Řízení o vydání OOP, místních nebo přechodných úprav provozu, probíhá obecně docela živelně. Co orgán, to odlišná forma, někdy i postup. Přitom je postup jasně dán § 77 ZPPK a § 172 SprŘ. Návrh OOP musí být vyvěšen na „stanovujícím“ SO (ORP -magistrát KV) a na ÚD obecních úřadů, kterých se týká. Po 15 dnech je zveřejněn a začíná běžet 30 denní lhůta pro podání připomínek a námitek. Jestli jste vlastník nemovitosti v Nové Roli, podáváte námitky, které musí SO vypořádat rozhodnutím ve vlastním OOP. Pokud někde nevyvěsili nebo k tomu nemají potvrzující „doložku“, tak je to podstatná vada návrhového řízení. Pak by měli řízení zastavit a opakovat. Nemyslím, že by stačilo vydat jen opravný patch (nebo jak to myslí), který ještě navíc patřičně nezveřejní, nebo dokonce rovnou OOP, ale sám se na to musím podívat.
Při přezkumu odůvodnění místních úprav většinou nestačí jen obecné plácání o BESIPu. V krátkosti mantry z judikatury: „musí existovat racionální, opodstatněný a legitimní důvod pro vydání OOP“ a oblíbená „…i v odůvodnění opatření obecné povahy je tak nutno uvést důvody výroku, podklady pro jeho vydání a úvahy, kterými se správní orgán řídil při jejich hodnocení a při výkladu právních předpisů. Nedostatek rozhodovacích důvodů způsobuje jeho nepřezkoumatelnost“ (rozsudek NSS ze dne 16. 12. 2008, č. j. 1 Ao 3/2008-136).