S podáním směrem fyzická osoba -> orgán veřejné moci by neměl být problém. Ani u infožádosti, ani u čehokoliv jiného. Fyzická osoba je pořád ten samý subjekt, ať už něco dělá jako podnikatel či jinak. Využití DS směrem ke OVM řeší § 18 ElÚkon a ten žádná omezení neobsahuje, ani věcně není důvod takové podání z jakéhokoliv důvodu nepřijmout. Maximálně pokud by orgán měl nějaký problém s tím, že FO něco podává skrze DS FPO ve věci nesouvisející s podnikáním, mohl by si neformálně nebo procedurou podle § 37 SprŘ vyžádat vysvětlení/opravu, ale obecně by ani k tomu neměl být důvod.
Pokud jde o druhý směr, tak to je řešeno v tom odkazu výše a není v tom moc jasno. V případě infožádosti, pokud přímo v žádosti výslovně uvedu, že chci odpověď do DS FPO, neměl by s tím být problém. Ve správním řízení pokud by tedy řešením otázky, jak doručovat osobě, co má jen DS FPO a nemá DS FO, bylo skutečně to, co tvrdí ve stanovisku MV, tedy že povinnost doručovat do DS platí jen u písemností souvisejících s podnikáním, tak by zajímavá sekundární otázka byla, zda by účastník mohl i u jiných písemností o doručení do DS FPO výslovně požádat ve smyslu § 19(3) SprŘ per analogiam. Za sebe v tom opět nevidím problém, ale jde o klasický problém, jehož autoritativní řešení bude mj. záviset i na tom, jak moc velkým fanouškem formalismu bude arbitr ...
Z praktického hlediska, pokud má podnikající FO opravdu zájem komunikovat se státem přes DS, a nesleduje nějaký sekundární účel (jako např. využít chyb a zmatků při doručování), lze doporučit aktivovat si oba druhy DS.