30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - jay168

Stran: [1]
1
Samozřejmě, E je správně :-)
Ale řekněme, že jde o vozidlo, které stojí za všechny ty starosti.

Co se týká hraničního pojištění a zákona 168/1999, je to pro mě při neexistenci reálné hranice Brazílie/ČR a bez úřední evidence přesouvání vozidel mezi státy Schengenu (možná i EU/okolní země) těžko uchopitelné. Nevím, jakým způsobem bychom ať já, nebo policie (v tomto případě nejspíš celníci na exportu?), prokazovali dobu pobytu vozidla na území ČR. Pojištění se uzavírá při "vstupu", když není uzavřeno, "neumožní policista jízdu", nikoliv "neumožní policista vstup". Takže podle mě např. převoz na podvalníku je v pořádku a nejedná se o "provoz" vozidla, protože toto není a nemá povinnost být zapsáno v registru (za splnění jistých podmínek, aby stále zůstalo cizozemské). Zdá se mi, že by se v tom nechalo docela kličkovat, ale to by chtělo konzultaci s právníkem. Otevírá to každopádně otázku, jak to vlastně vůbec je s převozem z celního skladu do mé garáže. Ale tohle musí řešit i lidé, co dovážejí z USA, takže se poptám u nich.

Vaše odpovědi mě asi posunuly k řešení, které mě předtím vůbec nenapadlo. Jak již naznačil pk202.
Problém historického vozidla jsem viděl hlavně v následném reexportu. Jsem si na 99 % jistý, že ve vývozních dokladech bude figurovat registrace vozidla. To by v případě vývozu českého vozidla znamenalo zažádat o karnet a nikdy ho nedostat proplacený zpět. No a na brazilské straně by to znamenalo import cizího vozidla a s tím jsou spojené administrativní problémy, které by mohly být i nepřekonatelné.

Mohl bych ho ale zpátky odeslat opět s brazilskou značkou, kterou bych v pravý čas vytáhnul ze šuplíku, tím pádem by snad většina obstrukcí měla odpadnout. Takže ano, udělat z něj veterána (tak jako tak nejvíce legální cesta), a před reexportem na tuto registraci opět zapomenout - vracím se přece z několikaleté cesty po světě. Jedině, že by si celníci spojili ta dvě vozidla podle VINka a byl bych za zloděje? Hm.

Díky za příležitost k utřídení myšlenek. Budu rád za jakékoliv další připomínky nebo rady.
Přece jen, E je až ta poslední možnost :-)

2
Zdravím,
ocitl jsem se v situaci, kterou bych potřeboval správně vyřešit.

Jsem provozovatelem staršího vozidla, které se nachází v Brazílii a je na brazilských značkách. Nejsem však jeho majitelem a jsem občanem ČR, kde mám i trvalý pobyt.
Pokud budu chtít toto vozidlo na delší dobu přivézt (nebo v něm přijet) do ČR, potažmo do EU, ale také ho možná za několik let dopravit zpět do jeho domoviny, vidím tyto možnosti:

A. před dovozem vozidlo nekupovat, provozovat ho v ČR jako zapůjčené, platit hraniční pojištění vždy těsně před výjezdem z garáže, což by bylo tak dvakrát za rok
B. před dovozem vozidlo koupit a převést na mě, provozovat ho v ČR jako registrované v Brazílii, platit hraniční pojištění
C. před dovozem vozidlo koupit, v ČR ho přihlásit jako veterána se všemi výhodami i povinnostmi z toho vyplývajícími, ovšem za cenu ztráty brazilské registrace, která je mi blízká a někdy by se v provozu mohla hodit
D. jiná možnost
E. je to celé blbost a měl bych se na to včas vykašlat

U všech způsobů mě napadá spousta výhod i nevýhod. Jak byste se k tomu postavili vy? V čem všem bych měl hledat zádrhel?

Díky.

Stran: [1]