. století. Váš hotel Brioni Boutique“. Za to si vysloužila od ČOI pokutu 50 000 Kč, kterou pak Krajský soud v Ostravě moderoval na 5 000 Kč. Podle NSS to bylo ok.

(text vypůjčen od FB stránky Iurium Daily: Ústavní právo - kromě prvního řádku)

19
Pro info i pro pobavení :)

https://zpravy.idnes.cz/mikejepan-youtuber-dopravni-prestupky-trestni-stihani-soud-odskodneni-lhuta-1yk-/domaci.aspx?c=A180702_184016_domaci_iri

Btw myslíte, že pracovní neschopnost advokáta může podržet lhůtu k podání žaloby?

No ale souhlasit musím v tom, že 6 měsíců k nárokování nemajetkovky za nezákonný rozhodnutí nebo nesprávný úřední postup podle 82/1998 je trochu mimo, když např. nemajetkovka podle občanského zákoníku se promlčuje tuším v 10 leté lhůtě.

Proč by zrovna stát měl mít výhodu, že se mu to promlčuje už za 6 měsíců a proč zrovna nemajetkovka, která bývá často daleko závažnější, než majetkovka, čemuž ostatně odpovídá i delší promlčecí lhůta v občanovi pro nemajetkovku než jakou má majetkovka? Ale stěží by protiústavnost té lhůty ÚS konstatoval právě v tomto případě :) Každopádně ta 6 měsíšní lhůta je zcela mimo mísu aspoň podle mě.

20
pouze doplňuji, že Jihlava se k věci nakonec postavila celkem hezky, a pokud si provozovatel nebo řidič požádá o obnovu řízení, tak obnovu povolí - jako "nový důkaz" berou ten rozsudek NSS - lhůta je tři roky od právní moci

no a co myslíte, dali by se uhrazené určené částky žádat zpět jako vratitelný přeplatek podle daňového řádu? a případně v jaké lhůtě? podle mě ve lhůtě 6 leté

21
Zajímavé články z internetu / Re:přiznejte se kdo to byl:-)
« kdy: 30 Srpna 2018, 14:59:26 »
Proč myslíš? Ty iniciály moc nesouhlasí :D

Celkem se divím, že mu někdo něco dá za zveřejnění osobních údajů na internetu, když některý soudy podle 82/1998 nepřiznají nic např. ani za nezákonně nařízenou exekuci.

22
Zajímavé články z internetu / Re:Parkování olomouc
« kdy: 29 Srpna 2018, 15:18:30 »
A co kdyby nějaká dobrá duše podala hromadnou žádost "za všechny", neměl by pak úřad tuto žádost založit do každého příslušného spisu a dotčené osoby (provozovatele a řidiče) vyrozumět o tom, že někdo podal žádost (o vrácení určené částky či pokuty na základě nezákonné značky) v jejich prospěch?

23
Zajímavé články z internetu / Re:Parkování olomouc
« kdy: 29 Srpna 2018, 13:57:38 »
Vždyť i u blokové pokuty/příkazu na místě je přípustná obnova řízení, takže to není "nezvratitelné".

Určená částka má velmi zvláštní povahu, není to sankce, není totiž konstatována vina, je to jakýsi poplatek za to, že nebude zahájeno řízení, je to vlastně docela unikát řekl bych, nicméně má to zřejmě veřejnoprávní povahu (ikdyž NSS např. úhradu za mimořádné vyhledání informací podle infozákona považuje za soukromoprávní záležitost, bizár).

Nevím, pod co to podřadit, asi by se mělo postupovat podle daňového řádu, konkrétně § 155 odst. 7: Nepožádá-li daňový subjekt o vrácení vratitelného přeplatku do 6 let od konce roku, ve kterém přeplatek vznikl, přeplatek zaniká a stává se příjmem rozpočtu, ze kterého je hrazena činnost správce daně, který o něm evidoval. Definici daně určená částka asi nesplňuje, ale analogicky by se DŘ možná mohl podle mě použít, je to velmi podobné, akorát se liší v tom, že nikdo nemá povinnost určenou částku platit, je to dobrovolné.

Případně minimálně podle základních zásad činnosti správních orgánů, tedy podle správního řádu, by se mělo jet.

Takže jako cestu vidím podat žádost o vrácení vratitelného přeplatku a namítat, že určená částka nemohla být úřadem požadována a tedy nemůže být ani zadržována. Stejně máme materiální pojetí podání, takže pokud by to bylo jinak, tak smysl takového podání je jasnej a úřad by ho měl vyřídit (a třeba říct, že to vrátit nejde, to mi ale přijde zjevně nespravedlivé).

Co myslíte?

24
Asi by se mělo dát trestní oznámení pro zneužití pravomoci úřední osoby? Tinka resp. úřad má ze zákona povinnost zrušit všechna rozhodnutí v přezkumu, když ví, že jsou nezákonná, protože stojí na nezákonném důkazu (samozřejmě u věcí, u kterých přezkum zahájit lze, v ostatních je to diskutabilní, ale Ústavní soud již v minulosti několikrát řekl, že trvat na dodržování lhůt může být někdy protiústavní, tohle by mohl být ten případ, ne?).

Trestný čin zneužití pravomoci úřední osoby
(1) Úřední osoba, která v úmyslu způsobit jinému škodu nebo jinou závažnou újmu anebo opatřit sobě nebo jinému neoprávněný prospěch

a) vykonává svou pravomoc způsobem odporujícím jinému právnímu předpisu,

b) překročí svou pravomoc, nebo

c) nesplní povinnost vyplývající z její pravomoci,

bude potrestána odnětím svobody na jeden rok až pět let nebo zákazem činnosti.

