30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Kůrovec 10 Května 2019, 13:15:59
-
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/doprava-vaha-kamion-pretizeni-soud-spor-velke-mezirici-vysocina-vazeni.A190509_474648_jihlava-zpravy_mv (https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/doprava-vaha-kamion-pretizeni-soud-spor-velke-mezirici-vysocina-vazeni.A190509_474648_jihlava-zpravy_mv)
Tak si tak řikám, jak si přepravci stěžují na vážení cisteren. To fakt jezdí jenom baňky bez přepážek, takže hrozí že např. při brždění se může přetížit jedna náprava? Nebo proč na to poukazují?
-
To by stálo za info od někoho vzdělanějšího. Moje představa je taková, že tyhle rychlováhy mají asi takový rozptyl měření, jako když hodím šutr na váhu jednou ze skály a podruhé citlivě položím.
Cisterny (aspoň ty s palivem, které jezdí pod předpisy ADR) mívají víc komor, třeba čtyři. Umožňuje to vozit víc produktů a zvyšuje bezpečnost (nejhorší není plná nebo prázdná, ale poloprázdná, kde se obsah přelívá při změně směru nebo rychlosti).
Na váze to zřejmě pak háže hausnumera ohledně zatížení jednotlivých náprav.
-
Školy na to nemám, ale přijde mi, že cisternu snad ani nejde přetížit. Má to nějaký pevný objem, počítá se, že to jezdí plné a druhů tekutin také nebude nekonečně. Rtuť se snad vozí nějak jinak a ostatní kapaliny, co projdou tou vypouštěcí trubkou se musí hustotou vejít někam mezi petrolej a coca colu.
Oproti tomu kolejnic na návěs můžu naložit, až tomu uletí kola.
-
Tak a ted budou jezdit cisterny plny kolejnic. ;D
-
.qoyi>to se bude blbe vypoustet ...
-
Hlavně, že si zo pochvalují, jak to je skvělé, protože se to rychle zaplatilo a vynáší to. Že to silnice neochrání a vybrané asi nepůjde na opravy přetížením vzniklé, to je fuk.
-
Meridlo z principu nemuze merit hmotnost - meri dynamicke ucinky na nejaky merici prvek, coz bude patrne tenzometr.
Tzn. ze pri zmene rychlosti dochazi k ruznemu rozlozeni hmotnosti na napravy - dynamicke ucinky budou na kazdou napravu jine.
Vozidlo pri mijeni vahy muze jednou napravou brzdit a druhou uz zrychlova tzn. urcit hmotnost bude mozne jen s velkym rozptylem.
To je nekdy reseno 2 vazicimi prvky za sebou namisto jednoho, ktere mohou pomoci nepresnost snizit.
Nejznatelnejsi to bude jeste u nadrze, ktere nejsou rozdeneny prepazkami - tam dojde k zmene teziste nakladu.
Navic se prepazky ne nutne rozdeluji nadrz na stenou oddelene prostory - obvykle maji jen zajistit zpomaleni prelevani tekunin nejcasteji pri brzdeni.
Vice napr. https://dspace.vsb.cz/bitstream/handle/10084/104969/NOV0217_FS_B2341_2302R007_2014.pdf
Reseni co jsem slysel ze zahranici jsou prerizle vodice vahy na vozovce ... ;)
-
Školy na to nemám, ale přijde mi, že cisternu snad ani nejde přetížit.........ostatní kapaliny, co projdou tou vypouštěcí trubkou se musí hustotou vejít někam mezi petrolej a coca colu.
Cisterny vozí třeba asfalt, případně sypké látky, které se do vašeho intervalu hustoty nevejdou. Mírně netradiční cisterna je obyčejný domíchávač betonu - kde působí další síly způsobené mícháním za jízdy. A přetížit rozhodně jde.
-
Cisterny vozí třeba asfalt, případně sypké látky, které se do vašeho intervalu hustoty nevejdou. Mírně netradiční cisterna je obyčejný domíchávač betonu - kde působí další síly způsobené mícháním za jízdy. A přetížit rozhodně jde.
Cisterna je slovo z latiny/rectiny a oznacovala nadrz na vodu, pak by sklapec vezouci pisek mohl byt podle teto logiky take oznacen za cisternu...
-
Školy na to nemám, ale přijde mi, že cisternu snad ani nejde přetížit.........ostatní kapaliny, co projdou tou vypouštěcí trubkou se musí hustotou vejít někam mezi petrolej a coca colu.
