30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - dj-bobr

Stran: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 43
61
V automobilových komunitách se samozřejmě vždycky najde někdo, kdo buďto disponuje raznicemi na typ motoru, nebo umí STK "trochu dráž" = kde se něco dá přehlédnout (dříve dokonce i STK over PPL, než se začalo fotit), takže swapem motoru se samozřejmě každý hrdě pochlubil - přece mít v sociálním Civicu motor z Integry Type-R musí vzbudit v komunitě kotel závisti..

62
Přesně uhozen hřebíček na hlavičku. Sdílená dílna k samoobslužnému řešení autoproblémů v Praze nejspíš není. Byla tu jistá snaha o vybudování přesně takové dílny - https://www.startovac.cz/projekty/dream-garage-pro-nadsence/starteri/, taky jsem podpořil, ale bohužel se vybralo daleko méně peněz, než byl cíl projektu, takže se mi peníze vrátly nazpět.
Nabídl jsem následně pomoc i mimo Startovač, možná se v tom do budoucna budu angažovat, leč momentálně na to postrádám kapacitu.

Bývat v Praze častěji a déle, asi si už dávno vyhlídnu nějakou garáž (aspoň s jámou, když už ne s prostorem na regulerní sloupový zvedák), pronajmu a vybavím, ale aktuálně není situace toto dělat jako one-man projekt, kor když ve stověžaté zas tolik self-servisu nepotřebuju (daily káru servisuju na Zlínsku)

Kdyby byl někde v blízkém okolí Prahy pronájem zvedáku za pětistovku na hodinu, furt si spojku na Felicii vyměním levněji než v servise a hlavně - když něco podělám, můžu si za to sám a nebudu se s nikým handrkovat o náhradu škody :D (ano, kdysi mi v servise odevzdali auto s převodovkou s vypuštěným olejem)

63
Policejní vysírání / Re:Polsko a hasičák
« kdy: 19 Února 2020, 12:17:44 »
Kilovka je na uhašení počínajícího požáru dostačující, ale je to o vteřinách.. na uhašení blaflého kusu hadru na svodech to kupodivu stačí. Příští hasičák, co si pořídím do civil auta, bude asi dvoukilový.. (samozřejmě s manometrem)
Hlavní je mít ho okamžitě po ruce, co nejblíže sedadlu řidiče. Velmi doporučuju si zkusit nanečisto, jak jste rychle schopni se odepnout, vzít hasičák, odepnout pojistku (v okamžiku šoku to fakt není triviální) a pootevřít kapotu. Pozitivní je možnost otevření kapoty táhlem/pákou z kabiny - narážím třeba na Focuse, kde se musí vkládat klíč pod logo na předku..
Pozor, tyhle menší hasičáky mají kuželový ventil a i když z něj upšouknete jen krátkou dávku, druhý den je zcela bez tlaku, takže s tím počítejte jako s jednorázovkou.

64
A tak aj do těch Sudet bych dojel, když se nic bližšího nenajde :D

65
Policejní vysírání / Re:Polsko a hasičák
« kdy: 19 Února 2020, 09:18:45 »
Potvrzuji, že kilovka hasičák za tři stovky vozený v autě je k nezaplacení. Kupoval jsem ho s nadějí, že ho nikdy nebudu potřebovat, moc místa v autě nezabere (hlavně ho vozit v kabině - na dně plného kufru je na prd), a za 10 let jsem už hasil dvakrát..

66
Jak si tak semtam po večerech provozuju operativní self-service mých samohybů, už vícekrát jsem narazil na nedostatek vhodných prostor, případně šikovných druhých rukou, neboť ne vše se dá udělat před barákem, zejména v zimě.
Na Moravě vhodné zázemí mám, ale pro pražskou sadu aut alternativu hledám už dlouho a kvůli každé kravině jezdit 300 kilometrů je opruz.

Něco mi říká, že tu na 30kmh, kde je vyšší koncentrace petrolheadů, bych mohl dostat nějaký tip na někoho z Prahy či okolí s garáží či obecně vhodnými prostory a chutí si přivydělat nenáročnými drobnostmi - vylisování/vymlácení čepu a nasazení nového, obroušení kousku blatníku a stříknutí sprejem, lehounké vaření COčkem atd. (žádné generálky motoru nebo podobné náročnosti).
Rád se někomu šikovnému za slušnou práci nebo aspoň možnost použití vhodných prostor adekvátně odměním, daleko radši než neznámému autoservisu. Podmínkou je možnost být u toho (což servisy zpravidla moc nenabízí); samozřejmě přidám ruku k dílu a poskytnu knowhow týkající se inkriminovaných vozidel. Vlastní vercajk není podmínkou (vyjma svářečky mám prakticky všechno).