(2) Odnětím svobody na tři léta až deset let bude pachatel potrestán,

a) opatří-li činem uvedeným v odstavci 1 sobě nebo jinému značný prospěch,

b) spáchá-li takový čin na jiném pro jeho skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že je skutečně nebo domněle bez vyznání,

c) způsobí-li takovým činem vážnou poruchu v činnosti orgánu státní správy, územní samosprávy, soudu nebo jiného orgánu veřejné moci,

d) způsobí-li takovým činem vážnou poruchu v činnosti právnické nebo fyzické osoby, která je podnikatelem,

e) spáchá-li takový čin zneužívaje bezbrannosti, závislosti, tísně, rozumové slabosti nebo nezkušenosti jiného, nebo

f) způsobí-li takovým činem značnou škodu.

(3) Odnětím svobody na pět až dvanáct let nebo propadnutím majetku bude pachatel potrestán,

a) opatří-li činem uvedeným v odstavci 1 sobě nebo jinému prospěch velkého rozsahu, nebo

b) způsobí-li takovým činem škodu velkého rozsahu.

(4) Příprava je trestná.

25
Výroky a citáty / "Oční kontakt policity" je nadřazen videozáznamu
« kdy: 09 Července 2018, 12:41:02 »
Aneb videozáznam není důkaz, pokud policista tvrdí něco jiného.

27
Občas mi přijde, že i těm soudcům jde o to právo :)

Rozsudek NSS ze dne 7. 6. 2018, č. j. 10 As 15/2018 - 36
I. Pokud obecní policie provozuje kamerový systém za účelem odhalování přestupků, které jsou ovšem mimo její působnost [§ 2 zákona č. 553/1991 Sb., o obecní policii, ve spojení s dalšími ustanoveními téhož zákona nebo zvláštních zákonů], je takový kamerový systém provozován v rozporu s § 24b odst. 1 zákona o obecní policii. Důkazy z takovéhoto systému vzešlé jsou nezákonné a procesně nepoužitelné.

II. Obecní policie nemohla v době před 1. 7. 2017 provozovat kamerový systém, jehož jediným či hlavní cílem bylo monitorovat dodržování povinnosti zastavit vozidlo na signál červeného světla [§ 125c odst. 1 písm. f) bod 5 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích (zákon o silničním provozu)].

28
Tak se ke mě právě dostala ze zdroje na Krajském soudě v Ostravě - pobočka v Olomouci informace, že krajský soud klepl Magistrát města Olomouce přes prsty kvůli tomu, že pro placené parkování používali dlouhá léta špatné značky, a to nikoli č. IP 13c, jak vyžaduje vyhláška č. 294/2015 Sb. (dříve 30/2001 Sb.), ale značky č. IP 11c, které mají odlišný význam ("Podélné parkování"). Sice pod tu značku dali dodatkovou tabulku, kde bylo napsáno, že se má platit parkovné atp., ale krajský soud celkem rozumně dovodil, že pokud existuje značka s významem "placené parkování" (tj. IP 13c), má se k označení placeného parkoviště používat tato a ne jiná značka, což ostatně vyplývá už z § 23 zákona o pozemních komunikacích.

Co z toho plyne? Měla by Olomouc všem řidičům vrátit uhrazené parkovné jako bezdůvodné obohacení? :D

Olomouc ostatně svou chybu uznala už asi před rokem tím, že všechny značky najednou zničehonic vyměnila za správné.

Mělo by se jednat o sp. zn. 65 A 108/2016, ale na www.nssoud.cz to ještě není, je to čerstvé, tak do měsíce by to mohlo být online.

Řekl bych, že tohle nebude ojedinělá záležitost.

29
Zdravím vespolek,

protože mi jaksi nepřišla volební kampaň pana Zemana a jeho podporovatelů souladná s volebním zákonem (který např. říká, že volební kampaň musí být vedena poctivě, čestně, nesmí být uváděny lži o jednotlivých kandidátech, financování kampaně má být řádně vykázáno a zveřejněno,...), podával jsem v únoru 2018 k NSS návrh na určení její neplatnosti.

Nicméně, nijak překvapivě to NSS zamítl, a to s celkem špatným odůvodněním, takže jsem si řekl, že má smysl podat ústavní stížnost už jen proto, aby se tím NSS skutečně zabýval a ne aby tam vykopíroval odůvodnění z jiných usnesení, které ještě ani neodpovídají tomu, co jsem namítal atp.

NO A K JÁDRU VĚCI - víc hlav víc ví. Na tomto fóru je vysoká koncentrace lidí s právními znalostmi, kteří si navzájem pomáhají, tak mě napadlo zkusit, zda by někdo nechtěl pomoci mě s tou ústavní stížností? Jde mi zejména o zpětnou vazbu, ale novým nápadům se také nebráním :) Kdybyste měl někdo zájem, pošlu vám poslední verzi stížnosti třeba na mail.

30
A proč? Jsou pro ně moc složité :D Proto podali návrh zákona. Podepsaly se pod to i další kraje.

http://www.ceska-justice.cz/2018/01/pardubicti-zastupitele-chteji-zmenu-spravniho-radu-ma-omezit-namitky-na-podjatost-uredniku/

Co si o tom myslíte? A myslíte, že to projde? A pomůžou si nějak?

Stran: 1 [2] 3