30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: xmartjan 25 Září 2015, 14:35:17

Název: Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: xmartjan 25 Září 2015, 14:35:17
Zdravím,
trochu jsem přemýšlel nad tím, jak ukončit hrozbu automatizovaných bezobslužných systémů apod. prasáren jednou provždy. Ne vždy má člověk totiž chuť i čas dráždit úředního šimla, resp. nechat se od něho zdržovat. Vyšly mi z toho v podstatě 2 scénáře :

a) provozovatelem vozidla je mrtvola
b) nákup a především registrace vozidla v ideálním zahraničním státě, např. Ukrajina, Moldávie, apod.

K bodu b) se váže i dotaz na to, zdali někdo náhodou nezná pravidla/možnosti registrací vozidel v těchto nebo jiných vhodných státech. Osobně jsem kupoval vozidlo v zahraničí jen jednou, měl jsem na sebe registrovanou dodávku na Novém Zélandě, což bohužel není nejblíže pro případný převoz a provozování vozidla. Tam to ale byla legrace.
 Rád bych, abychom se v tomto vlákně podělili o podobné nápady/postřehy. Máte někdo zkušenosti s body a) nebo b) ?
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: kverulant 25 Září 2015, 17:04:08
K bodu a) .... myslím si, že je to průchozí dokud nebude potřebovat od mrtvoly nějakou plnou moc nebo doplnění apod.
K bodu b) ..... je zde omezení https://www.euroskop.cz/600/sekce/registrace-vozidla-v-jine-zemi-eu/ , ale řekl bych, že je prakticky nekontrolovatelné , už jsem o tom také uvažoval  :), např. si mohu prohodit auta s kolegou ze Slovenska, samozřejmě jsou i "lepší" státy. Měla by potom pro běžnou kontrolu stačit nějaká forma Zápůjční smlouvy a samozřejmě příslušné zahraniční pojištění (zelená karta).   
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: dj-bobr 25 Září 2015, 17:32:33
Slovensko bude asi horší z důvodu progresivní daně za přihlášení auta podle papírové kilowattáže a smysluplné výkonné motory tam vyjdou na stovky až tisíce € za přihlášení (kam se hrabe naše ekodaň..)
Německo má zase pro změnu silniční daň (ale není jen pro německé občany?)
Velká Británie má povinné ručení na řidiče a ne na auto (a vychází hoooodně draze).

V jaké zemi by mělo smysl zaregistrovat auto a platit tam povinné ručení? Samotného by mě to zajímalo.
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: spec 25 Září 2015, 19:09:07
Přemýšlal sem už o podobné možnosti, svoje auto s českými papíry zaregistrovat ve státě, který podepsal vídeňskou úmluvu a zároveň se tam na papíry sere a je mimo eu. Například v některých státech USA není při registraci potřeba žádná technická kontrola či emise. Taky Rusko to s technickou "způsobilostí" asi taky nehrotí. Nevím ale jak je to s povinným ručením na vin. Ptal sem se v pojišťovně a ženská z toho měla pěkný guláš. Bylo by asi zajímavé jezdit s autem s ruskou nebo jinou exotickou značkou. Pro automatický radar game over hned na začátku. Možná emiráty nebo něco podobnýho. Íránské úředy si asi s cizokrajnými pokutami hlavu lámat taky nebude :D. Hlavní otázka je jak na povinné ručení.
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: spec 25 Září 2015, 19:35:52
:D
V Íránu platí české zelené karty, tedy to fungovat bude i naopak. Ovšem íránské espézetky jsou luxusní :D Čert aby poznal co na nich vlastně je :D
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: kverulant 25 Září 2015, 19:48:32
http://www.uamk.cz/2012-05-31-08-16-34/details/1/5/%C4%8Desk%C3%A1-republika

6.3. Pronajatá vozidla a ostatní vozidla neřízená vlastníkem

Najatá vozidla
Řidič pronajatého vozidla dočasně dovezeného do ČR by měl být vlastníkem potvrzení o povolení vydaného společností, od níž si vozidlo pronajal.

Vozidla neřízená majitelem
Dovoz vozidla: motorové vozidlo může být dovezeno do České republiky každým, kdo nemá prospěch z režimu dočasného dovozu, tj. všemi návštěvníky vstupujícími do země za turistickými účely. Zvláštní podmínky se vztahují na osoby pobývající v České republice po delší dlouhou dobu (např. za účelem studiu nebo zaměstnání). Pokud je vozidlo dováženo jinou osobou než vlastníkem, musí být dovozce vlastníkem ověřeného písemného souhlasu od majitele.

Řidič, který si přeje opustit Českou republiku a zanechat své vozidlo v ČR, jej zde může zanechat třetí osobě. V takovém případě se musí vlastník vozidla spolu s danou třetí osobou dostavit na nejbližší celní úřad a musí zde nechat zanést registrační číslo vozidla do pasu uvedené třetí osoby.

Použití vozidla: dočasně dovezené vozidlo může být řízeno příbuznými nebo přáteli vlastníka za předpokladu, že nejsou občany České republiky. Těmto osobám je doporučeno vlastnit potvrzení o povolení vydané majitelem vozidla.

