30kmhcz
Social networking => Policejní vysírání => Téma založeno: resistor 24 Února 2021, 00:33:42
-
Musím se podělit o zážitek - jedu si ve slunné odpoledne po dvouproudové výpadovce a vidím, že zleva z vedlejší přijíždějí orgány v pomalované ovci a dávají (mi) přednost. Jenže se vydali mnou a já hned podvědomě přemýšlím jak se jich zbavím na nejbližší křižovatce i za cenu, že udělám malou zajižďku navíc protože "kde blb tam nebezpečno". Mezitím zezadu diskotéka, houkání a stopka. Vylezli na mě oba dva.
Začali bez pozdravu "Vypněte motor, předložte doklady od vozidla"
Předkádám OTP
"Ještě řidičák, občanku a doklad o zaplacení povinného ručení"
Předkládám co orgán žádá.
"Rozsviťte světla"
Rozsvěcuju parkovačky.
"Tyhle ne, potkávací"
Rozsvěcuju potkávačky.
"Otevřete kapotu, vystupte si a poďte s námi."
Odjišťuju kapotu, vylézám ven, nasazuju otrávený výraz "Co zase chceš ty čuráku" a otevírám jim kapotu.
Orgán ukazuje na originální zdroje přišroubované k tělům světel, ani se nenamáhl zjišťovat nějaké označení - značky, čísla, písmenka.
"Tohle je neschválená přestavbová sada, na podvozku maj bejt elektronický váhy a ostřikovače světel, ani jedno tu neni"
Aktivuju hroch-defense-mode, bez odpovědi a s předstíraným nezájmem čekám co z něj vyleze dál.
(Pro rýpaly světla, váhy a ostřikovače tam byly z výroby ale musel bych se ohýbat pod auto, což mi přišlo moc práce
a zásadně nic nevysvětluju někomu kdo se tváří že sežral šalamounovo hovno)
Orgán si fotí auto zepředu, světla zezadu a motorový prostor a světla zepředu - ale pod auto se neohnuli.
(Btw. když mi měl jindy jiný orgán vyfotit vypáčený auto tak nevyfotil protože měl vybitý baterky)
"To jste tak koupil ?"
"Kdo to tam namontoval ? Kdy ?"
Odpovídám, že na jeho otázku nejsem schopen odpovědět.
(což je mimochodem pravda, nemůžu vědět který japončík tam co montoval)
"Cože ? Proč ?"
Odpovídám, že nemám co bych k věci dodal.
"Zhasněte světla a vymontujte nám ty výbojky"
Zhasínám světla a čekám jakoby na vychladnutí světel.
"Vymontujte nám ty výbojky!"
Sděluju orgánům že jim nic vymontovávat nebudu.
"Proč ?"
Sděluju orgánům že to neumím.
Orgán zafuněl a začal kecy zhruba "Podívejte se, tohle je technicky nezpůsobilé vozidlo, pokuta provozovateli podle třistačtyřicet jedničky a podle třistašedesát jedničky je za to ve správním řízení 20tis".
"Co mi k tomu řeknete ?"
Sděluju orkánu, že mu k tomu nic neřeknu.
"Vy jste provozovatel ?"
Odpovídám, že nikoli.
"Kdo je teda provozovatel ?"
Tady jsem polevil, sděluji jméno provozovatele místo abych odvětil,
že jméno provozovatele je uvedeno v TP, což si orgán ověřuje v OTP a patrně sám pochopil že se jedná o osobu blízkou.
"Protože vozidlo oslňuje ostatní účastníky dopravního provozu, bude to 1000, nebo věc postoupíme do správního řízení kde je to za 5000"
Po předchozí jinde prodělané zkušenosti (kdy na direktivní požadavek k objasnění jisté skutečnosti orgánům podezřelý vlídně doporučil aby hledali rezervy sami v sobě a využili úředních postupů a metod policejní práce z jejich strany následovala radikalizace chování a arogantní doporučení aby podezřelý policii neříkal co má dělat a staral se o sebe) jsem jim s předstíraným nezájmem suše odpověděl že mi nepřísluší určovat co má policie dělat.
Orgány se na chvíli zavřely s dokladama v autě, pak mi jeden přinesl doklady s vypsaným pokutovým blokem.
Po vyfocení mobilem jsem mu jeho papíry v původním stavu se zdvořilostní frází "Děkuji." vrátil.
