Protože GPS (+ Galielo i Glonass) je pro civil pouze informační systém. Nelze o něj opřít vůbec nic, co by mělo být i vzdáleně bezpečné. Rusové umí souřadnice GPS posouvat o stovky metrů, navíc zarušit lokálně frekvenci GPS není žádný problém pro vzdělanějšího elektrotechnika.
I kdyby se podařilo do čela vlaku nějak dostávat průběžně informaci o vzdálenosti k přejezdu (lze si technicky představit, ekonomicky už hůře), jak má vlak tuto informaci + informaci o rychlosti bezpečně předat do přejezdového zařízení? Jednosměrně nestačí, relace by muslea proběhnout vlak -> PZS (informace), PZS -> vlak (potvrzení s obsahem), vlak -> PZS (potvrzení, že obsah se nezměnil). Jakým pojítkem ji vést - asi vyhrazenou frekvencí, případně kódováním do kolejí.
A co když se něco z toho pokazí, stejně tam musí být klasika jako poslední instatnce - počítadla náprav v zábrzdné vzdálenosti na traťovou rychlost.
Stačilo by složit ten systém z několika vrstev. Moderní GPS, zpřesnění polohy díky BTSkám a tomu, že víme kudy ty koleje vedou, nějaký HW krabičky každých pár set metrů co odesílají statickou polohu...
Datovou komunikaci bych neřešil, klasika GSM síť bude bohatě stačit. No a když to vypadne tak se jednoduše přepne na záložní infrastrukturu hezky postaru (třeba stylem, když se vlak nepřihlásí každých 300ms, přepne se na zálohu).
Jde o to kolik by u nás tahle sranda stála, ne o to jestli to jde nebo nejde udělat...