30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: t4455 17 Ledna 2018, 16:59:15
-
Další masírka jak se neuhybá. IZS by si měl hlavně zamést před vlastním prahem (ne ty z toho videa). Tam kde jsou tři pruhy jezdí neustále mezi levým a prostředním, správně ale mají jezdit mezi pravým a prostředním. Magistrála, Jižní spojka, D1 před Prahou ... každej den to samý.
https://brno.idnes.cz/hasici-nehody-d1-zachranna-ulicka-rozhovor-fjf-/brno-zpravy.aspx?c=A180117_151443_brno-zpravy_krut&setver=full
-
Tady vidím dost velký problém v tom debilním nápadu, kterým se v ČR nouzová ulička vytváří přesně opačně, než v Německu, Rakousku, Schweizu či Slovinsku (vpravo místo vlevo). Autor by zasloužil nakopat rusutur.
-
K tomuhle tematu se da vyjardit hodne emoci.
Pokud se u nas zastavi dalnice, nejprirozenejsi reakci velkeho mnozstvi ridicu (soudim alepson dle prvnich 21km D1 od/do Prahy) je, ze se vytvori ctvrty pruh v odstavnem. Spousta ridicu nehodla cekat, takze se zene tudy. Vysledek jsou 4 stojici pruhy misto 3 a nedostatek mista pro vytvoreni ulicky pro IZP.
Dalsi skvela vec je treba R3 z Mirosovic -> Benesov. V tomto useku rekonstruovali v tom smyslu, ze z puvodni dvouproude silnice s docela slusnymi odstavnymi pruhy vytvorili triproudou, kde se treti pruh prubezne strida v jednotlivych smerech. Kdyz pominu skutecnost, ze vzhledeme k hustote provozu v tomto useku to oproti puvodnimu stavu - jede to cele pomalu - znamena, jede to rychleji a u ukonceni pruhu to stoji, tak povazuju za naprostou debilitu, oddelovat ty pruhy plastovymi patniky uprostred. Ty to totiz bezpecne znemoznuji, aby se tam, kde je jeden pruh vesla sanitka s nakladakem vedle sebe, protoze diky rozsireni na tri pruhy zanikly odstavne. Opakovane tam vidam sanitku zaseklou v provozu. Nechapu, proc ridic te sanitky nejede prostredkem a ty plastove patniky neurazi.
Tohle myslim: https://www.google.de/maps/@49.9035419,14.7152403,3a,75y,154.62h,71.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1sirGSx6_UV17HBNsfAK8xsg!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs
-
... IZS by si měl hlavně zamést před vlastním prahem ... Tam kde jsou tři pruhy jezdí neustále mezi levým a prostředním...
Důvod, proč jezdí mezi levým a prostředním je ten, že v pravém je nejvíc kamionů, které jsou jednak širší a druhak nemají moc možností (ani ochoty) uhnout. Takže průjezdnost mezi levým a prostředním je obvykle lepší. U nás to zákonodárce z nějakého důvodu vymyslel naopak, to je pravda.
Ale... vážně budeme zrovna na tomto fóru nadávat, že někdo ingoruje nesmyslný zákon?
-
Na magistrále, na nuseláku žádné kamiony nejsou. To že ten zákon je blbost je dost možný, pak ať se ale nikdo nediví že to nefunguje. Pokud někdo z nás na silnici poruší zákon tak dostane flastr, a je jedno zda ten zákon je blbej nebo ne, proč by to nemělo platit i pro policajty?
-
Reagoval jsem na D1 před Prahou a jižní spojku, tam kamiony jsou (a to i v tom úseku, kam nesmějí). Po magistrále jezdím jenom výjměčně.
Další věc je, že technicky vzato IZS nemá povinnost uličku použít.
Na video jsem se podíval a mám z toho dojem, že problém je spíše na dvouproudých dálnicích, kde kamiony ucpou oba pruhy. Tedy diskuze "vlevo/vpravo" zřejmě nemá význam.
-
...z puvodni dvouproude silnice s docela slusnymi odstavnymi pruhy vytvorili triproudou, kde se treti pruh prubezne strida v jednotlivych smerech.
Možná je to počtem aut (a upřímně, D3 měla stát dávno), ale podobně řešenými silnicemi jsem projel velkou část Polska od Kladska až na hranice Královecké oblasti RF a musím říct, že se tak jede velmi pohodlně. Ano, Poláci ty zelené pachachlíky mezi směry neměli, takže náležitě rozzářená sanitka to pochopitelně brala protisměrem.
-
Ten usek z D1 na Benešov udělali dle mého dobře. Teď se dá častěji a bezpečněji předjíždět a cesta je rychlejší. Ty balisety tam taky nejsou špatný, dříve jsem tam předjížděl i přes plnou, teď už to nejde a není ani důvod už předjíždět protože každou chvilkou jsou ty dva pruhy, stačí si počkat.
-
já to tedy nechválím
dřív tam předjížděl kdo uměl a "měl na to"
dnes to v těch pruzích zkouší "každý"
a výsledek je to stání na konci
chtěli to realizovat i na I/11, zaplaťpánbu, že od toho ustoupili
-
já to tedy nechválím
dřív tam předjížděl kdo uměl a "měl na to"
dnes to v těch pruzích zkouší "každý"
a výsledek je to stání na konci
chtěli to realizovat i na I/11, zaplaťpánbu, že od toho ustoupili
z vlastní časté zkušenosti, na cestě Praha - Vary se výrazně lépe než ve středočeském jede ve varském kraji, kde je místy třípruh a možnost předjet loudy. Kdo na to nemá, většinou pochopí a uhne. Kdyby podobná změna proběhla na trase Brno - Svitavy, možná bych začal i silničáře milovat.