Prosím, víte o někom takovém? :)

67
Dělal jsem evidenčku i s holou kastlí bez SPZ, ale nejdůležitější bylo, aby bylo vidět VIN a aby na autě byly gumy podle velkého TP..

68
Je jen otázkou času, kdy se objeví čínská ultralevná obdoba RTL-SDR, která by uměla i velmi nízkovýkonově vysílat (když umí prasácky, ale přece trochu funkčně, podvrhnout broadcast kanál GSM BTS i úplně blbej USB3-VGA převodník za $5.. viz: osmo-fl2k)

69
Zajímalo by mě, jak se vypořádají s faktem, že auto může jet i po neveřejné silnici a mít tam zcela účelně spotřebu jako prase (závodní okruh, rally na uzavřené cestě atd.)
Nepředpokládám, že by tahle šmírovací featura rozlišovala, zda se jedná o normální veřejně přístupnou komunikaci, nebo zda si jezdím po zahradě..

70
fu: to je přesně ten důvod, proč lepím kupón na okno. Jednou to teda vyústilo ve při s celníky, kteří kupón požadovali předložit, ale nakonec vyměkli. (což mi připomíná, že bych si měl nastudovat, jestli u Celní správy lze aplikovat stejné postupy typu "pokud myslíte, že jsem podezřelý z přestupku, učiňte co musíte a vypište oznámení o přestupku" jako u MP a PČR a zda mají nějakou obdobu Odboru vnitřní kontroly nebo GIBS)

71
Šel by nasadit materiální znak, když uvážím, že několikacentimetrový čtvereček v pravém dolním rohu je zcela zanedbatelným omezením výhledu řidiče?

72
Chytli mě předevčírem, při mém foukání policajt prohlásil cosi jako "spolujezdec mezitím může sundat tu loňskou dálničku" (spolujezdec na to samozřejmě kašlal :D), orgán tvrdošíjně prosazoval, že od 1.2. loňská dálnička nesmí být na okně.
Odjel jsem kupodivu bez oznámení o přestupku, i když jsem konverzaci směřoval tak, aby k jeho vyplnění došlo ("vy se mnou polemizujete?" - "ne, já vám jen cituju zákon, který jasně udává frázi _v režimu časového zpoplatnění_"). Bohužel mám tak široké stírané pole, že dálnička v něm je (i s kontrolním kupónem - to mimochodem vede taky k docela legračním dotazům)..

73
Jasně, ale tyto non-OVM instituce nejedou podle správního řádu, takže o nějaké nedoručené povinnosti bych se mohl dozvědět až o hodně později, obohaceně o penále atd..

74
Překvapivě hodně lidí si myslí, že když nepřijímá poštu na trvalém bydlišti (protože tam nežije), má nastavenou v registru doručovací adresu a zároveň ještě má datovou schránku, nemůže se mu nic moc zásadního stát z důvodu nedoručení.

Pojďme si utvořit seznam institucí, které se ozývají samy bez aktivního objednání ze strany občana, na jejichž korespondenci je zpravidla nutné reagovat a doručují defaultně na trvalou adresu a nikoli do datovky (např. protože nejsou OVM a tu povinnost nemají)
Nemyslím tím teď instituce či firmy, jejichž služby si občan objedná sám a má tudíž šanci jim proaktivně sdělit doručovací adresu (např. plynárny, ČEZ atd.)

  • ČKP - posílají výzvy k úhradě daně za nepojištěné vozidlo zásadně na adresu vlastníka/provozovatele z registru, kam AFAIK nelze uvést jakoukoli adresu, ale je tam vždy trvalá

    Citace
    při uplatnění našeho nároku na úhradu příspěvku dle § 4 zákona č. 168/1999 Sb. jsme povinni vycházet vždy z údajů, které nám předávají pojišťovna a registr silničních vozidel. Proto i v případě, že by Vám vzniklo další nepojištěné období, jsme povinni Vám výzvu zaslat na adresu uvedenou právě v registru silničních vozidel.

    Jelikož jsem o pár nepojištěných dnech mého vozu věděl, volal jsem na ČKP se žádostí, ať mi doručují do datovky; jejich reakce byla "pošlete nám tuhle žádost mailem na prispevky@ckp.cz". To jsem učinil a stejně do datovky neposílají (odepsali a následně předpis poslali mailem, který padnul do spamu)

Víte-li někdo o dalších, prosím, napište sem a aktualizuji tento první příspěvek. Zfleku mě napadá - máte přehled, jak doručuje Česká Televize (výzva/vymáhání televizního poplatku), OSA, zdravotní pojišťovny atd.?

75
IMHO bude nejvíc kazící součástí slaboproudá část řízení motoru + bugy v software.

Stran: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 43