30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - IZS

Stran: 1 2 3 [4] 5 6 ... 91
46
Potřebuji poradit - ostatní / Legální stání ve vjezdu?
« kdy: 18 Října 2022, 12:57:49 »
Zdravím,

zajímal by mě názor někoho v této problematice kovanějšího, zda je možné v místě, kde je vjezd, zřídit vyhrazená parkovací stání pro členy organizace, k níž daný vjezd náleží?
Taškařice typu souhlasy obce apod. teď prosím ponechme stranou, ty mám zhruba vyřešené v rámci přípravy návrhu - co mě však napadlo a co mi není úplně jasné, je střet místní úprava PPK = zřízení parkovacích stání vs. stání ve vjezdu? Prolétl jsem tu nějaké diskuze, ale pořád mi to z nich není úplně jasné.

Předem díky za odpovědi.

47
S podjatostí je to ošemetné. V konečném důsledku pokud úředník úkony provedl a zpětně se prokáže, že podjatý nebyl, tak je to vlastně v pořádku. Je to úplně stupidní, bohužel z druhé strany je tlak na potlačování používání námitky podjatosti jako ryze obstrukční praktiky.

Jak tu již padlo, nelze zabránit vydání nezákonného rozhodnutí - prostředkem obrany je pak odvolání.

48
Zkusil jsem panu joekilla napsat mail. Část vzorů bych rád viděl ve FSM, tak uvidíme, zda něco vymyslíme.

49
Potřebuji poradit - doručování / Re:Doručování - FAQ
« kdy: 09 Září 2022, 10:15:39 »
Souhlasím s tím, že s tou analogií je potřeba zacházet opatrně, resp. jsem si toho vědom. V rámci prohledávání judikatury jsem ale nenašel žádný case, kde by se NSS vyjádřil přímo k doručení nahlédnutím do spisu. V rámci prohledávání tohoto fóra jsem narazil pouze na analogii právě k civilnímu procesu, a to v tomto vláknu. Nicméně i v té civilní rovině jsem našel čerstvý rozsudek NS ze dne 2. 2. 2022 sp. zn. 27 Cdo 348/2021, kde se variantu doručení nahlédnutím snažily protlačit nižší instance. NS to shodil právě v tom duchu, jak jsem to původně myslel, že prostě "doručení" může proběhnout pouze, pokud úkon doručení probíhá:
Citace
[25] Nahlížení do spisu je realizací práva (nikoli povinnosti), jež nelze bez dalšího považovat za okamžik, kdy byla účastníku řízení doručena soudní písemnost, neboť při něm není vyvíjena žádná aktivita soudu směřující k doručení písemnosti [srovnej obdobný závěr týkající se doručení hmotněprávního jednání (úkonu) vyjádřený v rozsudku Nejvyššího soudu ze dne 22. 3. 2021, sp. zn. 28 Cdo 1524/2020].
Veřejné moci nic nebrání využít přítomnosti účastníka řízení/jeho zástupce při nahlížení, iniciovat úkon doručování a písemnost doručit. Doručení prostým nahlédnutím je ale za mě holý nesmysl, protože tím by stricto sensu nahlížeči plynula z úkonu nahlédnutí do spisu povinnost obeznámit se se všemi listinami, které jsou ve spisu založené, neboť okamžikem nahlédnutím se považují za doručené. Tím však jednak dochází k převrácení institutu nahlížení do spisu naruby, jednak se tím generuje povinnost, která není nikde v písemné formě zakotvena.

