30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: t4455 07 Června 2019, 17:22:28
-
Oni se nechtěj projet na kole, oni chtějí vyvolávat konflikty
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/cyklista-agrese-troubeni-ridici-ostrava.A190607_090338_ostrava-zpravy_woj
https://www.novinky.cz/auto/clanek/zlocin-a-trest-cyklista-v-praze-nelegalne-projizdel-zastavkou-fyzika-ho-zchladila-40285785
-
Oni se nechtěj projet na kole, oni chtějí vyvolávat konflikty
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/cyklista-agrese-troubeni-ridici-ostrava.A190607_090338_ostrava-zpravy_woj
https://www.novinky.cz/auto/clanek/zlocin-a-trest-cyklista-v-praze-nelegalne-projizdel-zastavkou-fyzika-ho-zchladila-40285785
Njn.... na pohodu. Tohle mi udělat, provětrám pana Glocka :-)
-
Ten druhý se zrakvil sám, ale stálo by za to se ho zeptat na pocity, kam má namířeno, jestli si třeba nechce udělat nějaké papíry, když nezná dopravní předpisy, apod.
-
Kdo chtěl vyvolat konflikt byl v tomto případě IMHO plechofkář - začal bezdůvodně a agresivně troubit, škoda že chybí audio. Nechápu, proč s pak divil, když pumpičkář na jeho výzvu odpověděl kladně. To že ze své plechovky nevylezl a šel si stěžovat policajtům je evidentní srabárna. A jak tak čtu další komentáře, podobných srabů je tady spousta. Normální řidič by pumpičkáře prostě objel, protože nemá čas ani chuť se zabejvat takovejhlema hovadinama.
-
Jako ze hrdina vystoupi a zacne se s cyklistou fackovat?
Nebo je frajer ten pumpickar protoze mu utrhnul sterac?
Nebo jak to myslite?
-
cyklista urban.novak - To jste vy ten na kole? Nebo co o tom víte?
Ale sám potvrzujete že cyklozmrd není normalní, protože normální člověk by na troubení nereagoval protože nemá čas ani chuť se zabejvat takovýma hovadinama.
opas - Dle článku to neskončilo jen stěračem ale i prasklým čelním sklem, škoda za cca 9000kč a dle TV za volantem měla sedět ženská.
Otto - Dobře mířenej pepřák z okýnka by byl asi efektivnější
-
Kdo chtěl vyvolat konflikt byl v tomto případě IMHO plechofkář - začal bezdůvodně a agresivně troubit,
Z čeho usuzujete, že drze a agresivně? Na PK se vyskytuji v obou pozicích, coby řidič auta na kličkujícího a kymácejícího se cyklisu vždy zatroubím a to především v zájmu jeho zdraví. Sám troubení na mě coby cyklistu qituji spíše s povděkem, aspoň vím, že za mnou někdo jede; motorové vozidlo není vždy slyšet.
-
K tomu stěrači, asi netřeba komentovat jak špatná vlastnost je pomstychtivost, nicméně zaujalo mě jak se policejní mluvčí postavil k samotnému aktu troubení (jelikož tady asi nešlo o nutné odvrácení hrozícího nebezpečí, což je jediný zákonný důvod troubit na vozidlo v obci (§ 31 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb.)). Tedy mluvčí uvedl, „Poté, co byl akusticky upozorněn, aby nebránil svou jízdou v bezpečném předjetí, odstavil před křižovatkou jízdní kolo uprostřed komunikace.“
Takže předpokládám, že i v této situaci, kdy se řidička cítila naprosto v právu, se nadbytečnou komunikací s fízlem (je jedno co tomu předcházelo) vystavila postihu za přestupek. V žádném případě nechci obhajovat reakci cyklisty, ale možná by nebylo špatné vidět i jeho pohled na věc a znát i další okolnosti toho vytroubení.
-
druhý zákonný důvod je, že můžete krátce akusticky upozornit vozidlo před sebou, že máte v úmyslu předjíždět...
-
druhý zákonný důvod je, že můžete krátce akusticky upozornit vozidlo před sebou, že máte v úmyslu předjíždět...
Toto v zákoně není.
(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.
(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.
(3) Je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo, dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světelného zařízení.
(4) Výstražné znamení se užívá jen po dobu nezbytně nutnou.
-
vidíte, to mi nedošlo. Jste lepší....:-)
-
Njn.... na pohodu. Tohle mi udělat, provětrám pana Glocka :-)
Ja uprimne doufam, ze ne. Jestli neco neco drzitele ZP vazne ted nepotrebuji, tak je taseni Glocku za rozbite celni sklo. To nenaplnuje ani KN ani NO.
