30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - parkování, zastavení, stání => Téma založeno: jvms 04 Listopadu 2015, 08:42:15

Název: Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: jvms 04 Listopadu 2015, 08:42:15
Zdravím,

nedávno jsem se přestěhoval do Ostravy (z Prajské) a nestačím se divit, co se tady děje (viz. moje druhé téma http://30kmh.cz/index.php?topic=2122.0)

Teď přišel čas na opravdovou specialiu. Zatím jsem to neměl možnost vyfotit, ale pokusím se o to co nejříve, aby jste tomu opravdu věřili. Před 2 lety úředníci na radnici dostali genitální nápad, že dodávky na parkovištích zabírají moc místa a tak jim tam zakážeme parkovat. Uděli to opět po svém. Takže celá Ostrava Jih je označena značkou jako zóna, kde nesmí stát vozidla nad 2,5 t mimo parkoviště označená IP11a s dodatkovou cedulí E5 s textem 2,5 t Protože si asi stěžovali vlivné majitelé luxusních a težkých Mercedesů atd. tak pod ceduli zóna umístili dodatkovou značku E9 s textem "neplatí pro" a obrázkem ze zákazové značky B3b.

A pro případ buducího konfliktu s MP (který asi brzy nastane, protože poslední dobou tam krouží moc často a jsem jedinná dodávka na celém velkém parkovišti) se ptám: Co pro mě tato kombinace dopravního značení znamená? Mám VW T4 a ten má dle TP nejvyšší dovolenou hmotnost 2650 Kg. Jaký je názor místních expertů? Jakou případně zvolit obranu s maximálním nasíracím efektem vůči úřadu?

Co mám vyjádření z ministerstva dopravy, kde mi sdělili, že rozdíl mezi osobním a nákladním vozidlem je pouze v hmotnosti (3,5 t) a kategorie vozidla (M1, N1) tyto dopravní značky nerozlišují.

Další věc, co mě napadá, tak stejně bych neměl kde parkovat, protože pokud mají být parkoviště pro vozidla nad 2,5 t, tak by musely být označeny značkou IP 12 (vyhrazené parkoviště)? Kombinace značky IP 11a s dodatkovou cedulí o hmotnosti přece není možná? Nebo se mýlím?
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: vava 04 Listopadu 2015, 09:01:02
Tuny na značkách se týkají okamžité hmotnosti, nikoliv nejvyšší dovolené, takže pokud nebudete zcela naložený, můžete zůstat zcela v klidu. Co se Vám budou v případě konfrontace pokoušet namluvit, je věc jiná.

Velký nasírací efekt bude mít především problematika vážení vozidla. Všechny Vaše případné dopisy musí rozhodně mít oslovení „Vážení”.
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: Moto007 05 Listopadu 2015, 20:33:00
Nejenom na Jihu.....
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: jvms 30 Listopadu 2015, 09:21:22
Tuny na značkách se týkají okamžité hmotnosti, nikoliv nejvyšší dovolené, takže pokud nebudete zcela naložený, můžete zůstat zcela v klidu. Co se Vám budou v případě konfrontace pokoušet namluvit, je věc jiná.

Velký nasírací efekt bude mít především problematika vážení vozidla. Všechny Vaše případné dopisy musí rozhodně mít oslovení „Vážení”.

Kde najdu (zákon a §), že na značkách se bere OKAMŽITÁ  a nikoliv PAPÍROVÁ hmotnost vozidla?
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: emet 30 Listopadu 2015, 10:18:12
Asi by to chtělo přesně vyfotit tu značku.

Já mám za to, že:
- pokud je "zákaz" proveden zákazovou značkou B13 (s vyznačenou mezí), tak se bere okamžitá hmotnost.
- pokud je "zákaz" proveden dodatkovou tabulkou, tak se bere celková hmotnost.
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: vava 30 Listopadu 2015, 11:33:16
To sedí, ale co to ta celková hmotnost je? V silničním zákoně se operuje jak s pojmem „celková hmotnost”, tak i „maximální přípustná hmostnost”, takže to asi nebude totéž. Bohužel se objevuje i „okamžitá hmotnost”, ale jen při definici poměrů hmotností mezi vlečným a vlečeným vozidlem.

