30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - enzym

Stran: 1 ... 101 102 [103] 104 105 ... 122
1531
Odborná literatura / Re:Brzdné vzdálenosti
« kdy: 22 Února 2016, 19:56:42 »
Že nevíte, jak jste daleko, je dost relativní. A 31c je výrazná SDZ na 80 m, kdo jezdí často přes semafory má vzdálenost, jakou ujede za 3 s (40 m) v krvi. Nemyslím si, že pro zkušeného řidiče by to měl být zásadní problém, pokud nejsou adhezní poměry výrazně mimo odhad. Já osobně se držím pravidla pokud nevím a jde to (přede mnou nikdo není v nebezpečné blízkosti) - plyn na podlahu, je to výrazně bezpečnější, než brzdit na mez ABS a stejně tu červenou projet, anžto pak jste tam hodně pozdě a už tam může vjíždět auto z opačného směru (vlak asi ne, ale špatně se to obhajuje, protože proto - nepřizpůsobil rychlost jízdy stavu vozovky).
Obecně je to ale tak, jak píšete -  v blízkosti rozhodovací vzdálenosti je to dost vošajslich, navíc když zas až tak moc přesně nevíte, kde ta vzdálenost momentálně přesně je, protože nejste věštec a adhezní podmínky v daném místě přesně neznáte. Spíše počítám s tím, že jsou horší, než lepší (bordel na povrchu vozovky ze zastavených aut s netěsností v motoru).

1532
Odborná literatura / Re:Brzdné vzdálenosti
« kdy: 22 Února 2016, 12:54:36 »
Jo, tak sekunda reakční doby tam na první pohled v celkové době chybí. Podle mého je to správně - jde o čas, za jakou dobu dojede vozidlo z rozhodovací vzdálenosti nezměněnou rychlostí k výstražníku/stožáru signalizace/stopočáře, to je doba, která nás zajímá, protože byl naplněn formální znak přestupku. Pokud se rozhodne brzdit, tak před semaforem zastaví a pro tento případ nás nezajímá, za jak dlouho, protože se ani formální znak přestupku nebyl naplněn.
Pro případ, že při rychlosti 50 km/h na asfaltu a mokru začnu brzdit, mi vychází že zastavím po 39 metrech za 4,6 sekundy včetně reakční doby.
50 km/h - mokrý asfalt (a=-3,83m/s2, rozhodovací vzdálenosti 39 m)
Brzdí: při daném zpomalení z 13,88 m/s zabrzdí na 25,2 m do nulové rychlosti, za jak dlouho nás nezajímá (protože červenou neprojede; je to skutečně 3,62 s + 1 s reakční doba, celková doba 4,62 s).
Pokračuje dále: 13,88 m + 25,16 m = 39,04 m, tuto vzdálenost projede rychlostí 13,88 m/s za 2,81 s, což jest údaj, který nás naopak zajímá.
Čím horší adheze, tím větší rozdíl v celkové době:
Suchý beton 50 km/h: Brzdí - 3,01 s. Pokračuje - 2,01 s.
Mokrá dlažba 50 km/h: Brzdí - 6,23 s. Pokračuje - 3,62 s.
Sníh 50 km/h: Brzdí - 7,65 s. Pokračuje - 4,32 s.

1533
Policejní vysírání / Re:Další legrace
« kdy: 19 Února 2016, 14:58:20 »
Pravděpodobně je to tak, že zločinci a fízlové jsou stejná sorta lidské spodiny, akorát současní fízlové se stihli stát fízly dříve, než je jiní fízlové u něčeho omylem chytili, a fízlové se svá protizákonná jednání kryjí - nakonec obdobně jako zločinci; sem tam aby se neřeklo chytí nějakého sobě podobného a duševně spřízněného ne-fízla a pošlou ho vězeňské uniformy.
Jejich hlavní činností je však vyfutrovávat státní (PČR) či obecní rozpočty pod trapnou záminkou dohledu nad bezpečností a plynulostí provozu v místech, kde se nic nebezpečného a neplynulého neděje. Pyráti neovčané se buzeraci pokouší bránit chabými prostředky, které mají k dispozici ve správním řízení proti trojjedinému vládci - oprávněné úřední osobě (=žalobce+obhájce+soudce v jednom).