Uznávám, že v našich poměrech to vypadá naprosto banálně, protože správní spisy u banálních přestupků se u běžného smrtelníka vejdou do 50 stran. Jenže banální přestupky tvoří zlomek správního práva a jsou správní řízení, kde takový správní spis může nabobtnat na řádově desítky až stovky stránek - a v takovém případě je nemyslitelné, že by účastník přišel nahlédnout a vznikala mu povinnost celý ten spis projít a hledat, zda mu náhodou správní orgán "nedluží" nějakou písemnost. V případě, že by takto mělo být doručováno rozhodnutí, kterým se mění práva a povinnosti účastníka řízení, by mohl takový výklad ("nahlédnutím je doručeno") vést k faktickému znemožnění přístupu účastníka řízení k právu na spravedlivý proces a na soudní ochranu.
Kromě toho je na účastníku řízení, v jakém rozsahu své právo nahlížet do spisu využije, tj. zda bude nahlížet do spisu jako celku, nebo si jde jen pro jednu konkrétní listinu. Ta druhá varianta není neobvyklá, tj. pokud by mělo být doručeno, tak jde o zásah do práva účastníka, a to navíc za situace, kdy má správní orgán v ruce naprosto primitivní, leč 100% účinný nástroj, jak dosáhnout doručení standardní cestou - vyhotovím a předám stejnopis, sepíšu protokol o doručení, pokud účastník odmítne podepsat nebo převzít, tak fikce a je hotovo.

Nadto písemnosti, u kterých by bylo možné o doručení nahlédnutím uvažovat, lze rozdělit do dvou skupin. V první skupině jsou písemnosti, kde byla písemnost vyhotovena, založena do spisu a její řádné doručení se nachází v nějakém stadiu procesu (ještě neodešla/už odešla/zrovna se válí na poště/už je uložená). Ve druhé skupině jsou písemnosti, kde řádné doručení selhalo, přičemž toto selhání mohl způsobit sám správní orgán (viz. např. citovaný rozsudek NS, tam to v rámci soudu vůbec nedali k doručení), nebo jde o obstrukci ze strany účastníka řízení. Tzn. majoritní zastoupení zde mají písemnosti, kdy řádné doručení neproběhlo nikoliv vinou účastníka řízení, a v takovém případě je naprosto absurdní de facto trestat účastníka řízení tím, že by byl při nahlížení zatížen nějakou povinností nad rámec ustanovení správního řádu, v některých případech dokonce za chyby, které vygeneroval správní orgán. Zbytková množina kverulantů rovněž nemůže doručení nahlédnutím odůvodnit, neboť správní orgán má pořád v ruce doručení do rukou účastníku přímo na místě.
To mmj. není v rozporu s tím, když do protokolu o nahlížení účastník explicitně uvede, že se s písemností obeznámil.

K tomu se nabízí dvě řešení - buďto by se muselo rozlišovat, který správní spis je účastník ještě schopen jaksi obsáhnout v rámci svého nahlížení tak, že by na něm bylo možné vyžadovat seznámení se s celým jeho obsahem, nebo nelze takovou povinnost na účastníku vynucovat nikdy. A v případě rozlišování by se pomyslná hranice hledala mmj. s ohledem na odlišné okolnosti případu velmi těžko.

50
Potřebuji poradit - doručování / Re:Doručování - FAQ
« kdy: 08 Září 2022, 15:53:16 »
Díky za reakci. Judikatury opačného gardu jsem si vědom, právě mě zarazilo, že i mezi námi hardcore je to považované za praxí ověřený fakt - já jsem v tom do určité doby taky žil, dokud jsem na to nenarazil v rámci již zmíněného trestu a překvapilo mě, že tam to bylo bráno jako naprostá samozřejmost (že prostým nahlédnutím nelze doručit). Dneska ráno jsem to zaznamenal v rámci případu zde na fóru, ale bylo mi líto to vlákno plevelit nějakou diskuzí.

51
Potřebuji poradit - doručování / Re:Doručování - FAQ
« kdy: 08 Září 2022, 10:49:04 »
Odkud se vzalo to, že doručovat lze prostým nahlédnutím do spisu bez toho, aby byl účastník / zmocněnec upozorněn na to, že ve spisu přibyla tato konkrétní písemnost a došlo k podepsání protokolu o doručení? Mě to optikou trestního práva, které je v tomto poměrně rigidní, nedává příliš smysl. Kdyžtak mě prosím kdokoli odkažte na nějaké již řešené téma, ale až kam jsem došel ve vyhledávání (2018) se to bralo jako fakt, který však nebyl podložen konkrétním judikátem nebo praxí.