Z toho mi pak plyne, že „celková hmotnost”  je okamžitá hmotnost celé soupravy.
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: cyklista 30 Listopadu 2015, 13:52:43
http://www.autolexicon.net/cs

Celková hmotnost je součet pohotovostní a užitečné hmotnosti. Je to tedy hmotnost vlastního vozidla se všemi provozními náplněmi, plně naloženým zavazadlovým prostorem a s maximálním počtem cestujících.
V některých katalozích může být celková hmotnost označována i jako „Maximální přípustná hmotnost naloženého vozidla“ nebo „Maximální dovolená hmotnost“.

Okamžitá hmotnost – hmotnost zjištěná v určitém okamžiku při provozu vozidla na pozemních komunikacích.

Z toho vyplývá, že okamžitá hmotnost je konkrétní hodnota zjištěná prostě při zvážení, nesmí být vyšší než celková hmotnost, která viz definice se někdy uvádí jako maximální přípustná.
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: vava 01 Prosince 2015, 15:33:27
No, že si to myslí redakce Autolexiconu je sice pěkné, ale v zákoně tu definici prostě nevidím.
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: cyklista 01 Prosince 2015, 15:51:06
Tak na lexikonu to máte lidsky.

Zákonné definice jsou ve vyhlášce 341 a našel jsem to na dvě kliknutí. Otevřte si to a pomocí ctrl+f najdete hledaná slova (zadávejte bez koncovky, aby to našlo i skloňování)

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: jvms 06 Prosince 2015, 13:30:32
Konečně jsem se k tomu dostal a značky vyfotil. Tak co na to místní experti?
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: jvms 16 Prosince 2015, 09:17:22
Nikdo nic? Co pro me, jako vlastnika osobniho vozidla o nejvyssi celkove hmotnost 2650 kg, znamena tato soustava znacek? Cca 500 m za tou znackou mam trvale bydliste.
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: enzym 16 Prosince 2015, 10:52:05
Já té značce rozumím takto: Jde o zónu, ve které je
- zakázáno stání vozidlům nad 2,5 tuny v době 17 - 7 hodin (horní půlka SDZ)
- tato vozidla mohou stát pouze na parkovišti se SDZ IP 11a s dodatkovou tabulkou 2,5 t (dolní půlka SDZ)
- dodatková tabulka, vzniklá  kombinací E 9 + E 12 (mimo druh vozidla osobní) vyjímá všechna osobní vozidla z platnosti zónové značky.

ZPPK přímo definici osobního vozidla neobsahuje. Musíme si pomoci Zákonem 56/2001, který v § 2 odst (10) praví
Typem silničního vozidla se rozumí silniční vozidla určité kategorie, jež se shodují alespoň v základních znacích. Typ vozidla může zahrnovat varianty a verze. Základní znaky pro určení typů vozidel, variant a verzí stanoví pro jednotlivé kategorie prováděcí právní předpis.

Tímto prováděcím předpisem je Vyhláška 341/2014, která v § 3 odst. (1) praví
Základní znaky pro určení typů, variant a verzí silničních vozidel, při schvalování harmonizovaného typu, pro vozidla
a) kategorií M, N a O, jsou uvedeny v příloze II části B směrnice 2007/46/ES, kterou se stanoví rámec pro schvalování motorových vozidel a jejich přípojných vozidel, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků určených pro tato vozidla, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „směrnice 2007/46/ES“),


A konečně v této směrnici http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32007L0046&from=CS (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32007L0046&from=CS) se dočteme, že

A.   DEFINICE KATEGORIE VOZIDLA

Kategorie vozidel jsou definovány podle následující klasifikace: (Pokud je v následujících definicích odkaz na „maximální hmotnost“, znamená to „maximální technicky přípustnou hmotnost naloženého vozidla“ podle bodu 2.8 přílohy I.)