Cisterny vozí třeba asfalt, případně sypké látky, které se do vašeho intervalu hustoty nevejdou. Mírně netradiční cisterna je obyčejný domíchávač betonu - kde působí další síly způsobené mícháním za jízdy. A přetížit rozhodně jde.
je to trochu offtopic, ale, existuji kapaliny, ktere jsou mnohem tezsi nez voda, jen tak z patra za pokojove teploty sem si vzpomnel na "zive stribro" ...
-
mch: Jako že rtuť či amalgámy se převážejí v cisternách? Konečně odpověď na otázku, která mi dlouho vrtala hlavou - jak týpek z tohoto známého videa (https://www.youtube.com/watch?v=Rm5D47nG9k4) objednal náplň své vany :)
-
mch: Jako že rtuť či amalgámy se převážejí v cisternách? Konečně odpověď na otázku, která mi dlouho vrtala hlavou - jak týpek z tohoto známého videa (https://www.youtube.com/watch?v=Rm5D47nG9k4) objednal náplň své vany :)
;) nemyslim si ze zrovna rtut pojede ve standartnich cisternach, to se myslim musi zabalit do lahve a ta se pak musi nacpat do nejakeho absorbentu a to se teprve zavre ;) ja jen ze mne to pobavilo ...
-
Cisterny vozí třeba asfalt, případně sypké látky, které se do vašeho intervalu hustoty nevejdou. Mírně netradiční cisterna je obyčejný domíchávač betonu - kde působí další síly způsobené mícháním za jízdy. A přetížit rozhodně jde.
To už jsou asi trochu jiné cisterny a ty zase budou navrženy na to co vozí - a toho se tam nedá narvat víc narozdíl od pevných věcí. Prostě bych čekal že nejčastěji přetížený bude návěs armovacích želez nebo betonových skruží a ne cisterna s mlíkem.
-
To už jsou asi trochu jiné cisterny a ty zase budou navrženy na to co vozí - a toho se tam nedá narvat víc narozdíl od pevných věcí. Prostě bych čekal že nejčastěji přetížený bude návěs armovacích želez nebo betonových skruží a ne cisterna s mlíkem.
Pokud jsem spravne informovanej, tak se u nas vyrabi mliko z nejaky susiny, takze ani timhle bych si nebyl zas tak jistej. :)
-
Cisterny vozí třeba asfalt, případně sypké látky, které se do vašeho intervalu hustoty nevejdou. Mírně netradiční cisterna je obyčejný domíchávač betonu - kde působí další síly způsobené mícháním za jízdy. A přetížit rozhodně jde.
To už jsou asi trochu jiné cisterny a ty zase budou navrženy na to co vozí - a toho se tam nedá narvat víc narozdíl od pevných věcí. Prostě bych čekal že nejčastěji přetížený bude návěs armovacích želez nebo betonových skruží a ne cisterna s mlíkem.
dle toho co pisou, tak je to klasika - kurovec, hooodne dreva, v lese to nezvazis, tak to nalozi co se vleze, pak to vezou po lesnackach, polnackach, III., II. a tam je nekde lapli ... normalni, na Jindrichovsku ( Jeseniky) jsou rozbite cesty od lesaku, kraj chudy a nema najednou na opraveni pres 150km rozbitych silnic ... na spouste "hlavnich" tahu jsou silnice bez prostrednich car a kdyz se k uz tak intenzivni doprave prida par nakladaku s drevem, jdou silnice rychle do sracek ...
-
dle toho co pisou, tak je to klasika - kurovec, hooodne dreva, v lese to nezvazis, tak to nalozi co se vleze, pak to vezou po lesnackach, polnackach, III., II. a tam je nekde lapli ... normalni, na Jindrichovsku ( Jeseniky) jsou rozbite cesty od lesaku, kraj chudy a nema najednou na opraveni pres 150km rozbitych silnic ... na spouste "hlavnich" tahu jsou silnice bez prostrednich car a kdyz se k uz tak intenzivni doprave prida par nakladaku s drevem, jdou silnice rychle do sracek ...
Da se to vypocitat (pokud zna hustotu ty mokry kulatiny, je to v tabulkach), nicmene v praxi je to o tom, ze ho plati zamestnavatel a ten urcuje jak nalozenej pojede. Resp. dostane zjebáno když nepojede plnej, "ty tu naftu neplatíš, strhnu ti to z vejplaty". Byl jsem u rozhovoru zaměstnavatele a řidiče .. "takhle se nevejdu pod ten viadukt" ... "kdyz to vezmes prostredkem tak jo, jeď".