-
Držitelé zbraní potřebují svobodnou společnost. Nic víc. Že svobodu neuznává ani spousta držitelů zbraní je věc druhá, o to smutnější.
-
Njn.... na pohodu. Tohle mi udělat, provětrám pana Glocka :-)
Ja uprimne doufam, ze ne. Jestli neco neco drzitele ZP vazne ted nepotrebuji, tak je taseni Glocku za rozbite celni sklo. To nenaplnuje ani KN ani NO.
To je vždycky dle konkrétní situace. Já tasil v životě jednou, když na mě šlo večer na mém pozemku 5 šmejdů. Pomohlo to znamenitě. Navíc si na sebe upletli bič, neb situaci jeden z nich nahrával a bylo tam zřetelně slyšet, jak na mě řve "ty kundo zabiju tě". Sami to dali k disposici fízlům, které jsem volal já. Skončilo to podmínkou, ale ne pro moji osobu.
-
Ja uprimne doufam, ze ne. Jestli neco neco drzitele ZP vazne ted nepotrebuji, tak je taseni Glocku za rozbite celni sklo. To nenaplnuje ani KN ani NO.
V praktické rovině souhlas - kdykoliv si ozbrojený jedinec klade otázku, zda zbraň vytáhnout, má si odpovědět NE, a takto by si to měl i zafixovat. Až nastane situace, kdy je třeba toto pravidlo porušit, pozná to, nebude třeba přemýšlet (kdykoliv musí přemýšlet, je odpověď NE).
Čistě z hlediska platných předpisů a jejich výkladu by hrozba namířenou zbraní zřejmě nebyla protiprávní. Jako použití v rámci KN nebo NO, které je třeba ohlásit, se považuje jen výstřel - jde to dovodit z některých formulací v ZbrZ, např. § 28(5). Rovnou střílet by jistě bylo mimo mantinely KN a NO, ale ukázat zbraň někomu, kdo mlátí na okénko, mi nepřijde jako obrana zcela zjevně nepřiměřená. Otázka je taky, zda by vůbec došlo k činu jinak (soudně či správně) trestnému, aby vůbec bylo třeba naplnění podmínek NO či KN zkoumat - povinnost nosit skrytě porušena nebyla (nejde o místo veřejně přístupné), a ve vztahu k TČ podle § 175 či § 353 mám též pochybnost naplnění už jen formální stránky.
-
Je vidět pánové, že vám zcela chybí pohled z druhé strany. Pokud máte ve sklepě kolo, zkuste ho občas vytáhnout. Navíc uděláte i něco pro své zdraví.
Řidička v autě díky své nedočkavosti a hlouposti se snažila vytvořit rizikovou situaci. Bílá nepřerušovaná čára není před křižovatkami jen tak bezdůvodně. Stejně jako cyklista na videu, křižovatkami projíždím zásadně středem pruhu. Nejsem totiž zvědavý na to, až o mně nějaký zmrd při předjíždění v křižovatce škrtne a shodí mi pod kola toho co jede za ním.
Přitom bílá čára není zeď, vedlejší pruh byl volný, řidička tedy mohla bez problémů cyklistu objet. Opravte si tedy špatný titulek diskuse na: Zmrdka v plechofce . Děkuji.
-
A to je důvod být agresivní a někomu lámat stěrače...
Co asi takový člověk udělá manželce/dětem když udělají něco co ho naštve :D
Titulek je správný je to zmrd , protože jenom zmrdi jsou v běžných situacích agresivní a ty budeš holt militantní pumpičkář.
Já jezdim jak autem tak na kole a nemám problém a rozhodně i když mě někdo prasí když jedu na kole tak mu nelámu stěrače.
-
Tady jedinésprávné řešení bylo dát za jedna, popojet (jak mi rozbil sklo tak jsem se lekl a pustil spojku), serotovat mu kolo a frajer by musel počkat na policajty.
-
urban.novak - Potrefená husa, ten ožralej cyklozmrd na kole jste opravdu buď vy nebo se chováte stejně idiotsky. Jinak jezdit po městě na kole to je vážně hodně zdravý :D Ale karma si vás najde.
-
Také občas jezdím na kole, ale nikdy mě nikdo s autem nevyprasil a neměl důvod na mě troubit a to bicykl používám výhradně jako dopravní prostředek se všemi jeho výhodami a nevýhodami , jezdím po normální silnici za bežného provozu a bez helmy a v civilním oděvu a s košíkem zeleniny na nosiči. Někdy a někam je prostě výhodnější jet na kole.
Ono to bude o tom, že ti rádoby sportovci na šlapkách těm konfliktům jdou prostě úmyslně naproti a je to prostě jejich zvrácený styl života.
