30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - 3rl

Stran: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15
106
Ověřenou plnou moc zákon vyžaduje jen k zápisu vozidla do registru a zápisu změny vlastníka. Zápis změny jiného údaje je možný i na základě plné moci neověřené. Ať to tam zajde hodit žádost ještě jednou a pokud ji odmítnout vzít, tak potom je určitě na místě stížnost.

107
Barva auta nemá funkci (rostlináře) vliv. Bez majáku můžou pouze překračovat rychlost, byť mají v zákoně menší error.

108
Nahrajte sem ten dopis. Splnil jste podmínky platné v ČR, že zákon nebyl moc kompatibilní se směrnicemi Vás nemusí zajímat.

109
Rychlost / Re:Sprdel pro právnickou osobu za rychlost
« kdy: 27 Dubna 2015, 21:42:51 »
Zákon praví: nastane-li událost U, pak ve lhůtě L splň S. Nesplnění S je přestupkem. Teď si můžete dosadit za U rozhodnutí s uložením zákazu řízení a za S odevzdání řidičáku, nebo za U změnu vlastníka a za S nahlášení téhle změny (přepis). A dokud není S splněno, tak přestupek trvá, protože má být dosaženo zákonného stavu (jak správně vysvětlil Tacecekovi známý právník). Argument "být mrtvý taky není trestné" výše uvedené opravdu nevyvrací.
Polopřevod už není, povinnost přepsání auta není podle zákona na jeho provozování závislá (navíc to asi nejspíš vyjde najevo tehdy, když s tím autem někoho zastaví, nebo při nehodě). A odpovědnosti za takovou povinnosti se pochopitelně nelze zbavit tím, že tím pověříte (klidně smluvně) jinou osobu.

110
Jiné / Re:"Polopřevod"
« kdy: 27 Dubna 2015, 21:21:49 »
A konkrétní postup tedy byl? Ať z toho mají něco i ostatní ???

111
Rychlost / Re:Sprdel pro právnickou osobu za rychlost
« kdy: 22 Dubna 2015, 07:31:05 »
[45]K této námitce Nejvyšší správní soud považuje nejprve za nutné odkázat na relevantní judikaturu zabývající se trvajícími delikty. Podle rozsudku ze dne 22. 2. 2005, č.j. 5 A 164/2002–44, publ. pod č. 832/2006 Sb. NSS, „[za] trvající jiný správní delikt lze proto považovat takový správní delikt, jímž pachatel vyvolá protiprávní stav, který posléze udržuje, popřípadě  jimž udržuje protiprávní stav, aniž jej vyvolal. Jednání, jímž pachatel udržuje protiprávní stav, závadný z hlediska správního práva, tvoří jeden skutek a jeden správní delikt až do okamžiku ukončení deliktního jednání, tj. až do okamžiku odstranění protiprávního stavu.  Lhůta  pro  uložení  pokuty,  případně  pro  zahájení  řízení  o  uložení  pokuty,  může  začít  běžet  teprve od okamžiku ukončení trvajícího správního deliktu. Pokaždé, kdy se správní orgán dozví, že protiprávní stav je delikventem pořád udržován, tj. že stále nedošlo k ukončení trvajícího jiného správního deliktu, počne vždy běžet nová subjektivní lhůta k uložení pokuty, resp. k zahájení řízení o uložení pokuty.“ Na tento rozsudek navázala řada  dalších  rozsudků  Nejvyššího  správního  soudu  zabývajících  se  trvajícími  delikty.  V této souvislosti lze odkázat např. na rozsudek ze dne 8. 11. 2007, č.j. 9 As 40/2007 –61, kde bylo mj. konstatováno  následující:  „Pouze  pro  úplnost  Nejvyšší  správní  soud  uvádí,  že  ačkoli  se  trvající  delikt (přestupek) posuzuje vždy jako jedno jednání a jeden skutek až do ukončení deliktního jednání, je třeba odlišit situaci, kdy je již v průběhu trvání deliktu (tj. dříve, než je protiprávní stav ukončen) uložena sankce. V takovém případě  je,  a  to  pouze  z hlediska  ukládání  sankce,  nutno  trvající  delikt  považovat  za  ukončený,  neboť se předpokládá, že právě uložení sankce pachatele donutí k ukončení protiprávního stavu. Pokud je však po uložení sankce protiprávní stav i nadále udržován a trvající delikt trvá dále, nejedná se z hlediska totožnosti skutku o skutek shodný, nýbrž o skutek nový, za který lze uložit další sankci. Existuje zde sice totožný pachatel i protiprávní stav, odlišnost je však dána časovým obdobím, po které delikt (přestupek) trvá a za které je sankce ukládána.“
[46]Z výše citované judikatury vyplývá, že pro posouzení deliktu jako trvajícího je rozhodné, zda je tímto deliktem vyvolán protiprávní stav, který je posléze udržován. V nyní posuzovaném případě měl stěžovatel dle § 94a odst. 2 zákona o silničním provozu povinnost odevzdat řidičský průkaz příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností do 5 pracovních dnů ode dne, kdy nabylo právní moci rozhodnutí, kterým mu byla uložena sankce zákazu řízení motorových vozidel. Stěžovatel tak však neučinil. Podle § 46 odst. 1 zákona o přestupcích je přestupkem porušení i jiných povinností, než  které jsou uvedeny v  § 21 až 45  zákona o přestupcích, jestliže jsou stanoveny zvláštními právními předpisy včetně nařízení obcí, okresních úřadů a krajů.
[47]Nejvyšší správní soud dospěl k závěru, že neodevzdáním řidičského průkazu stěžovatel vyvolal protiprávní stav a tento posléze udržoval.