52
Otázka je, jak moc velký z toho máte strach. Kdyby úřad moc chtěl, tak s pomocí svědeckých výpovědí může zahájit správní řízení o odstranění nepovolené stavby (stavebních úprav). Do zahájeného řízení o odstranění stavby lze nicméně hodit vidle včasnou žádostí o dodatečné povolení stavby, pro které je vhodné si zejména zjistit, zda jste provedenými úpravami nepřekročili nějakou úroveň územně-plánovací dokumentace (ZÚRky by se vás dotknout neměly, takže územní plán, případně regulační plán). Pokud je to v souladu a úředník není nutně proti vám, tak by to mělo v klidu projít. S tím dodatečným povolením se pak dají dělat všelijaké velotoče, zvláště pokud do toho nebudou sousedé rýpat oficiální cestou (což vzhledem k věku nepředpokládám, maximálně si podle mě půjdou zase stěžovat) a judikatura NSS v tom není úplně ustálená, což nahrává tomu, že by vám to úředník po nějakém rozumném uležení mohl vydat. (Ne)souhlas sousedů není nepřekonatelný a při řízení ho stejně budete potřebovat.

Jako další varianta se pak nabízí dát si zkusmo první kolečko už teď - nicméně jelikož již byly stavební úpravy provedeny, tak 100% korektní postup úřadu je zahájit už teď řízení o odstranění nepovolené stavby, nikoli jen vydat souhlas/povolení. Pak se nabízí otázka, když se vám úředník takhle nabízí vyřídit to neoficiální cestou (za předpokladu, že tím přikreje i ty úpravy, na které bylo potřeba povolení), zda nezatnout zuby, nerozdat pár flašek slívky a nezkusit jít prvně touto cestou, oficiální řízení o dodatečném povolení majíc bezpečně v záloze.

53
Máte pravdu, ale "bezprostředně před blížícím se vozidlem" je poměrně pružný pojem, jehož výklad začíná někde "v takové vzdálenosti, kdy ještě chodec stihne vkročit před vozidlo, hraničící se vzdáleností, kdy by narazil do vozidla z boku", mnohem pravděpodobněji ale leží někde u vzdálenosti, kdy je průměrnému chodci jasné, že řidič nemá dostatek času na zastavení. I tak je tam ale řada proměnných, které mohou se zaviněním zahýbat, například průměrný chodec bude patrně - a zcela legitimně předpokládat, že vozidlo jede nanejvýš maximální povolenou rychlostí, řidič je střízlivý a věnuje se řízení.

54
>Fogyn: To nevadí, já jsem ani nečekal, že bychom si v tomto padli do noty. Jsem rád, že jste se v diskuzi o zpřísnění trestů v návaznosti na usmrcení dvou chodců - manažerů prosperující společnosti, kteří šli jako civilizovaní lidé po přechodu - řidičem, který opakovaně mařil, utvrdil ve svém názoru, že ujíždět je vlastně v pohodě na příkladu (z vašeho úhlu pohledu) postradatelného dědka, který de facto spáchal sebevraždu na vaší kapotě.

