Pěkný den všem,
včera jsem měl při cestě z Přerova trochu pirátskou chvilku, kdy sem na tom úseku tý téměř nepoužívaný dálnice potkal dalšího kolegu ´´pyráta´´ ( není třeba tady? Modrá RS Octávka) a protáhlí jsem to na naprostý maximum.
Když sem viděl kolik ukazuje tacho a kolik je rychlost dle GPS, napadla mě ´´strategie´´ jak se pokusit vyvinit z toho, když opicajt změří řidiče. ( samozřejmě v rozumném rozmezí) Šlo by pravděpodobně použít pouze v případě, že auto není přímo řidiče. K přestupku je totiž třeba ono zavinění. Jenomže já jako řidič, nemůžu nést odpovědnost a to ani nedbalostní za to, že tachometr ukazuje špatně. Vím, že všechny tachometry ukazují více, ale co když to auto ukazuje méně?
Umím si představit situaci ( jde o papíry) kdy se vyplatí nechat si to takto ´´poštelovat´´ zpětně auto a pak argumentovat tím, že já jako řidič půjčeného vozidla jsem nijak nemohl způsobit přestupek ohledně rychlosti, protože sem jel podle tacha 50 km a nelze si představit, že by SO a kdokoliv mohl po řidiči chtít něco jako ověření toho, že tacho ukazuje správně. Kdyby vozidlo bylo moje, už je to pro SO docela asi snadná argumentace, ale pokud moje není. Takže by se trvalo na tom, že řidič jel podle předpisů a jako jediné vysvětlení je to, že tacho neukazovalo správně. Navrhlo by se tady provedení důkazu..
Díky za diskusi, kde vidíte slabá místa, či jestli už to někdo zkusil či na to dokonce existuje judikatura, nebo je to blbost, protože ten zásah do tacha je nereálný.