30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI  (Přečteno 27180 krát)

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #45 kdy: 04 Března 2017, 16:10:01 »

Behemote, rozumím tomu správně že kdyby bylo na Vás, tak byste ty nafťáky nejraději zakázal?
Ne, zrušil spotřební daň na obojí. V lite verzi aspoň snížil daň z benzínu na stejnou úroveň jako na dehet (a to pořád aspoň o bůra míň jak dneska). Spotřeby dneska jsou skoro nastejno, tak poslední cenovej argument je ten umělej rozdíl na SD. Pak už nemá smysl ten půl litr-litr na dehtu řešit s ohledem na PC a to jak se to kurví.

Vozidlo na časté trasy se dá provozovat na plyn, ten je dneska skoro ovšude. Samozřejmě, kdo najezdí 50k po dálnici, tam se o dehtu dá ještě stále uvažovat. Ale zatím o takovým nájezdu akorát každej druhej žvaní a pak jsou vměstě baráky černý, protože tím každej jezdí tak akorát 10 km na nákup apod.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 756
    • Zobrazit profil
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #46 kdy: 05 Března 2017, 20:13:05 »

jj lidi jsou zblblí
protože mámo, třílitr, víš co by na stálo povinný ručení
soused má tu novou škodovku, prej to je litr a jak pěkně mu to jede

a že na plnej knedlík bude ten třílitr žrát míň neva, protože plnej knedlík to nikdy neucítí

plyn ?
kamarád to má, venkovan - teda z menšího města
a je vždycky strašně nasranej, když přijede do prahy, že do kina nemůže, do obchoďáku nemůže....
a představa, jak ten dvoulitr nejede na plyn ani na benzín, tak už nový chce jedině naftu
( je tam ovšem problém, protože nově se dělaj jen ty přetlakovaný šicí stroje, pořádnej motor už neexistuje )
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #47 kdy: 05 Března 2017, 20:46:23 »

No jo, třeba u Dacie nebo Renaultu bych tak jedině uvažoval o novým autu na práci, dělaj i továrně plyn, ale ty motorky tywe, 0.9, 1.2 apod.  :x To MPV má sice i 1.6, ale proboha 115 koní fturbu maximum? Jo, to auto sice váží jen 5/4 tuny, protože to je asi z papíru (můj sedan starej 24 let má víc), ale tak u toho se trochu počítá, že se to naloží půl tunou zboží nebo osob, ne? A jak asi pojede taková cihla se 115k motorem?!

Mě je poslední dobou málo i 150 koní aby se s tím dalo rozumně jet (protože to je na silnicích stále horší, každej má haťapku a nepředjede ani traktor, a po dálnici zas kde kdo lítá a já nejsem prase abych to jako každej druhej vohnout někomu posílal před čumák o 30-40 pomalej, ale přeci jen ze 130-40 tacho se to už nerozjede do kopce tak hned  ;D). Takže původní požadavek aspoň 110 pro pracovní kombi pro mě přestává připadat v úvahu. Eště že co sem koukal, tak Fiat a Lancia dělaly pětivály kolem 150-200 koní i fatmosféře. Asi poptám pana Integrale :o
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 213
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #48 kdy: 05 Března 2017, 23:21:41 »

Eště že co sem koukal, tak Fiat a Lancia dělaly pětivály kolem 150-200 koní i fatmosféře. Asi poptám pana Integrale :o

A neni tak nahodou dulezitejsi prubeh MK(kroutici moment) a AP(vykon) nez samotna top hodnota v zavislosti na otackach?  ::)
« Poslední změna: 06 Března 2017, 00:26:33 od fu »
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #49 kdy: 05 Března 2017, 23:55:20 »

Co je MK a A? :o
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #50 kdy: 06 Března 2017, 00:11:33 »

No jo, třeba u Dacie nebo Renaultu bych tak jedině uvažoval o novým autu na práci, dělaj i továrně plyn, ale ty motorky tywe, 0.9, 1.2 apod.  :x To MPV má sice i 1.6, ale proboha 115 koní fturbu maximum? Jo, to auto sice váží jen 5/4 tuny, protože to je asi z papíru (můj sedan starej 24 let má víc), ale tak u toho se trochu počítá, že se to naloží půl tunou zboží nebo osob, ne? A jak asi pojede taková cihla se 115k motorem?!