Až to bude moje vina
Usmrcení z nedbalosti je, jak už název napovídá, nedbalostním trestným činem. To, že nemáte kolem popelnic jezdit jako dobytek, vyplývá ze ZPPK, dle kterého máte jet přiměřeně tomu, že vám tam (světe div se, uprostřed civilizace) může vyběhnout děcko nebo skočit ten váš dědek (vůči kterým máte dle ZPPK extra dbát opatrnosti. Pokud kolem jedete tak, že v nějakém přiměřeném časovém okně nestihnete zastavit, tak jste buďto akceptoval riziko, tj. jste věděl, že můžete někoho srazit, ale spoléhal na to, že nesrazíte (§ 16 odst. 1 písm. a) TZ), nebo jste na to v danou chvíli sice nevěděl, ale s ohledem na situaci měl (ukládá vám to ZPPK + jel jste uprostřed sídliště; § 16 odst. 1 písm. b) TZ), čímž jste přesně naplnil definiční znak nedbalosti a jste vinen, ať se vám to líbí nebo nelíbí - právo se naštěstí neřídí vašimi dojmy. Pokud se o nedbalost nejedná, tak to není trestný čin a ani po řadě divokých příkladů z praxe jsem, podobně jako kolega hh, neztratil víru v to, že náš právní stát na tom není zas až tak bídně (jinak bych si asi musel hodit mašli). Závěr, že nejde o TČ, by měl vyplynout ideálně z šetření policie na místě, případně ze znaleckého posudku. Zbytková množina, kdy to objektivně neměl být TČ, ale dle soudu byl a nepodařilo se to zvrátit ani revizním znalečákem a odvoláním, je ve skutečnosti tak malá, že to v žádném případě neospravedlňuje jakékoli ujetí od nehody se zraněním - to se na mě klidně zlobte, ale to je argumentační faul jako prase.

Moje základní nosná myšlenka je, že bojuju proti nesmyslným předpisům, ale o to více si uvědomuji a razím osobní odpovědnost a když provedu něco, čím zasahuju do sféry někoho jiného než státu, tak to prostě řeším. Jedno bez druhého za mě nejde, pokud se tu nemáme požírat jako zvířata. Odlišná situace je, když udělám něco úmyslně, ale tam z principu nemohu být překvapen, když mě nějaká odpovědnost dostihne. To, že si dovedu udržet čistou kartu řidiče, není bianco šek na přejíždění dědků. Zbytek za mě poměrně přesně vystihl pan hh.

A pokud to nechápete, tak jste stejný jako ti represističtí paraziti.
Tak ať. Pokud vy nechápete, že jakýkoli boj za odstranění nesmyslných předpisů je zbytečný, když vás pak někdo srazí na přechodu a umřete proto, že se k tomu dotyčný řidič nepostavil čelem a nepomohl vám nebo aspoň nezavolal sanitku (protože co je mu po vás), tak je mi vás opravdu líto.

Kdyby fízlové přijeli a řešilo se to stylem "Jo, je to debil, tady si fakt ustlat neměl, pojišťovna vám uhradí škody na autě"
Tohle není opak represe, takhle funguje trestní proces.


Ještě k fu v rozsahu, který nepokryl kolega hh:
Obdoben jako neposkytnuti pomoci, ne vzdy to je dira v hrudniku a skutecne ohrozeni zivota, prevazne jde jen o materialni skody.
Ani materiální škoda za mě není v pořádku. Zasáhl jsem do sféry někoho jiného, nahlásím to na pojišťovnu a je vyřešeno; pokud ztráta bonusu převyšuje škodu, tak se snažím nacpat poškozenému peníze. Pokud poškodíte něčí majetek a odmítáte za to nést odpovědnost, tak se nesmíte divit, že vás někdo nazve zmrdem - to je naopak dle mého názoru jeden z mnoha poznávacích znaků zmrdů, neumět se postavit za svoje chyby.

A co najednou souhlas s drakonickymi tresty?
Trest za ujetí od dopravní nehody není trest za projetí kolem kasičky v Židlochovicích - narozdíl od ní dle mého názoru chrání nějaký reálný společenský zájem, mimo jiné taky vaše vlastnické právo. Jestli jste v pohodě s tím, že vám každé ráno ulomím zrcátko a nikdy vám to nezaplatím a nebudu potrestán, tak stačí napsat adresu a já vás z toho velmi rychle vyléčím.

zakon nezmeni a ani to neni zaruka
Vězení zní jako docela pevná záruka toho, že dotyčný minimálně po dobu výkonu trestu nikoho dalšího autem nesrazí.

