30kmhcz
Procesní záležitosti => Rozsudky NSS a ÚS => Téma založeno: fu 21 Prosince 2023, 21:29:33
-
Nejvyšší správní soud dospěl k závěru, že ze zákona o silničním provozu nevyplývá povinnost cyklisty užít stezku pro chodce a cyklisty. Cyklisté jsou plnohodnotnými účastníky silničního provozu a náleží jim veškerá práva a povinnosti z toho vyplývající. Ustanovení § 57 odst. 6 zákona o silničním provozu upravuje vzájemná práva a povinnosti cyklistů a chodců jako rovnoprávných uživatelů stezek pro cyklisty a chodce a nezamezuje cyklistům použít pozemní komunikaci. Pokud není pozemní komunikace označena dopravní značkou „Zákaz vjezdu jízdních kol“, může ji cyklista využít i za situace, kdy se v blízkosti nachází stezka pro chodce a cyklisty.
PS: Zatim se mi vyhotoveni nepodarilo najit...
-
Dává to smysl. Pokud se snažíte jet na silniččce trochu rychleji, je pro všechny bezpečnější zůstat na silnici. Předpokladem je zdravý rozum všech zúčastněných.
-
Ne smysl to nedává, stezky pro cyklisty se budují právě proto, aby se oddělili plnohodnotní cyklisté od automobilového provozu z důvodu bezpečnosti a plynulosti provozu. Je to zpolitizovaný verdikt a soudce by měl být suspendován.
-
Já to v tom ale taky nevidím. Jediná povinnost tohoto typu je stanovena pouze u stezky pro cyklisty v odst. 1), ne u stezky pro chodce a cyklisty.
-
Tyto stavby se mnoho let nestaví, pokud většina peněz nejde z dotace. A dotaci v posledních letech nešlo téměř vůbec čerpat, pokud nešlo o smíšenou stezku pro chodce a cyklisty, čistá cyklostezka byla téměř bez šance.
-
Ne smysl to nedává, stezky pro cyklisty se budují právě proto, aby se oddělili plnohodnotní cyklisté od automobilového provozu z důvodu bezpečnosti a plynulosti provozu. Je to zpolitizovaný verdikt a soudce by měl být suspendován.
Soud má v prvé řadě právo vykládat a ne si ho vymýšlet (to, že tak občas dělá, je jiná věc). Pokud neexistuje zákaz použít cestu, není možné ho vynucovat. A když už, pokud má zákon někdo změnit, tak to není soud, ale zákonodárce.
Nehledě na to, že raději budu fičet rychle a v klidu po cestě, než se plést mezi chodci.
-
analogii bych hledal v tom, že motorista nesmí užít komunikace označené jako cyklostezka ( zjednoduším a sloučím oba typy stezek ) a to právě proto, aby neohrožoval "zranitelnější" účastníky
tzn. tato komunikace je primárně postavena pro cyklisty a chodce - stejně jako dálnice pro OA ( a bohužel i pro NA )
a tedy ji má tento účastník primárně používat
že stihli zaplevelit systém nějakým 1,5m odstupem by v tom mělo hrát roli
k poslednímu, jako řidič budu raději fičet po silnici bez nutnosti se s 1,5m odstupem vyhýbat překážce silničního provozu
-
někde jsem zahlédnul větu, že pro cyklisty platí pak pravidla stejná jako pro ostatní účastníky provozu na silnici... jsem zvědavý, kdy začnou taky cyklisti platit povinné ručení. Když má někdo kolo za 200k, neni snad problém taky platit 20k ročně povko, když už na té silnici překážej ::)