Mě je poslední dobou málo i 150 koní aby se s tím dalo rozumně jet (protože to je na silnicích stále horší, každej má haťapku a nepředjede ani traktor, a po dálnici zas kde kdo lítá a já nejsem prase abych to jako každej druhej vohnout někomu posílal před čumák o 30-40 pomalej, ale přeci jen ze 130-40 tacho se to už nerozjede do kopce tak hned  ;D). Takže původní požadavek aspoň 110 pro pracovní kombi pro mě přestává připadat v úvahu. Eště že co sem koukal, tak Fiat a Lancia dělaly pětivály kolem 150-200 koní i fatmosféře. Asi poptám pana Integrale :o

Ono je hodně důležité jakým způsobem auto využíváš. Ono je pracovní kombík a pracovní kombík. Já k práci používám zmíněnou Dacii v 1.4l atm, benzin, má to asi 50kW a jezdím s tim prakticky jen po městě. Když na tom jsou dobrý gumy tak je to celkem raketa, kilo se s tim dá ve městě skoro všude, ABS jsem odpojil a mým stylem jízdy je to spíš rally car.

Pak mam T5, 2,5 diesel s asi 60kW ... no .. jede to napiču ale vždycky to naložim, najedu na dálnici a dam tempomat na 110 .. no stress ... v pracovním kombíku jsem zrychlovat ze 140kmph do kopce ještě nemusel. Doporučil bych tedy asi 2 auta, jednu "raketu" a jeden pracovní kombík.

Co se týče rakety a pracovního kombíku zároveň ... co třeba V70R? To musí bejt super auto, ale bohužel jsem tomu nikdy na chuť nepřišel, nikdy jsem v tom nejel, na "sport car" moc velký a na "pracovní kombík" moc rychlý ....
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #51 kdy: 06 Března 2017, 00:33:36 »

Doporučení je nic novějšího než 740/940 (v nejhorším 760/960) nebrat, což to dost limituje. Sice se dělaly výkonnější 2.3 motorizace i v atmosféře, ale toho je strašně málo, naprostá většina jsou dvoulitry nebo pak ty slabší 2.3. U Fiatů/Lancie pokud vím je spolehlivost i věci z přelomu tisíciletí ještě dobrá a díky pokrokům v technice to má v 5 válcích dva litry a přitom solidní výkon.

Ono tak nějak jde o to nebýt s půltunou fkufru brzdou provozu, a na dálkové trasy ať to i bezpečně předjíždí a přitom jede trochu pohodlně. Do města se s 50 kW dá žít, byť to není na nějaký předjíždění na krátkých úsecích, to tak na okruhu jezdit rovnoměrně přímočare. Na okreskách se velice výrazně limitují možnosti předjet něco většího, co se bude ploužit 60-80, i když člověk umí využít maximum z toho motoru. Prostě tam ten výkon není. Jezdil jsem s takovým autem, sice jen chvíli, ale představu mám, na dvojku a ještě jakž-takž trojku dobrý, na vyšší stupně to nejede a to že vůbec. Teda ono se to nakonec dokáže rozjet, ale počítat u toho léta páně, tomu neříkám dynamická jízda a zkoušet s tímhle předjíždět je taky poukázka do šusťáku ;)

A pro dehtový onanisty, oblíbenej 90koňovej WV turbodehet z 90. let jsem jel loni ve 4 lidech. Přes 180 to nejelo ani z kopce (snad z útesu), většinou se to s bídou hrabalo na 160 po rovince a to po dobu docela dlouhou. Pokud se před nás nakýbloval nějakej kokodej (většinou českej/polskej), po brždění následovala znova stoletá akcelerace. Todle není pro mě, to je líní jak vandrák. Von typickej českej vohnout takový rychlosti viděl tak ftelevizi na formulích, tak asi od toho ty zažitý historky o tom, jak to strašně jede. Možná v oblaku dýmu na semtamfóru. Možná za to částečně mohl ten 4stupňovej automat, ale nevěřím, že 5stupeň by byl O TOLIK lepší. Proto letos beru Saaba, sice sežere po cestě i trávu kolem silnice, ale aspoň trošku to pojede, navíc letos v pěti, tak jsem na to zvědavej :D (A silně uvažuju o tom dát tam delší turbovou převodovku, než se bude za bůhví jakou dobu dávat turbo+Maptun, na vyšších rychlostech to nebude točit jak cirkulárka, tak bude jízda příjemnější a nebude to žrát tolik :D A kdyby se pak na turbo našla nejdelší převodovka co se dávala do Aerovky, to by bylo teprv vono…ale to je dneska moc vzácnej kousek.)
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #52 kdy: 06 Března 2017, 00:49:28 »

...

