Já v prvé řadě zcela odmítám už to, aby vůbec na silnici něco takovýho mohlo. Stačí mi to, co tam už jezdí, ještě tak tam začít potkávat stroje s omezenou senzorickou i instrukční sadou, navíc se stačí podívat, jak je elektronika aut poruchová dneska, věříte tomu, že ještě řádově složitější systém se srát nebude? Aha.
Neuznávám argument, že je na čase začít tyto věci řešit teď, aby to bylo jasné, až tam technika dospěje. Hovno. Jednak to jasné nebude nikdy, protože tady vždycyk budou morální dilemata a různej pohled socanů a libertariánů, a hlavně, tohle právě vyšlapává cestu automatonům.
Já mám normálně seriózní strach z toho, co už se tam montuje dneska. Tuhle sem byl svědkem toho jak dojelo jakýsi rozšířený příbuzenstvo jedněch známejch s novou dodáfkou vod foclvágnu. Když pominu to, že to "supr auto nabušený eletrikou" za cenu asi milion čtyřista tisíc bez daně nemá ani pohon 4×4, takže měli problém vyjet mokrou trávu pod stoupáním od asi 6 do 10° (což mi přijde dost k smíchu), tak mi vstávaly vlasy na hlavě z toho, jak popisovali ten adaptivní tempomat. Sice tvrděj, jak se na to nedá spolíhat a bůhví co, ale hovno, jezděj s tím všude a pořád. To povede zcela zřejmě k degeneraci schopností lepších řidičů, a ti horší řidiči (zpravidla hlavně jejich ženský, který prostě nejezděj tak moc a nemaj technickej cit pro chování auta) se na to zcela nemístně budou spolíhat, až se to jednou vysere a skončej. Resp. jednou tam bude třeba náledí a jak to normálně "strašně ostře a silně brzdí", tak to v ten moment, kdy budou spolíhat zase jednou na automatona, kterej se lepí na prdel auta před nima, to samozřejmě nezabrzdí a podívaj se někomu do kufru.