Jo, to by tak sedělo, 150 koní
U běžných motorů a převodovek roste točivý moment s celkovým výkonem, teda přesněji řečeno, výkon roste s točivým momentem, protože jak víme, výkon je roven součinu otáček a momentu, a jelikož víme, že otáčky se většinou mezi motory stejného typu nemění, tak se mění, no, co, Halík? Moment, kurva, točivej moment
Takže není co řešit
Pro vlezlý fu apod., pro atmosférické benzíny obecně platí, jak předpokládám víte, že je-li potřeba výkon, tak otáčky a zase otáčky. Čili, samozřejmě, při potřebě špičkového výkonu se podřazuje přibližně někam kolem maxima točivého momentu, ale pak to obvykle táhne až do omezovače, protože sice moment pomalu klesá, ale součin moment×otáčky pořád roste. Srovnal s turbodehtem se zátahem v oblacích dýmu někde od 2 do 3 tisíc, kde pak ovšem moment padá prudce do prdele a pak už to jenom hřmí a nic…
Výhoda dehtu je jedna jediná, s tunama za hrbem to má větší točivej moment už od volnoběhu, takže se to je schopný bez potíží rozjet, zatímco atmobenzín může chtít vytočit a trochu se ohobluje spojka (originál mě stojí nová 3k5 sada lamely+talíř a běžně to vydrží mnoho let). Turbobenzíny ovšem moment taky posunují dolů proti otáčkám, sice ne tolik, ale přece. A pořád mají mnohem širší rozsah použitelnejch otáček, než dehet.