Krásný výjev z dnešního rána (zřejmě bude zaznamenaný na onboard kameře). Přechod pro chodce, auta zastavují, lidičky,dětičky a doochodci spořádaně přecházejí a najednou se přiřítí cyklobuzna v oblečku s helmou na tom nádoru, co se ji vyrazil na krku. V plné rychlosti vletí na ten přechod mezi lidi,jen zázrakem nikoho nesejme. Mohl jsem dát klaksonem najevo, že to už bylo dost přes čáru, ale co, co je mi po tom, mám si nechat utrhnout stěrače a rozbít sklo. No a takhle tady žijeme. Témeř podobný výjev se opakuje o cca 2 minuty později, jiný přechod, jiné lidičky, jiná auta, jen buzna na kole je o 10% méně agresivní, protože alespoň přibrzdila. Poměry se rozhodně zlepšují.
-
Martin623: Teď se rohodně nehodlám nikoho zastávat, ale váš příklad o ničem nevypovídá. Protikladem dám také situaci z dnešního rána: Komořanská, vypnuté semafory, auta ignorují chodce stojící u přechodu (cca 10 lidí). Já v pravém pruhu zastavím, lidé opatrně popojdou před moje auto a řidiči za mnou začnou zipovat do levého a jedou dál. Tak si tam tak stojíme asi minutu, levým projedou odhadem desítky aut (btw ani jeden cyklista) než někoho osvíceného napadlo, že by mohl před přechodem zastavit.
Ten váš příklad totiž není o škatulkách řidič/cyklista, ten je prostě o debilovi, který v tu chvíli seděl na kole a tak se tam vešel a mohl projet. Kdyby jeden pruh byl volný a jiný debil mohl jet s autem, tak pojede s autem.
-
Trochu o Vami popsane situaci pochybuji. V Praze druhym pruhem vedle auta pred prechodem nekdo projede VELMI vyjimecne. Mel jste asi smulu.
K meritu veci. Pri fyzicke namaze se do krve vyplavuji ruzne hormony, ktere maji vliv i na emoce a chovani cloveka. Meli bychom proto cyklisty, zejmena mlade muze v dresech (indikace snahy o sportovni vykon), brat jako rizikovou skupinu a davat si na ne mimoradny pozor. Je dobre predpokladat jejich znacne iracionalni chovani. To pisu jako docela vasnivy, ale snad rozumny a nekonfliktni cyklista.
-
Komořanská, křižovatka u zastávky Nádraží Modřany. Občas ráno mezi mezi cca 6-7 nejdou semafory a toto je naprosto standardní situace, vašim pochybám navzdory. Možná hraje roli to, že jde o druhý přechod, tj. z pohledu řidiče přechod ZA křižovatkou. Možná to hodně lidí má v hlavě nastaveno tak, že "vjel jsem do křižovatky = teď už mám přednost".
-
v tomhle případě by možná pomohlo nosit s sebou bidlo, které "vejde" do druhého pruhu jako první. Asi by bylo brzo dost otlučené :-D
-
Stejně tak Modřanská dál. I mně se jednou stalo, že mi později (ale včas) došlo, že ten, co těsně před křižovatkou přejel do pravého pruhu a chtěl odbočovat dál doprava zastavil před přechodem kvůli chodci, kterého jsem neviděl a chtěl ho objet levým pruhem.
-
Tez: ono daným úsekem, kde jsou 2 přechody v časovém úseku 6:55 až 7:00 přecházelo silnici x chodců, přojelo y aut, a různě se motalo z cyklistů. Přičemž číslo Z bude několikanásobně nižší než čísla X a Y. Vzhledem k tomu, že v našem okresním městě je terén pro tzv. dojížděcí cyklistiku velmi nevýhodný, tak těch cyklistů v tuto denní dobu je opravdu málo. Prostě jezdit tu do práce na kole je volovina. Daným úsekem projíždím každé ráno ve stejný čas a na základě svých pozorování mohu spolehlivě vyslovit hypotézu, že ti dva piráti na kolech bylo nejméně 40% veškerých cyklistů, co se tam v daném časovém úseku mohlo vyskytovat. A teď si představte, že k tomu ještě bude nejméně ve 40% aut sedět za volantem podobný bezmozek a nejméně 40% chodců si bude myslet, že jsou nesmrtelní. To bude Carmagedon.
