151
Potřebuji poradit - parkování, zastavení, stání / Odtahy a jak to úřadům neulehčit
« kdy: 19 Února 2017, 15:50:51 »
Město Brno udělalo s odtahy výnosný business pro odtahovou firmu, se kterou uzavřelo smlouvu na dobu neurčitou.
Ročně získá odtahovka za odtahy za 9 měsíců práce cca 15 mil.
Když už tedy někomu odtáhnou auto tak zde je pár bodů jak to úřadům neulehčit (předáním peněz rovnou odtahovači mají úředníci vše bez práce a bez papírování):
1) Nikdy neplatit na místě odtahového parkoviště.Navíc v případě vyzvednutí auta odlišnou osobou od provozovatele dochází k porušení zákona § 19b zákona 13/1997 Sb o pozemních komunikacích, , kde se uvádí, že náklady na odstranění silničního vozidla nese jeho provozovatel.
2) Nikdy nepodepisovat Uznání dluhu, kde jsou výhružky o exekucích a pod.( opět v případě jiné osoby než je provozovatel - znaky nezákonného jednání). BRKO mi na základě InfZ napsalo doslova, že: "Stejně tak jako platbu může každý odmítnout i sepsání Uznání dluhu.Výdej vozidlel není podmíněn sepsáním tohoto dokumentu."
a že to odtahovka celkem drsně zkouší a nechce vydat auto bez podepsání uznání dluhu - osobní zkušenost. Pokud opravdu budou
trvat na nevydání, tak okamžitě volat Policii ČR.
3) Počkat až spřátelená organizace města pošle Předžalobní výzvu. ( opravdu pošlou tento hnusný canc, kdy v případě provozovatele např autodopravy s několika desítkami aut, je to značně urážlivé). A zde je pak několik možností - dle uvážení každého jak se cítí a jak chce úřad prudit.
a) ultra low level - zaplatit a dál to neřešit ( případnou následnou výzvu na uhrazení pokuty za parkování ,ale určitě neplatit .. viz zde: https://www.30kmh.cz/index.php?topic=3860.msg38605#msg38605
b) low level - zaplatit částku bez parkovného ( náklady na odtah mají být skutečné náklady pouze na odtažení)
§ 19 odst. 6 zák. č. 13/1997 Sb.
- o odstranění vozidla rozhoduje vlastník komunikace
- vozidlo musí být po provedení čištění vráceno zpět na původní místo, provozovateli vozidla mohou být účtovány jen náklady spojené s odtahem a vrácením vozidla, nikoliv s parkováním
http://radce.iprima.cz/spotrebitele/odtahli-vam-auto-pri-cisteni-ulic-musi-ho-vratit-zpet
c) middle level - zaplatit částku bez parkovného a bez výpalného městu. ( V Brně odtahovka dle smlouvy má 1740,-Kč a v tom zahrnuté parkovné ve výši 120,-Kč. Brno má ve věstníku náhlady na odtah 1920,-Kč)
Výpalné 180,-Kč městu opravdu není skutečný náklad na odtah.
d) high level - nezaplatit a začít s nimi řešit oprávněnost odtahu a vyžadovat informace dle InfZ..
Při té částečné úhradě je otázka, zda-li by úřad postoupil pohledávku soudu, jelikož dlužník prokázal dobrou vůli platit a větší část dluhu uhradil.Soud by to pravděpodobně v krátkém časovém úseku možná ani neuznal. Ale to by asi poradil a nebo doplnil někdo erudovanější--
Ročně získá odtahovka za odtahy za 9 měsíců práce cca 15 mil.
Když už tedy někomu odtáhnou auto tak zde je pár bodů jak to úřadům neulehčit (předáním peněz rovnou odtahovači mají úředníci vše bez práce a bez papírování):
1) Nikdy neplatit na místě odtahového parkoviště.Navíc v případě vyzvednutí auta odlišnou osobou od provozovatele dochází k porušení zákona § 19b zákona 13/1997 Sb o pozemních komunikacích, , kde se uvádí, že náklady na odstranění silničního vozidla nese jeho provozovatel.
2) Nikdy nepodepisovat Uznání dluhu, kde jsou výhružky o exekucích a pod.( opět v případě jiné osoby než je provozovatel - znaky nezákonného jednání). BRKO mi na základě InfZ napsalo doslova, že: "Stejně tak jako platbu může každý odmítnout i sepsání Uznání dluhu.Výdej vozidlel není podmíněn sepsáním tohoto dokumentu."
a že to odtahovka celkem drsně zkouší a nechce vydat auto bez podepsání uznání dluhu - osobní zkušenost. Pokud opravdu budou
trvat na nevydání, tak okamžitě volat Policii ČR.
3) Počkat až spřátelená organizace města pošle Předžalobní výzvu. ( opravdu pošlou tento hnusný canc, kdy v případě provozovatele např autodopravy s několika desítkami aut, je to značně urážlivé). A zde je pak několik možností - dle uvážení každého jak se cítí a jak chce úřad prudit.
a) ultra low level - zaplatit a dál to neřešit ( případnou následnou výzvu na uhrazení pokuty za parkování ,ale určitě neplatit .. viz zde: https://www.30kmh.cz/index.php?topic=3860.msg38605#msg38605
b) low level - zaplatit částku bez parkovného ( náklady na odtah mají být skutečné náklady pouze na odtažení)
§ 19 odst. 6 zák. č. 13/1997 Sb.
- o odstranění vozidla rozhoduje vlastník komunikace
- vozidlo musí být po provedení čištění vráceno zpět na původní místo, provozovateli vozidla mohou být účtovány jen náklady spojené s odtahem a vrácením vozidla, nikoliv s parkováním
http://radce.iprima.cz/spotrebitele/odtahli-vam-auto-pri-cisteni-ulic-musi-ho-vratit-zpet
c) middle level - zaplatit částku bez parkovného a bez výpalného městu. ( V Brně odtahovka dle smlouvy má 1740,-Kč a v tom zahrnuté parkovné ve výši 120,-Kč. Brno má ve věstníku náhlady na odtah 1920,-Kč)
Výpalné 180,-Kč městu opravdu není skutečný náklad na odtah.
d) high level - nezaplatit a začít s nimi řešit oprávněnost odtahu a vyžadovat informace dle InfZ..
Při té částečné úhradě je otázka, zda-li by úřad postoupil pohledávku soudu, jelikož dlužník prokázal dobrou vůli platit a větší část dluhu uhradil.Soud by to pravděpodobně v krátkém časovém úseku možná ani neuznal. Ale to by asi poradil a nebo doplnil někdo erudovanější--