Pokud to dle vás není součástí křižovatky, tak je to nová křžovatka. A auto odbočující doleva by mělo dávat přednost z prava. Protože po odbočení na svém novém kousku silnice nemá žádnou značku, že je na hlavní.
Hmmmmmm. Naprosto se mýlíte. Přednost nezávisí na tom, zda auto s předností v jízdě tam má nějakou svislou značku, ale na tom, že
auto které dává přednost tam naopak má značku (například P4 Dej přednost v jízdě - ta je tam přece osazena). V našem případě mohla být v připojovacím pruhu pod značkou P4 dodatková tabulka s vyznačením tvaru křižovatky.
Jestliže je to tedy další (samostatná) křižovatka, tak vezměte do úvahy fakt, že vozidlo jedoucí obloukem tam má značku "Dej přednost v jízdě". Odkaz na fotografii dopravní situace jsem zde už dal. To znamená, že řidič napojující se do průběžného pruhu z vedlejšího pruhu dává bez výjimky přednost všem vozidlům, včetně cyklistů ve vyhrazeném pruhu. Nejste jako řidič "zeleného" auta oprávněn mudrovat ani fantazírovat o tom, zda řidič přijíždějící v průběžném pruhu po hlavním směru tam má či nemá nějakou značku, zda ji viděl či neviděl. Do toho Vám jako řidiči na vedlejší komunikaci vůbec nic není - a nejste ani schopen to z Vašeho místa nijak posoudit. (Jedině kdybyste se po dobu 15 vteřin nevěnoval řízení a koukal se přímo dozadu přes levé rameno.)
Jako řidič na vedlejší komunikaci také vůbec netušíte kde je na předchozí křižovatce jaká přednost. Netušíte že tam vlevo za Vašimi zády nějaká křižovatka je. Neznáte její tvar, netušíte kdo v ní má´přednost před kým. Nemáte šanci to zjistit, protože jste do té křižovatky vůbec nevjel! Víte pouze to, že jedete podle bílých šipek v modrém poli, jste na oblouku v připojovacím pruhu, zařazujete s do průběžného pruhu, vjíždíte do něj a dáváte přednost v jízdě na základě značky P4.
Takže tady si opravdu stojím za tím, že se jedná o jednu křžovatku, kde je pouze odbočovací pruh. A místní úprava správně upozorňuje, že auto co odbočuje vlevo, dává přednost všem protijedoucím vozům.
Je celkem jedno za čím si stojíte. Ukažte mi na svislém dopravním značení dodatkovou tabulku, ze které by bylo patrné, že to vše je jediná křižovatka. Pak samozřejmě z toho budu vycházet, a museli by z toho vycházet všichni řidiči. Ale nic takového tam není osazeno - ani na hlavní, ani na vedlejší komunikaci. Nikde. Vozidlo jedoucí do odbočovacího pruhu vůbec do křižovatky nevjelo. To by muselo minout ten odbočovací pruh, pokračovalo by rovně a před křižovatkou by s řadilo do pruhu pro jízdu rovně. Pak by projelo křižovatkou v přímém směru (protože odbočit doprava v křižovatce nelze), a **samozřejmě by mělo přednost před protijedoucími vozidly odbočujícími doleva**.
TP65 Zásady pro dopravní značení na pozemních komunikacích 9.2.2.4 Dej přednost v jízdě! (č. P 4)
(1) Značkou č. P 4 se označuje vedlejší pozemní komunikace před křižovatkou s hlavní pozemní komunikací nebo se užívá na místě, kde je nutno řidiči přikázat, zopakovat nebo zdůraznit povinnost dát přednost v jízdě. Značka platí pro nejbližší křižovatku.
(2) Pokud neprobíhá hlavní pozemní komunikace přímo nebo nejde-li o křižovatku s přibližně pravým úhlem křížení, doplňuje se značka č. P4 dodatkovou tabulkou č. E 2b „Tvar křižovatky" s vyznačením skutečného tvaru křižovatky a průběhu hlavní a vedlejší pozemní komunikace. Ty dvě křižovatky (či jediná maxi-křižovatka) je nesprávně označena svislými značkami. V tom je celý problém.