Kolem změn bydliště existuje ne úplně přehledná judikatura. Z ničeho přímo neplyne, že by účastník byl povinen změny, ke kterým došlo v průběhu řízení, někam aktivně hlásit, ale úřady a soudy vymyslely, že za určitých podmínek to, že účastník před změnou původní adresu v nějakých svých vstupech používal, lze chápat jako implicitní žádost o doručování na danou adresu.
Tedy pokud bych např. před změnou byl v řízení pasivní, nebo se účastnil jen osobně a nic nikomu nepodepsal, nebo bych proti této logice podnikl nějaké přímé protiopatření (např. explicitní poznámkou v každém podání, že adresa trvalého pobytu je uvedena pouze jako součást identifikace podatele a nepředstavuje žádost o doručování na tuto adresu), tak by teoreticky nemělo být nutné SO upozorňovat. Využít přestěhování ke zmatení nepřítele bez výše popsané přípravy je ale krajně nejistá taktika.
Mnohem jednoznačnější je to s datovkou. Tu když někdo má, je úřad automaticky povinnen do ní doručovat a není to potřeba nikde hlásit.