30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - JF

Stran: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
61
Přišla mi "výzva" - co mám dělat? / Re:Bonz vs GDPR
« kdy: 25 Července 2019, 18:56:06 »
Nebo snad SO může odložit zahájené řízení v důkazní nouzi a vrátit se na sprdel?
Může. Naopak to nelze.

Může zastavit, pokud "obviněnému nebylo prokázáno spáchání". Ale tady jde o něco jiného: samotná identifikace osoby k obvinění spočívá na nezákonném důkazu. K následnému dokazování přestupku ani nemůže dojít, protože od zjištění nezákonnosti obvinění nelze v řízení pokračovat. A tím podmínka k odložení a vrácení ke sprdeli "nebylo prokázáno.." není splněna.     

62
Přišla mi "výzva" - co mám dělat? / Re:Bonz vs GDPR
« kdy: 25 Července 2019, 17:06:35 »

.....

Prostě samotné zjištění řidiče ještě nezakládá nemožnost projednat sprdel.

To řekl nějaký soud, nebo je to osobní názor? SO má prásknutého řidiče a zahájí s ním řízení. V průběhu řízení se ukáže, že důkaz je jen jeden a ten je procesně nepoužitelný. Nebo snad SO může odložit zahájené řízení v důkazní nouzi a vrátit se na sprdel?

63
Alkohol / Re:Nadychano 0,3 + krev
« kdy: 25 Července 2019, 12:41:01 »
v absolutni hodnote, pred odectem

AHA! Každá metoda měření má nějakou míru nepřesnosti, proto se od naměřené hodnoty trochu odečítá. U policejních Drager pralinkoměrů se odečítá 0,24, u laboratorních metod míň (0,2). Jaká přesně metoda je uvedena ve spisu?

Hlídejte si lhůtu na odvolání. A za domácí úkol si najděte rozsudek NSS na téma zbytkového alkoholu. Někde tady je odkaz.

Na hození šavle do žita je IMO brzo.

64
Alkohol / Re:Nadychano 0,3 + krev
« kdy: 25 Července 2019, 11:26:37 »
0,28 v absolutní hodnotě nebo po odečtu chyby měření?

65
Přišla mi "výzva" - co mám dělat? / Re:Bonz vs GDPR
« kdy: 25 Července 2019, 11:21:48 »
A k čemu by to mělo pomoci? SO nezjistí řidiče, tak to hodí na provozovatele (pokud je to sprdelizovatelné).

Hledání stébélka skoro utonulým v hurikánu:

SO zjistil řidiče tak, že ho provozovatel prásknul. Provozovatel přitom porušil GDPR. SO má jen jeden důkaz proti řidiči, ten nelze pro nezákonnost způsobu získání použít. SO zjistil řidiče ale stíhat ho bez dalšího důkazu nemůže. A na provozovatele hodit taky nemůže, protože řidiče zjistil. Může někdo znalý doplnit, jak by alespoň teoreticky měly soudy postupovat v situaci, kdy proti žalovanému je jen jeden důkaz a ten je nepoužitelný pro nezákonnost?

Je to zoufalost, ovšem v obraně před právní perverzitou s. zmr. mjr. SNB Humla je přípustné cokoli.

66
Alkohol / Re:Nadychano 0,3 + krev
« kdy: 07 Července 2019, 10:47:27 »
Pokud čtu dosavadní popis správně, tak opicejní měřič pralinek vyblil hodnoty 0.3 - 2.33 - 0.81, krev neznámá, ŘP uloupen, orgán zahájil správní.

Začněte zjistěním hodnoty v krvi ze spisu správního orgána. Bude-li hodnota 0, hned požádejte o vrácení ŘP. Orgán bude klást odpor a vymlouvat se na lhůty. Pomůže zmínka o advokátovi, který je těžce na $$. Nebo pokud máte kontakt, tak za takovým advokátem rovnou zajít.

