30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Otto 09 Července 2020, 09:55:31
-
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehoda-bugatti-ridicka-nema-na-plnou-pojistku-narok.A200709_091628_praha-zpravy_rsr
-
Zrovna v téhle situaci jsem na straně pojišťovny. Klidně bych souhlasil i s odmítnutím plnění.
-
Zrovna v téhle situaci jsem na straně pojišťovny. Klidně bych souhlasil i s odmítnutím plnění.
Tak pokud tyhle věci měla pojišťovna ve výlukách..... klidně. Zajímalo by mě, kde vzali těch 177 km/h.
-
Hlavne ze maji navyseni pojistneho podle znacky, vykonu, ceny nahradnich dilu. Kdyz maji plnit tak smolik. Mne v takovem to aute neprijde to navyseni rychlosti nejak zasadni. 177km/h tachometrovych bude 165km/h realnych.
Kde se vzala ta rychlost, mnohe automobilky ve chvili kdy vyslou crash telegram a litaji airbagy maji v chybovem kodu udaj o rychlosti. Staci OBD ctecka a mate to na zlatem podnosu. Moderni auta se musi chranit i pred vniknutim ze strany pomahacu a pojistoven. Kdyz nic nevyctou, tak semaji argumenty. vsadil bych svoje boty na to ze to maji vytazene z OBD systemu auta.
-
A já měl za to, že havarijní pojištění kryje právě škodu, která vznikla v důsledku nedodržení nějakých předpisů pojištěným.
-
To ano, ale asi tam budou nějaké mantinely. Nevím kde to bylo, ale i kdyby tam byla rychlost 90km/h. Tak to překročila skoro dvojnásobně. To už se nedá hrát na to, že se člověk zapoměl, tak jako kdyby někde někomu nedala přednost, protože ho přehlédla.
Já jsem havarijko nikdy neměl. Ani pojištění okna.
Za tu dobu co jezdím, tak už na rozbité okno mám dávno našetřeno neplacením pojistného. Stejně tak případně na koupi nové ojetiny, když bych to náhodou rozbil svojí vinou.
Musím zaťukat, zatím mám i štěstí na zvěř. Holt v noci kolem pastvin u lesa jezdím o něco pomaleji.
-
Tak pokud tyhle věci měla pojišťovna ve výlukách..... klidně. Zajímalo by mě, kde vzali těch 177 km/h.
Vůbec se nejednalo o výluku - z článku plyne, že soud dovodil absenci nahodilé skutečnosti, tedy základní podmínky vzniku pojistné události. Pojistnou událostí je nahodilá skutečnost vyvolaná pojistným nebezpečím sjednaným v pojistné smlouvě. Nahodilou skutečností pak zejména není úmyslné jednání pojištěné osoby, případně její úmyslné opomenutí.
Poněkud matoucí je, že došlo ke snížení plnění a nikoliv úplnému odmítnutí plnění. Doufám, že bude příležitost si ten rozsudek přečíst.
-
Zajimave je ze presstitut zcela vynechal o jakou pojistovnu se jedna, protoze ja bych od takoveho spolku tahnul okamzite jinam. Pozitivni na tom je i fakt ze udalost se stala v roce 2013 a nyni v roce 2020 ji uspesne uzavreli brutalnim kracenim z duvodu ze se ridicka chtela umyslne zrakvit. Kde je ta pomyslna mez kdy to je umysl a kdy nahodila udalost?
8 roku jsem jezdil a sutry se mne vyhybaly. Nyni behem dvou mesicu na jednom aute sklo od sutru. Jedno okno zlikvidovano a zaplaceno, na vyplatu druheho cekam.
-
Táhnul byste jinam, kde to proplácejí....mimochodem i z Vašeho pojistného? Kde jste pojištěn? Že bych se vyhnul.
-
Doufám, že bude příležitost si ten rozsudek přečíst.
Doufat nestačí. Je třeba vyvinout nadlidské úsilí spočívající v návštěvě webové stránky NS a proklikání úřední desky (měl jsem to asi na 10. pokus). Předpokládám, že zhruba takto vznikají novinářské soudničky - nikoliv že by se pisálek zajímal o konkrétní případ, chodil na jednání atp. Ale že si něco, co se na desce objevilo, vybere, proškrtá odůvodnění a vydá jako článek.
Jde o věc vedenou u NS po značkou 23 Cdo 1016/2019, pojišťovna je Generali. Dokud to visí na úřední desce, můžete si přečíst i jméno závodnice a další osobní údaje (později bude rozsudek dostupný v anonymizované podobě v databázi NS).
-
Kde že to mám hledat?
Tady?
http://www.nssoud.cz:8080/rozhodovaci-cinnost/uredni-deska/rozhodnuti-soudu
-
NS != NSS
-
Opustme politiku a pravo, podivejme se na fyziku, biologii a ekonomii>
- Kineticka energie 130 vs 177[kmh-1] je 1.85x vyssi
- na zivote - pro pojistovnu ma mrtvola zivy +- stejnou cenu, ale take se muze prezivsi na kriplkare sakra prodrazit - podle pojistnych podminek.