Nevím no, 740/940 jsou sice krásný auta, ale furt to stojí na servisu, díly se blbě shání, atd. Pokud máš dobrýho servisáka na Saaby tak není moc co řešit, jsou to pěkný auta. Já osobně k V70 v dieselu asi ještě přikoupím S60 v benzínu. Přijde mi, že ty pre 2k volva / vw v kombi a dehtu .. jsou naprosto ok pro jízdu právě okolo 120-130kmph a delší trasy ... při rychlejší jízdě to dost limituje podvozek, kterej se chová jinak když mam naloženej kufr a když je to prázdný ... takže občas dost ruleta. Tím neříkam že to neumí jet rychle ... třeba tohle je ta V70 rodinejkombivnaftěpyčo r.v. 97 .. https://www.youtube.com/watch?v=F3yBZR9cNMY

Ono tak nějak jde o to nebýt s půltunou fkufru brzdou provozu

Tak půltuna není moc, ale když do dodávky narvu 1,5t materiálu, rozjedu se na 110 a zařadim se za kamion tak je mi fakt jedno jestli brzdim provoz nebo ne. Jediný co mě v tu chvíli zajímá je to, abych ten materiál dobře upevnil a nezabil mě při crashi a taky abych si držel dost místa před sebou abych ubrzdil ty 3,3t. Už si u toho VW z devadesátých let ve chvíli kdy máš 4 lidi v autě a jedeš 180kmph zkoušel dupnout na brzdu? Ono se toho většinou moc nestane. A do toho úhybnej manévr? Tedy brzda, pustit vyhnout se a srovnat to? V tu chvíli poznáš že ten podvozek tu rychlost nezvládá a že optimální trasy pro ty dehtový kombíky jsou delší a rovný při cca 110-130kmph.
« Poslední změna: 06 Března 2017, 01:01:05 od qoyi »
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #53 kdy: 06 Března 2017, 01:22:41 »

Ale jo, pořád to brzdilo, já akorát naštěstí věděl, že ty tzv. jedovatý brzdy znamenají všechno hned a pak už nic :D U Saabu je to pěkně plynulý a čím víc to zašlápnu, tím víc to brzdí…IMHO mnohem čitelnější a nemám žádnej falešnej pocit jak to hustokrutopřísně brzdí, jako maj lidi z VW. Jsem pak zvědavej po montáži větších kol co budou dělat Bremba. Mám se samozřejmě rád a tak s motorem myslím i na to, aby to drželo a brzdilo, ne že narvu 220+ koní na 15ky a stock brzdy, že…že se umí při takovým brždění ze 150 na nulu apod. hezky přehřát a zkroutit kotouče už vím  ;D

Nicméně s ohledem na to, že se nedá u Saabích turb dát plyn co funguje spolehlivě a má slušnej dojezd, tak z toho pak bude funcar, právě i proto ten Maptun, výhledově ;-) A proto u kcháru s plynem chci atmosféru, ať je to co nejjednodušší, žádný turba a podobný šílenosti.

Na dodávku mám lidi, tak naštěstí zatím tři tuny neřeším. ;) Nechci mít pět aut a pak eště řešit kde jaký stojí a že zrovna potřebuju to čtvrtý a mám tu před barákem druhý, proto pokud možno chci trochu spojit víc účelů do jednoho. On by i provoz ve výsledku vyšel mnohem dráž, než holt pořídit něco co je zároveň velký, pohodlný a ještě to má velkej motor (takže bývalé executive/luxury). Nejsem Vašíček :D
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Ftipalek

  • Příspěvků: 324
    • Zobrazit profil
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #54 kdy: 06 Března 2017, 09:26:25 »

Co se týče rakety a pracovního kombíku zároveň ... co třeba V70R? To musí bejt super auto, ale bohužel jsem tomu nikdy na chuť nepřišel, nikdy jsem v tom nejel, na "sport car" moc velký a na "pracovní kombík" moc rychlý ....

Mám V70 II s 2.3 T5 s podvozkem Sport (jestli to byl k T5 default či doplatková výbava nevím), což sice není R a má to o 50 koní méně, ale je tomu asi nejblíž, tak snad se můžu podělit. Jako "sport car" ... leda ve snu. ;D Na řezání zatáček na okrskách to opravdu není. Je z toho cítit mírná nedotáčivost, což může být jen můj pocit a auto by zvládlo víc, ale nechci moc zjišťovat, kde je faktický limit. To auto umí sportovat.. ale jen v přímém směru na dálnici. Víc srandy jsem si kupodivu na okrsce užil s tříválcovou hatchbackovou Fóbií 1.4TDI. Ta na druhou stranu měla 2 měsíce do konce technický a pak táhla na šroťák.