Jinak 2.33 i 0.81 po 12+ hodinách dává standardní dopočítávací metodou počáteční stav "těžká akutní intoxikace", 2.33 spíš "exitus". Experti na chlast jistě rádi doplní, jestli to pivem reálně jde.

67
Zbývá přezkum a ten je věcí libovůle kraje.  Odpor jste podal opožděně, protože jste byl v nemocnici, v zahraničí, zavřený tchyní ve sklepě ... . Když po opožděném odporu SO pokračoval v řízení myslel jste, že odpor byl včas a nepožádal o prominutí zmeškání odporu. Ale pokud je odpor v pravomoci déle než rok, tak i na přezkum je po lhůtě.

Kraj a SO1 info o pravomoci odporu doručily jak? Obyčejně nebo správně? Možná ještě neuplynula lhůta 15 dní na žádost o prominutí zmeškání. SO vás uvedl v omyl, když v řízení pokračoval. Snad vám někdo ze zkušenějších bijců poradí, jestli to jde vy(zne)užít.

Dále by šlo zkusit i obnovu řízení odůvodněnou stejně jako přezkum. Klidně zkuste obojí, ale budete pořád ve špatné situaci.

K placení by vás orgán měl vyzvat, ale nemusí. Zjistěte si, jestli konkrétní úřad vyzývá nebo rovnou posílá do exekuce.

68
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Neumožnění nahlédnutí do spisu
« kdy: 30 Prosince 2018, 19:20:32 »
Žaloba se skutečně podává ke krajskému soudu podle sídla SO2. Lhůta je 60 dnů od doručení rozhodnutí SO2. Soudní poplatek je 3000. Nemusíte být zastoupen advokátem, ale pokud máte známého, bude žaloba alespoň pořádně sepsaná, což ovšem na soud nemusí udělat žádný dojem. Podle advokátního tarifu by vám v případě úspěchu vyplatili na náklady zastoupení 3100 + 300 za úkon, přičemž úkony bývají tři, a vrátili poplatek. Zkušenější budou vědět jestli se tady už řešil názor nějakého soudu na nahlížení vs. GDPR.   

69
Jízda na červenou, pásy, světla / Re:přejezd
« kdy: 30 Prosince 2018, 18:48:24 »
....
Exaktní řešení není o moc složitější, ale jsem líný to přepisovat, tak se budete muset spokojit s mým škrabopisem.

Škrabopis je srozumitelný. Díky. P konstantní není, rozdíl úbytků jo.

Jestli to zakladatele vlákna ještě zajímá, tak výpočet je:
1. Brzdné zrychlení: Označíme-li součet příspěvků součástek podílejících se na brzdění k celkové brzdné síle F(sum), pak zrychlení je F(sum)/hmotnost vozu. F(sum) není, mírně řečeno, vůbec triviální, jak vidno kupříkladu v testech pneumatik.
2. Brzdná dráha: Označíme-li dráhu s, počáteční rychlost v a brzdné zrychlení a, brzdná dráha je v2/2a.

70
Jízda na červenou, pásy, světla / Re:přejezd
« kdy: 30 Prosince 2018, 13:12:35 »
Pane hh, to nemá cenu. 5 lidí mu tady dí, že se mýlí a on je stejně letadlo. Když se člověk hádá s blbem déle než 5 minut, ...
I kdybychom mu poslali scany svých diplomů, bude dál tvrdit, že fyzice nerozumíme.
Holt, některý věci nevysvětlíš..

Lys, nechte si nadávky pro svou sociální skupinu. Z míry blazeované arogance a brilantní argumentrací diplomem bych soudil, že ten diplom máte z kulturní antropologie nebo gender studies.

Než diplom bude z nějakého slušného oboru, tak se předveďte a přijměte výzvu, kterou pan hh nepřijal. Dokažte, že brzdné dráhy prázdného a naloženého vozidla jsou stejné, když na m nezáleží.