PS: a pritom to staci resit pozitivni motivaci, zavolas/poskytnes pomoc dostanes napr. max 4/5 trestu.
Ale ta pozitivní motivace tu je, a to velmi výrazná, viz. můj předchozí příspěvek:
...kdybyste takhle někoho usmrtil a udělal vše, co zdravý rozum velí, tak můžete "nasbírat" až 6 přilehčujících okolností a velmi reálně odejít s podmínkou, v lepším případě podmíněným zastavením trestního stíhání...
Nechápu, jakou větší motivaci než vidinu podmíněného zastavení si představujete, zejména proti variantě ujedu = přitěžující okolnost + naplnění další skutkové podstaty.

55
...mne osobne teda zivot nejakyho dedka...
Na to vám odpovím, že jste se projevil přesně jako ten "typ člověka", kvůli kterému jsem svůj příspěvek psal - jako příslovečná "potrefená husa". A dokud mezi námi budou chodit takoví lidé, tak budu tvrdit, že existence nějaké formy státu a trestněprávní represe je potřeba a vždycky bude tlak na přísnější tresty. Prakticky veškerým obsahem svého příspěvku jste mi potvrdil myšlenky, se kterými jsem to tehdy psal.
Osobně mám dojem, že takový výlev může napsat jedině člověk, který se staví do role nějakého nadčlověka, kdy může rozhodovat o tom, čí život má vyšší váhu, a nebo sobecký/nezodpovědný zmrd, který odmítá nést odpovědnost za své chování. Ano, je to mrzuté, ale když někoho usmrtíte, byť z nedbalosti, tak za to ponesete odpovědnost a občas za to půjdete do basy. Zároveň jste přesně vystihl to, co jsem psal, že kvůli trestním sazbám se neujíždí - i kdybyste neměl jít do basy, ale jen nést civilní odpovědnost, tj. vyplatit peníze poškozenému nebo příbuzným, tak byste v horším případě stejně ujel, protože když vám nebyl cennější život dědka, tak nějaká solidarita k pozůstalým už vůbec ne; v lepším případě povinnost na oko akceptoval a pak se jí vyhýbal, jak to jde (takových lidí, jejichž měsíční mzda se ze 40.000,- Kč náhle smrskla na minimální mzdu, jsem už pár viděl).

Ono totiž obecně i kdybyste takhle někoho usmrtil z nedbalosti, nebyl pod vlivem a udělal následně vše, co zdravý rozum velí, tak můžete "nasbírat" až 6 přilehčujících okolností a velmi reálně odejít s podmínkou, v lepším případě podmíněným zastavením trestního stíhání. Civilní odpovědnost je pak často to nejbolavější. Jenže když někdo ujede a ani se neomluví, k nějaké "nápravě", potažmo morální "očistě" nesměřuje a nedá ani korunu (přiměřeně své situaci), no tak zavřít takového zmrda je ve výsledku často to jediné, co se dá nějak reálně vymoct.

A propos, podobně jako vy nejspíš uvažoval současný pachatel z článku, když v roce 2016 srazil tu bábu - a světe div se, když jeho zákaz řízení trvá již téměř nepřetržitě 20 let, byla to patrně jen loterie, než (kdy) srazí někoho dalšího.

Az se budou NEHODY resit jako nehody, nikoli RIDIC ZABIL, tak kozna zastavim a budu nehodu resit. Do te doby odjizdim...
Tohle by si asi zasloužilo trochu rozvést, nicméně jste to neudělal, tak k tomu připojím jen krátký komentář. Motorové vozidlo je naprosto legitimně nástroj, se kterým můžete někoho usmrtit nebo zavraždit. Usmrcení se pak dělí na zabití (úmyslné usmrcení - § 141 TZ) a usmrcení z nedbalosti (§ 143 TZ). Že je samotná dopravní nehoda v majetkoprávní rovině ve chvíli, kdy při ní někoho usmrtíte, jaksi minoritním zájmem OČTŘ, se snad průměrný jedinec nemůže divit. Jak to vyšetřuje policie, když pachatel z místa ujede, je na ní - byli to oba manažeři firmy, klidně mohlo jít o vraždu nebo zabití. Že to spáchal zrovna tenhle dement, tak je to patrně "jen" z nedbalosti a tak to patrně vyšetřují/vyšetřovali.