A jako pracovní kombík... V70 T5 mi přijde akorát pokud to je pracovní kombík mezi města. Ono když se to naloží plnou nádrží, 4 lidmi a nákladem, tak těch 250 koní a 330Nm si s tím dokáže poradit bez ztráty kytičky. Na pětku do kopce ze 140 přejít na 160 je otázka okamžiků. Po městě bych to nechtěl na práci ani zadarmo. Trpělo by auto a já s ním. Do města bych si koupil atmo-benzín Dacii Logan z bazáče a měl bych na háku všechno. Asi takto https://www.youtube.com/watch?v=Lv4yoQKJ12s
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 756
    • Zobrazit profil
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #55 kdy: 07 Března 2017, 22:23:37 »

... Takže původní požadavek aspoň 110 pro pracovní kombi pro mě přestává připadat v úvahu.
já už to modifikoval, že aspoň 100koní na tunu váhy
a s tím už se dá
jak jsem uvedl, mám teda to pracovní a cestovní
víc než koně mi vadí, že každý má "jeden běh stěračů" na páčce na jinou stranu ( jedno dolu, druhý nahoru )

a nakonec platí staré známé
"koně prodávají auta, krouťák vyhrává závody"
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #56 kdy: 07 Března 2017, 23:02:20 »

Jo, to by tak sedělo, 150 koní :D

U běžných motorů a převodovek roste točivý moment s celkovým výkonem, teda přesněji řečeno, výkon roste s točivým momentem, protože jak víme, výkon je roven součinu otáček a momentu, a jelikož víme, že otáčky se většinou mezi motory stejného typu nemění, tak se mění, no, co, Halík? Moment, kurva, točivej moment ;) Takže není co řešit  8)

Pro vlezlý fu apod., pro atmosférické benzíny obecně platí, jak předpokládám víte, že je-li potřeba výkon, tak otáčky a zase otáčky. Čili, samozřejmě, při potřebě špičkového výkonu se podřazuje přibližně někam kolem maxima točivého momentu, ale pak to obvykle táhne až do omezovače, protože sice moment pomalu klesá, ale součin moment×otáčky pořád roste. Srovnal s turbodehtem se zátahem v oblacích dýmu někde od 2 do 3 tisíc, kde pak ovšem moment padá prudce do prdele a pak už to jenom hřmí a nic…

Výhoda dehtu je jedna jediná, s tunama za hrbem to má větší točivej moment už od volnoběhu, takže se to je schopný bez potíží rozjet, zatímco atmobenzín může chtít vytočit a trochu se ohobluje spojka (originál mě stojí nová 3k5 sada lamely+talíř a běžně to vydrží mnoho let). Turbobenzíny ovšem moment taky posunují dolů proti otáčkám, sice ne tolik, ale přece. A pořád mají mnohem širší rozsah použitelnejch otáček, než dehet.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 654
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #57 kdy: 08 Března 2017, 11:32:32 »

Todle mi nedá, to sou všichni ti „najezdím x milijón megametrů denně woe“ ::) Realita je přesně takováhle, před smrtí si pořídí vochcáfku ftédéíčku na hlínách (už chybí jen to fkombíku) s tím, že na tom najezdí tak možná pár tisíc ročně…tak a teď chci vidět skutečně rozumnej argument, proč doochodce před smrtí na takovej nájezd kupuje nový auto v turbodehtu…argument o dědictví nepochodí, to už ho mohli zpracovat aby nekupoval nic a shrábnout cash, ne takhle prodávat se slevou.
Citace
Název: Škoda octavia III Ambition 1.6TDI 77kW 2016
Stav: Jako nové, najeto jen 2.500km
Koupeno: Škoda Autoplus Most
Záruka do: 4 roky od zakoupení (datum nákupu myslím 8/2016) nebo 120.000km
Důvod prodeje: Vozidlo je po dědovi...
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #58 kdy: 08 Března 2017, 11:36:06 »

Může být, že si důchodce v saloonu koupí auto, co mu prodejce vylíčí jako bombu posledního desetiletí.

Jen je pak podivný, proč si ho nenechají v rodině  8)
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 677
    • Zobrazit profil
Re:Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI
« Odpověď #59 kdy: 08 Března 2017, 11:45:19 »

Když ne hrnce, tak auta, no.
IP zaznamenána