Ze včerejška mám zajímavý pumpičkářský upgrade: Včera jsem byl na odtahu a z Lipska jsem táhl na brýlých nepojízdný náklaďák. Délka soupravy cca 20m, lámatelná cca uprostřed ale ve velmi malém úhlu. Odbobočení v pravém úhlu nebo přejetí kruháče znamená značně omezit ostatní účastníky silničního provozu. Převoz byl pochopitelně na majákách a z 95 % po dálnici a silnici 1. třídy. Takže celkem na pohodu. Jen opět pár metrů před cílem (v našem okresním městě) při odbočování doprava tři pumpičkáři za sebou měli asi pocit, že jedem moc pomalu a moc prostředkem, tak je nenapadlo nic chytřejšího než začít podjíždět soupravu zprava. Podotýkám, že na vlečeném vozidle byla zdvojená, dobře viditelná a funkční zadní světla a magnetický maják. Zašlápl jsem to a oni tam zůstali zavření na pravoboku a cosi gestikulovali a zřejmě čekali, že couvnu , aby mohli dokončit předjíždění zprava. Je zajímavé, že ostatní účastníci silničního provozu správně pochopili můj záměr odbočit vpravo a udělali místo a umožnili mi to. Tak nevím, není těch náhod už nějak moc. Nejsem odpůrce cyklistiky!
-
... Převoz byl pochopitelně na majákách a z 95 % po dálnici a silnici 1. třídy....
Bez rejpani, ciste se ptam: s nakladakem na brejlich muzes na dalnici?
Viz:§ 36, (3) Vlečení motorového vozidla je dovoleno jen tehdy, jestliže je to nutné k jeho odstranění z dálnice. Vozidlo smí být vlečeno jen k nejbližšímu výjezdu, kde musí dálnici opustit.
-
Další zmrd
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/cyklistu-v-praze-rozzurilo-zatroubeni-ridici-pesti-rozbil-celni-sklo-40294235
-
Podle mé zkušenosti, je spousta cyklistů vzteklejší než rotvajleři. Myslí si, že jim patří svět, silnici postavili jen pro ně a když se jim to hodí, tak je jejich i chodník....
-
Podle mé zkušenosti, je spousta cyklistů vzteklejší než rotvajleři. Myslí si, že jim patří svět, silnici postavili jen pro ně a když se jim to hodí, tak je jejich i chodník....
Je to tak, imho je to dáno tím, že se jim při šlapání uvolňuje do mozku endorfin a adrenalin. Je to asi jako běžet stovku na čas a u toho počítat nějaký matematický příklady, prostě to nejde. To je taky důvod proč dělají v provozu větší chyby, jednoduše nevidí ty následky a díky endorfinu ani necítí tolik bolest. Navíc jakmile se cítí cyklista v ohrožení, má jako ostatní zvířátka základní pudy a začne útočit nebo jednat jinak agresivně. Pro ostatní účastníky provozu je to sice nevýhoda, ale dá se tý znalosti využít a vyhnout se nebezpečným situacím (a předvídavost je základní dovedností každého lepšího řidiče). V úzkých místech jim nechávat prostor na projetí, nepředjíždět s centimetrovými odstupy a nestříkat jim do xichtu vodu z ostřikovačů, když je možný že nás na nejbližší křižovatce dojedou. Jakmile tyhle věci začne člověk dodržovat, nebude s nima mít takovej problém.
-
Do mozku se jim nic neuvolňuje, protože ho sebou nemají. Včera, Praha, přejezd pro cyklisty a oni na kole přece mají absolutní přednost i před fyzikálními zákony! Naštěstí zafungoval postřeh a výborné brzdy, jinak byli další vítězové Bouchalova poháru. To, co občas provádí odrůda cyklista městský sebevražedný, to se věru těžko předvídá.
-
Sohlásím s .qoyi, prostě je potřeba s tím počítat stejně, jako když vidím poblíž dítě, ožralu, důchodce, ... . I kdybych nakrásně přejel někoho bez mého přičinění, tak by mi to život zničilo.
-
A právě na to ti zmrdi hřeší.....
-
Tady jedinésprávné řešení bylo dát za jedna, popojet (jak mi rozbil sklo tak jsem se lekl a pustil spojku), serotovat mu kolo a frajer by musel počkat na policajty.
Ono se ani nemusíte lekat a pouštět spojku. Prostě jste chtěl po napadení ujet a zachránit se... Dotyčný to kolo evidentně použil jako zátaras.
-
Nesmíte mít ale smůlu na soudce
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=1818.msg85662#msg85662
-
Chce to trošku lásky, pánové a dámy :-)
-
Nahodou me se to libi. :)
-
Me prijde, ze je to takove typicke "cesta do pekel byva dlazdena dobrymi umysly".
Na jednu stranu jako proc ne. Je fakt, ze na smisenych stezkach jsou konflikty casto a tohle by mohlo nejakeho tupona trochu trknout.
Na stranu druhou si myslim, ze toto nepatri na dopravni znacku stejne tak jako oblibene "Zakaz podomniho prodeje".
-
Taky slušný oddíl.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nehoda-cyklista-zraneni-vrtulnik-nymbursko.A190929_131001_praha-zpravy_zdo#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=zpravodaj&utm_content=main