30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - technický stav vozidla => Téma založeno: MatesBrno 21 Dubna 2024, 13:23:27

Název: Gumy v prostřed 5 mm a kraj 0,5 mm
Přispěvatel: MatesBrno 21 Dubna 2024, 13:23:27
Zdravím,

otec jezdil, jezdil, jezdil, nefoukal a má úplně sjeté okraje letních pneumatik, zatímco v prostřed jsou pneu OK. Na Podzim jsem mu přezul na zimy, ale nyní se chystá tam dát opět ty letní - krajem sjeté s tím, že gumy se měří v místě nejvyššího vzorku a ne na krajích.

Je to peravda? Může takové gumy použít ? a co v Rakousku? Tam jsou tak takové gumy použitelné?

Reaguji na doporučení fora, abych založil nové téma.
Název: Re:Gumy v prostřed 5 mm a kraj 0,5 mm
Přispěvatel: fu 21 Dubna 2024, 16:48:22
7. Příloha č. 12 vyhlášky č. 341/2014 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů (část F) bod 5.), stanoví, že „činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm.“ Hlavními dezénovými drážkami se podle citovaného právního předpisu rozumějí široké drážky ve středové části povrchu běhounu opatřené indikátory opotřebení, označené zkratkou TWI. Kontrola hloubky drážek běhounu pneumatiky se provádí v souladu s metodikou Ministerstva dopravy („Kontrola a hodnocení opotřebení dezénových drážek běhounu pneumatik vozidel č. 3/2012/STK/5.2“) v drážkách nebo zářezech v celé šíři horní části běhounu a po celém obvodu pneumatiky. Je-li pneumatika vybavena indikátory opotřebení, provádí se vizuální kontrola hloubky drážek běhounu pneumatiky v jeho hlavních drážkách po celém obvodu pneumatiky určením rozdílu mezi vzdáleností od povrchu běhounu k vrcholu indikátoru a ke dnu drážky běhounu. Je-li při vizuální kontrole zjištěno, že část běhounu je opotřebená na úroveň indikátoru opotřebení, provede se vždy v této části běhounu kontrola hloubky drážky dezénu pneumatiky pomocí hloubkoměru. Při kontrole hloubky vzorku pneumatiky se rozlišují pneumatiky opatřené indikátory opotřebení a pneumatiky bez indikátorů opotřebení. U pneumatik s indikátorem opotřebení musí stanovenou hodnotu splňovat drážky minimálně ve střední části šířky běhounu, jež je vymezena jeho krajními hlavními dezénovými drážkami, a to po celém obvodu pneumatiky. U pneumatik bez indikátoru opotřebení musí stanovenou hodnotu splňovat drážky v celé šíři běhounu rovněž po celém obvodu pneumatiky.

https://www.policie.cz/clanek/mereni-hloubky-dezenu-pneumatik.aspx

Název: Re:Gumy v prostřed 5 mm a kraj 0,5 mm
Přispěvatel: MatesBrno 22 Dubna 2024, 15:56:08
Napsal jste to na mě moc odborně, ale vycítil bych z toho, že tyto 2 gumy jsou na výhoz.
Název: Re:Gumy v prostřed 5 mm a kraj 0,5 mm
Přispěvatel: Fogyn 22 Dubna 2024, 16:03:15
Naopak. Jsou OK. A pokud chcete mít jistotu, zeptejte se libovolného mechanika..
Název: Re:Gumy v prostřed 5 mm a kraj 0,5 mm
Přispěvatel: mungo 22 Dubna 2024, 16:43:26
Zkusím parafrázovat kolegu fu - vzorek se kontroluje v prostřední drážce pneu, v ní jsou takové výstupky a pokud je sjetá k nim, vyhodí se a koupí se nová. To by Vám mělo stačit v 99 % případů.

Pokud máte gumy spadající do toho zbylého 1 %, které tam ty výstupky nemá, tak musíte mít minimální hloubku vzorku po celé pneu.

Závěr: Vámi popsané gumy jsou na 99 % OK ;)

PS: Jeden dotaz Googlu mi sdělil, že ani v Hitlerově kolébce zatím nevymysleli žádné inovativnější řešení: "Minimální hloubka dezénu letních pneumatik v Rakousku, stejně jako hloubka dezénu letních pneumatik v Německu je také 1,6 mm. U zimních pneumatik je ovšem situace komplikovanější. Jsou povinné jen někde a pravidla se od sebe liší." (https://www.pneuboss.cz/poradna/jaka-je-min-povolena-vyska-dezenu-pneumatik-v-zah)