Kategorie M: Motorová vozidla s nejméně čtyřmi koly konstruovaná a vyrobená pro dopravu osob.
Kategorie M1: Vozidla konstruovaná a vyrobená pro dopravu osob, s nejvýše osmi sedadly kromě sedadla řidiče.
Kategorie M2: Vozidla konstruovaná a vyrobená pro dopravu osob, s více než osmi sedadly kromě sedadla řidiče a s maximální hmotností nepřevyšující 5 tun.
Kategorie M3: Vozidla konstruovaná a vyrobená pro dopravu osob, s více než osmi sedadly kromě sedadla řidiče a s maximální hmotností vyšší než 5 tun.

Druhy karoserie a kodifikace týkající se vozidel kategorie M jsou definovány v bodě 1 (vozidla kategorie M1) a v bodě 2 (vozidla kategorií M2 a M3) části C této přílohy a slouží k účelům v ní uvedeným.

Kategorie N: Motorová vozidla s nejméně čtyřmi koly konstruovaná a vyrobená pro dopravu nákladů.
Kategorie N1: Vozidla konstruovaná a vyrobená pro dopravu nákladů s maximální hmotností nepřevyšující 3,5 tun.
Kategorie N2: Vozidla konstruovaná a vyrobená pro dopravu nákladů s maximální hmotností vyšší než 3,5 tun, ale nepřevyšující 12 tun.
Kategorie N3: Vozidla konstruovaná a vyrobená pro dopravu nákladů s maximální hmotností vyšší než 12 tun.


Předpokládám, že Vaše vozidlo má v techničáku kategorii N1. Řídit takové vozidlo lze s kategorií ŘO pro osobní vozidla, jde však o vozidlo nákladní. Z tohoto úhlu pohledu T4 není vyjmut dodatkovou tabulkou z platnosti zónové SDZ. Pokud jde však o tzv. mikrobus, máte v techničáku kategorii M1 a stát můžete, kde chcete - ovšem v souladu s pravidly podle ZPPK. V situaci M1 je hmotnost nepodstatná, v situaci N1 je podstatná a prohráváte o 150 kg. To by možná šlo uhrát poprvé na materiální stránku přes okamžitou hmotnost pod 2,5 tuny, ale v Ostravě a zejména na Krajskému úřadu MSK panuje dopravní fašismus nejhrubšího zrna.
Jinak dodatkovou tabulku lze použít k (téměř) jakékoli SDZ a to v libovolném srozumitelném provedení. Momentálně si neuvědomuji SDZ, ke které by nešla připojit nějaká dodatková tabulka. V případě konkrétní kombinace jde o parkoviště, kde lze parkovat i s "neosobními" vozidly nad 2,5 tuny. Ve spojitosti se zónovou SDZ to smysl dává, samo o sobě by šlo o nesrozumitelnou ptákovinu.
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: hh 16 Prosince 2015, 11:35:06
IMHO tam s dodávkou N1 nad 2,5 tuny v uvedených časech mimo k tomu určená parkoviště stát nemůžete. Ta dodatková tabulka E9 k celé zóně dodávku N1 nezahrnuje. Podle § 15 odst. 1 písm. i) 30/2001 Sb. se na tabulce E9 omezující platnost značky na daný druh vozidla používají zejména symboly ze zákazových značek, tj. je třeba se podívat na jaká vozidla se vztahují značky B3b a B4. Ustálený výklad B4 je, že normálně platí pro nákladní a speciální automobily (mimo obytných) nad 3,5 t, ale lze dodatkovou tabulkou rozšířit i na lehčí náklaďáky, tj. např. B4 s tabulkou "1,5 t" by zahrnovala vše, co normálně zahrnuje B4, plus právě N1 nad 1,5 t. A contrario tedy B3b vozidla N1 nezahrnuje, protože racionální zákonodárce (resp. zde spíše vyhláškodárce) při vytvoření dichotomie osobní/nákladní určitě nezamýšlel, že by nějaká vozidla spadla do obou kategorií.