č.j. 9 As 93/2014

112
Rychlost / Re:Sprdel pro právnickou osobu za rychlost
« kdy: 20 Dubna 2015, 20:20:57 »
Někdy je méně více. Platí to i pro příspěvky tady.
Trvající delikt je trvající proto, že je udržován určitý protiprávní stav. Vaše vražda je dokonaný čin, ale např. povinnost něco nahlásit může existovat tak dlouho, dokud nebude splněna. Dílčí skutky bude od sebe oddělovat zahájení řízení, ty pak můžou postupně prekludovat.

113
Rychlost / Re:Překročení rychlosti - Sudety
« kdy: 12 Dubna 2015, 22:01:58 »
Pokud to změřili z nějakého připojení, tak je to v klidu, ale v případě měření z rovnoběžného pruhu neměli moc co řešit. Na první pohled to vypadá obyčejně, perspektiva klame, klidně to může být v normě a zadek auta pěkně v ose svazku. Zkuste tu planimetrii, každopádně se s tím orgán bude muset vyrovnat.

114
O té anonymizaci musí úřad rozhodnout = z části (osobní údaje) žádost o informaci odmítne a ve zbytku informaci poskytne. Pokud nevydali rozhodnutí, tak je to špatně a dá se na to vhodně stěžovat. Účelem zákona o svobodném přístupu k informacím pochopitelně nikdy pořizování kopií spisu účastníkům řízení nebylo, tak se není čemu divit.

115
Doložit nějaké věrohodně vypadající doklady k nemožnosti využít lhůty k seznámení s podklady. Nejlépe dokud o tom odvolání proti usnesení ještě není rozhodnuto.

116
Ale pokud bylo připraveno od 2.3., tak by fikce nastala 12.3., takže jednání by připadlo na 6. den od fikce.

117
Mě tedy nepřijde v pořádku už samotný výrok, kde snad nemůže obstát skutková věta, odůvodnění: "beztak by to nešlo zahájit" bez komentáře, odůvodnění sankce klasicky nepřezkoumatelné (ale to při nejnižší sazbě ustojí).

118
Povinnost platit navíc určitě není stanovena zákonem, ale nějakým předpisem obce, to by SPRDEL ani neměl být, ale stačí si vzpomenout na výklad podaný MV k parkování za značkou zákaz vjezdu...

119
Rychlost / Re:Sprdel, příkaz a nesprávné doručování
« kdy: 20 Března 2015, 19:50:24 »
V tom případě bez pochyb doručují špatně.

Asi i tedy by šlo zvážit ještě variantu, že v případě zahájení řízení o SPRDELi se nelze vrátit k projednání přestupku. Tzn. dalo by se na příkaz reagovat tak, aby byl považován za doručený (adresát se s ním prokazatelně seznámil a podal opravný prostředek), čímž by bylo řízení zahájeno, následně by se úřadu nafackovalo za tu vadně doručenou výzvu. Provozovatel vozidla tedy vinou úřadu nemohl oznámit řidiče ani zaplatit určenou částku, podmínky pro řízení o správním deliktu tím nebyly splněny, zpětně je již zhojit nelze -> nazdar. Akorát to vyžaduje pozorný odvolací úřad, protože na obci to asi nepochopí.

120
Pořádková lhůta, nemá na řízení vliv. Ale nedůvodné prodlení dá se využít třeba při neuznání omluvy: "...jste měli dost času, takže vaší nečinnost jste účel řízení narušili mnohem více, než jsem mohl já náležitou omluvou..."

Stran: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 15