30kmhcz

Přestupek (dříve správní delikt) provozovatele (tzv. řešení osoby blízké) => Správní delikt provozovatele vozidla v dalším stádiu => Téma založeno: iFos 24 Dubna 2014, 19:07:59

Název: Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: iFos 24 Dubna 2014, 19:07:59
Koupil jsem manželce auto, nechal jsem ho napsat na ni, ale ona (bohužel) ještě nedokončila autoškolu. Když s tím autem pojedu já a někde blbě zaparkuji či aktivuji automatický radar, tak nejspíše přijde na manželku nějaký buzercanc. Je i ona povinna jako prokazatelná neřidička sdělit totožnost řidiče? A co jí hrozí, když to neudělá?
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: 2M 24 Dubna 2014, 19:20:09
Povinnosti provozovatele vozidla nesouvisí s vlastnictvím řidičáku.

Ani mě nenapadá žádný důvod, jak vlastnictví řidičáku ovlivní schopnost vědět kdo řídí moje auto.
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: urbann 24 Dubna 2014, 19:29:09
Variant na toto téma je celá řada, vlastník/provozovatel vozidla může být např. 70-letá babička, nezletilé dítě, nemluvně, bezdomovec, cizinec, atd., přičemž každá varianta má své výhody na nevýhody.
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: iFos 24 Dubna 2014, 20:11:01
Škoda, teď toho prcka budu nějakou dobu (než ty papíry už konečně dodělá) projíždět, tak jsem doufal, že bude aspoň nějaká sranda.
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: jkraus222 25 Dubna 2014, 08:14:30
U kamaráda je to stejné: jezdí autem napsaným na manželku, která nemá (ani nikdy neměla) řidičák. Když mu přišla (zatím jediná) výzva k uhrazení určené částky z Prahy, tak to ignoroval a nestalo se nic.

Každopádně i taková osoba musí vědět, kdo auto řídil, a musí buď zaplatit nebo sdělit totožnost řidiče. Pokud to neudělá, i na ní se vztahuje SprDel.
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: grunt 19 Května 2014, 19:45:54
Jako nejlepší varianta se mi jeví, kdyby provozovatelem vozu bylo nemajetné s. r. o. ? Po obdržení výzvy by s. r. o. totožnost řidiče nesdělilo a tak by se na něj vztahovala odpovědnost za delikt. Nicméně společnost by neměla žádný majetek, a tak by byla pokuta nevymahatelná.
Co si o tom myslíte?
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: iFos 19 Května 2014, 20:01:08
Nebylo by o.s. ještě lepší?
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: mosquitoe 19 Května 2014, 20:16:56
Zkusil bych svěřenecký fond podle NOZ. Občanské sdružení už neexistuje.
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: 2M 19 Května 2014, 22:43:11
Zkusil bych svěřenecký fond
Jenže provozovatelem vozidla může být právnická nebo fyzická osoba, což svěřenský fond není.
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: jkraus222 19 Května 2014, 22:56:41
Teoreticky ideálním provozovatelem by byl cizinec, jenže v praxi to je těžko proveditelné  :)
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: mosquitoe 20 Května 2014, 10:37:10
Teoreticky ideálním provozovatelem by byl cizinec, jenže v praxi to je těžko proveditelné  :)

Neexistující cizinec ze země mimo EU, který mi podepíše plnou moc, se kterou to za něj vložím do registru? To se vskutku zařizuje celkem těžko.
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: grunt 26 Května 2014, 08:41:24
Obávám se, že provozovatelem vozidla může být pouze právnická / fyzická osoba mající trvalý pobyt v ČR, takže varianta s cizincem neklapne.
Vzhledem k snížení základního kapitálu nutného pro založení na 1,- Kč, se to s. r. o. jeví nejlépe.
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: iFos 26 Května 2014, 08:47:20
A nemusí s.r.o. platit silniční daň?
Název: Re:Máme nyní doma zajímavou situaci
Přispěvatel: Sadra17 26 Května 2014, 11:55:39
Předmět daně (§ 2)

Předmětem daně silniční (dále jen „daň“) jsou silniční motorová vozidla 1) a jejich přípojná vozidla 1) (dále jen „vozidla“) registrovaná a provozovaná v České republice, jsou-li používána k podnikání 1a) nebo k jiné samostatné výdělečné činnosti 1a) (dále jen „podnikání“) nebo jsou používána v přímé souvislosti s podnikáním anebo k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daně z příjmů u subjektů nezaložených za účelem podnikání podle zvláštního právního předpisu. 1b) Bez ohledu na to, zda jsou používána k podnikání, jsou předmětem daně vozidla s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny určená výlučně k přepravě nákladů a registrovaná v České republice.
Předmětem daně nejsou:

         speciální pásové automobily a ostatní vozidla podle zvláštního právního předpisu, 1c) jakož i zemědělské a lesnické traktory a jejich přípojná vozidla a další zvláštní vozidla podle zvláštního právního předpisu, 1c)
    vozidla, kterým byla přidělena zvláštní registrační značka. 2)

Osvobození od daně (§ 3)
Od daně jsou osvobozena:

    vozidla zpravidla s méně než čtyřmi koly zapsaná v technickém průkazu vozidla jako kategorie L 1 a jejich přípojná vozidla,
    vozidla diplomatických misí a konzulárních úřadů, pokud je zaručena vzájemnost,
   vozidla zabezpečující linkovou osobní vnitrostátní přepravu za předpokladu, že ujedou pro tento účel více než 80 % kilometrů z     celkového počtu kilometrů jimi ujetých ve zdaňovacím období,
    vozidla provozovaná ozbrojenými silami, vozidla civilní obrany, vozidla, která jsou mobilizační rezervou nebo pohotovostní zásobou, s výjimkou vozidel uvedených v § 4 odst. 2 písm. b), vozidla bezpečnostních sborů 2a), obecní policie, sboru dobrovolných hasičů, vozidla poskytovatele zdravotních služeb, vozidla důlní a horské záchranné služby a poruchové služby plynárenských a energetických zařízení; vozidla musí být vybavena zvláštním zvukovým výstražným zařízením a zvláštním výstražným světlem modré barvy 3c) zapsanými v technickém průkazu k vozidlu. Pro vozidla poskytovatele zdravotních služeb a vozidla důlní a horské záchranné služby nevybavená zvláštním zvukovým výstražným zařízením a zvláštním výstražným světlem modré barvy 3c) je rozhodné jejich označení v technickém průkazu vozidla (sanitní, záchranářská),
vozidla speciální samosběrová (zametací), speciální jednoúčelová vozidla – značkovače silnic a vozidla správců komunikací 3d) nebo osob pověřených správcem komunikací, která jsou používána výlučně k zabezpečení sjízdnosti a schůdnosti pozemních komunikací, 3d) s výjimkou osobních automobilů,
    vozidla pro dopravu osob nebo vozidla pro dopravu nákladů s největší povolenou hmotností méně než 12 tun, která:
        mají elektrický pohon,
        mají hybridní pohon kombinující spalovací motor a elektromotor,
        používají jako palivo zkapalněný ropný plyn označovaný jako LPG nebo stlačený zemní plyn označovaný jako CNG, nebo
        jsou vybavena motorem určeným jeho výrobcem ke spalování automobilového benzínu a ethanolu 85 označovaného jako E85.


pokud má alternativní pohon což je nejčastěji LPG tak nemusí