Nicméně lehce sporné to je. Někdo zde výše zmiňuje, že má z MDČR vyjádření o tom, že N1 je osobní automobil. Můžete sem tento pramen hodit?
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: spec 16 Prosince 2015, 11:53:33
30/2001 Sb.
VYHLÁSKA
Ministerstva dopravy a spojů
§ 15
Dodatkové tabulky
(1) Dodatkové tabulky jsou

e) "Celková hmotnost" (č. E 5), která, je-li umístěna pod zákazovou nebo
příkazovou značkou, omezuje platnost zákazu nebo příkazu na vozidlo, jehož
celková hmotnost přesahuje údaj uvedený na tabulce; u jízdní soupravy
rozhoduje součet celkových hmotností vozidel soupravy,

takže na hmotnost to asi neuhrajete, ale

i) "Druh vozidla" (č. E 9), která omezuje platnost značky, pod kterou je
umístěna, na vyznačený druh vozidla; užívají se zejména příslusné symboly ze
zákazových značek,

§ 9
Zákazové značky
(1) Zákazové značky jsou
d) "Zákaz vjezdu osobních automobilů" (č. B 3b),
e) "Zákaz vjezdu nákladních automobilů" (č. B 4), která platí pro nákladní
automobily i pro tahače přívěsu nebo návěsu a speciální automobily o celkové
hmotnosti převysující 3 500 kg; neplatí vsak pro obytné automobily,

jelikož Váš vůz není nákladní nad 3,5t musí spadat pod osobní, naše firemní Tranzity mají v techničáku nákladní skříňový, ale jelikož mají pod 3,5t tak pro ně platí asi jen  "Zákaz vjezdu osobních automobilů" (č. B 3b), tudíž i dodatková tabulka E9 z Vaší fotky a pro Vás asi platí to samé, čili parkovat tam můžete.

Kdyby úřad chtěl omezit parkování dodávek byl by symbol pod zákazem stání  B 4 +2,5t
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: hh 16 Prosince 2015, 12:17:32
Přesně naopak. Pokud má auto v techničáku nákladní, tak prostě není osobní. Jediná šance by byla, pokud by B3b byla definovaná jako sběrná kategorie (např. cokoliv co má 4 kola a není to těžší než 3,5 t). Což ale není. Naopak B4 sice ve vyhlášce je vztaženo jen nad 3,5 t a lze samozřejmě zúžit dodatkovou tabulkou např. jen na těžší, nicméně stejně tak lze i rozšířit na lehčí (což právě dopadá na ty skříňové dodávky).

Problém by mohl být s tím rozšířením, protože vyhláška říká, že ta značka platí pro věci těžší než 3,5 t je tak otázka, jestli dodatkovou tabulkou lze defacto přepsat kus definice značky ve vyhlášce a rozšířit tak její působnost. Nicméně součaná ustálená praxe s tím nemá problém, až někdo s tranzitem projede B4 + "1,5 t" a dostane za to pokutu, klidně to může zkusit dohnat k NSS, třeba se mu to povede prolomit.

Do té doby prostě N1 spadá pod B4 (s nutností rozšíření dodatkovou tabulkou) a nemůže proto spadat pod B3b (nezávislá argumentace operující s definicí osobního vozidla a řazením do kateogrií dospěje je stejnému závěru, viz příspěvek od enzyma o pár postů výše).
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: enzym 16 Prosince 2015, 13:25:05
Naopak B4 sice ve vyhlášce je vztaženo jen nad 3,5 t a lze samozřejmě zúžit dodatkovou tabulkou např. jen na těžší, nicméně stejně tak lze i rozšířit na lehčí (což právě dopadá na ty skříňové dodávky).
Za tak úplně samozřejmé bych se odvážil to nepovažovat. Drobné jazykové cvičení a spousta demagogie:

"Celková hmotnost" (č. E 5), která, je-li umístěna pod zákazovou nebo příkazovou značkou, omezuje platnost zákazu nebo příkazu na vozidlo, jehož celková hmotnost přesahuje údaj uvedený na tabulce; u jízdní soupravy rozhoduje součet celkových hmotností vozidel soupravy,
Vyjdeme-li z významu slovesa "omezit" v kontextu B4
"Zákaz vjezdu nákladních automobilů" (č. B 4), která platí pro nákladní automobily i pro tahače přívěsu nebo návěsu a speciální automobily o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg
lze dodatkovou tabulkou rozsah pouze omezit, nikoli upravit - tedy rozšířit. Pokud by zákonoblijce zamýšlel možnost upravit hmotnosti oběma směry, nepoužije sloveso "omezit", ale "upravit" či jeho synonyma.
 
