30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví  (Přečteno 9177 krát)

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
« Odpověď #15 kdy: 17 Října 2016, 16:15:24 »

Já v prvé řadě zcela odmítám už to, aby vůbec na silnici něco takovýho mohlo. Stačí mi to, co tam už jezdí, ještě tak tam začít potkávat stroje s omezenou senzorickou i instrukční sadou, navíc se stačí podívat, jak je elektronika aut poruchová dneska, věříte tomu, že ještě řádově složitější systém se srát nebude? Aha.

Neuznávám argument, že je na čase začít tyto věci řešit teď, aby to bylo jasné, až tam technika dospěje. Hovno. Jednak to jasné nebude nikdy, protože tady vždycyk budou morální dilemata a různej pohled socanů a libertariánů, a hlavně, tohle právě vyšlapává cestu automatonům.

Já mám normálně seriózní strach z toho, co už se tam montuje dneska. Tuhle sem byl svědkem toho jak dojelo jakýsi rozšířený příbuzenstvo jedněch známejch s novou dodáfkou vod foclvágnu. Když pominu to, že to "supr auto nabušený eletrikou" za cenu asi milion čtyřista tisíc bez daně nemá ani pohon 4×4, takže měli problém vyjet mokrou trávu pod stoupáním od asi 6 do 10° (což mi přijde dost k smíchu), tak mi vstávaly vlasy na hlavě z toho, jak popisovali ten adaptivní tempomat. Sice tvrděj, jak se na to nedá spolíhat a bůhví co, ale hovno, jezděj s tím všude a pořád. To povede zcela zřejmě k degeneraci schopností lepších řidičů, a ti horší řidiči (zpravidla hlavně jejich ženský, který prostě nejezděj tak moc a nemaj technickej cit pro chování auta) se na to zcela nemístně budou spolíhat, až se to jednou vysere a skončej. Resp. jednou tam bude třeba náledí a jak to normálně "strašně ostře a silně brzdí", tak to v ten moment, kdy budou spolíhat zase jednou na automatona, kterej se lepí na prdel auta před nima, to samozřejmě nezabrzdí a podívaj se někomu do kufru.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
« Odpověď #16 kdy: 17 Října 2016, 16:45:12 »

Ono to je složitější. Pokud se má elektronika nějak rozhodnout, musí vědět jak. Nestačí "nějak", to neudělá nic. Takže musí mít jasné instrukce. Je jedno jaké.
IP zaznamenána

Cecil

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 227
    • Zobrazit profil
Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
« Odpověď #17 kdy: 17 Října 2016, 17:03:30 »

http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/97345/mercedes-autonomous-cars-will-protect-occupants-before-pedestrians

Citace
http://ctvrtykral.cz/?p=57

Ten proces by měl zůstat plně v odpovědnosti a nastavení majitele.
Takže ty ako majiteľ nastavíš systém určite tak že radšej zabije teba ako vodiča namiesto nejakého možno feťáka čo ti skočí pod auto.  Tak určite...

Sent from my Redmi Note 3 Pro using Tapatalk

IP zaznamenána

mcsoap

  • Příspěvků: 606
    • Zobrazit profil
Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
« Odpověď #18 kdy: 17 Října 2016, 17:47:47 »

http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/97345/mercedes-autonomous-cars-will-protect-occupants-before-pedestrians

Citace
http://ctvrtykral.cz/?p=57

Ten proces by měl zůstat plně v odpovědnosti a nastavení majitele.
Takže ty ako majiteľ nastavíš systém určite tak že radšej zabije teba ako vodiča namiesto nejakého možno feťáka čo ti skočí pod auto.  Tak určite...

Sent from my Redmi Note 3 Pro using Tapatalk

Podle me je to presne opacne. Ocekava se, ze kazdy bude chrt, nastavi si to sobecky aby to chranilo ridice, ale pak bude moralne nezavadne ho za tu volbu soudit jako by ridil sam, protoze si to sam zvolil.
IP zaznamenána

PJ

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 286
    • Zobrazit profil
Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
« Odpověď #19 kdy: 18 Října 2016, 03:27:02 »

@Behemot "ten adaptivní tempomat" se už běžně v autech používá asi 20 let a jediný problém který jsem s ním zaznamenal byla Tesla nedávno...

https://en.wikipedia.org/wiki/Autonomous_cruise_control_system
https://www.youtube.com/watch?v=qQkx-4pFjus
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World
Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
« Odpověď #20 kdy: 18 Října 2016, 10:49:19 »

V Evropě to je reálně dostupné tak dekádu (však se i podíval, že většina první modelů byla Japan only) a to zejména na vozidlech vysokých tříd. I cenově dostupný to bylo pro nejmenší hrstku zákazníků (kolik z nich navíc jezdí s řidičem?). Až v poslední době se to montuje i na pojízdnou krabici od bot, low-cost šroty Schadewerke apod. a strká to tam kde kdo…já teda takovýmu šrotu o kterým jsem mluvil fakt nevěřím, kór když to je od Schadewerke a podobnejch.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

mcsoap

  • Příspěvků: 606
    • Zobrazit profil
Re:Zachránit pasážéry nebo chodce? Mercedes už ví
« Odpověď #21 kdy: 18 Října 2016, 13:55:52 »

V Evropě to je reálně dostupné tak dekádu (však se i podíval, že většina první modelů byla Japan only) a to zejména na vozidlech vysokých tříd. I cenově dostupný to bylo pro nejmenší hrstku zákazníků (kolik z nich navíc jezdí s řidičem?). Až v poslední době se to montuje i na pojízdnou krabici od bot, low-cost šroty Schadewerke apod. a strká to tam kde kdo…já teda takovýmu šrotu o kterým jsem mluvil fakt nevěřím, kór když to je od Schadewerke a podobnejch.

No tak adaptivní tempomat byl už v BMW 7er E32, ktery se delalo od roku 86 a v roce 2000 to uz tedy byl 14 let starej, vylitanej strep za par korun. To nic nemění teda na tom, že dostupnost na relativně nových autech pro normálního člověka je jen pár let, vzpomínám, že to byla volitelná výbava na BMW E90, což je řekněme takové rozumně dostupné auto.

UPDATE: Tak se pletu, podle wiki je to v BMW 7 od 2000, tj. E38 - sorry nevim odkud jsem prisel na to, ze to nekdo mel v E32. Tj. Behemot ma pravdu, dostupne pro lidi je to asi 10 let.
« Poslední změna: 18 Října 2016, 14:00:15 od mcsoap »
IP zaznamenána