30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Bulwa

Stran: 1 ... 3 4 [5] 6
61
Podle všeho je půjčovna stále aktivní (webové stránky jsou stále funkční a společnost je dle ARESu již několik let beze změny). Odpovím viz argumenty výše, za které děkuji.

62
Dle vyjádření ČKP jsem prý byl v uvedenou dobu provozovatelem vozidla, je to vůbec možné?

63
Bulwa: Nejdůležitější podle jakého paragrafu a zákona v tom úřad vidí přestupek.

par.47 odst 1 h, jestli se dívám dobře

64
Skutečně jde o zábor trávníku, je to v papíře černé na bílem:"...jste měl úmýslně stát na nezpevněné ploše mimo pozemní komunikaci /trávníku/, stavebně odlišené od pozemní komunikace, čímž jste neoprávněně zabral veřejné prostranství." Auto skutečně na trávníku (resp. to co tam z něj zbylo) stojí všema čtyřma.


Co tedy navrhujete?

65
Mám tu případ záboru trávníku, kde provozovatel napráskal řidiče. Řidič při prvním předvolání nijak nereagoval.

X.3.17 Přestupek
X.5.17 Žádost o ustanovení řidiče motorového vozidla, následné napráskání provozovatelem
X.5.17 Předvolání k ÚJ - nedostavení se
X.6.17 Příkaz
X.7.17 Odpor v zákonné lhůtě
X.7.17 Pokračování v řízení a předvolání k ÚJ

Chápu to tak správně, že stačí poslat písemné vyjádření,že řidič odmítá vypovídat dle jeho práva a tím případ hasne? Nebo je to už složitější, jelikož úřad zná totožnost řidiče?

66
        ___

67
Toto mi přišlo jako odpověď na zaslanou žádost. TL&DR - prijďte v úřední době.

68
Děkuji všem za cenné rady.

Dle informací, které jsem byl schopen dohledat jsou fakta taková, že:
- zelená karta PLATÍ na území FO
- auto NEBYLO v daném období pojištěno vůbec

Rozhodl jsem se ČKP nasměrovat na autopůjčovnu (zasláním kopií smlouvy) a dále vyčkat, co se bude dít.

69
Pokud vím tak půjčovna žádný peníze nechce, 30 tisíc je za to auto do kterýho nacouval

Přesně tak. ČKP chce zlaťáky. Škoda na zapůjčeném voze byla vyrovnána.

70
Ono to však vypadá, že vozidlo opravdu pojištěno nebylo.

71
Tak dle infolinky pojišťovny Direct FO spadá pod DK a POV je tedy platné.

Email přišel někdy na začátku roku, kdy jsem toho měl tolik, že jsem na něj úplně zapomněl. Takže ano, proignoroval je správné slovo. Dopis přišel zhruba po půl roce. Email mohu každopádně zatlouct, že mi žádný nepřišel.

Takže jako logická varianta se nabízí odkázat ČKP na půjčovnu (jak navrhujete) a čekat, co se bude dít. Jen jste mě zaskočil tou smluvní pokutou. Myslíte, že přes ten dopsaný dodatek by byla vymahatelná ("...Nyní považují obě strany vzájemné závazky a pohledávky za zcela vyrovnané a společně prohlašují, že jsou jejich nároky na plnění zcela urovnány.")?

Asmodeus: Na úhradu dlužné částky (potažmo asi vyjádření) mám do 20.8. Počkám tedy, zda se nedozvíte něco více. Díky.

Edit: na Cobx.org jsem našel toto, tudíž ZK opravdu na FO platí.

72
Tak toto je vše co k tomu mám. Vzpomněl jsem si, že mě obeslali také emailem a přiložili fotografii mého ŘP (fotila policie na místě). Pak tedy onen doporučený dopis, smlouva s půjčovnou včetně  dodatku o vyrovnání pohledávky za způsobenou škodu. Dále jsem našel zelenou kartu od vozidla a email, kde mi bylo povoleno jet do zahraničí (v rámci EU - tady zase FO v EU není, ale DK ano...).

Zkusím zjistit u u té pojišťovny Direct, jak to tam mají s územní platnost POV a to samé u dfim.dk (díky za odkaz).

Pokud někdo máte nějaký nápad, sem s ním.

73
Děkuji za obsáhlé vyjádření. Místo nehody byly Faerské ostrovy (kde bylo i poškozené auto registrováno), které patří Dánsku. Po rychlém googlu zjišťuji, že narozdíl od Dánska nejsou součástí EU. Bylo by tedy možné, že by se ono POV vztahovalo pouze na státy EU a ne na Evropu (geograficky) a pak by tedy bylo zavinění zřejmě na mé straně?

Co se autopůjčovny týče, tak po nich něco chtít je asi jako tlouct hlavou do zdi. Touto cestou (zaplatit a po nich vymáhat) bych se opravdu nerad vydal.

74
O víkendu se pokusím dohledat vše, co by mohlo pomoci, a dám to dohromady. Dokumenty oskenuji a anonymizuji a můžete se podívat sám, zda tam něco relevantního najdete.

75
Vzhledem k tomu zahraničnímu prvku by bylo nejdřív dobré si trochu ujasnit nějaká základní data.

To vaše zapůjčené vozidlo mělo jakou registraci, CZ či zahraniční? Půjčovna dtto. Smlouva byla písemná? Máte ji?

Poškozené auto má jakou registraci? CZ, toho státu, kde se to stalo, nebo nějakou úplně jinou (kvůli určení rozhodného práva pro posouzení odpovědnosti). Byl sepsát eurozáznam o nehodě? Vyšetřovala to policie či podobný orgán? Vysvětluje vám ČKP, z jakého titulu něco chce po vás a ne po provozovateli/vlastníkovi toho údajně nepojištěného auta?

Auto bylo registrované v ČR, půjčovna je Pražská. Smlouva byla písemná, kde stálo, že auto může jezdit pouze po ČR, pokud se obě strany nedohodnou jinak. Bylo domluveno, že je to v pořádku v rámci EU (mám na to kopie emailu). Placeno vše hotově.

Poškozené auto bylo registrované ve státě nehody. Přítomna byla policiie. Eurozáznam nesepsán. Na vypůjčeném autě byl pouze popraskaný lak. Údajně pak byla promáčklá výztuha nárazníku. Škoda byla půjčovně vyrovnána. Mám o tom papír, že pohledávka byla plně uspokojena a půjčovna už nic nechce.

Od ČKP je to první dopis, který byl doručen pouze doporučeně na adresu, kde bydli 2 jmenovci. V dopisu není rok narození a ještě ke všemu dopis převzala třetí osoba. Normálně bych si toho nevšímal a hodil do koše, ale ČKP vyhrožuje, že pokud nezaplatím, tak začnou naskakovat penále a hodí to na exekutora. Přijde mi to jako nátlaková techniká jak od správního odboru, ale nemám s touto organizací žádné zkušenosti, tak nevím jak moc blafujou a co mi můžou.

PS: Na okraj poznamenám, že s autem byly problémy a muselo do servisu, díky čemuž jsme zůstali nedobrovolně o dva dny déle. Náklady spojené se servisem byly cca 50tis. Následně (o 3 měsíce uhánění později) došlo k vyrovnání našich nákladů a škodě na vypůjčeném autě (cca 30tis).

Stran: 1 ... 3 4 [5] 6