71
Jízda na červenou, pásy, světla / Re:přejezd
« kdy: 29 Prosince 2018, 10:21:59 »
P.S. Z toho, že trochu rozumím právu, neplyne, že bych se nemohl vyznat i v něčem jiném ...
To rozhodně neplyne, ale o elementární fyzice to zjevně neplatí. Nic ve zlým.
Tak určitě. Vyvracet vám to nebudu - ti, kdo mě znají, se jistě dobře baví a to jim přeci nemohu kazit.
Já neznám a bavím se také.

Ve vašem experimentu s g/2 ceteris paribus, bude brzdná dráha s/2, protože m auta v gravitačním poli s 1g bude v poli g/2 m/2.
Aha, takže dle vás čím slabší gravitace, tím kratší brzdná dráha (při jinak shodných podmínkách) a ve stavu beztíže pak kamion patrně zastaví na místě. Plus v poloviční gravitaci bude mít stejné těleso poloviční hmotnost. Dáváte hodiny? Rád bych se u vás tu elementární fyziku doučil ...
Podmínky jste stanovil vy - brzdy ceteris paribus. Blbé podmínky, divný výsledek v limitě. A v opačné limitě taky a navíc by mě zajímalo, z jakého materiálu by byly brzdy. Nelogická je i žádost o hodiny. Génia vaší velikosti žádný učitel nemůže nic naučit.

Brzdění má cosi společného s kinetickou energií K=mv2/2. Ta z víc než nula při pohybu při brždění klesá až na nula po zastavení. Brzdy z K berou v čase konstantní delta K, pokles z počáteční K > 0 na nula trvá těžšímu autu delší čas.
OK, předpokládejme chvíli tento váš model, tedy že brzdy odebírají kinetickou energii s konstantním výkonem − dK/dt = P. Pak po troše počítání (vyřešení jednoduché diferenciální rovnice) vychází závislost brzdné dráhy na počáteční rychlosti s = m v3 / 3P. Což je v rozporu s experimentem, i v autoškolových testech je tuším otázka, jaký je zhruba poměr brzdné dráhy z 50 km/h a ze 100 km/h. Možnost 8 v odpovědích není, v nabídce je 2x, 3x a 4x (dle autorů testu je správně 4x což odpovídá jednoduchému modelu s rovnoměrně zpomaleným pohybem). Váš model má i jiné problémy, např. při nízkých rychlostech roste brzdné zrychlení nade všechny meze.
Jak jste došel k 8? Nějak jste se ztratil v diferenciální rovnici. Vyřešit ty jednodušší jako mnoho jiných lidí umíte, ovšem do podstatně menší skupiny lidí schopných fyzikálně smysluplnou rovnici sestavit spíš zdáli nakukujete. Roste-li ve vašem řešení s poklesem rychlosti brzdné zrychlení, je řešení vadné.

Mohl byste rozšířit obzory nás nevzdělanců řešením mnou navrženého experimentu s porovnáním brzdných drah naložené a prázdné nákladní Tatry? Těším se na brilantní důkaz jejich rovnosti. Zároveň je mi jasné, že se těším marně.

 

72
Jízda na červenou, pásy, světla / Re:přejezd
« kdy: 27 Prosince 2018, 23:57:00 »
kdo: Učil jste se správně, akorát naučené nesprávně používáte. Co jste popsal např. vysvětluje proč 1 kg a 5 kg železné koule padají stejně rychle. Ovšem gravitační pole (a obecně cokoli schopné způsobit změnu polohy těles) na jejich urychlení vynaložilo nestejnou sílu a uložilo do nich nestejnou kinetickou energii. To se projeví v hloubce díry v místě dopadu, když koule odevzdají svou kinetickou energii okolí a způsobí jeho deformaci. Totéž platí pro brzdění. Zkuste si ten experiment s naloženou a prázdnou Tatrou. Limitní případy bývají poučné i zábavné.

