Pokud by chtěli řešit provozovatele vozidla podle zákona 56/2001 Sb., tak pokuta do 50tis Kč.
Tady mám docela strach, ale auto v době kontroly bylo úplně v pořádku - všechno fungovalo. To by mohli snad řešit jen kdybych přímo ohrožoval ostatní účastníky ne?
Jenomže orgán neví, že bylo všechno v pořádku a fungovalo to. Že je vše OK prokazuje právě platná technická kontrola.
V tom zákoně 56 je:
§ 37 - Technicky nezpůsobilé silniční vozidlo k provozuSilniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud
c) provozovatel vozidla neprokáže jeho technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích způsobem stanoveným tímto zákonem
a pak:
§ 83
Přestupky
(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že
d) jako provozovatel silničního motorového vozidla nebo přípojného vozidla provozuje vozidlo, které je podle § 37 technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích,
(2) Za přestupek podle odstavce 1 písm. c) lze uložit pokutu do 10 000 000 Kč, za přestupek podle odstavce 1 písm. e) lze uložit pokutu do 5 000 000 Kč, za přestupek podle odstavce 1 písm. f) lze uložit pokutu do 500 000 Kč a za přestupek podle odstavce a), b),
d) lze uložit pokutu do 50 000 Kč. V blokovém řízení lze uložit pokutu do 5 000 Kč.
K příkazu, jak píše LubosPubos, je to zkrácená forma správního řízení, tzn, přišel by dopis s názvem příkaz, kde bude uvedeno, že provozovatel vozidla je uznán vinným ze spáchácní bla bla a ukládá se mu pokuta ve výši bla bla.