1534
Odborná literatura / Re:novela ZPPK + Vyhláška 294/2015
« kdy: 19 Února 2016, 11:20:13 »
Prošel jsem souvislosti se zločinem podle §125c odst. (1) písm. f) bod 5., za nějž hrozí trest podle odst. (6) písm. c) bod 2. Jde o úmyslné neoprávněné nezastavení na signál/pokyn stůj, trest je 1 až 6 měsíců ŘP do čistírny + pokuta 2500 až 5000 Kč. Pisálkové to prezentují jako trest za vjezd na přejezd v době výstrahy. Okruh zločinů je však daleko širší, jak jest zmíněno v základním příspěvku; dokonce je tak široký, že to  překvapilo i mne:
- jízda přes železniční přejezd a výjezd hasičů v době výstrahy (§ 71 odst. (6)),
- jízda "na červenou" na semaforu (§ 70 odst. (2) písm. a) + b) + d)) - spíše jde o jízdu mimo signál "volno",
- nezastavení na pokyn "stůj" policisty (regulovčíka....§ 75 odst. (5)), který řídí či usměrňuje provoz (§ 75 odst. (2) písm. a)),
- nezastavení na pokyn oprávněné osoby podle § 79 odst (1), který raději zkopíruji
(1) Zastavovat vozidla je oprávněn
a) policista ve stejnokroji,
b) vojenský policista ve stejnokroji,
c) strážník obecní policie ve stejnokroji
  1. před přechodem pro chodce k zajištění bezpečného přechodu osob, jestliže to situace na přechodu či stav přecházejících osob vyžaduje,
  2. jestliže řidič vozidla nebo přepravovaná osoba je podezřelá ze spáchání přestupku týkajícího se bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích,
d) zaměstnanec provozovatele dráhy v blízkosti železničního přejezdu,
e) účastník dopravní nehody, vyžadují-li to okolnosti podle § 47,
f) dopravce podle § 49 odst. 4,
g) vedoucí organizovaného útvaru školní mládeže, vedoucí organizované skupiny dětí, které dosud nepodléhají povinné školní docházce, a průvodce zdravotně postižených osob při přecházení vozovky,
h) průvodce vedených nebo hnaných zvířat podle § 60 odst. 6,
i) zaměstnanec vykonávající práce spojené se správou, údržbou, měřením, opravami a výstavbou pozemní komunikace a k zajištění bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích, označený podle prováděcího právního předpisu,
j) osoba pověřená obecním úřadem obce s rozšířenou působností k zajištění bezpečného přechodu dětí a školní mládeže přes pozemní komunikaci v blízkosti školního zařízení (dále jen "pověřená osoba"); pověřená osoba je povinna při výkonu činnosti být označena podle prováděcího právního předpisu,
k) celník) ve stejnokroji při výkonu činností v rozsahu oprávnění stanovených zvláštními právními předpisy,
l) příslušník Generální inspekce bezpečnostních sborů s vnějším označením podle zvláštního právního předpisu.

Osoby oprávněné podle  § 79 odst (1) nejsou na první čtení zřejmé, cesta vede takto:  §125c odst. (6) písm. c) -> §125c odst. (1) písm. f) bod 5. ->  § 4 písm. b) -> § 79 odst (1).

Pozor, i když nebude prokázán úmysl, stále za určitý okruh zločinů platí "2 x a dost" během 12 měsíců, do tohoto okruhu spadá i zde probíraný. Mám však obavu, že v další novele podle salámové metody vypadne "úmyslné".

Jestli chápu dobře nový § 6b, tak po každé autonehodě, u které bude PČR, Vám můžou sebrat/zadržet ORV a Vy budete muset na technickou než Vám ho vrátí.
Nejen po každé nehodě, ale kdykoli si mozkově usmyslí, že "závada" na voze odpovídá vyhlášce, která ještě není na světě.


1535
Díky za vyčerpávající výklad, snad jen:
Na vícekolejných tratích je po průjezdu vlaku vždy nutné vyčkat zhasnutí červených světel. Ani zdvihající se závory neznamenají, že z druhého směru právě nevjel do přibližovacího úseku jiný vlak.
Bacha, to platí i na jednokolejných, byť pravděpodobnost výskytu druhého vlaku je dost malá. Jde o situaci, kdy za prvním vlakem jede "násled", který jede na dohled (drezína, pracovní stroj, režijní lokomotiva) a vzdálenost mezi nimi může být větší, než vzdálenost kolejového obvodu pro výstrahu od přejezdu.