Do teto chvile je to vice mene vztah pojistovna/pojistnik.
Nicmene stat invalidovi plati duchod/podporu/ruzne pobidky pro umele vytvorenou praci apod. a to se uz tyka danoveho poplatnika.
- Na majetku - skody se budou pohybovat radove jinde, co ubrzdite tesne ze 130, je 177 totalka
- Reakcni doba - moznost nezpusobit nehodu/odvratit chybu druheho, tam je zavislost linearni 1,36x vyssi, ale ta neni primo zavisla na tom, zda narazite ci ne . Pokud je prekazka pevna/trvala muze byt rozdil mezi skodou napr. 1M(130) a 10M(177).
Osobne mi nevadi, kdyz nekdo jede rychleji, pokud neboura. Pokud boura a pojistovna bude mit balicek Kaskader, bude pocitat pojistne riziko jen pro tuto mnozinu a postara se o pripadne vsechny naklady na strane poskozenych/statu/pozustalych apod. Pokud vim, toto neni soucasne praxe.
Zajem pojistoven je co nejvice kratit plneni, proto se take aktivne angazuji v ruznych zklidnovanich/fizl akcich a to jak samostatne, tak pod CAP.
-
Osobne mi nevadi, kdyz nekdo jede rychleji, pokud neboura.
Pokud boura, je mi jedno kolik jede. Pokud nepredvida, bylo by fajn kdyby se snazil dodrzovat aspon predpisy. Ja bych to mozna upravil na "Osobne mi nevadi, kdyz nekdo jede rychleji, pokud PREDVIDA, a to i chyby druhych."
-
Pokud je prekazka pevna/trvala muze byt rozdil mezi skodou napr. 1M(130) a 10M(177).[/li][/list]
Můžu se zeptat z čeho tato čísla vychází...? U pevné překážky vidím škodu stejnou (ten sloup, billboard, auto, .. má pořád stejnou cenu ať už bude náraz jakýkoli a škoda na vlastním autě bude taky +- stejná ne..?
-
V případě pevné překážky mohou být ty škody větší - u domu narušená statika, bigboard na likvidaci včetně ušlého zisku atd. a ta rychlost, respektive míra kinetické energie bude mít vliv na poškození.
-
Je tam dost rozdílná hybnost auta, což je možná nejlépe představitelná energetická hodnota, fyzikálně je to rychlost x hmotnost.
-
Fogyn>Jak jste si vsiml pouzil jsem slova "muze" a "napr.", jsou to tedy priklady, v extremnim pripade to muze byt i naopak(vlivem rychlosti ke srazce nedojde).
Jedine ceho je mozne se chytit jsou statistiky, ale ty jsou nepresne uz pri sberu dat(obecne nizka kvalita personalu, nejednotna metodika apod.).
U vozidla to muze byt rozdil mezi plechy(~1/7 ceny vozidla) vs motor(1/2 ceny vozidla).
Kineticka energie se musi spotrebovat cela(zastaveni vozidla) brzdeni(treni), narazy(patrne nebude jen jeden - pruzna+trvala deformace-zalezi od materialu a konkretnich konstrukci).
Skoda na zdravi - pretizeni napr. vnitrnich organu pri zrychleni zpusobene narazem apod. - tam jde o zbytkovou rychlost, neuvazoval jsem o pripadu narazu v plne rychlosti do betonove zdi - tam je to totalka a smrt ~100[kmh-1].
Opet - jedna jen o priklady a k pochopeni je treba dalsi studium napr. https://docplayer.cz/40939854-Univerzita-pardubice-dopravni-fakulta-jana-pernera-bakalarska-prace-matej-kopecky.html
Hodne zalezi co trefite v cem a jak[kmh-1] - opet JEN priklady>
50/70/90 https://www.youtube.com/watch?v=OoJqCsHAak8
100 https://www.youtube.com/watch?v=gkM1dwfF1oM - zed/~smrt
130 https://www.youtube.com/watch?v=isYZuRHOmt0 - pohlcovac narazu - pravdepodobne prezijete - podivejte se na delku zabrany - ta je podstatna
190 https://www.youtube.com/watch?v=LZoMn9gcEzA - vice narazu a primy az v relativne nizke rychlosti
200 https://www.youtube.com/watch?v=G0xCszQeIwI - zed/~smrt
-
Zřejmě nebudeme ve sporu, jen půjde o rozdílnost pohledu :-) Můj vycházel z "co je okolo míst kde se takto dá jet (dálnice)"? Billboardy a sloupy mostů.. Billboard v ceně 100K - při 110km/h zničen, cena 100K, při 170 km/h zničen, cena 100k... :-) Jinak je fyzika samozřejmě neúprosná :-)