Ignorování výpočtů správními orgány nepřekvapuje. Jde jim hlavně o prachy, v případech kdy je třeba nemají způsobilost, a kdyby vzaly znalce a u SO2 nebo soudu neuspěly, prachy by byly v trapu. A jak se k tomu staví soudy, smím-li se ptát? 

73
Jízda na červenou, pásy, světla / Re:přejezd
« kdy: 27 Prosince 2018, 20:40:24 »
Pánové Lys a spec, máte zajímavá auta, která brzdí valivým třením pneu o vozovku. Jenom si dovoluji skromné doporučení, pokud auta mají i brzdy, nesahejte na ně po zabrzdění z vyšší rychlosti. Možná by to chtělo se trochu zamyslet nad pojmy energie a síla.

Pobavili jsme se, ale na Sokala Transgressing boundaries.. prostě nemáte.

Hlavní bod jsme nevyřešili: Je správné ve správním řízení tvrdit, že brzdné zrychlení je mínus u x g?

74
Jízda na červenou, pásy, světla / Re:přejezd
« kdy: 27 Prosince 2018, 18:00:40 »

P.S. Z toho, že trochu rozumím právu, neplyne, že bych se nemohl vyznat i v něčem jiném ...

To rozhodně neplyne, ale o elementární fyzice to zjevně neplatí. Nic ve zlým.

Ve vašem experimentu s g/2 ceteris paribus, bude brzdná dráha s/2, protože m auta v gravitačním poli s 1g bude v poli g/2 m/2. Brzdění má cosi společného s kinetickou energií K=mv2/2. Ta z víc než nula při pohybu při brždění klesá až na nula po zastavení. Brzdy z K berou v čase konstantní delta K, pokles z počáteční K > 0 na nula trvá těžšímu autu delší čas. Místo myšlenkového experimentu zkuste praktický s naloženou a prázdnou nákladní Tatrou.

Lys: chcete-li hodnotit něčí znalosti, neměl byste sám trpět neznalostí. V tomto případě ji snadno odstraníte pouhým článkem z Wikipedie, heslo Kinetická energie. Dáte-li anglickou verzi, je tam dokonce i zmínka o brzdné dráze aut. A prosím kde v odkazovaném fízlím článku je citován vzorec, předmět našeho sváru?     

75
Jízda na červenou, pásy, světla / Re:přejezd
« kdy: 27 Prosince 2018, 12:24:49 »
Hodnota g=9.81m/s2 se podobá gravitačnímu zrychlení. Je-li jím opravdu, tak výpočet je špatně. Vektor g v gravitačním poli směřuje do středu země. Výpočet by byl částí správného postupu jen v případě brzdění jízdou do kopce.
Ale houbeles, zpomalení samozřejmě s tíhovým zrychlením souvisí, nejen při jízdě do/z kopce. Zkuste se zamyslet nad tím koeficientem u (resp. v originále μ, někdy též f) ...

Pane hh vaše právní rady jsou pro orgány pronásledované řidiče velmi užitečné. Ne tak už tato konkrétní fyzikální. S vektorem g se totiž už počítá v určení adheze, kde má vliv pouze a jenom na deformaci pneumatiky a tedy na velikost její třecí plochy. Násobení g adhezním koeficientem pro určení brzdné dráhy je nesmysl. A také bychom měli zajímavý paradox, kdy vozidla různé hmotnosti se stejnými brzdami, stejnými pneumatikami a na stejném povrchu by měla ze stejné rychlosti mít stejnou brzdnou dráhu podle výpočtu a v experimentu by se brzdné dráhy lišily.

V diskutovaném případě by se sprostý předem odsouzený mohl zbytečně dostat do problémů, kdyby špatnou fyzikální argumentaci použil k obhajobě a orgán by přizval znalce. Má jiné, už naznačené možnosti. 

Stran: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10