1536
V provozním stavu to opravdu nastat nemůže, je to několikanásobně jištěno. Něco jiného je při servisu zařízení, kdy je reakce na vlaky vyřazena a technici s tím dělají, co je nutné pro prověření funkcí. Pak by podle předpisu (který platil tak před 20 lety, nevím, jak teď) měly vlaky jezdit přes takový přejezd 10 km/h a pískat a u přejezdu by měl být praporečník se žlutým praporkem. Ani nevím, zda se vůbec takováto kontrola na moderních přejezdech dělá.

Naopak
- když nic nesvítí, tak to nemusí nutně znamenat, že vlak nejede - je to dosti nepravděpodobné, nikoli vyloučené;
- když svítí výstraha, tak to zdaleka nemusí znamenat, že vlak jede/dojede až na přejezd.

Edit:
Zdá se, že to platí furt http://izzle.video/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD-p%C5%99ejezd-Mlad%C3%A1-Boleslav-%C4%8Cejetice%2804eokZ30Izg%29 ČD 362.109 Ex 352 „Franz Kafka" a nezabezpečený přejezd v Černošicích, stačí od 1:30

Z druhé ruky mám, že to někdo viděl - proto jsem uvažoval i tuto situaci.
http://izzle.video/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD-p%C5%99ejezd-Mlad%C3%A1-Boleslav-%C4%8Cejetice%2804eokZ30Izg%29 Železniční přejezd Mladá Boleslav Čejetice stačí od 0:36, prodleva 1 s.

1537
Jiné / Re:Nehoda na parkovišti - z poškozeného viníkem?
« kdy: 18 Února 2016, 21:36:18 »
Nějaké novinky?

1538
Výroky a citáty / Re:Ftipálci z Budějic
« kdy: 18 Února 2016, 20:57:27 »
Kdysi byl idiot diagnóza, dnes tomu odpovídají diagnózy těžká a hluboká mentální retardace, termín idiot přešel do obecného jazyka jako hanlivý výraz.
Pokus o logický ftípek:
Zdá se tedy, že kdokoli sám sebe prohlásí za idiota, nemusí B 20a dodržovat. Například definice kruhem "jsem idiot, protože nedodržuji 30 km/h u učňáku". Pak tedy pro mne značka neplatí a protože žádnou značku neporušuji, tak idiot nejsem => musím 30 km/h dodržovat a když nedodržuji a zároveň nejsem idiot, dělám dopravní přestupek. Takže dodatková tabulka nemá při takové definici kruhem žádný význam a všichni musí 30 km/h dodržovat. Pokud bych prohlásil, "jsem idiot, protože kouřím, chlastám....", jest nedodržení B 20a obhajitelné, ale tak to patrně autor DT nemyslel.
Logická hříčka, analogická výroku, který nemůže být pronesen. "jsem lhář" pronesl lhář - tedy lhář v logickém slova smyslu, všechny jeho výroky jsou nepravdivé.
Na  steet view dodatková tabulka není.

1539
Nejsem ani vzděláním, natož pak profesí železničář, nicméně něco o tom vím. Teoreticky by to být nemělo, ale na autobloku na širé trati (tam se vlaková cesta nestaví ze stanice a deafultně je "volno"), kde je zábrzdná vzdálenost vlaku, jedoucího traťovkou přes více, než jeden oddíl, si to dokáži představit. Nevím však, jaké jsou pro tyto situace předpisy a zda to v nich není nějak ošetřeno. Z druhé ruky mám, že to někdo viděl - proto jsem uvažoval i tuto situaci. Já jsem to nezažil, vždy jsem viděl nějakou prodlevu, nedokáži ji kvantifikovat...no něco mezi 5 a 20 sekundami.

1540
Právě pracuji na rozšířené verzi tabulek (dlažba sucho/morko, náledí při různých teplotách). Mohu dát do nového vlákna v odbordelné literatuře, zatím je neúplná verze v nedopravní telematice https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2118.0, což asi není úpně ono.

EDIT
To Enzym: nechceš ty tabulky hodit do sekce odborná literatura? Tady to zapadne
Done, thread brzdné dráhy https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2572.msg24361#msg24361. Při moderátorských přesunech tří příspěvků najednu jsem se trochu zapotil, nějak jsme si moc nerozuměli se systémem, nakonec jsme se domluvili přes dočasný thread.