To zřejmě způsobilo určitou míru diskomfortu na jeho straně a následovaly nějaké moralizující kecy, které už si nepamatuju.
Nicméně celé mé diplomatické vystupování asi odvrátilo dýchání, lízání, prohlížení kufru a další formality.
Potom co přestal otravovat zalezl do ovce a odjeli pomáhat a ochraňovat někoho jiného.
Následovalo zahájení správního řízení. Po přeložení na úřad v místě bydliště zde kompetentní odborníci na základě podkladů poskytnutých PČR posuzují technický stav dodnes.
-
Kdy cca mělo k pomožení a ochránění dojít?
-
Už je to nějaká doba... rok 2015
-
Tak to jo, to už je promlčené. Měl jsem trochu strach, aby to nebylo třeba před půl rokem a ještě nehrozilo včasné zahájení správního řízení.
-
Mě nějak není nasné, proč by se kvůli ostřikovačům musel ohýbat pod auto?
Navíc auto co má xenony jen 25W ostřikovače mít nemusí.
-
Pod auto kvůli senzorům náklonu, pokud se nepletu, je to snad běžně na ramenech, alespoň u starších koncernů.
-
To ano. Ale mě jde o ty ostřikovače. Autor říká, že tam jsou. Opice tvrdila, že to nemá ostřikovače.
Každopádně stejně není možnost pro ně zjistit, jestli to auto má světla ok, nebo ne. Nikde se druh osvětlení nezapisuje, ani do velkého TP, takže jak by kdo chtěl dokázat, že tam ty světla nemají bejt. Dokonce si troufám říct, že ani na STK na to nemají prostředky.
A já bych jim kapotu vůbec neotevřel. V návodu mám napsáno, že při neodborné manipulaci hrozí riziko poranění a že pod kapotu může jen odborník. Však je tam vysoké napětí, vysoká teplota, pokud se tam opice blbě opře, tak jí může sepnutí ventilátoru posekat prsty a další věci. Oni ani já odborníci nejsou. A stejně vůbec nevím, jak se to otevírá a je to špivané a šahat na kapotu nebudu.
EDIT: ještě by mohla být sranda. Oni ostřikovače na světla dávají docela dost vody. Tak obě opice postavit co nejblíže světlům a jít ty ostřikovače vyzkoušet :D
-
Sorry za zneuziti tematu. Jde mi o obycejne H4 nebo H7 zarovky. Ma nekdo zkusenost s opicaky po nahrade zarovek za (v Cesku) nehomologovane LED verze? Diky
-
Uz se zde resilo v jinem vlakne, pohledejte. Kratce: nakopat do mist, kde slunce nesviti, ne kvuli fizlum, ale kvuli tomu kam to sviti.
-
Presne... Dneska jsem takoveho pi.use predjel a ujizdel. Dlouho, moc dlouho. V cockach mne to je tak nejak jedno, ale kdyz to nejaky imbecil narve do obycejnych svetel bez cocky, tak to je na nakopani do kouli. Toto by meli fizli fakt hlidat a postihovat. Takove ledky ve fabii to je taky mnamka.
-
autor sice udělal spoustu chyb, ale zase svým poměrně aktivním přístupem znemožnil pomáhání a chránění minimálně na půl hodiny, což je docela + ;)
-
Diky za nazory na LED, proto jsem se ptal, zda to zkouset...
-
Jestli to blbě svítí, tak lze koupit lepší H4.
LED H7 pokud se jedná o dálkové, tak bych nebyl proti, ale do potkávacích to fakt oslňuje protijedoucí auta.
Taky může být zašlý krycí plast. Nechá se to rozbrousit a potom přelakovat ochranným 2K lakem. Světla jsou pak dlouhou dobu jako nové.
Bez UV ochranného laku to nemá cenu leštit ani brousit. Strhne se ta originální ochrana a plast zajde o to rychleji. Ochranný UV vosk taky nemá cenu. Ten se omeje deštěm.
-
Ochrana tam bezne zadna neni, plasty se vyrabeji ve vstrikovacim lisu.
To "kouzlo" je, ze po brouseni/lapovani/lesteni tam zustavaji trhliny do kterych se dostane spina a lak zajisti zapouzdreni a pokud nebude UV stabilni.