Proto jsem se pokusil ještě o nezávislý rozbor jinou cestou. Avšak i ta má též drobný jazykový problémek, v ZPPK a prováděcí vyhlášce 30/2001 je řeč o kategorii vozidla, v Zákoně 56/2001, Vyhlášce 341/2014 a směrnici 2007/46/ES se hovoří o typu vozidla. Jsou to pro daný účel zcela jednoznačná synonyma, nebo by šlo obhajobu postavit na této nožičce?

Volně jsem se inspiroval odsud (poker je hazardní hra (http://zpravy.idnes.cz/poker-dovednostni-hra-hazard-soud-dre-/domaci.aspx?c=A140821_154834_domaci_hro))
„Pokud by se loterijní zákon vztahoval na karetní hry založené čistě na náhodě, nikoli na určité kombinaci náhody a dovednosti, reguloval by pouze karetní hry typu ‚válka’, popř. ‚hromádky’, což je nepochybně výklad ad absurdum,“ stojí v usnesení senátu s předsedkyní Barbarou Pořízkovou

    Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/poker-dovednostni-hra-hazard-soud-dre-/domaci.aspx?c=A140821_154834_domaci_hro

O postoji NSS ke kombinaci E5 + B4 jsem doposud nevěděl, tím je moje jazykové cvičení č.1 odsouzeno k nicotnosti.

EDIT
O opačném případě, tj. že by někdo dostal s dodávkou pokutu na B3b (pokud ta značka někde vůbec existuje) dost pochybuju.
Pochybujete správně, od 1.1.2016 již B3b ani neexistuje.
Pro úplnost: Symboly, označující druhy vozidel a skupiny chodců na dodatkových tabulkách se nově od 1.1.2016 nepoužívají z jiných značek, ale jsou jednoznačně definovány.
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: hh 16 Prosince 2015, 13:42:00
IMHO je ten ustálený výklad správný. Základ pro to, aby dodatková tabulka případně i rozšířila působnost značky je v § 63 odst. 1 písm. f) ZPPK - dodatkové  tabulky, které zpřesňují, doplňují nebo omezují význam dopravní značky, pod kterou jsou umístěny. S tím, co uvádí vyhláška o tabulce E5 to není ve sporu, tabulka omezuje význam značky na vozidla těžší než x tun a současně doplňuje její význam proti defaultní definici dle vyhlášky. A kdyby to někomu připadalo jako spor, tak vyšší bere (myšleno předpis vyšší právní síly, tj. zákon).

Každopádně až někdo dostane s malou dodávkou na B4 + "1,5 t" pokutu, hurá do boje. O opačném případě, tj. že by někdo dostal s dodávkou pokutu na B3b (pokud ta značka někde vůbec existuje) dost pochybuju.
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: jvms 16 Prosince 2015, 21:51:03
Jeste pridam, ze ve starem pocitaci jsem mel vyjadreni z ministerstva dopravy, kdr mi psali, za kategorie vozidla se nerozlisuje (N1, M1, ard.). Pouze hmotnost do a nad 3,5 t. Jednalo se o pripad znacky zakaz stani s dodatkovou ceduli s textem "neplati pro" a stejnym obrazkem, jako na mem foto o par postu vyse.

pisu z mobilu, tak se omlouvam za pravopis a interpunkci.
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: cocomoon 15 Listopadu 2022, 14:25:37
https://polar.cz/zpravy/ostravsko/ostrava-poruba/11000019410/dodavky-maji-v-ostrave-porube-sva-parkoviste-na-jinych-uz-nezaparkuji

Narazil jsem na tuto zvláštnost. Nějak to tu nebylo vysvětlené, nebo jsem to nepochopil.
Pokud tedy vememe značku IP11a + E5 (2.5t) 36vteřina videa.