1541
Odborná literatura / Brzdné vzdálenosti
« kdy: 18 Února 2016, 09:47:38 »
Mohlo by se někomu ještě někdy hodit. Ve všech tabulkách je počítáno s reakční dobou 1 s.

Orientační tabulka brzdných drah s reakční dobou 1 s zde http://www.autolexicon.net/cs/articles/brzdna-draha/, ze které výpočty vychází. Skutečné adhezní poměry mohou být zcela jiné.

A. Beton
sucho a=-6,9 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,3                               1,2
20                             7,8                               1,4
30                            13,4                              1,6
40                            20,1                              1,8
50                            27,9                              2,0
60                            36,8                              2,2
mokro a=-5,1 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,6                               1,3
20                             8,9                               1,6
30                            15,9                              1,9
40                            24,5                              2,2
50                            34,8                              2,5
60                            46,8                              2,8

B. Asfalt
sucho a=-5,31 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,5                               1,3
20                             8,5                               1,5
30                            14,9                              1,8
40                            22,7                              2,1
50                            32,1                              2,3
60                            42,8                              2,6
mokro a=-3,83 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,8                               1,4
20                             9,6                               1,7
30                            17,4                              2,1
40                            27,2                              2,5
50                            39,0                              2,8
60                            52,9                              3,2

C. Dlažba
sucho a=-4,93 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,6                               1,3
20                             8,7                               1,6
30                            15,4                              1,8
40                            23,6                              2,1
50                            33,5                              2,4
60                            44,8                              2,7
mokro a=-2,65 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             4,2                               1,5
20                            11,4                              2,1
30                            21,4                              2,6
40                            34,4                              3,1
50                            50,2                              3,6
60                            69,0                              4,4

C. Sníh
a=-2,09 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             4,6                               1,7
20                            12,9                              2,3
30                            25,0                              3,0
40                            40,7                              3,7
50                            60,0                              4,3
60                            83,2                              5,0

C. Náledí, jedno na jakém povrchu
-20 stupňů Celsia a=-1,23 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             5,9                               2,2
20                            18,1                              3,2
30                            36,5                              4,3
40                            61,2                              5,5
50                            92,2                              6,6
60                          129,4                              7,8
-10 stupňů Celsia a=-0,91 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             7,0                               2,5
20                            22,5                              4,1
30                            46,6                              5,6
40                            79,1                              7,1
50                           120,1                              8,7
60                           169,6                             10,2
0 stupňů Celsia a=-0,67 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             8,5                               3,1
20                            28,6                              5,2
30                            60,2                              7,2
40                           103,3                              9,3
50                           157,9                             11,4
60                           224,0                             13,4
Jak jest vidno, tak
- za náledí okolo nuly se blížit k přejezdu či semaforu rychleji, než 10 km/h je blbost. Ono vůbec vyjíždět za náledí není nejlepší nápad,
- na mokré dlažbě se blížit k přejezdu či semaforu rychleji, než 40 km/h je kriticky nebezpečné,
- na sněhu se blížit k přejezdu či semaforu rychleji, než 30 km/h je kriticky nebezpečné.

Rozhodovací vzdálenost: pokud je vozidlo blíže - projíždí; pokud dále - brzdí. Jde o vztah k okamžiku zahájení výstrahy/žluté.
Průjezd výstrahou: za jak dlouho po začátku výstrahy/žluté na semaforu projede vozidlo, které přesně od rozhodovací vzdálenosti nebrzdí ani nezrychluje.

1542
Podle toho, co píšete, tak jsou v těžké důkazní nouzi. Vám stačí tvrdit údaje podle zvýrazněné tabulky s rozumnou rezervou. Orientační tabulka brzdných drah s reakční dobou 1 s zde http://www.autolexicon.net/cs/articles/brzdna-draha/.