Jestli vám jde o pojmenování v médiích, tak po neodborných médiích obecně nemůžete chtít, aby rozlišovaly civilní pojmy zabití a vražda od odborných pojmů usmrcení (jaké) a vražda. Je to podobné, jako po nich chtít, aby podle tvaru a místa střelného kanálu správně rozlišovaly zástřel, postřel a průstřel.

A vůbec, "vymrčovat" si, že se má nehoda, při které jste někoho usmrtil, jako "nehoda" a ne jako "zabití/usmrcení", tak to už je opravdu parodie.


Závěrem doplním pouze to, že jsem velice skeptický vůči tomu, že by takto uvažující lidé chovali jinak.

56
Předem se omlouvám za výlev, ale to jsou fakt kurvy - nebo jedna, ale pochybuji, že ta pinda to má ze svojí hlavy. Tak můžete jít do žaloby, ale je potřeba si s tím vyhrát a vést to nějak strategicky opatrně.

Ad doručování: pokud to bylo pouze jedno podání a navíc bez ověřeného podpisu, tak je to za mě stejně pasé a není možné to vyložit proti vám. Je to doposud velmi mělce probádaná končina, a to zejména v kontextu případných sporů o doručení; nicméně je dobré mít na paměti, že v režimu SprŘ i ZPPK existují písemnosti, které není třeba doručovat do vlastních rukou, a takové písemnosti lze doručovat i prostřednictvím e-mailové schránky, pokud o to účastník řízení požádal a na danou e-mailovou adresu je technicky možné doručovat, a to i bez nutnosti zpětného potvrzení adresátem se zaručeným elektronickým podpisem - tato podmínka (potvrzení adresátem) je dle mého názoru vyžadována pouze u písemností, které je ze zákona nutné doručovat do vlastních rukou.

Ve vaší situaci je otázka, zda tam neposlat advokáta, který je pak trochu "podojí" na nákladech - ideálně by to měl být někdo nikoliv místní, aby strávil nějaký čas cestou atd.

57
A kde tu mailovou adresu vzali?

58
Pánové nechci vám kazit zábavu, ale bavit se v kontextu člověka, který už nejméně jednou mařil, o tom, jaký vliv má výše potenciálního trestu na vůli se mu podrobit, je dle mého názoru dobrá komedie.
Podle mě jsou vyšší tresty za ujetí naprosto v pohodě, třeba v kontextu relativně nižších trestů za samotnou nehodu. Vyšší trest za maření ok.
V případě zabití 3 lidí se ten manipulační prostor samozřejmě dost zužuje a je otázka, do jaké míry zde ještě lze uvažovat o vlivu výše trestu na to okamžité rozhodnutí od nehody (ne)ujet. Pochybuji, že ty sazby nosí každý v hlavě, spíše je to prostě nezodpovědný zmrd, když je mu cizí život milejší než pár let v base - pokud vůbec, kdyby je včasnou pomocí zachránil.

59
Plat. Náleží mu 50 %, pokud ho nezavazbili. Jinak nemá nárok na nic, doba zproštění se do ničeho nezapočítává, krátí se o ni dovolená, nezapočítává se ani do doby setrvání v poměru pro účely náborového příspěvku apod. V případě zproštění se to ale odpočítává a doplácí.

60
Nedopravní tématika / Re:Vyhláška o vytápění
« kdy: 20 Srpna 2022, 22:31:16 »
Chápu, že to není optimální, ale ten prostor není problém do pár hodin vytopit i čerstvým dřevem, to mám ozkoušeno z dřívějších "romantických" výletů. I kdybych měl používat jen první patro o nějakých 20 m2, které je z 1/2 zanořené ve svahu, takže celkem solidně izolované, a podlahu druhého patra zateplit (vystlat) polystyrenem. Mám dojem, že jste si příliš mírně vyložil pojem "nouze"; kvůli chození doma ve svetru bych takové plány nedělal  ;)

Stran: 1 2 3 [4] 5 6 ... 91