Vozidla, patřící zahraniční společnosti
Pokud je vozidlo dovezeno zahraniční společností pro použití občanu České republiky na období nepřesahující 185 dnů, může si vozidlo ponechat zahraniční registrační číslo. Nicméně je třeba uhradit daň a DPH, a to ve výši 3% z každého, za každý měsíc použití v České republice. Po uplynutí období 185-ti dnů musí být vozidlo buď vyvezeno z ČR, nebo registrováno a pojištěno v České republice, přičemž za něj musí být současně uhrazeny celní poplatky a daně.

Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: root 25 Září 2015, 20:13:35
V jaké zemi by mělo smysl zaregistrovat auto a platit tam povinné ručení? Samotného by mě to zajímalo.

Relativne rozumne v EU vychazi podle dostupnych informaci Litva, kde to funguje vicemene jako u nas. Vsude jinde je to o dost horsi (vysoka registracni dan, kazdorocni silnicni dan pro vsechna auta, castejsi STK apod.).
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: vvvvvv 25 Září 2015, 23:26:50
A nebyl byl nejlepší provozovatel bezďák?
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: kverulant 26 Září 2015, 00:40:00
A nebyl byl nejlepší provozovatel bezďák?
Bezdomovce provozuji už asi rok ( http://30kmh.cz/index.php?topic=335.msg994#msg994 ) a v poho.
Jediný problém se vyskytl, že jsem nevychytal ukončení pojistky, tak teď ho budou ještě nahánět do správka. Poškozený z ťuknutého blatníku dostane plnění od ČKP.
S tou nekontaktní s.r.o. by to mohlo fungovat stejně, jen to chce mít bianko podepsaný prodej a zmocnění k převodu, kdyby ji smázli.
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: vstan 26 Září 2015, 00:50:24
Nebude u bezdomovce problém s možnou exekucí?
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: opas 26 Září 2015, 06:50:44
Take je možné bezďákovi nebo firmě auto jen pronajmout, tedy že budou pouze provozovatelem a nikoli vlastníkem.
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: kverulant 26 Září 2015, 12:58:28
Take je možné bezďákovi nebo firmě auto jen pronajmout, tedy že budou pouze provozovatelem a nikoli vlastníkem.
To asi narazí na to, že provozovatelem je pořád ten, kdo je zapsán jako majitel v TP.
http://www.epravo.cz/top/clanky/k-vybrane-judikature-z-oblasti-odpovednosti-za-skodu-zpusobenou-provozem-motoroveho-vozidla-87488.html
https://is.cuni.cz/webapps/zzp/download/120108395/?lang=en

Nebude u bezdomovce problém s možnou exekucí?
To se řeší zapsáním zástavní smlouvy do TP (někdo musí bezďákovi půjčit, aby si auto mohl koupit).
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: Svobodný Ovčan! 26 Září 2015, 16:11:36
Take je možné bezďákovi nebo firmě auto jen pronajmout, tedy že budou pouze provozovatelem a nikoli vlastníkem.
To asi narazí na to, že provozovatelem je pořád ten, kdo je zapsán jako majitel v TP.
http://www.epravo.cz/top/clanky/k-vybrane-judikature-z-oblasti-odpovednosti-za-skodu-zpusobenou-provozem-motoroveho-vozidla-87488.html
https://is.cuni.cz/webapps/zzp/download/120108395/?lang=en

Nebude u bezdomovce problém s možnou exekucí?
To se řeší zapsáním zástavní smlouvy do TP (někdo musí bezďákovi půjčit, aby si auto mohl koupit).

Neni nahodou provozovatel ten kdo je jako provozovatel zapsan v TP??
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: Tacecek 26 Září 2015, 16:26:52
A co treba jako provozovatele dat nejake s.r.o.čko ktere neni uplne kontaktni, tedy kde statutar neni kontaktni?

Rek bych ze to je jednodusi nez resit zahranicni registraci.

Tedy v pripade ze by to melo resit jen SprDel a neni v tom nic vic....
Statutar nikoho nezajima, s.r.o.čko má datovku a nikdy nebude nekontaktni. V pripade sprdele to bude koncit exekuci.
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: Svobodný Ovčan! 26 Září 2015, 17:01:59
A co treba jako provozovatele dat nejake s.r.o.čko ktere neni uplne kontaktni, tedy kde statutar neni kontaktni?

Rek bych ze to je jednodusi nez resit zahranicni registraci.

Tedy v pripade ze by to melo resit jen SprDel a neni v tom nic vic....
Statutar nikoho nezajima, s.r.o.čko má datovku a nikdy nebude nekontaktni. V pripade sprdele to bude koncit exekuci.

znam hodne sro kde jednatel je nekontaktni a spolecnost nema majetek. ;)
Název: Re:Provozování vozidla registrovaného v zahraničí nebo na mrtvolu
Přispěvatel: kverulant 26 Září 2015, 18:26:45
Jestli ono nebude nejlepší mít auto od zahraniční sro (ltd....), která je nekontaktní nebo má mrtvého statutára.  :) , nejlépe asi maďarské, aby nebyla velká motivace ke komunikaci.
Pro začátek by mohlo stačit, aby česká sro leasovala třeba auto v Maďarsku.

http://auto.idnes.cz/italsky-figl-na-dane-0qd-/automoto.aspx?c=A120731_173356_automoto_fdv