Rekapitulace - přesné výpočty na základě orientačních předpokladů, reakční doba 1s

A. Beton
sucho a=-6,9 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,3                               1,2
20                             7,8                               1,4
30                            13,4                              1,6
40                            20,1                              1,8
50                            27,9                              2,0
60                            36,8                              2,2
mokro a=-5,1 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,6                               1,3
20                             8,9                               1,6
30                            15,9                              1,9
40                            24,5                              2,2
50                            34,8                              2,5
60                            46,8                              2,8

B. Asfalt
sucho a=-5,31 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,5                               1,3
20                             8,5                               1,5
30                            14,9                              1,8
40                            22,7                              2,1
50                            32,1                              2,3
60                            42,8                              2,6
mokro a=-3,83 m/s2
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,8                               1,4
20                             9,6                               1,7
30                            17,4                              2,1
40                            27,2                              2,5
50                            39,0                              2,8
60                            52,9                              3,2

Legenda
Rozhodovací vzdálenost: pokud je vozidlo blíže - projíždí; pokud dále - brzdí. Jde o vztah k okamžiku zahájení výstrahy.
Průjezd výstrahou: za jak dlouho po začátku výstrahy projede vozidlo, které přesně od rozhodovací vzdálenosti nebrzdí ani nezrychluje.

Pro informaci a představu, jak to má s autobus s místy ke stání (a=-1,8m/s2, reakční doba na očekávanou událost v zorném poli je 0,4 s).
rychlost [ km/h] rozhodovací vzdálenost [ m] průjezd výstrahou [ s]
10                             3,3                              1,2
20                            10,8                              1,9
30                            22,6                              2,7
40                            38,7                              3,5
50                            59,1                              4,3

1543
Aha, tak to je jiná. Je to celkem jednoduché, pokud vyjdeme z předpokladu, že zakladatel nesmí připustit, že nedodržel ustanovení § 28 odst (3) ZPPK a rozhledové poměry ho nenutily ve smyslu odstavce (1) ke snížení rychlosti pod nejvyšší dovolenou.

1. bílá nebyla - od vzdálenosti 50 m jel 30 km/h, reakční doba dejme tomu 1 s, zpomalení intenzivním brzděním 7 m/s2 => zastaví za 8,3 + 5 = cca 14 m. Tzn. pokud  výstraha začala, když byl méně, než cca 15 m od přejezdu, plným právem pokračoval rychlostí 30 km/h a na přejezd vjel nejpozději 1,8 s po začátku výstrahy (nestihl by bezpečně zastavit); v této situaci je nejlepší volba  - stejně jako na křižovatce - přidat plyn. Pokud byl dále, než 15 m bude se to obhajovat obtížněji, měl ve smyslu § 70 odst. (2) písm. d) brzdit.

2. bílá byla - od vzdálenosti 50 m jel 50 km/h, reakční doba opět 1 s, zpomalení intenzivním brzděním 7 m/s2 => zastaví za 13,9 + 13,8 = cca 28 m. Tzn. pokud  výstraha začala, když byl méně, než cca 28 m od přejezdu, plným právem pokračoval rychlostí 50 km/h a na přejezd vjel nejpozději 2,1 s po začátku výstrahy (nestihl by bezpečně zastavit); v této situaci je opět nejlepší volba přidat plyn. Pokud byl dále, než 28 až 30 m bude se to obhajovat obtížněji, opět měl brzdit.

Reakční doby třeba zde http://www.autolexicon.net/cs/articles/reakcni-doba-ridice/, přes reakční dobu 1,5 s lze rozhodovací vzdálenosti trochu zvětšit (+4 m/+7m), ale reakční doba nad 1 s před přejezdem se těžko (před člověkem znalým - což SO asi nebude) obhajuje. Dalším vlivem může býti "lepič na prdel", o tom se však nezmiňuje.

1544
Moc jsem účel příspěvku v tomto vlákně nepochopil.
Pokud má jít o návod, jak optimálně přejíždět přejezdy v okamžiku, kdy naskočí v rozhodovací vzdálenosti výstraha, viděl bych diskuzi zde https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2118.msg18913#msg18913.
Pyrát zakladatel tohoto vlákna má pouze dvě možnosti - jel nevýše 30 km/h (nebyla bílá), nebo nejvýše 50 km/h (byla bílá). Vůbec je velmi stručný na informace, asi mu zcela postačuje popostrčení, o co se má v ZPPK opřít, a zvládne to sám levou rukou s prstem v nose.
Byla bílá, ta se však v býlí ztrácela. Policajti nabyli přesvědčeni, že nebyla a pyráta zbili.

1545
Takže zatím Vás neobvinili?

Stran: 1 ... 101 102 [103] 104 105 ... 122