Prvne zmeni cirost spis lak, pokud plast nema uz sve zcela odzito.
Jsou vyrobci, kteri extremne setrili na cene/vstupni surovine, typicky skoda/ford a pritom to jelo ze stejne linky(nebudu rikat, kdo v danou dobu setril).
update>Jeste k tem H7 a H4, jsou tam ruzne vykony(55,70W,..?), tedy i proudy/chlazeni.
Zvlast horke vecery a dalkove mohou mit necekane plasticke zmeny, pripadne ruzne kourove efekty na elektrorozvodech.
-
Jasny, diky, lepsi zarovky jsou jedna z moznosti. Dalkove neresim, ty zapinam v pripade, kdy jsem na silnici sam a pak je to jedno. Proste mam dve auta, jedno nove (ale konstrukcne dekadu zpatky) a tam to moc nesviti od vyroby, tedy v lese pri vetsim provoze to neni uplne ono, ve meste je to fuk a na dalnici jedu za nekym. Druhe auto ma LED, to je jina liga a jelikoz vnimam rozdil, tak proto se ptam. No a pak jsou LED, ktere automaticky reaguji (matrix a ja nevim jake jeste marketingove nazvy) na protijedouci vozidla, posilaji tam maximum mozneho svitu, tak to budu mit v pristim aute ;-)
-
Matrix led s automatickym prepinanim dalkovych a dennich mam taky a je to pekna pitomost. Kazdou chvili tak auto doslova vyblikava ostatni ridic. Navic pokud je kamion castecne za horizontem tak, ze nejsou videt jeho potkavacky, auto mu tam posila plne dalkove... Hadejte, kdo je pak za debila...
-
Mám stejnou zkušenost, že to oslňuje a nefunguje jak má. Ale né jako uživatel, ale jako protijedoucí / před ním jedoucí.
Když to má někdo zapnuté na automatiku na dálnici, tak je to taky žůžo.
Zákon říká, že:
Řidič nesmí užít dálková světla, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena nebo mohl-li by být oslněn řidič protijedoucího vozidla, řidič vozidla jedoucího před ním nebo jiný účastník provozu na pozemních komunikacích, strojvedoucí vlaku, řidič jiného drážního vozidla nebo řidič plavidla.
to slovo mohl-li by je asi důležité. Protože pokud nechám zapnuté aut. dálkové, tak tím někdo může být oslněn. Byť jsou na automatiku.
lerion: lze to aspoň ovládat manuálně, tak jako klasický dálkový?
-
Jo, tlacitkem to mohu uplne vypnout a prepinat to manualne (nebo si to i pres zaplou automatiku manualne zapinat). Ale po kazdem startu se to zas aktivuje.
Vylozene jsou takove libustky, kdy clovek je napriklad v pripojovaku, na hlavni auto, tak se necha predjet a protoze auto jede vlastne ve vedlejsi pruhu, automatika mu tam posle dalkovy. Jenze jak jede rychleji, hned se dostane do zorneho pole automatiky a tak je vypne. Ja pak vypadam jak debil, co vyblikava nekoho, kdo me "nepustil z pripojovaku"...
V aute mam asistentu hromadu a zatim me zachranily asi od jedne krizove situace a uz desitky zpusobily...
-
Číkus: Správní řízení zahájeno bylo zahájeno neprodleně aktivním ouřadou ve vedlejším okrese (příkaz, odpor, pozvání k ústnímu jednání, přesun).
Protože posouzení technického stavu bylo provedeno zjevně nekvalifikovaně hodlal jsem začít se znalečákem, výslechem orgánů a stížnostma na nečinnost eventuelně, nicméně se mi tam nechtělo jezdit 2h tak jsem si dal žádost o přesunutí k nám ať si taky užijou. Tady se mě při prohlížení spisu ouřada zeptal jestli to chci opravdu řešit že tam toho je málo (a měl pravdu), že toho maj moc a když to není nehoda, rychlost nebo jinej nadějnej přestupek tak to bude na dlouho, ale že mi klidně schválí žádost o přeložení jinam. čili ruce pryč.
Spíš mě mohli ještě poslat na STK která byla nedaleko, nebo mohli zkusit něco jak tenkráte toho borce někde v Pardubicích s antiradarem natáhli na odtahovku a odvezli na jakože znalečák.