Jak si vyložit její platnost. Pokud je E5 současně třeba se zákazem vjezdu, tak to znamená, že zákaz platí pro vozidla nad 2.5 tuny.  Pokud je to se značkou parkoviště, tak kde v zákoně vyčíst, jetli je myšleno, že značka parkoviště platí pro vozidla nad, nebo pod 2.5t?
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: hh 15 Listopadu 2022, 17:26:25
Je to jako obvykle zmršené. Značka v čase 0:36 je právě to parkoviště, kam dodávky mohou. Co není úplně jasné, zda to bylo myšleno jako vyhrazené parkoviště, nebo zda tam prostě jen smí parkovat, stejně jako kdokoliv jiný.

Podle definice E 5 údaj v tunách znamená: "Největší povolená hmotnost Tabulka omezuje platnost zákazu, omezení nebo příkazu ze značky, pod níž je umístěna, na vozidlo, jehož největší povolená hmotnost přesahuje údaj uvedený na tabulce. U jízdní soupravy je rozhodný součet nejvyšších povolených hmotností všech vozidel soupravy." Jelikož IP11a neobsahuje žádný zákaz, omezení ani příkaz, je to striktně vzato chybné značení.

Nicméně ono to je dost jedno, protože reálně asi nenastane spor o tuto značku. Leda by to bylo zamýšlené jako vyhrazené parkování pro dodávky, ale pak to mají tuplem blbě, protože není-li použita IP 12, tak z toho vyhrazené parkoviště nikdy nebude. Pokud jde o samotné dodávky, těm brání v použití jiných parkovišť zóna. Ale i to je zmršené, protože zóna je pojatá jako B 29 "s výjimkou míst označených IP11a+E5". Tohle ale značková vyhláška nepřipouští, nelze, ani v rámci zónové značky, definovat nové značky, a už vůbec ne předefinovávat ty existující. Tedy nešlo by třeba "B 29 mimo míst označených bílým jednorožcem". A tím spíš nejde B 29 mimo míst označených nějakou existující značkou, která sice podle definice znamená něco jiného (a navíc to nedává smysl), ale my si ji takto v rámci zóny předefinujeme. Ještě horší je, že se zónová značka asi pokouší implicitně předefinovat i ostatní svislé parkovací značky v rámci zóny a jakoby z nich vyškrtnout ty dodávky. To samozřejmě nefunguje - je-li někde uvnitř té zóny označené parkoviště a není-li na té značce explicitně zmíněno, že se nevztahuje na vozidla nad 2t, tak tam samozřejmě dodávka může parkovat - místní úprava uvnitř zóny má přednost (to plyne jak z obecných pravidel upravujících platnost a konkurenci značek, tak ze samotné definice IZ 8a).

Tedy v praxi - bude-li dodávka stát na tom parkovišti IP11a+E5(2t), není co řešit. Je to sice zmatené značení, ale za to fakt nelze postihovat řidiče (on to ani nikdo nebude zkoušet, ale kdyby jo, argumentace je snadná, značka má přednost před zónou, a ty 2t jsou buď nesmysl ke kterému se nepřiblíží, ergo parkuji legálně, nebo znamenají "nad 2t", a opět parkuji legálně). Pokud na tom parkovišti bude stát auto pod 2t a někdo ho bude chtít bonzovat, je to taky jednoduché - E5 v daném kontextu je nesmysl, tedy se k ní nepřihlíží. A i kdyby to někdo zkoušel vyložit tak, že se má značka vztahovat jen na vozidla nad 2t, není taková konstrukce možná, protože by v důsledku znamenala pomocí DT změnu významu značky, který odpovídá jiné již definované značce (IP 12) a to je nepřípustné, na to je konstantní judikatura. A kdyby někdo chtěl řešit dodávku na jiném označeném parkovišti uvnitř zóny, tak viz výše. No a konečně jestli na to mají nějakou lokální vyhlášku, tak to je fajn, ale ta není přímo závazná, vždy musí být implementována pomocí standardního značení (pokud tedy náhodou není sama o sobě ultra vires, to by možná taky stálo za prověření). Ve finále tedy všichni můžou stát všude, jako by tam toto opatření vůbec nebylo. Asi to autoři mysleli jen jako nějaké soft law/doporučení.
Název: Re:Stání ve nějaké divné zóně
Přispěvatel: cocomoon 15 Listopadu 2022, 20:40:06
Díky za rozbor :)