-
Jasně, ale to se dostáváme čím dál víc mimo téma.
Jak já rozumím principu tenzometrů, tak prostě rychlováhy nejsou schopny za jízdy s dostatečnou přesností zjistit hmotnost kamionu s návěsem. Správný postup by byl podezřelý kamion převážit staticky, jenže bude policie kompenzovat čas a kilometry spousty false positive souprav?
Úřady se snaží si zjednodušit život na úkor spravedlnosti stejně jako stanovením alkoholu v krvi pomocí pralinkovače a nějakých chemikálií v dechu.
-
Re:zvážit v lese nejde:
Známý koupil komplet nový "kladák" a vážit na místě umí, jen je třeba popojet a stát rovně.
-
Cisterna je slovo z latiny/rectiny a oznacovala nadrz na vodu, pak by sklapec vezouci pisek mohl byt podle teto logiky take oznacen za cisternu...
Je vcelku fuk, co označoval tento pojem ve starém Řecku... a ta logika se sklápečem také trochu hapruje.
Zkuste se podívat na přepravu mouky, granulátu, nepytlovaného cementu, popílek atd. - třeba tady: https://www.eophoka.cz/o-nas/galerie/. Najdete tam cisterny - i ty sklápěče.
-
A co ibc kontejnery na plachťáku? Je to také cisterna? Docela slušně to šplouchá.
-
Jak já rozumím principu tenzometrů,
Bývají tam piezo snímače + indukční smyčky pro měření rychlosti. Plus ta indukční smyčka pravděpodobně dokáže odlišit i jednotlivá vozidla, resp. dokáže změřené impulsy přiřadit k jednomu vozidlu a tak spočítat celkovou hmotnost součtem hmotností jednotlivých náprav.
-
Nevím esli teda jako by měření nešlo ošetřit jako u soudruhů ze západního německa - na vhodném odpočívadle zřídí mobilní tenzováhy, v kopci dostatečně před stojí pozorovatel s vysílačou a hlásí kamiony, co ten kopec hůře dávají .... pomocník s terčem pak odchytne a pošle na to odpočívadlo = váhy + kontrola nákladu, upevnění, tachograf 8) + zběžný technický stav. Občas potkám i reportáž z těchto kontrol v TV, teda když vyjímečně sleduji .....
-
Wow, Jojoba, to ještě nikoho nenapadlo...
Taky nikoho nenapadlo aby před přetíženejma kamionama co jezdí kde jezdit nemají aby před nima jezdilo osobní auto a hlídalo hladký průjezd bez fízlů (obec Hrčava).
Co tam máte dál?
-
A co takhle dělat komunikace podle vozidel?
Na to jak velké může být vozidlo se podívám do nějaké normy nebo zákona.
Kolik takové vozidlo bez poškození uveze se podívám u výrobce.
A z toho mi vyjde jak má vypadat komunikace, po které se tato vozidla mají pohybovat.
Nepředpokládám, že dopravce pro pár tun odrovná vlastní vozový park, takže ta maximálka má nějaký fyzikálně zjistitelný strop se kterým mohu počítat.
-
Proc vymyslet kolo https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=19555
-
Wow, Jojoba, to ještě nikoho nenapadlo...
Taky nikoho nenapadlo aby před přetíženejma kamionama co jezdí kde jezdit nemají aby před nima jezdilo osobní auto a hlídalo hladký průjezd bez fízlů (obec Hrčava).
Co tam máte dál?
Poněkud mimo mísu.... to jako někdo uvěří, že přes Hrčavu pojede přetížený kamion na Jaworzinku .... ? To fakt jako po silnici, kde se blbě vyhnou dva osobáky .... ?
To už je opravdu folklór.... to už nejni ani ten kraj razovity.... 8)
-
To už jsou asi trochu jiné cisterny a ty zase budou navrženy na to co vozí - a toho se tam nedá narvat víc narozdíl od pevných věcí. Prostě bych čekal že nejčastěji přetížený bude návěs armovacích želez nebo betonových skruží a ne cisterna s mlíkem.
Pokud jsem spravne informovanej, tak se u nas vyrabi mliko z nejaky susiny, takze ani timhle bych si nebyl zas tak jistej. :)
Nevyrábí se ze sušiny, ale mícháním odstředěného a tím "od kravičky" :)
https://www.televizeseznam.cz/video/jidlo-s-r-o/mleko-a-mlecne-vyrobky-2-zpracovani-v-mlekarne-235987