Dneska by snad mohli zkusit i zkrácení technický na 30 dní.
-
Cocomoon: ostřikovače jsou zcela skryté pod plochou s kterou vyjíždějí asi 10cm ven z nárazníku, takže nejsou vidět.
Obecně dokazovat že někde něco není je složitější než dokazovat že někde něco je.
Aby orgán moh dokázat, že něco konkrétního někde chybí měl by myslím mít podloženo, že u toho konkrétního auta to něco někde má být a pak důkaz že to tam není a proč to tam není.
Jinak je to jako sofisma rohatejch "Ztratil jsi rohy ?" "No, nevím o tom..." "Čili neztratil, takže je máš a teda seš vůl".
To jen k těm snímačům náklonu - tam by se musel ohnout na podvozek a vědět co hledá, což neproběhlo ani předstíraně.
-
Cocomoon: Zjistit jestli má auto xenony z výroby - podle VIN by to bude s určitostí vědět výrobce nebo dovozce podle seznamu výbavy. Na lampách jsou kromě homologačních E ještě malý písmenka, který označujou jestli ta lampa je vyrobená tlumená, dálková, mlhovka, pro výbojky, ledková, směrovka.
Určit zdroj světla a jeho homologaci/nehomologaci bez vyndání je problém.
Je nějakej způsob jak to může orgán nebo správní orgán legálně zjistit ?
Kromě nepřímého důkazu, že na kabelech jsou vidět na první pohled šikmooký neschválený jednotky/startéry ?
-
Mohou poslat na STK a tam jsou již schopnější něco zjišťovat.
-
Podle mě ani na STK by moc nezjistili. Třeba moje auto se dělá jak ve verzi s xenonem, tak s halogenem.
Samozřejmě pokud by to nebyla na první pohled nějaká HID sada z číny.
Jo a orgán musel být pěkný pako. Vyjížděcí ostříkovače má tolik aut, ale nikdy nejsou tak zamaskované, že by to člověk nepoznal, že tam jsou :) Taky je mám schované.
-
resistor: řekl bych, že je přímo v homologačním kódu na reflektorech vyraženo, na co jsou homologované. V kódu je uvedena kategorie žárovek (tedy typ Halogen/LED/HID) a tak dále. Proto je detekce neschváleného zdroje světla docela jednoduchá a jednoznačná (pro podezření PACHem a následně pro ověření technikem STK). Bohužel…
Logicky by se dalo očekávat, že (po vzoru Německa) přijdou na trh výrobci, kteří prokážou, že jejich LED žárovka splňuje podmínky pro použití v reflektorech schválených pouze pro halogenové žárovky a zajistí si potřebnou homologaci, která bude platná i u nás. Ale logika je jedna věc a realita pak zcela jiná, že ano…
-
Když je o tom řeč, nějaký slušně svítící LEDkovky nebo výbojky pro náhradu H4 tady zhomobuznovaný jsou, nebo furt prd?
-
u nás ne
jestli jezdíš ve dne a chceš být viděn případně netýrat historické dynamo, pak možnosti jsou poměrně značné
jestli jezdíš v noci a chceš něco vidět, pak jedině nějaké ty homologované 100%+
mě se osvědčily ty z Lidlu, hezky ostré, orámované a jasné
ale pravda, je to v parabole se sklem
-
To je lepší jak drátem do voka, ale jenom to mění geometrii světla, nikdo nehodlá šáhnout na prehistorický normy, takže zatímco kdejaký lejzrový šmejdy svítí několikanásobek, světelný toky na halogeny jsou tak půl století stejný. Idiocie.
-
Stačí použít žárovky s vyšší svítivosti. Na autě s obecně odsuzovanými světly dlouhé roky používám Osram NB a jsem s nimi velmi spokojen.
-
Jenyk: A co životnost? Jednu dobu jsem je měl, ale odešly tak rychle, že se mi nechtělo je znovu kupovat...
-
Žádný vyšší svítivost neexistuje, rozumíš česky?
-
Na autě s obecně odsuzovanými světly dlouhé roky používám Osram NB a jsem s nimi velmi spokojen.
Dělám to stejně, že bych byl spokojený se říct nedá, ale je to omnoho lepší.
-
Mám na autech DRL, takže je netrápím přes den. Na jednom autě mám DRL podžhavenými dálkovými a i ty mi vydrží roky.